Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- نازایی
سلام ۳۸ سالمه برای بارداری اقدام کردم ولی در جواب سونوگرافیم نوشته در متن ادنکس چپ ضایعه کیستیک با کانونهای اکوژن با حدود صاف ۸۰ میلیمتر وجود دارد وخط اندومتر با ضخامت ۱۰ در وسط ان دیده شده .مشکلم با دارو رفع میشه
- پریود بعد آمپول لوپرومر
سلام خسته نباشی من فیبرم دارم دکترم برام آمپول لوپرومر تجویز کردن دوتا ۷/۵و دوتا ۳/۷۵که آخرین آمپول رو ۲۳فروردین زدم میخواستم ببینم بعد از ۲۸ روز از زدن آمپود پریود میشم ممنون میشم جواب بدین
- زنان زایمان
سلام خانم دکتر من زنی متاهل هسم ۱۷ سالمه یک ماهه اقدام ب بارداری کردیم بعد ۲۰ روز لکه خون میومد ازم تا ۳ روز لکه بینی داشتم بعد از ۳ روز پریود شدم زیرشکمم درد میگیره خیلی باردار نشدم ینی؟علتش چیه
- هایمن
سلام حالتون خوبه من تاحالا چیزی وارد واژنم نشده فقط یک بار بهدخاطر عفونت و خارشی که دشتم فشار آوردم (از روی لباس بود البته ) بهدش دردم گرفت واقعا میترسم اسیب دیده باشه بکارتمم با ایینه نگاه کردم احساس میکنم در قسمت بالایی نزدیک مجاری ادرار ۷ مانند هست انگار شکل قطره هستش و قسمت تیزش بالا هستش و پایین گرده مثل عکسای هایمن که تونت هستش نیست میترسم اسیب دیده باشه 😔
- بیرون زدگی چیزی از واژن
سلام خانم دکتر من در هفته 26,بارداری هستم در ناحیه واژن احساس خشکی میکردم با آینه که نگاه انداختم یک چیز مشکی شبیه به جگر گوسفند از واژنم بیرون زده که شسته نمیشه چیکار کنم خیلی استرس دارم
- روده سفید
سلام این سومین بارحامله شدم تودوبارقبل مشکل روده سفیدنداشته بچهام امروزسونو۱۸هفته گرفتم بردم دکترمیگه بروازمایش بگیرهزینش میشه ۳۷۰۰میلون بعددوباره رفتم گفتم هزینه ندارم گفت بایدبری اب بچه روبرداری چکارنم دکترراهنمایی کن
- باردارشدن
چرا من 15 روز پاکم می خواهم باردارشوم وتنبلی تخمدان وتیرویید کم کار وعفونت واژن دارم باید چکار کنم وآیا دارویی هست که استفاده کنم وقرص دوفاستون مصرف میکنم باید تا چه مدتی مصرف کنم تا باردار شوم وسن 27 سالم است
- myometrial echogenicity. No space occupying lesion is seen. Endometrial thickness is 6 mm. RT _ ovary size 38×17 mm LT_ vary size 38×21 mm with multiple small size follicle subcapsulary and stromal echogenicity . No free fluid is seen in posterior cul_de_sac CON: PCO morphology
- لابیا
سلام من احساس میکنم واژنم تغییر شکل داده دوبار هم رفتم دکتر گفتن عمل لابیاپلاستی باید انجام بدی من به شدت از واژنم وحشت دارم انگار شبیه اسپرم شده لطفا راهنمایی کنین
- تفسیر پاتولوژی
سلام ممنون میشم جواب این پاتولوژی رو بفرمایید بیوپسی پاپیل آندومتر جوابش Weakly proliferative endometrium
- کیست یونی لوکولار
سلام من کیست یونی لوکولار ب دیامتر ۴۵ م م درتخمدان چپ دارم آیا با دارو رفع میشه یا نیاز ب جراحی هست؟ من نامزد دارم و میخام ازدواج کنم خاستم ببینم مشکلی برای بارداریم ایجاد میکنه؟ ممنون میشم پاسخ بدید
- دفع بقایا
سلام برای دفع بقایا همراه با پدیکول عروقی دکتر برام ساکشن کردن و دوازده عدد مترژن هر هشت ساعت استفاده کردم خونریزی داشتم و گفتن این بار که پریود شدم بعد سونو بدم و همزمان با پریودی روزی دو تا آسپرین ۸۰ مصرف کنم میدونم که برای دفع بهتر و خونریزی بیشتر گفتن ولی خطرناک نیست؟ اگر دو تا زیاده میتونم روزی یک عدد استفاده کنم یا کمتر یا اصلا نباید استفاده بشه؟ ممنونم از پاسختون.
- باسلام و عرض خسته نباشید من ۷ماه پیش سزارین شدم هنوز موقع عطسه زدن یا بلند شدن ناگهانی بخیه هام درد میکنه میخواستم بدونم این درد تا کی ادامه داره آیا مث قبل میشه با چ رژیم غذایی میشه بهتر شد
- کیست تخمدان
با سلام و خسته نباشید ده روز قبل دومین سقط در هفته هفتم بارذاری داشتم سونوگرافی ترانس واژنال زحم و ضمائم رفتم برای بقایا در سونو شرایط رحم خوب بود اما تخمدان سمت راست یک ضایعه هتروژن و هایپواکو همراه با فوکوس های کوچک اکوژن درون تخمدان دیده شد ابعادش 20mm بود یک کیست کامپلکس یا اندومتریا تشخیص محتمل است سوالم این ایا این کیست خطرناکه احتیاج به درمان داره روی باروریم اثر میگذاره و ایا میتونه دلیل دو سقطم باشه ممنون
- سونوگرافی رحم و تخمدان
سلام وقت بخیر ضخامت ۷میلی متر رحم غیر هموژن سه روز بعد از پریودی ایا نرماله و اگر نه چه خطراتی ممکنه داشته باشه؟
- ۱۳۸۴
سلام عزیزم من عمل رحم دوشاخ داشتم و آمپول دکاپپتیل زدم یکی 9/27 دومی 10/25 قاعدگی زدم .وتا الاناسفند ماه هنوزپریود نشدم واین چند روز خیلی ترشح دارم نرمال یا خیر ؟
- جراحی زنان
سلام من سونوگرافی رحم انجام دادم وگفتن در ناحیه اکوژن به طول ۱۰mmوضخامت۶mmدرون کاویته رحم مطرح کننده پولیپ یاclot مشاهده شد و دکتر رفتم گفتن باید جراحی بشه و جواب پاپ اسمیر مشکل نداشتم لطفا راهنماییم کنید باید جراحی کنم
- بارداری
سلام من 35 ساله هستم و قصد بارداری دارم آزمایشات و سونوی پیش از بارداری رو انجام دادم پرولاکتینم 45 بود ک با مصرف دارو برطرف شد دورهای پریودم بین 26تا 30 روزه هست تو سونوی واژینالی ک انجام دادم مشکل کیست یا pcos نداشتم اغلب 3 تا 4 روز قبل از هر پریودیم لکه بینی دارم بعد از پایین اومدن پرولاکتینم دو دورس ک اقدام کردم برای بارداری ولی موفقیت آمیز نبوده آیا لکه بینی مشکل ساز هست؟ علت باردارنشدنم چیز دیگه ای میتونه باشه؟
- بارداری۲
سلام وقت بخیر ۱۳ مرداد امسال پریود شدم بعد ۱۸ ماه نزدیکی داشتم موقع انزال کمی مایع منی ریخت روی واژن نه داخل سریع شستشو دادم احتمال بارداری هست سیکل های پریودم ۲۸ روزه هست الان ۷ شهریور هست زیر دلم درد میکنه با کمر درد ولی هنوز پریود نشدم
- کیست تخمدان
سلام خانم دکتر من تخمدان چپم کیست مشاهده شده دکترم برام قرص دزوسپتیو نوشتن امروز روز 15 پریودم میتونم از امروز بخورم


