Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام من ۴۷ دارم این دفعه که پریود شدم ۱۴روز بود پاک نشده بود به پزشک مراجعه کرد قرص استروژن پروژسترون دادند شب دوتا صبح دوتا ولی خیلی در درد داشتم وهنوز قرص تمام نشده پریود شدم با خون ریزی شدید دوباره به پزشک مراجعه کردم یک قرص متررومسی پروژسترون ویک استروژن دادن شب وصبح بخورم الان چهار روز است استفاده می کنم .ولی هنوز پاک نشدم به نظر شما چکار کنم خیلی نگران هستم
- سوال
سلام. پلی کیست و باعث پریود نشدن میشه؟ و اگه بخاطر پلی کیست پریود نشی حتی تا دوماه باعث بالا رفتن پرولاکتین میشه؟ من قرص واسه هردو بهم دادن ولی میخوام بدونم اگه قرص های پلی کیست رو بخورم و پریود شم پرولاکتیم میاد پایین یا خیر
- کیست تخمدان
سلام من ۲۸سالمه ودل دردوپهلودردشدیددارم رفتم سونوگرافی گفتن یک کیست کوچیک دارای چندین سپتای داخلی باابعاد۲۵×۲۹میلی متردرتخمدان سمت چپ دارم.سینه ی سمت چپم هم یک ماده زردرنگ میزنه بیرون.چیکاربایدبکنم؟
- اکوزن در مایع کیسه اب
سلام من امروز رفتم سونو حدودای۳۸هفته هستم..درسونو گفته شده در کیسه اب جنین ذرات ریز اکوزن هست..این ینی چی؟ خطرناک نیست..
- قرص اورژانسی
با سلام من روز چهارم پریودیم نزدیکی داشتم ولی اسپرم داخل نریخت بیرون واژن ریخت باتوجه به اینکه دوره سیکل قاعدگیم کم هست قرص اورژانسی خوردم ولی بعد متوجه شدم تاریخ گذشته هست آیا فایده ای داره؟ اصلا احتمال بارداری هست؟
- سزارین
با سلام بنده عمل سزارین سخت داشتم که الان بعد از ۱۴روز بخیه هام عفونت دارند ونکشیدم و درد در قسمت راست شکم دارم علت چیست
- ضعیت بودن DNA اسپرم و پتانسیل باروری
با سلام و احترام ببخشید ازمایش SDFA انجام داده ام و نتیجه اش بصورت ذیل می باشد Sperm DNA Fragmentation Assay : 70% (Fair to poor fertility potential است نتیجه درصد پتانسیل باروری 70 درصد ضعیف می باشد. شرایط خودم :واریکوسل دوبیضه دارم-تیپ کاری پشت میزی و ساعت کار بالا-استرسی-نقرس دارم ایا درمان موارد فوق تاثیری در DNA دارد یا خیر ؟ و بنظرتون باید چیکارکنم .دارویی در این زمینه وجود دارد
- کالکشن مایع در کاویته اندونتر
در سونو تصویر کالکشن مایع دارای اکوی ظریف داخلی با حجم ۱.۵ سی سی در کاویته اندونتر دیده می شود که دیواره کاویته را از هم جدا نشان میدهد
- موقع بارداری زنبورنیشم زد
- بکارت
سلام من پریود بودم و اسهال میگیرم بدون اینکه متوجه بشم نوارم یکم کثیف میشه و چون فقط هندونه خورده بودم میرم دسشویی میبینم دونه هندونه دفع کردم و روی نوار ممکن اون دونه به هایمنم اسیب بزنه خانم دکتر؟چیزی مثل اینا که اتفاقی پیش میاد میتونه باعث پارگی یا خراش بشه؟
- هیپو اکو
سلام، سنو مامانم نوشته در قدام فوندوس توده هیپو اکو با دیامتر 10mm با حدود ill-defined مشاهده شد، هنوزم چون تعطیلاته نبردیم پیش دکتر، به نظر شما خطرناکه؟
- اقدام بارداری
با سلام و وقت بخیر، آیا بعد از اقدام به بارداری در دوران تخمک گذاری ، میتوان تست پاپ اسمیر انجام داد؟ آیا انجام این تست اشکالی در لقاح با لانه گزینی ایجاد میکند؟
- واکسن
سلام درزمان شیردهی واکسن گارداسیل بزنیم برای پیشگیزی به دختربچه هاازچندسالگی بزنیم
- تداخل دارویی کوریزان با ال دی
سلام وقت بخیر خانم دکتر من امشب قرص سرماخوردگی کوریزان و شربت دیفن هدرامین خوردم روش جلوگیریم قرص ال دی هستش آیا تاثیر داره این داروها باهم؟؟
- قرص
سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم قرص متفورمین و ویتامین ای قبل بارداری رو روزی چندتا بخورم ؟
- سلام من در مجردی هیچ مشکلی نداشتم نه تنبلی و تخمدان پلی کیستیک حتی در زمان مجردی وزنم خیلی بالا رفت اما مشکل نداشتم بازم اما بعد از ازدواج بعد از ۳ سال بهم گفتن تخمدان پلی کیستیک دارم اما جزئی هس این مشکل اگر ژنتیکی هس چرا قبلا نبود و الان پیدا شد و با کاهش یک کیلویی وزنم خیلی فرق کرد آیا لزوما مشکل من به ارثی بودن ربطی دارد یا نه
- پولیپ وبارداری
سلام خانوم دکتر،ممنون ازجوابتون،من بیمارخودتون هستم،ببخشیدزیادسوال میپرسم،برای یادآوری میگم من پولیپ ده میلیمتری دارم،اگه باوجودپولیپ بارداربشم ریسک سقط جنین وجودداره درسته؟بهترنیست اول جراحی کنم نظرشماچیه،ممنون
- اندومتر
سلام ضخامت اندومتر۶mm درروز۱۵پریودی پایین است؟یا نرمال؟
- سوال برای تخمکگداری
سلام خسته نباشین ببخشید 14 فروردین پریدشدم واین یکی ماه 12اردیبهشت پریدشدم بنظرتون دوره من چندروزه است ؟؟؟خیلی ممنون چون من خودم حساب کردم نمیدونم باید 14فروردین. و12اردیبهشت روهم حساب کنم چون ماشین حساب تخمکگذاری زدم گفت دوره چندروزه هستین
- امپول واریوپپیتل ۱/.
سلام. من برای آمادگی قبل IVF یک دوره ال دی مصرف کردم و از هفته آخر مصرف ال دی آمپول های واریوپپتیل ۱/. روزی نصف زدم . الان ۷ روز ال دی تمام شده ولی پریود نشدم . خواستم بدونم تاثیر آمپول هاست یا مشکل دیگری هست که پریود نشدم. ممنون میشم راهنماییم کنید


