Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- آی یو جی آر
باسلام در هفته ۳۳ بارداری طبق سونو دور شکم ۳۳هفته و طول استخوان ران ۳۴هفته و دور سر جنین ۳۶هفته رو نشون میده و اینکه وزن جنین ۲۳۷۰تخمین زده شده.آیا iugrمطرح هست؟؟سونوی داپلر هم انجام شده هیج مشکلی نبوده.
- نازایی
سلام من دوساله نازایی دارم قبلش یک دخترش ساله دارم الان هم زخم رحم هم عفونت وکیست دارم گفتن بایدلاپراسکوپی انجام بدی منم بخاطره هزینه اش نتوانستم برم پریودم همفقط باامپول وقرصه ممکنه شماداروتوی دارین تجویزکنین
- اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر ، من ۳۰ سالمه و برای بچه اول برای دومین بار اقدام به بارداری کردم و اینکه نزدیکی در روزهای تخمک گذاری انجام شده ولی باز هم باردار نشدم، آزمایشات قبل بارداری رو انجام دادم و مشکلی نداشتم با توجه به اینکه همسرم یک مقدار عجله دارن برای بچه دار شدن آیا نیاز به پیگیری داریم ؟یا مشکلی هست ک اتفاق نمیوفته؟ لطفا راهنماییم کنید
- لابیاپلاستی
با سلام آیا عمل لابیاپلاستی عوارضی دارد؟
- کیست اندومتریوز
سلام خسته نباشين ببخشيد اندومتريوز با باردار شدن ازبين ميره؟
- بارداری دوم
سلام و خسته نباشید تازه تست بارداری دادم و جواب مثبت بوده کاملا شوکه شدم چون به تازگی اقدام به بارداری کردم در بارداری اولم استراحت مطلق بودم و سرکلاژ هم شدم کمی احساس درد زیر شکم و پهلو دارم در واقع منتظر پریود بودم با این دردها... با توجه به سابقه ی استراحت در بارداری اولم بسیار استرس دارم لطفا تا روزی که نوبتم بشه و مطب خدمت برسم راهنمائیم کنید...آیا این دردهای کم عادی هستن یا برای من خطر محسوب میشه؟ بسیار ممنونم
- بقایا
بقایا بافلوی عروقی کورتاژ میشه براش انجام داد
- ناباروری
سلام دختری 40ساله هستم و مجرد و درا ستانه ازدواج وزن من 105و قدم 155 واضافه وزن دارم ...ببه خاطر کم بودن خونریزی ماهیانه و اینکه ایا در اینده برای بچه دار شدن مشکلی دارم یا نه ازامایش و سنو انجام دادم .. سنو من مشکلی نداشت و همه چیز نرمال بود اما ازمایش A.M.H=0.5 وکلسیم دی 6 وهموگلوبین من 11.1بقیه مشکلی نداشت...خانوم دکتر اینا یعنی چی؟یعنی من در اینده به طور طبیعی بچه دار نمیشم؟دکترمن خیلی با حرفاش منو نگران و مظطرب کرد.میخوام بدونم درصد بارداری طبیعی من در اینده چقدره؟چکارکنم این درصدزیاد بشه؟تا چند سال دیگه یاسه میشم؟چکار کنم این کار به تعویق بیفته ؟ایا مشخص چه مقدار دیگه فولیکول دارم ?ایا وزن کم کردن تاثیری داره؟ ترو خدابگید چکار کنم خیلی نگراتم
- درد سمت راست شکم
سلام خانم دکتر مجردم و ۲۲سالمه من امروز پریود شدم و این ماه هم درد پریود و هم حجم خونریزیم کمه و اینکه سمت راست شکمم درد میکنه میخواستم بدونم علتش چیه؟ ممنون
- زنان
سلام خانم دکترمن ۴۰روزه سزارین شدم داخل واژنم سوزش شدید دارم امکان داره ازسون که بهم وصل بودباشه چون ترشح وبوی بدندارم لکه بینی دارم ی داروی معرفی میکنیداستفاده کنم نمیخوام بخاطرویروس مطب برم ممنون میشم
- رفع تیرگی واژن
سلام دكتر ليزر رفع تيرگي انجام ميدين؟؟هزينش حدودا چقدره
- بکارت
سلام خانم دکتر وقت بخیر ببخشید من متأسفانه یه زمانی که آگاهی نداشتم از خودارضایی، در دوران پریودی با فشار دادن شدید و محکم پاها بهم خودارضایی میکردم و هیچ چیزی رو وارد واژن نمیکردم به هیچ عنوان سوال من از شما اینه که فشار محکم و شدید پاها بهم بدون وارد کردن چیزی به واژن ،به پرده بکارت آسیب میزنه یا نه ؟؟؟ ممنون خانم دکتر لطفا به من جواب بدین سپاس ازشما ، خدا به شما سلامتی بده .
- امپول
با سلام و عرض ادب میخواستم بدونم اگر خانمی ریسک بالای زایمان زودرس داشته باشه و دکتر بهش گفته باشه از هفته ۲۸ حاملگی تا عفته ۳۵ هرهفته ۶ تا آمپول بتامتازون بزنه ضرر نداره؟ یعنی تقریبا 48 تا آمپول که هر هفته باید 3 تاشو امروز بزنم و 3تاشو فرداش باتشکر فراوان از شما پزشک عزیز
- سونوگرافی تی وی اس
باسلام ببخشیددکترم برام سونوتی وی اس نوشته برای بقایای دفع حالانتیجه ای که داده وجودچیزهای دیگه غیرازبقایای جنینه مثلا فوکوس اکوژن کلسیفیکاسیون یاتصویرناحیه بیضی شکل واجدپدیکول عروقی میخواستم بدونم اینامشکل سازن یاهمه ازعواقب سقط هست باتشکر🙏
- طول دوره بارداری
سلام.روزتون بخیر طول بارداری براساس آخرین پریود 40 هفته می باشد یا نهایتأ 42 هفته.. البته این مطلب در منابع علمی نوشته بود. حالا اگر کسی تاریخ آخرین پریود را فراموش کرده بود و از طریق سونوگرافی خواست بفهمد که چند وقته است. در روش سونوگرافی بارداری چقد طول میکشد؟
- سونوشکمولگن
سلام خسته نباشیددرسونورحم وضمائم ولگن توسه ماهگی حامله باشی نشون میده؟؟؟ ممنون ازراهنماییتون
- بارداری و پریود
سلام من ماه پیش بعد از نزدیکی قرص ال دی خوردم و یک هفته بعد پریود شدم،الان یه ماهه گذشته و 6 روز از عادت ماهانه ام رد شده(در طول این دوره جلوگیری هم کردیم) امکانش هست باردار باشم ؟ یا از تاثیر قرص ال دی هست ضمنا باتست بی بی چک منفی در آمده است.
- بارداری از مقعد
سلام وقتتون بخیر من یک روز از اتمام پریودیم رابطه از مقعد داشتم و3بار مایع ارضایی داخل مقعد ریخته شده-و اینکه پریودامم هیچوقت منظم نبوده . هیچ علایمی ندارم فقط پریودم4 روز عقب افتاده و باکره هم هستم ایا امکان بارداری هست؟
- کیست درمحل نیچ اسکار سکشن
سونو رنگی واژینال دادم تصویردوکیست به سایز۲و۳میلی داده شده ولی من هیچ مشکلی ندارم سال ۹۶سزارین ودو سال بعد زایمان طبیعی انجام دادم وهیچ مشکلی برام پیش نیامد وشش ماه پیش یک سقط داشتم که خودش دفع شد به خاطر یک وسیله سنگین بلند کردم والان میخاستم برای بارداری اقدام کنم آیا خطرناک است؟سونوگراف گفت این طرز قرارگرفتن بخیه هاتون هست ونگران نباشید .
- باردار شدن
سلام ساک حاملگی با دیامتر میانگین 11.8mm مطابق با 6w=10d درفوقانی حفره رحم رویت شد.درحال حاضر پل رویانی دیده نمیشود یعنی چی


