Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- اقدام برای بارداری
من ۴۰ سال دارم ودارای دو دختر میخواهم باردار شوم ولی چون سنم بالاست ترس دارم دلیل بارداربشم اینه که این بار پسر بشه بچمون تو رو خدا راهنماییم کنید سنم بالاست و....
- اقدام به بارداری
سلام و خسته نباشید خدمت شما خانم دکتر مادری هستم ۴۰ ساله که دو دختر دارم و حالا دو ماه میشه اقدام به بارداری داشتم من ۵ آذر اقدام به بارداری کردم آزمایش و سونو گرافی هیچی نشون نداده ولی خودم احتمال میدم باردارم ۶ بهمن سونو گرافی واژینال انجام دادم که گفت کیست کوپوس لوتئوم داری من اصلا کیست نداشتم ممنون میشم راهنمایی کنید که این کیست برای چه هست یعنی بارداری رخ نداده ؟؟ با سپاس از شما 🙏🙏🌹🌹
- بارداری
سلام من رفتم ازمايش amh٥.٧٦ بود ايا باردارميشوم خودبه خود؟
- سقط جنین
سلام من دوبارسقط داشتم و الان یک ماهه ک سقط کردم و کورتاژ شدم به متخصص مراجعه کردم برای درمان سقط مکرر و ایشون گفتن ک رحمت ورم کرده بااینکه الان من یک ماهه ک سقط کردم ورمم چیز عادیه ؟
- میکروسفالی
با سلام، در سونوگرافی هفته سی و پنج، تشخیص دادن که دور سر بچه نسبت به سن حاملگی کم تر است و احتمال میکرو سوفالی دادن، من خیلی نگرانم چیکار باید بکنم؟
- تصمیم به بارداری
ضمن عرض سلام و خسته نباشید خانم دکتر 35 سال سن دارم و با توجه به سنم تصمیم دارم زود بچه دار بشم با توجه به اینکه فریرز زخم رحم که قبلا انجام دادم یه کم نگرانم که نکنه نتونم بچه دار بشم آیا دارو هست که کمک کنه به زودتر به نتیجه برسم بخدا خانم دکتر تا آخر عمرم مدیونتون میشم
- تاخیر در قاعدگی
سلام وقت بخیر دکتر من قاعدگی نامنظم داشتم و حدود۵سال سیپروترون مصرف میکردم وقاعدگی منظم داشتم اما حدود یک و ماه و نیم پیش دکترمو عوض کردم و دکتر گفتند دیگه سیروترون نخورم و بجاش مدروکسی پروژسترون و متفورمین برام نوشتند و گفتند تنبلی تخمدان دارم ۴دی که پریود بودم گفتنداز ۱۴ام قاعدگی شبی دوتابخورم منم از ۱۷ام دی خوردم و قرصام ۶بهمن تموم شد اما هنوز پریود نشدم من ماه پیش با نامزدم از طریق فقط تماس از پشت ارتباط داشتم بدون دخول مقعدی یا واژنی فقط تماس بود میخواستم بدونم این علت تاخیری از عوارض داروهاست یا ممکنه احتمال حاملکی باشه ممنون میشم کمک کنید
- سقط جنین
سلام6هفته حامله ام برای سقط باید چیکار کنم
- حاملگی ناخواسته
با عرض سلام و خسته نباشید .بنده در روز پنج سیکل خانومم با ایشون در حالی که هنوز پریودشون تموم نشده بود ولی آخراش بود و در حد لکه بینی بود رابطه بدون دخول داشتم ولی متاسفانه هنگام ارضا شدنم مقداری از مایع منی روی واژنشون ریخت که شاید مقداری هم وارد واژن شد، بر همین اساس بعد از رابطه یک قرص لونوروژسترول و 12 ساعت بعد هم یکی دیگه مصرف کردند.یعنی ایشون در تاریخ 13/3 پریود شدند و ما در تاریخ 17/3 یعنی روز پنج سیکل این رابطه رو داشتیم بعد از مصرف قرص در تاریخ 22/3 به مدت 2 روز دو سه بار دوچار خونریزی خفیفی در حد لکه بینی شدند و طبق رول عادی سیکلشون اگر این قرص رو مصرف نمیکردند قرار بود در تاریخ 9/ 4 پریود بشند که نشدند و ما دقیقا در همین روز که حدود 23 روز از نزدیکی میگذشت و در این روز باید پریود میشدند که نشدند آزمایش تیتر بتا دادیم که مقدارش صفر بود .حدود 6 روز بعد از این تاریخ یعنی با 6 روز تاخیر در تاریخ 15/4 بالاخره پریود شدند .اما نکته ای که وجود داره اینه که خونریزی نسبت به دوره های قبل در چهار روز اول کمتر بود و از روز پنجم هم طبق روال سیکلهای قبل دیگه خونریزی کم و در حد لکه بینی بود ولی با این حال پریود ایشون 8 روز طول کشید. حالا با این شرح احتمال حاملگی چه داخل رحمی و چه خارج رحمی میتونه هنوزم وجود داشته باشه یا خیر؟آیا آزمایش بتا در اون زمان یعنی 23 روز بعد از رابطه که همزمان با موعد پریود موعد انتظار نیز بوده قابل اعتماد هست؟ (ضمنا ایشون دارای سیکلهای منظم 28 روزه هستند) لطفا در صورت امکان جواب همه سوالاتم رو بدید متشکرم
- مدروکسی پروژسترون
سلام. خانم دکتر من پریودی های نامنظم داشتم. دکتر برام شیاف پروژسترون تجویز کرد. بعد از پریودیم به مدت ۱۰ شب استفاده کردم. امشب که تخمک گذاریم بود دیگه شیاف نذاشتم و میخاستم اقدام کنم برای بارداری. ولی متاسفانه خونریزی دارم. در حد لکه بینی. اول اینکه میخام ببینم میتونم اقدام کنم؟ یا چون خونریزی دارم شانس بارداری نیست. دوم اینکه دلیل این خونریزی چیه؟
- سلام من ۲۴سالمه وبرای نامنظمی پریودم قرص مدروکسی پروژسترون مصرف میکنم پریود ماهی دوبارمیشه دکتر برای نامنظمی فرص مدروکسی پروژسترون داد که از روز ۱۶قاعدگی بخورم بار اول که خوردم ۱دونش مونده بود پریود شدم بعد ۸روز که پریود تموم شد پاک شدم بعد ۵روز بعدش خون ریزی داشتم این طوری عادت ماهیانه منظم میشه به نظرتون بعد شما گفتین از روز ۱۴قاعدگی بخورم که خوردم ۱۰تاشو که خوردم فرداش خون ریزی داشتم بار اول خیلی خون ریزی داشتم بار دوم خیلی کم خون ریزی دارم من قصد بارداری دارم نظر شما دراین مورد چیه
- خوردن قرص آسپیرین ۸۰
سلام.من هفته ی ۲۷ هستم ۳ هفته پیش دکتر برام آسپیرین ۸۰ روزی ۲ عدد یکی صبح یکی شب تجویز کرده...مشکلی نداره بنظرشما؟ ممنون
- سقط
سلام پس از سقط میخاستم نتیجه سنو براتون بفرستم که تفسیر کنید . دکتر بهم گفته باید کورتاژ کنی و من نمیخام اینکارو انجام بدم . چون میترسم در بررسی محدوده سگمان میانی رحم ناحیه هیپو اکو هتروژن ب ابعاد.mm 8/8* 10/8 بدون افزایش و اسکولاریته انجام شد مطرح کننده clot در حال دفع و با بقایای بارداری میباشد
- بارداری وپروستات
باسلام وخسته نباشیدخانوم دکترمن این سوالوازجانب خواهرم میپرسم :سلام خانوم دکتر من28سالمه دوتادختردارم شوهرم 36سالس دوسال بودبخاطردردزیرناف دکترمیرفت بعدازسونومشخص شد پروستاتش مشکل داره وگفتن عددش 25 دقیق نميدونم یعنی چی الان بعدمصرف دارو مقدارش 21شده سوالم اینه که جلوگیری ماطبیعی هست همیشه طبیعی بوده میخوام ببینم این روش باعث بدترشدن وضعیت شوهرم ميشه؟ واقعاربطی داره؟ جلوگیری طبیعی وایجادبعضی ازمشکلات درمردها نميدونم راهنماییم کنیدمن تصمیم دارم تایکسال آینده فرزند داربشم ومیخوام جنسیتش پسرباشه وشنیدم مردبایدقوی باشه آیا جلوگیری طبیعی واون مساله مشکل سازخواهدبود؟تشکر
- پریود
سلام خانم دکتر . چند ماه که برای بارداری اقدام می کنم به دلایلی می خواستم زمان تخمک گذاری یه مدتی عقب بیفته مثلا یه هفته ؛ می خواستم بدونم راهی وجود داره که این کارو انجام بدم که عوارضی نداشته باشه. ممنون از راهنماییتون
- سزارین
دکتر ۱۹ بهمن برام وقت سزارین زده امکانش هست خانم دکتر این سزارین رو برام انجام بده .استرس دارم تعریف خانم دکتر رو خیلی شنیدم
- خونریزی در ماه اول بارداری
سلام من ۳۸ سالمه بارداری دومم هست ک نزدیک یکماهم هست امروز ۴۵ دقیقه پیاده روی رفتم ی ۵ دقیقه هم دوچرخه ثابت زدم.چون من قبل بارداری همیشه ورزش میکردم فکر کردم اشکال ندارد. اومدم خونه خونریزی دارم دلمم کمی درد میکنه.حالم مثه پریودی فعلا خون کمه ب رنگ قرمز روشن خیلی نگرانم خواهش میکنم راهنماییم کنید
- مصرف قرص متفورمین
حدود دوماهی متفورمین میخورم اگرآزمایش بارداری مثبت باشه وبازم متفورمین رو تا یکهفته دیگه بخورم خطر داره یاباید قطع کنم
- اقدام بارداری
سلام وقت بخیر من یک سال که در حال اقدام به بارداری هستم قرص متفورمین و تیرویید مصرف میکنم و حدودا ۹ ماه پیش یک بار سقط داشتم میخواستم بدونم برای بررسی ناباروری باید برم ایا لازم همسرم تست اسپرم بده یا اینکه یک بار بارداری میتونه به این معنی باشه که ایشون مشکلی نداره
- زایمان زودرس
سلام خسته نباشید من سابقه یک سقط ۵ هفته و زایمان زودرس هفته ۳۲ رو دارم در صورتی که هم سرکلاژ وازن بودم و هم پساری با این وجود هفته ۲۶ دهانه رحم باز شده بود که استراحت مطلق شدم ولی باز هم فایده نداشت من باید چیکار کنم ؟؟؟


