Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام خانم دکتر۳۵سالمه قصددارم برای بارداری دوم اقدام کنم ولی یه سوال ذهنمو درگیرکرده،مادرم کانسر برست هست شش جلسه شیمی درمانی کرده دو جلسه ایمنی درمانی قراره اوایل تیر ماستکتومی کنه،بهدش دکتر گفته تا هفده جلسهاحتمالا ایمنی درمانی ادامه داره که داروی هرسپتین میگیره،بعدش هم باید رادیوتراپی داشته باشه برای من که قصدبارداری دارم منعی داره؟
- بارداری پوچ
سلام من هفته سوم با بتاي ١٠٠٠٠ بالاست؟؟؟؟؟؟ پوچيل مولار؟؟؟؟؟؟
- لطفا کمکم کنید آیا دیدن لخته خون در داخل رحم قبل از انتقال جنین با آی وی اف برای بارداری خطرناک است
من سه روز قبل آنتقالم دکترم یک لخته کوچک در داخل رحم من دید مناسفانه جنینها را انتقال داد آیا این لخته خون خطرناک برای حاملگی است
- IUI
با سلام..بنده ذخیره ام ۰/۳۳ هستش...یکبار ای وی اف کردم که دو تخمک داشتم که فقط یکی خوب بود اونم تبدیل به جنین نشد...ماه پیش دو فولیکول ۲۰ داشتم که باز باردارنشدم ۴۰ روزه فرتیل اید و اوابوست می خورم این ماه سه فولیکول ۱۸-۱۹-۱۹ دارم که دکتر برای سه روز دیگه آمپول آزاد سازی داده و پیشنهاد IuI بهم داده...همسرم هیچ مشکلی نداده...آیا در شرایط من iui واقعا موثره یا من به صورت طبیعی اقدام کنم...دکتر فقط پیشنهاد دادن قرار فکر کنم و خبر بدم...لطفا راهنمایی کنید
- بارداری
سلام دكتر عزيزم در هفته ٢٥ بارداري هستم يه دندونم لبش شكست ميتونم برم دكتر دندانپزشكي يا بايد نگه دارم تا بعد زايمان بيمار خودتون هستم
- مهم
سلام خانم دکتر من ششم هرماه پریود میشدم بعدش پریدم تغیر کرد شد هشتم ،سری قبل ۱۴ روز عقب انداختم شدم بیست و دوم ،اما این سری بیست و دوم نشدم ،روز بیست و هفتم ازم کمی خون اومد فکر کردم پریود شدم ولی سه روزه نوار بهداشتی تمیزه،ولی وقتی دسشویی میرم یکدفعه ازم خون ریخته میشه ،الان باید قرصی چیزی بخورم درست بشم ،خودمو شوهرم استرس گرفتیم ب خاطر این قضیه ،من اصلا با شوهر چند ماهه رابطه نداشتم الانم میترسم
- سلام من ناخواسته باردارشدم قرص سیپرو و فلو کونازول مصرف کردم حالا باید چیگار کنم
- اورژانسی
سلام دكتر،٢روز قبل از پريود اگه نزديكي داشته باشيم،و ٤روز عقب بيفته پريود،يعني ٦روز بعد نزديكي پريود شدم،امكان بارداري هست؟؟؟؟خيلي استرس دارم....
- اکوژن میومترغیرنرمال میباشد یعنی چی؟!
- جراحی زنان
سلام من سونوگرافی رحم انجام دادم وگفتن در ناحیه اکوژن به طول ۱۰mmوضخامت۶mmدرون کاویته رحم مطرح کننده پولیپ یاclot مشاهده شد و دکتر رفتم گفتن باید جراحی بشه و جواب پاپ اسمیر مشکل نداشتم لطفا راهنماییم کنید باید جراحی کنم
- سقط مکرر
سلام من ۳ مرتبه در هفته های ۱۷ ،۱۹ ، ۲۴ سقط جنین داشتم که دوبار سرکلاژ کرده بودم اما بازم سقط شد دکتر بهم پیشنهاد سرکلاژ شکمی داده و استراحت مطلق میخوام ببینم فایده ای داره؟
- سلام خسته نباشید تو سونوگرافی من نوشته تخمدان راست 13سی سی و تخمدان چپ با حجم 12 سی سی می باشد هر دو تخمدان بزرگتر از حد نرمال بوده و حاوی فولیکول های کوچک متعدد پریفرال می باشند که مطرح کننده PCOD است یعنی چی
- سلام خسته نباشین من الان حدودا 12روز عمل کردم ولی بخیه یه سرش نیست یه سرش هست 12سال است ک از زایمان میگذره ولی احساس درد در سمت چپ بخیه سزارین دارم ممنون میشم راهنماییم کنین.
من 12 روز عمل کردم بخیه یه سرش اصلا نیست یه سر فقط داره باید چیکار کنم
- نامنظمی پریودی
سلام من 46ساله هستم پریودی ناکنظم دارم حدود 10روز زودتر از موعد پریود میشم سونو کردم دکتر دپفاستون بهم دادن 6ماه خوردم تا زمانیکه مصرف کردم پریودی منظمی داشتم الان مصرف قرص رو قطع کردم یک هفته تمیز بودم دوباره پریود شدم. ایا بخاطر قطع مصرف دوفاستون اتفاق افتاده؟ ایاا باید دوباره مصرف کنم؟ درضمن دوفاستون خارجی با دوفامد ایرانی تفاوتی نداره؟ کیست هم ندارم فقط 6ماه پیش بخاطر ضخیم بودن جداره رحم کورتاژ شدم وسه ماه پیش سونو کردم گفتن مشکلی نداری
- میخوام باردار بشم شوهرم پسر میخواد چکار کنم
- آیا باردار میشوم یا خیر
من سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام وسال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام ورحم وتخمدان هم دارم ودرسونوگرافی من نوشته شده که رحم partialbicornate وسپتوم بلند وپرید وعادت ماهانه هم میشوم خواستم بپرسم آیا من به صورت طبیعی باردار میشوم یا خیر یا باید از رحم اجاره ای استفاده کنم؟
- بی نظمی در پریودوخونریزی زیاد
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر . خسته نباشید .مدتی هست که خونریزی های پریودم اصلا قطع نمی شه .سونو دادم کیست نشون داده .دوماه قرص ال دی مصرف کردم کاملا منظم بودم .ولی متاسفانه با مصرف این قرص هم فشار خیلی زیاد رو ی قفسه سینه احساس می کردم و همین که کاملا به روابط زناشویی بی میل شده بودم .به خاطر همین دکترم برام مدروکسی پروژسترون تجویز گردن که از روز هفتم استفاده می کردم .اونم لک می انداخت روی صورتم .دوباره دکترمبرام قرص دیگری رو تجویز کردن به اسم پاد باستون که از روز پانزدهم مصرف می کردم .البته فقط یک ماه استفاده کردم .توی دوره ای که داشتم استفاده می کردم حدود چهار روز بود که استفاده می کردم خونریزیم کاملا قطع شده بود .روز پنجم صبح نتونستم استفاده کنم مجبور شدم ۸الی ۹ساعت بعد استفاده کنم .از فردای اون روز با اینکه به موقع قرص رو می خوردم لکه بینی خیلی زیادی داشتم .پانزده روز بعد (طبق تجویزپزشکم)که قرص رو تمام کردم ،ده روز بعد دوباره پریودم شروع شد الان که یازده روز اززمان عادتم گذشته بجای این که کمتر بشه خونریزیم شدیدتر شده خیلی شدید .متاسفانه پزشکم توی مرخصی هستند ومن نمی تونم به مطب مراجعه کنم .لطفا راهنماییم می کنید چه قرصی استفاده کنم که هم عوارض جانبی زیادی نداشته باشه .عادتم رو هم منظم کنه 🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻خیلی دارم اذیت می شم لطفا کمک کنید .
- بارداری
سلام خسته نباشید بنده سه تا دختر دارم حالا میخوام باردار بشم پسر بیارم چه دارویی استفاده بکنم خودم قرص لترکس استفاده میکنم حالا شما چیزی توصیه میکنید خواهشن منو راهنمایی بکنین
- پریودی
مجرد هستم ۳۹ سالمه دو هفته است پریود نشدم علائم پریودی دارم ولی پریود نمیشم .این مشکل ماههای گذشته هم داشتم ی راهنمایی میخواستم
- اکولوسنت
سلام.سونوی بررسی تخمدان نوشته مایع اکولوسنت خفیفی در کانال دهانه رحم مشاهده میشود.میشه بگید چیه.ممنونم


