Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارتولن
سلام خانم دکتر کیست بارتولن من با سرنگ توسط دکتر خالی شده از کجا بدونم کلا خالی شده چیکار کنم پاکسازی بشه کلا
- پریود نشدم
سلام من تنبلی تخمدان دارم و چندماهه قرص سیپروترون کامپاند مصرف میکنم اما این ماه بعد از قطع قرص پریود نشدم و مجبور شدم بعد از ۸ روز دوباره قرص رو ادانه بدم الان ۱۷ روز گذشته و نشدمم در سونوگزافی هم درتخمدان راستم فولیکول دیده شده
- قرص وروژست
سلام دو ماه کامل بخاطر اندومتریوزم قرص وروژست مصرف کردم که علائم افسردگی شدید پیدا کردم تصمیم گرفتم قطعش کنم الان ۶ روز که دیگه نمیخورم ولی طی سه روز اخیر درد بسیار شدیدی توی رحمم و کمردرد شدید دارم دلیلش چیه
- عفونت واژن
سلام خسته نباشید من عفونت زیاد داشتم شورتم بوی بد میداد بدون مراجعه ب پزشک خودم پماد مترونیدازول و کلوتریمازول گرفتم شب یه بار استفاده کردم صب درد شکم و خونریزی داشتم یه حالتی شدم مصه پریودی همیشه وقتی پریود میشم این درد و حس میکنم میشه بگین مشکلی نداره ؟؟
- Ts/1b
Ts/۱b در جواب نمونه برداری یعنی چی نمونه برداری کوتارژ تسخیصی
- کیست تخمدان
سلام خداقوت من 32سالمه وکیست تخمدان دارم یبار به مدت سه ماه یدوفولیک خوردم رفتم سونو گفتندکه تخمک گذاری میکنی وکیستهات از بین رفته بعد سه ماه که قطع کردم ویک ماه پودر اینوفولیک خوردم پریودنشدم رفتم گفتن کیست ایجاد شده دلیلش چیه؟ بعد الان مولتی ویتامین مینرال میخورم چندماهه درآن ید دارد ولی باز پریود نشدم وکیست دارم خواستم بدانم میزان ید موجود دریدوفولیک بامیزان ید درمولتی وبتامین مینرال یکسان است یاخیر جذبشون چطور؟ بعد دکتر هومیوپات گفته محلول ید لوگول سلوشن داره بخورم خواستم ببینم که این محلول رو استفاده کنم یانه؟برای تیروئید ضرری ندارد؟ بعد قرص یدوفولیک رو بخورم یا این محلول را بعد چه مدت بخورم
- سلام
من 23بهمن تاریخ پریودیم بود پریود نشدم دوقطره فقط آب خون دیدم تا سه روز داخل رحمم ترشح رنگی میدیدیم ولی روز سوم به لباسمم یک کوچولو لک دیدم لک قهوه ای رفتم سنو باردار بودم پنج هفته و دوروز ساک حاملگی دیده شد ولی جنین نه سنو مجدد باید انجام بدم و العان دارم قرص ویتامین دی و قرص دیدروژسترون و قرص فولیک اسید مصرف میکنم لکه بینیم قطع شده میخواستم ببینم نزدیکی اگه با احتیاط باشه اشکال داره
- تنبلی تخمدان
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر بنده ۶ ماه پریود نامنظم دارم یعنی دوره پریودم طولانی مدت شده نسبت به قبلم و دکتر قرص روکین به مدت دوماه بهم داده بودم برای بی نظمی و تو سونو مشخص نبود که تنبلی دارم و ازمایشا هم خوب بود که این ماه تا روز ۱۳ ام سیکلم لکه بینی داشتم که سونو دادم مشخص شد تنبلی تخمدان دارم و ازمایشاتمم خوبه و دکتر به مدت سه ماه قرص سیپروترون کامپاند برام تجویز کردن که این ماه هم با اینکه امروز روز ۱۱ سیکلمم باز لکه بینی دارم نسبت به ماه قبلم کمتره ولی خب دارم لکه بینی رو در حالت عادی مشخص نیست رو دستمال مشخص میشه که لکه بینی هست این لکه بینی یعنی بخاطر تنبلی تخمدان هست ؟ باز به دکترم مراجعه کنم و قرص رو عوض کنن یا با قرص سیپروترون خوب میشه به مرور ؟ ماه اولی هم هست که قرص سیپروترون رو شروع کردم ممنون میشم بنده رو راهنمایی کنید
- نازایی
سلام وقتتون بخیر من کاراته کار میکنم چندین بار حریف تمرینی من ضربات محکمی رو به ناحیه شکم بالا تر از بکینی وارد کرد و این اتفاق نه یکبار بلکه به صورت متعدد برام رخ میده بخاطر شدت درد امروز استرس داشتم ک سوال کنم خواستم بدونم که مشکلی پیش نمیاد ؟
- شکم
سلام سوزش وخارش واژن دارم بعضی مواقع نفخ شکم هم دارم علت چی میتونه باشه؟آیا عفونت باعث نفخ شکم میشه؟
- قرص ویزان
سلام من قرص ویزان مصرف میکنم یکم وزنم زیاده آیا این قرص باعث اضافه وزن میشه یانه
- قطع پریودی
سلام من امروز صبح پریود شدم باید تا فردا صبح قطع شه حتما یا اینکح فقط فردا قطع بشه از بس فردا ادامه پیدا کنه میشه
- مصرف دارو در دوران شیردهی
با سلام و عرض ادب- من قبل از بارداری با توجه به تجویز پزشک به دلیل زیاد بودن موهای زائد از قرص سیپروترون کامپاند و اسپیرونولاکتون استفاده می کردم الان کودک من یک سال و نیمه است و از شیر مادر تغذیه می کند با توجه به اینکه در حال حاضر در زمان شیردهی و بعد از بارداری موهای زائد من برگشته و بیشتر شده و حتی لیزر نیز اثری ندارد آیا می توانم در دوران شیردهی از اسپیرونولاکتون استفاده کنم؟/ با سپاس
- زخامت
من سی و یک سالمه مجردم و ذخامت مثانه دارم آیا درمان میشه و این تغییر شکل به حالت عادی بر میگرده از بچگی دچار این مشکل بودم
- ژینوفیلوس
سلام بعد از استفاده از کپسول واژینال ژینوفیلوس ترشحات قهوه ای طبیعیست؟ آیا مربوط به خود دارو میباشد؟ سه روز تاین دارو رو برای روزی یک بار شروع کردم که ترشحات قهوه ای ایجاد میکنه میخواستم بدونم مشکلی هست؟ کمی هم بوی گوگرد میده این مایع قهوه ای
- مصرف هم زمان ال دی و کلسیم
سلام خانم دکتر دکتر برای کمبود کلسیم قرص کلسیم-د رو برای 2 ماه هر شب 1 عدد تجویز تجویز کردن الان می خواستم بدونم با توجه به اینکه کلسیم رو باید 1.5 تا 2 ساعت بعد از شام بخورم و قرص ال دی هم شب می خورم ، مصرف هم زمان این رو قرص مشکلی ایجاد نمیکنه؟
- توده درسینه
سلام من یک خانم 35ساله هستم که در سینه چپم یک ضایعه سالید هایپو اکو که در ساعت 12 پستان به ابعاد 17.9 م م هست که به نفع ضایعه خوش خیم رویت شد که 3ماه دیگه باید سنو بدن ایا این سرطان هستش چه اقدامی باید انجام بدم
- شیردهی
باسلام خدمت خانم دکتر محترم،بنده به کودک ده ماهه شیر میدهم ولی از دوماهگی به بعد فقط ازیک سینه شیر دادم درحال حاضر سینه دیگر شیر دارد البته کمتر ایا میتوانم ازاین سینه که چندماه شیر نداده ام بچه را تغذیه کنم برای بچه ضرر ندارد؟متشکرم سلامت باشید
- خطر
سلام من چند روز پیش ای سوال رو ازتون پرسیدم و گفتید باید سونوگرافی بدم،چه خطری داره؟ سلام دکتر،چند وقته با سفت کردن عضلات رحمم در حالت عادی یا سرپا گاهی دردی مثله تیر کشیدن حس میکنم عفونت ندارم و تا الان رابطه ای نداشتم علتش چی میتونه باشه؟
- سلام بعد خوردن قرص کلوفین چند روز بعد مصرفش باید نزدیکی داشته باشم وتا کیه ادامه بدم نزدیکی باید یک روز در میان باید باشه چطوری باشه برای بارداری ممنون میشم آخه من از دکتر نپرسیدم یه کم خجالتی هستم برای همین از شما پرسیدم میشه راهنمایی کنید


