Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پریودی
سلام. ببخشید خانم دکتر من هفته ی قبل پریود شدم دقیقا سر موقع. همیشه پریودی هام منظم بوده و هفت روز تموم میشه. این دفعه که پریود شدم الان 9 روزه که پریودم. اولین بار که پریودیم 9 روز شده. نمی دونم کی هم تموم بشه.خونریزی زیادی هم نیست. ماه قبل آزمایشات هورمونی و سونوی رحم و تخمدان رو هم دادم کاملا سالم بودم. تست پاپ اسمیرم دادم سالم بودم. خیلی نگرانم دلیلش چی میتونه باشه؟ بعد خاونم دکتر یه آزمایش ادار 24 ساعته دارم دکتر بهم گفته که باید پریودیم تموم بشه بعد آزمایش رو انجام بدم. خواستم بدونم آیا میتونم آزمایش رو با احتیاط کامل انجام بدم نذارم خون بره توش؟
- بارداری
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من دیروز امپول تشکیل ریه زدم امروز صبح ناشتا قندمو گرفتم شد ۱۰۴ قبلش قندم همیشه ۸۰ بود الان چیکاری باید بکنم تا بیاد پایین؟ بعد کی نرمال میشه قندم؟
- اقدام بارداری
سلام خسته نباشید من حدود ۶ماه اقدام به بارداری کردم ۳۰ سالمه ۴ماه بعد اقدام که باردار نشدن عمل آپاندیس انجام دادم و دوماه بعد عمل باز اقدام کردم تا امروز که ۷ماه میشه،واینکه از زمان اقدام پریود هام بهم ریخته،آیا من مشکلی دارم که باردار نمیشم؟ واینکه من اصلا ترشح ندارم و یا خیلی کم که روز تخمک گذادیمو بفهمم،خودن میگم شاید تخمک ندارم ایا باید سونو انجام برم که ببینم تخمک دارم یانه؟
- سلام من رابطه نداشتم عادت نمی شم چی بخورم
- سوزش واژن
سلام ۱۶ سالمه سوزش واژن دارم حتی بعد از ادرار اعصابما خورد کرد سونوگرافی و ازمایش ادرار هم دادم هیجی مشخص نبوده چکار کنم برای اینکه خوب بشه
- درد پریود
سلام روزتون بخیر میخواستم بدونم اگر برای دیسمنوره مراجعه کنیم و همچنین چکاپ کلی برای دختر مجرد و 18 ساله چه نوع معاینه ها و ازمایش هایی انجام میشه؟
- عقب افتادن قاعدگی
بیست وسه سالمه و یکساله ازدواج کردم دی ماه سال گذشته طبق آزمایش بارداری متوجه شدم تیروئید کم کار دارم که البته پنج هفته و چهار روز سقط شد بعد هفت ماه قصد اقدام دوباره داشتم که به پزشک مراجعه کردم وبا بررسی سونوگرافی وآزمایش تیرووید جدید گفتن نرماله همه چی ومشکلی برای اقدام ندارم اما تیروییدم رو خیلی کم لب مرض تشخیص دادن که اونم دارو تجویز نکردن فقط بجای اسید فولیک یدو فولیک نوشتن تو این دوماه که اقدامم سابقه نداشته عقب افتادن پریود داشته باشم اما از زمان اقدام ماه قبل یه روز واین ماه هفت روز عقب انداختم ممکنه مشکلی باشه البته اینم بگم قبل اقدام قرص جلوگیری خوردم لطفا راهنمایی کنید
- قائدگی
سلام خانم دکتر خسته نباشید من pco دارم بعد قرص سیپروترون دکتر بهم دادن واسه منظم شدن پریودام بعد قرص چند ماهه مصرف میکنم جمعه دوهفته پیش پریود شدم و یک هفته پریود بودم و جمعه هفته بعدش تموم شد پریودیم .حالا دوباره از دیروز ک یک هفته از تموم شدن پریودیم میگذره باز پریود شدم و خونریزیمم نسبت ب وقتیکه با قرص پریود میشدم بیشتره.ب نظرتون چیکار باید بکنم؟
- سلام خانم دکتر من همسرم واریکوسل داشتن بخاطر اون من ۲۳ سالگی ای وی اف انجام دادم سنم پایین بود به هر حال منفی بود ازمایشمو بچه نشد بعدا به دلایلی از همسرم جدا شدم الان نگرانم چون ای وی اف انجام دادم نتونم به صورت طبیعی بچه دار بشم واقعا ممنون میشم منو از این استرس در بیارین
- درد واژن و اکه بینی هفته ششم
سلام. من ۳۶ سالمه و هفته ششم بارداری هستم . IVF کردم. دیروز سونو شکمی از ساک گفت همه چی خوبه و دوقلو هستن.از دیشب درد شدید در واژن دارم و لکه بینی داشتم که بعدش قهوه ای شد ولی دوباره لکه بینی دارم. هپارین و asa رو قطع کردم(اخریش رو دیشب زدم) و امپول و شیاف پروژسترون میزنم. خیلی خیلی نگرانم. لطفا کمکم کنید. باید چیکار کنم. خیلی نگرانم
- دفع بقایا
سلام من 4روزه از سقطم گذشته دیروز رفتم سونو گفتن که هنوز بقایا داری بیا کورتاژ کنیم منم گفتم فعلا بهم قرص بدین قرصارو بخورم ببینم دفع شدن یان اگه دفع نشدن میام و واسم قرص نوشت منم از همه داروخونه ها پرسیدم نگا کردم ولی فرصا نبود لطفا راهنماییم کنید که چطور بقایای مونده رو دفع کنم از کورتاژم خیییلی میترسم لطفا راهنماییم کنین
- سلام من سه ماه پیش سقد داشتم گفت باید گورتاژ بشی من نشدم گفتن بادارو گیاهی دفع میشه هنوز نشده دیروز رفتم سنو گفت هنوز دوسانت هست لطفا راهنمایی کنید
سسل
- قرص پیشگیری
با سلام و وقت بخیر وقتی اولین بسته قرص ضد بارداری و از روز اول پریود مصرف کنیم و بسته اول تمام شود، مجددا بسته دوم را نیز باید از اولین روز پریود شروع کنیم تا اثر ضد بارداری داشته باشد؟ چون من این کار را انجام دادم. میخواستم ببینم کارم درست بوده یا اشتباه؟ نگران شدم که مبادا کارم اشتباه بوده و باردار بشم. با تشکر
- آمپول یائسگی موقت
به خاطر خونریزیهای شدید ومدت دار زمان قاعدگی دکتر سه بار برام آمپول یائسگی زدن ..درآزمایشم هیچ اثری از یائسگی نشد الان پا دردهای بسیار وحشتناک دارم مخصوصا ساق پا وکمرم حتی...روستای کوجکی هستم دسترسی به دکتر زنان ندارم .خواهشا راخنمایی کنید آیا این دردها موقته..تو این سه ماه یه بار پریود شدم وفعلا ۶۰ روزه نشدم
- بارداری
سلام خانم دکتر من رفتم دکتر گفت که پرده پاره نشده الان نزدیک ۱ سال که ازدواج کردیم ولی چند روز پیش حس کردم که پاره شده با اینکه من تخمدان پلی کیستیک داشتم و دکتر رفتم گفت میتونی تخمک گذاری داشته باشی به نظرتون باردار میشم ؟؟
- قاعدگی
سلام خانم دکتر شب بخیر.خانمی ۴۵ ساله هستم از یکسال پیش بمدت ۴ ماه دچار قطع قاعدگی شدم وبعد از مراجعه به ماما استروژن و پروژسترون دادن بمدت ۲ ماه تو این دو ماه پریود منظم داشتم بعد دوباره قطع شد اما بعد از ۴۰ روز شروع کردم به مصرف پروژسترون وبا این دارو پریود میشدم.یک هفته پیش از پریود پاک شدم الان روز سیزدهم هست دوباره با درد پریود شدم مثل روز اول.حال فردا که ۱۴ قاعدگی هست و باید پروژسترون مصرف کنم آیا باید صبر کنم پاک بشم یا نه میشه مصرف کنم؟ ممنون میشم پاسخ بفرمایین
- اقدام به بارداری ومحاسبه ی روز تخمک گذاری
سلام من میخام این هفته اقدام به بارداری بکنم روز تخمک گذاری رو میخام بدونم برم سونوگرافی پریود های ۴ ماه اخیرم ۱۴۰۲/۴/۷؛؛؛۱۴۰۲/۵/۷؛؛؛؛۱۴۰۲/۶/۶؛؛؛؛۱۴۰۲/۶/۳۱؛؛؛ آخرین پریودم ۳۱ شهریور بوده الان روز تخمک گذاریم کی میشه من برم سونوگرافی خیلی مهمه برام
- فریز کردن
سلام، آیا فریز کردن زخم دهانه رحم برای بارداری اول، خطرناک است؟
- بارداری
سلام خانوم دکترعزیز سوالم اينه دربارداری قبليم بعداز زایمان تشخیص دکلمان جفت دادن میترسم بارداری بعدی این مسئله تکرار بشه آیا درمانی برای این مشکل وجوددارد؟استراحت مطلق کمک کننده است یاخیر
- آزمایش خون بارداری
سلام وقتتون بخیر من این ماه در دوره تخمک گذاریم یه رابطه پر خطر داشتم و ۲۴ ساعت بعدش یه قرص اورژانسی۷۵ درصد خوردم و ۱۲ ساعت بعد یکی دیگه الان از اون روز۱۷ روز میگذره و طبق دوره پریودم که ۲۸ روزه است باید امروز پریود میشدم ولی نشدم شنبه یعنی۵ روز پیش آز خون دادم و منفی با عدد ۱ بود چیکار کنم آیا قطعا باردار نیستم یا امکانش هست ؟؟چرا پریود نمیشم اگر باردار نیستم؟؟


