Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- آزمایش
سلام تفسیر سیلندریک پسودواستراتیفیه همراه با منظر میتوز چیست
- زنان
سلام من کیست اندومتریوز دارم ودکترم ورژست تجویزکردن درست سر زمان مقرر پریودم ،اول لکبینی وسپسپریود شدم دکتر رفتم وتعداد قرص رو دوتا کردن الان این تجویز درسته؟
- پولیپ رحمیو آندومتر
من سونوگرافی کردم یک کانون به ابعاد 10×16 میلیمتر در قسمت میانی دو لایه آندومتر دیده شد که پولیپ اندومتریال میباشد آیا باعث ناباروری میباشد ممنونم.
- کیست مغز جنین
سلام ببخش من تو سونوگرافی هفته ۱۸گفتن یک کیست تو مغز جنین خوش خیم احتمالا تا هفته ۱۸ازذبین بره گفتن آزمایش آمینو سنتز بده ترسیدم ندادم به نظرت با چی درمان میشه
- سلام خسته نباشید من آنپول ضد بارداری زدم سه ماها الان یک ما گذشته عادت ماهانه شدم لکه بینی دارم دو هفته شده دکتر بهم قرص مدروکسی داده خوبه بخورم
- کلوموفین
من۲۶سالمه ۳ماهه کلوموفین میخورم ماه اول ۸روز ماه دوم ۴روز و این ماه ۶ روز گذشته دهنوی پریود نشدم بیبی زدم منفی بود چکار کنم
- اقدام به بارداری
دوماه پیش ترمیم فیبروز کردم والان میخوام رنگ مو بزنم و بعد اقدام به بارداری کنم مشکلی برام پیش نمیاد
- آیا کیست باید جراحی بشه؟ خطررناکه؟
کیست به ابعاد ۱۵ ×۳۲ ×۳۵میلیمتر جز solid appearing داخلی به ابعاد ۷.۵ ×۲۱میلیمتر در تخمدان چپ مشاهده میگردد که نسبت به دوماه قبل کاهش و نسبت به یک ماه قبل تغییر نکرده است
- قرص ال دی
سلام خانوم دکتر گفتین از اولین روز پریود قرص را در ساعت معین شروع کنم یک هفته پس از اتمام جعبه ، جعبه بعدی را شروع کنم 1-سوالم اینکه اگر قرص ال دی را در اولین دوز مصرف کنم پریودم را قطع نمیکنه ؟ 2-یعنی یکهفته بعد از اینکه جعبه اول به اتمام رسید یکهفته بعدش جعبه دوم را شروع کنم؟
- عفونت واژن
سلام وقت بخیر من چهار ماه پیش عمل کیست میومتریوز انجام دادم بعد از اون اصلا عفونتم خوب نمیشه هرچی مترونیدازول هم استفاده میکنم فایده ای نداره لطفا راهنماییم کنید
- فیبروم
تجمع مایع به ابعاد 45*18*40 mm حدود 18cc در داخل کاویته اندومتر رحم مشاهده شد
- کیست تخمدان
سلام من کیست تخمدان چپ داشتم و داخل شکمم پاره شد با درد شدید و سونوگرافی کردم گفتن که کیست اندازه اش ۱۵در ۲۱ میلیمتر هست و زده احتمال اوولاسیون ,کیست تخمدان پرفوره . بعد از دو روز که گذشته الان یکم خونریزی دارم به نظرتون مشکلم جدیه .چون از دکترم وقت گرفتم ولی یه هفته دیگه وقت داده
- مشکلات زمان پریودی
سلام خسته نباشید من ی دختر 14ساله هستم زمان پریودیم معمولا همیشه دو هفته عقب میوفته و این دفعه ک پریود شدم زیر دلم و ناحیه مقعدم ب شدت درد میکرد قبلا من اصن تو دوران پریودی درد نداشتم و هنگام پریودیم گاهی اوقات لخته هم دیده میشه خطرناکه این موضوع؟
- آیا از بین رفتن تخمدان در دختر مجرد۱۷ساله درمان دارد؟
- میوکتومی
سلام مجردم ۳۵ ساله میوکتومی انجام دادم ضخامت اندومتر قبل عمل۱۰ هست دکتر دکاپپتیل بهم هر ۲۸ روز داده فعلا دوتا با وجود تزریق بازم پریود میشم میگن این امپول یائسگی ایجاد میکنه پس چرا من عادت شدم؟و سوالم اینه فیبرومم خارج رحم بود ۱۴ سانت دراورده چرا باز آمپول تزریق میشه به خاطر ضخامته ؟ونگرانم که ضاخمتم درمان نشه و مشکلی برا رحمم ایجاد شه که دربیارنش؟
- سقط جنین سلام من ۳۰ سالم تو شش هفته سقط کردم دکتر بهم مترژن باداکسی سایکلین تجویز کرد ولی هیچ خونریزی نکردم میشه بگین کی دفع میشه الان یه هفته است دارن قرص میخو رم
- فقدان قاعدگگی
باسلام من با روش میکرو باردار شدم دلیل باردارنشدنم جزو دلایل ناشناخته بود قبل از بارداری به طور مرتب عادت میشدم اما الان هفت ماهه عادت نشدم بچم فقط یک ماه و نیم شیرم خورد و دیگه الان ۶ماه نخورده یک ناه هم قرص استرومارین و دوفاستون خوردم بعدش عادت شدم اما ماه بعد هنوز دوباره نشوم تا چند دوره میتوان ازین دوتا قرص خورد تمام ازمایشات لازم هم انجام دادم ممنون
- ترشح سفید آبکی
سلام خانم دکتر ۲۱ هفته باردارم حدودا از چند هفته پیش بعضی وقتا که سرپا هستم یا زیاد راه میرم، از واژنم حس میکنم ی ترشح گرمی خارج میشه میبینم ی ترشح سفید ولی وقتی با لباس زیرم پاک میکنم ترشح سفید تبدیل به آب میشه خیلی آبکی ،میخواستم بدونم خطرناکه؟
- کیست
سلام. کیست شکلاتی دارم در تخمدان سمت چپ. سایز کیست ۹.۵ سانت بود که دکتر بهم دزوسپتیو داد و سایز کیست در ۵ ماه به ۶ سانت رسید. دکتر دوباره دارو رو تکرار کرده. میخوام بپرسم این قرص واسم کافیه ؟ با قرص های دیگه میشه سایز کیست کوچیک تر بشه ؟
- سقط مکرر
باسرکلاژشکمی چقدر احتمال سقط جنین وجود داره


