Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- واژن
با سلام خدمت خانم دکتر.ممنون از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار میدهید.سوالم اینه که آیا میتوان برای رفع موهای زاید اندام تناسلی حتی داخل و روی لبها را با موچین برداشت.؟ آیا مشکلی دارد؟چون در جایی خواندم از ریشه کندن مو اندام تناسلی باعث تحریک غدد لنفاوی در اون قسمت میشه و ممکنه خطرناک باشه. ممنون ازاینکه به سوالم پاسخگو هستید.
- درددر ناحیه کلیتوریس
درد بصورت زیاد دخارش در کلیتوریس
- کیست تخمدان
سلام و خسته نباشید من حدود دو ماه پیش سقط خود به خودی داشتم.بعد از سقط ده روز خونریزی داشتم بعد پاک شدم.وقتی رفتم سونو بقاقا به اندازه یک سانتیمتر بود.بعد از ان به دکتر زنان مراجعه کروم و قرص متیل ارگونوین رو تجویز کردن که خونریزیم موقع مصرف اون قرص بیشتر شد.بعد از مصرف قرص حرود سه هفته ماک بودم بعد مجدد پریود شدم.پریودم مثل همیشه بود.مقدار خونریزی و همه چی مثل همیشه بود تما روز هفتم یکدفعه یرای چند ساعت خونریزی شدید پیدا کردم و لخته های بزرگی از من دفع شد.بعد از اون لکه بینی بود و بعد تموم شد.الان مجدد سونو رفتم چیزی که سونو گفت این بود: ضخمت اندومتر ۸.۵ تا ۹.۵ در خط وسط با خطوط نامنظم همراه با وجود مایع در اطراف ان. توده کیستیک یونی لوکولار با جدار مشخص به ابعاد ۲۵ در ۲۵ میلیمتر فاقد سپتا دبری داخلی و یا ندول خارجی در محل تخمدان راست رویت گردید که در درجه اول مطرح کننده بقایای حسم زرد حاملگی و یا کیست فاکشنال تخمدان است. الان این یعنی چی؟ اون بقایای حاملگی از من دفع شده یا نه؟ ایا میتونم از داروهای گیاهی استفارده کنم؟و ایا این کیست چجوری به وجود امده در صورتی که این کیست یکماه میش که سونو رفتم نبود.
- پولیپ آندومتر
سلام خانم دکتر من یه پولیپ 3*8میل دارم همیشه وسط سیکلم 2روز لکه بینی کمی داشتم این ماه از یک هفته بعد پریود لکه بینی دارم خون تیره و سیاه از من خارج میشه و 2هفتس ادامه داره. آیا حتما باید پولیپ عمل شه؟؟برای بارداری خطرناکه؟؟؟ ممنونم
- نحوه خوابیدن دربارداری
سلام خسته نباشید من هفته ۱۳بارداری هستم مشکل افت فشار دارم مشکلم چیه.ممنون .
- عفونت
سلام اکثر اوقات ترشح ابکی سفید رنگ دارم،ایا عفونت هستش؟بو و خارش هم ندارم
- مختصری مایع در کاویته رحم مشاهده شده در خانم یائسه خطرناک است
- ناباروری و تاخیر در پریودی
سلام من خانمی ۲۸ ساله با سابقه ۶ نازایی و دو بار ivf و سه با iui تا به حال از پریودیم نگذشته تو این مدت ولی این ماه ده روز تاخیر دارم به نظرتون من باردارم ۲تا سقط هم داشتم که به صورت طبیعی باردار میشدم
- درد کلیتوروس
با سلام خدمت خانم دکتر من چن ماهی میشه که در ناحیه کلیتوروس درد شدید دارم البته وقتی فشارش میدم یه چیزی مثل پنیرک زرد رنگ ازش میاد بیرون خلیل زجرم میده وقتی درد شروع میشه تمام الت تناسلیم درد میکنه از شما خواهش میکنم رهنمایی بفرمایید
- باردارم
سلام سونو اکوژینیسته غیر یکنواخت یعنی باردارم
- سقط مکرر
با سلام ازمایش dna اسپرم شوهرم ۲۴٪ دارای شکستگی است و مرفولوژی ۸٪ نرمال و توتال اسپرم ۹۴ میلیون.خانم دکتر ایا اگر اقدام به بارداری کنیم احتمال سقط یا مشکل ژنتیکی وجود دارد؟
- تفسیر سونوگرافی
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر ببخشید امکانشه سونوگرافیم رو تفسیر کنید که تنبلی تخمدان شدید دارم یا خفیف ممنون میشم رحم با سایز نرمال 40mm*43*64و اکوی میومتر نرمال و فاقد ضایعه فوکال مشاهده شد اندومتر با ضخامت 7mm با نمای هموژن دیده می شود تخمدانها دارای سایز افزایش یافته بوده، حاوی فولیکولهای ریز پریفرال و استرومای اکوژن میباشند. یافتههای فوق به نفع PCO Morphology میباشد تطابق بالینی و تستهای هورمونی توصیه میگردد در ادنکسها ضایعهای دیده نشد مختصر مایع آزاد در کلدوساک دیده شد
- مصرف آسپرین در بارداری
سلام من در هفته ۱۸ بارداری هستم فشار خون ۱۳.۸ هست دکتر برای من آسرین ۸۰ نوشته واقعیت می ترسم استفاده کنم
- دوران شیردهی
با سلام خدمت خانم دکتر من نوزاد دوماهه دارم. میخواستم بدونم دوران شیردهی میتونم از شیاف آنتی همورئید مقعد استفاده کنم؟ و برای رفع مایعات موجود در محل عملم که در سونوگرافی مشاهده شد که بخاطر عمل سزارین هست میتونم از شیاف واژینال دالاوگ استفاده کنم. ممنون از پاسخ شما
- جراحی هیسترکتومی
سلام خانومی ۳۵ساله هستم ۲۰روز پیش رحمم رو ورداشتم الان لکه بینی دارم .خطرناک نیست؟چیکار باید بکنم
- پریود میخوام بشم
سلام من همیشه دوهفته پریودیم طول میکشه یک هفته لک بینی دارم و دو روز خونریزیم زیاده باز لکه بینیه چ کنم خستم کرده
- سونو رحم
من سونو دادم بعد از سقطی که داشتم نوشته تصویر فوکوس اکوژن به دیامتر ۱۲ م م دیده شد آیا خطرناکه و باید پیگیری بشه ؟
- انتقال
سلام خانم دکتر.من امروزروزدهم انتقال هستم ویک جنین خوب انتقال دادم ازروزهفتم انتقال تهوع دارم وفشاروقندخونم پایین است بنظرشماعلائم لانه گزینی هست؟
- واکسن
سلام خانم دکتر قرص متفورمین۵۰۰ میخورم برای تنبلی تخمدان قراره واکسن بزنم لازمه که مصرف قرص روقطع کنم؟
- بریچ بودن جنین
با سلام خانم دکتر در سونو انومالی بچه سفالیک بود الان بیست و هفت هفته هستم خیلی واژنم درد میکنه که سونو گفت بچه بریچ هس یعنی خدایی نکرده بچم مشکلی داره که بریچ شده


