Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پولیپ آندومتر
باسلام .با اختلال قاعدگی به پزشک مراجعه کردم.پس ازبررسی ،یک توده ی اکوژن باابعاد۱۰و۴م مدر بخش میانی آندومترواجد یک ساقه ی عروقی مشاهده شد .که ضایعه پولیپ مطرح شد.آیادرمان دارویی کافیست؟یا نیاز به جراحی دارد؟باسپاس از راهنماییتون
- مشکل پریودعمومی زنان
سلام من مجردهستم 35ساله مدتی بود پریودنامنظم داشتم رفتم دکتر زنان برایم قرص سیبل تجویزکردوگفت تبلی تخمدان دارم الان طی یک هفته مصرف کردم و دچار سردرد،زانودردودردپستان شدم لطفابهم بگین چه بایدبکنم
- بارداری
سلام من ده هفته باردارم و تو آزمایش من ویتامین دی رو ۲۶ زده و خانه بهداشت ویتامین د۳ ۱۰۰۰ گفته بخورم تا اخر بارداریم روزی یدونه . آیا میتونم بخورم از الان .
- بارداری
سلام خانم دکتر خوب هستینمن دو قلو باردارم هفته ۱۶ ولی شکممو نگاه میکنم یک طرفش یکم بیشتر بلندشده حس میکنم تقارن نداره شکمم تو سونو گرافی هفته ۱۳ وزن جنین کاملا ولی یکسان بود چیزه مهمی هست؟
- جواب آزمایش اسپرم روز تشکیل جنین
با سلام خانم دکتر عزیزم دوبار آی وی اف ناموفق با دو رحم جایگزین متفاوت در کلنیک مام با جنین کامپکت آ که روز انتقال بلاست آ شدند داشتم سوال داشتم آیا ممکنه به دلیل اشکال اسپرم همسرم جنین از نظر ماهیت ضعیف باشد که موفق به لانه گزینی نمیشود. به نظر شما با این آزمایش همسرم امیدی به مثبت شدن جنین هام وجود دارد. جنین هام چهار روزه فریز شدند به صورت کامپکت آ و کامپکت بی آیا با این جنین ها با این آزمایش همسرم ادامه بدم یا به فکر جنین اهدایی باشم.با توجه به فرسایشی که در راه نتیجه آی وی اف وجود دارد و هم هزینه بالای این امر پیشنهاد شما ادامه با این جنین ها که حاصل از این آزمایش هستند امیدی به مثبت شدن هست. sperm count :40*1.1 volume:2 ml seperm morphology:2% total sperm:80*1.1 total motility:30% motility (A/B): 0/20%
- سلام خسته نباشی،دخترمن باید دو روز پیش پریود میشد ولی نشده جمعه این هفته هم کنکور داره میترسیم همون روز پریود بشه چیکار کنیم زودتر پریود بشه و از بیحالی و کسلی دربیاد
سلام،دختر من کنکوری هستش،باید دوروزپیش پریود میشد ولی نشده خیلی بیحال و کسل هستش واینجوری نمیتونه به برنامه برسه کنکورش هم سه روز دیگر چیکار کنیم که زودتر پریود بشه ،لطفا راهنماییتون کنید
- پریودی نامنظم
سلام من ۱۶ سالمه و متاهل هستم اخرین باری ک پریود شدم ۱۵\۱۱\۹۹ درست روز عقدمون بود و تا ب امروز ک2/1/1400هست نشدم میتونید راهنماییم کنید ؟ممنون میشم خیلی نگران هستم
- بارداری
با سلام
من 41 ساله هستم 9 ساله ازدواج کردم تا به حال جلوگیری طبیعی میکردیم و بچه دار نشدیم تا اینکه اسفندماه جلوگیری نکردیم و باردار شدم ولی قلب جنین تشکیل نشد و در 28 اردیبهشت کورتاژ کردم 24 ام خرداد اولین پریودم بود که خیلی خیلی کم و ناچیز بود که 3 روز طول کشید و 24 تیر هم دومی بود که کامل و شدید شدم که 7 روز طول کشید و از 31 تیر شروع به نزدیکی کردیم برای بارداری 9 ام 11 ام13 ام مرداد هم اقدام داشتیم که روز 14 ام کمی لکه بینی قهوه ای کمرنگ داشتم که خیلی کم بود و 16 ام لکه بینی قهوه ای پررنگ که بیشتر بود و 17 ام که در حد سه تا سکه لکه اومد که شک کردم که دارم پریود میشم این لکه ها رو قبل از سقط شدن جنین قبلی هم میدیدم امروز هم که دستشویی رفتم لکه به صورت قطره ای که همراه با نقطه های ریز بود به رنگ قهو های سیر روی سنگ ریخت میخوام بدونم دوباره باردارم و داره سقط میشه؟ پریوده؟ یا علایم لانه گزینیه ؟ 24 ام هم زمان پیودم هست و هیچوقت درد قبل از قاعدگی نداشتم ولی الان کمر درد دارم ونشانه بارداری هم ندارم
ممنون میشم اگه زودتر بهم جواب بدید تشکر - در مورد قرص ال دی و بارداری
من رابطه جنسی داشتم و نزدیکی هم داشتم و قرص ال دی هم هر شب مصرف میکنم احتمال بارداری هست من 17 سالم هست و متاهل هستم
- خون ریزی کم قاعدگی
سلام من ۱۴ سالمه دیشب روز یک پریودم بود از صب خون قاعدگیم نسبت ب روزا دیگ کم شده بود دیشب ی صحنه جنسی ی فیلم یادم اومد بعد یک دونه نبض در مثانه ام حس کردم فقط یک دونه بعد این کارم ایا خود ارضایی محسوب میشه ینی ارضا شدم ؟ یا باید چن تا نبض و تند تند میبود از دیشب وقتی نبض رو حس کروم صب ساعت ۹ بازم خونم کم بود ولی از یک بعد از ظهر تا الان خونم کمترم شده ایا اون صحنه باعث کمتر شدنش شده یا ن بعد من تو ماه قبل ی استرس متوسط رو تجربه کردم و کم کاری تیروئید دارم برا درمانشم یک ساله دارو میخورم ایا کم بودن خونم طبیعیه؟ و ایا خون قاعدگیم ب داخل لگنم برگشته ک خونم کمتر شده یا چیز دیگ ای هست و ایا چیز خطر ناکی در این بین وجود داره؟ ممنون میشم خانوم دکتر گل جواب بدیدممنون😘
- بیماری میاستین کراویس
سلام. در بيماري.مياستين كراويس. مي توان باردارشد
- سلام بلخشید من سونو دادم در جوابش نوشته یک کیست ۳۵در ۱۵ همراه بادبری در تخمدان چپ دیده شدممنون اگه راهنمایی کنید من سنم ۴۴سال هست وازمایشرهورمونی هم دادم که خیلی نزدیک به یایسگی شدم ممنونم از راهنماییتون
سلام بلخشید من سونو دادم در جوابش نوشته یک کیست ۳۵در ۱۵ همراه بادبری در تخمدان چپ دیده شدممنون اگه راهنمایی کنید من سنم ۴۴سال هست وازمایشرهورمونی هم دادم که خیلی نزدیک به یایسگی شدم ممنونم از راهنماییتون
- رابطه بدون خروج اسپرم
سلام، یکی از دوستان شما رو معرفی کردن، می خواستم راهنمایی بگیرم من 3 روز بعد از اخرین پریودم بود با نامزدم رابطه داشتم که خروج اسپرم درونی اتفاق نیفتاد با این وجود که تو دوره ی امن بوده با پیش آب احتمال حاملگی من هست.؟ اگر هست و ممکنه باردار بشم چطور تشخیص بدم و بهترین را برای جلوگیری فوری از بارداری چی هستش، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید،
- ضربه به رحم
من مجردم و داداشم حواسش نبود با پا ضربه شدیدی به رحمم زد کمی مایل به ران الان دو روزه شدید درد میکنه خیلللی میترسم به نظرتون مشکل چیه و خالت تهوع هم دارم
- ضربه به بیکینی
سلام. دخترم۱۶ سالمه. خواهرم با سطح روی پا به بیکینی من ضربه زد. من احساس درد داشتم ولی میخواستم بدونم نازایی میگیرم یانه؟
- آمپول پروژسترون
سلام.خسته نباشید. خانم دکتر آمپول پروژسترون خیلی عوارض داره؟من ۴۱ سالمه و ۵ ماهه پریود نمیشم .میترسم این آمپول رو بزنم
- اقدام به بارداری
سلام من یک ماهه جلوگیری نکردم فک کردم سرماه باردارم وهیچ مشکلی رحمم نداره اماپریود شدم دلیلش چیه
- تعیین جنسیت
- بارداری
سلام میخواستم بدونم درباره قرص مدروکسی پروژسترون و استروژن کونژوگه آیا فرق این دو دارو چیه؟من میخوام پریودم منظم بشه خیلی زود به زود پریود میشم باید کدوم شو استفاده کنم ممنون
- بیماری زنانه
سلام خانم دکتره عزیزم همدم هستم راستش مامانم الان مدته ۴ روزه لکه خون تو دستمالش وقتی دستشویی میره نیبینه با این شرایطه قرنطینه لطفا منو راهنمایی کنید چیکار کنم یا کجا بیارمش که شما ببینین


