Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تست غربالگری
سلام میخواستم بدونم غربالگری مرحله اول تو هفته چند باید انجام بشه؟
- سلول پیش سرطانی
سلام.مامان من ۴۹ سالشه و حدود ۴ ماه دیگه وارد ۵۰ سال میشه.۳ ۴ سال پیش زانوش عفونت کرد و جراحی شد. الان رفته دکتر زنان بهش گفته باید بیاد نمونه برداری بشه چون یک نوع ویروس ناحیه تناسلی داره که ممکنه باعث تغییر شکل سلول ها شده باشند.یعنی همون سلول های پیش سرطانی. مامان من دیابت کنترل شده هم داره. من جهت نگرانی خودم میپرسم.چقدر احتمال اینکه این سلول های پیش سرطانی تبدیل به سلول های سرطانی بشن وجود داره؟
- تنبلی تخمدان
سلام.من تنبلی تخمدان PCOMدارم بعد از اصلاح سبک و ۱۱ کیلو لاغریی پریود شدم ولی ۳ بار به فاصله ۱۲ روز پریود شدم..مشکل چیه ک پشت هم پریود میشم؟؟
- تخمک ضعیف
سلام وقت بخیر من 35سالم هست 2تا دختر 9سال و15سال وسال قبل هم یک سقط جنین داشتم ودرمهرماه هم عمل تخمک گذاری برای آی وی اف داشتم که در سونو قبل از عمل تعداد تخمک هام 18 بود ولی بعداز عمل تخمکگذاری دکترگفت 3تا تخمک ضعیف زیر یک دارید ودیگر نمیتوانید PGDکنید و هیچ امیدی به عمل آی وی اف در مرحله بعد هم ندارید چکار کنم که دوباره تعداد تخمک هام زیاد شود آیادارویی برای تعدادتخمک زیاد بشه هست ممنون میشوم راهنماییم کنید
- PGD
هزینه ی PGD چقدر است؟
- بارداری
سلام خانم دکتر عزیز من تحت نظر شمام دوبار سقط داشتم و نمیدونستم باردارم مراجعه کردم هشت هفته و جنین ضربان قلب داشت مطب با توجه به پرونده من قرص اوی پنتو ۲۰ناشتا و اسپرین ۸۱روزی یک عدد شیاف سیکلوژست۴۰۰شبی یکی و امپول انوکساپارین ۴۰۰۰دادن فولبک اسید و ویتاوین ذی دارم الان پنج روز استفاده میکنم حالم خوبه اما یکروزه ادرارم تقریبا قرمز نمیدونم چیکار کنم دیگه هیچ علامتی ندارم به داروهام ادامه بدم
- زنان
سلام من سونو انجام دادم نوشته میوم اینترامورال ساب موکوژال در راست بادی ۳۵×۳۲ دیده شد که داپلرهیپوواسکولاراست و Ri67%است وسونوگرافیک سارکوم دیده نشد اکوی میومترغیر یکنواخت است که ناشی از آدنومیوزیس است ضخامت اندومتر ۱۶م م است که بیش از خد نرمال است(هیپربلاری و یا پولیپ)و در داپلر و اسکولاریتی غیر طبیعی ندارد میشه اینو واسم توضیح بدین یعنی چی.خیلی نگرانم ممنون میشم
- سونوگرافی انتی
سلام این درسته که سونوگرافی آنتی سن جنین را دوهفته بیشتر از زمان لقاح و رابطه میگه حدودا
- بارداری
قرص نوروم اسکین نازایی می اورد؟؟
- قرص روکین در حاملگی
با سلام و عرض ادب بنده سه بار سزارین شدم و سومین پسرم پنج ماه و نیمه است و وقتی من توی بارداری چهارم که ناخواسته بود و نمیدونستم حامله هستم ولی هشت هفته حامله بودم روزی دو تا قرص روکین خوردم به مدت پنج روز یعنی جمعا ده عدد قرص روکین خوردم که پریود بشم ولی خب حامله بودم .الان دوازده هفته هستم و به شدت نگران اثر این قرصها بر جنین هستم و سوال بعدیم اینه که با توجه به سابقه سه بار سزارین این حاملگی و سزارین چهارم چه عوارض و خطراتی برام داره؟
- بارداری
امروزفهمیدم باردارم وبچم هنوز یکسالشه چکارکنم این بچه روسقط کنم
- کیست تخمدان با ذرات اکوژن
سلام خانمی ۳۹ساله هستم تخمدان راستم کیستی به ابعاد ۴۸*۶۴باجدارمنظم وذرات اکوژن دیده شده،ایاخطری داره؟ بایدزود عمل بشه؟
- مایع ازاد خفیف ذرات کوژن نشانه چیست
- جلوگیری بارداری
سلام من ۲۰سالمه همیشه دهم هرماهی پریود میشدم الان دوازدهمه هنوز پریود نشدم ترشحم بصورت یه مایع بی رنگ شفافه مث اب میمونه و زیاده ممکنه حامله باشم
- سلام به دلیل کمخونی شدید و خونریزی زیاد در زمان پریود دکتر برام آمپول دیفرلین تجویز کرده که یائسه بشم اما سوالات خانمها رو که خوندم همه بعداز تزریق پریود شدن حالا باید چیکارکنم
- اندازه رحم
سلام خانوم دکتر ایا تو سونو سه بعدی یا عکس رنگی فضای رحم ابعادش مشخص میشه که برای حاملگی طبیعی یا نه؟
- زایمان
سلام خانم دکتر خوب هستید؟ میخواستم بپرسم من که در رابطه نزدیکی یکم درد دارم یعنی به دلیل تنگی واژن حس میکنم البته بنظر شما میتونم زایمان طبیعی خوب داشته باشم البته بدون برش؟ شما زایمان طبیعی در پوزیشن نشسته هم انجام میدین؟
- سرکلاژ
سلام سرکلاژ کردم ندارم بهم گفت استراحت مطلق اما پرستار بیمارستان گفت استراحت نسبی نمیدونم استراحت مطلق باشم یا استراحت نسبی
- پریود نشدن
سلام خسته نباشید من تقریبا2ماه و نیم پیش رابطه جنسی داشتم با همسرم هر ماه هم پریودیم یک هفته الی10روز عقب میوفته ماه پیشم تست بارداری دادم منفی بود و بعدش هم پریود شدم ولی الان این ماه15روزه پریودیم افتاده عقب امکان بارداری هست یعنی؟
- سلام خانم دکتر خسته نباشید من ۳۲ سالمه پریودم نامنظم بود رفتم دکتر گفتن کیست تخمدان دارم باید از این دارو استفاده کنم ۵ ماه پیش الان پریود نمیشم خواستم ببینم آیا مشکلی هست ممنون میشم جواب بدید


