Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- لانه گزینی
سلام وقتتون بخیر من ای یو ای انجام دادم و بعد عمل دکتر برای من 15 عدد قرص دوفاستون نوشتن در 15 روز و بعد تست بارداری بدم ولی متاسفانه بعد از 1 هفته لک بینی دارم گاهی 2 قطره وگاهی بیشتر هنوز دو عدد دیگه باقی مانده تا تست بدم میخواستم بدونم من این موضوع را باید پای پریودی بزارم یا لک بینی لانه گزینی ایا ممکنه وقت مصرف دوفاستون پریود بشیم چون برای منظم کردن قاعدگی هست؟
- آزمایشهای غربالگری بارداری
سلام من هفته١٢و٦روز رفتم سنو غربالگري nt2.24mmوit2mmزدم دكتر بهم گفت بايد غربالگري ژنتيكي انجام بدي آيا مشكلي داره
- سیرکولار
باسلام توی سونوگرافی بارداری من نوشته بافت ترفوبلاستیک نمای سیرکولار دارد.میخاستم بپرسم خطرناکه؟ لازم به ذکره که من داخل هفته نهم هستم و همه چیزای دیگه طبیعی بود.
- اصلاحیه تست سلامت جنین
سلام خانم دکتر، خسته نباشید. شما در سونوی nt روی هفته 50% های لایت زده بودید و من در فرمی که در آزمایشگاه به من دادند و هفته بارداری را می خواستند همون هفته 50% را نوشتم اما برای مرحله دوم نمی دونم باید کدام هفته را بنویسم 5% یا 50% چون برام های لایت نزدید. با تشکر
- سلام من هیچ گونه نزدیکی نداشتم و نامزدم و پنج ماهه که پریود نشدم سونوگرافی رفتم و تخمدان پلی کیستیک دارم به نظر شمامشکل از چی میتونه باشه ولی اینو میدونن که عفونت شدید دارم
سلام وقتتون بخیر من ۲۰ سالمه دخترم پریودم نامنظم بود یعنی هر دو سه ماه یک بار بعد خرداد رفتم آزمایش هورمونی دادم سونوگرافیم دادم که تشخیص داده شد تخمدان پلی کیستیک دارم ابعاد تخمدانم خیلی بزرگه بعد رفتم دکتر بهم دارو داد خرداد پریود شدم باز نشدم دو ماه تا ۲۰ مرداد یهو درد شدیدی گرفتم به مدت ۴ ساعت درد خیلی شدیدی تو ناحیه زیر شکمم داشتم که تحملش واقعا سخت بود بعد یه چیزی ازم دفع شد که خیلی بزرگ بود فک میکنم که کیسته آیا کیست پلی کیستیک دفع میشه؟ و اینکه خونریزی خیلی شدیدی دارم زیر شکمم درد خفیف دارم آیا این خونریزی خطرناکه؟؟ لطفا اگه میشه راهنماییم کنین
- بارداری
سلام خانم دکتر خسته نباشید من با نامزدم ۲ هفته پیش رابطه داشتم و آبش ریخت روی پام مطمئن نیسم نریخته باشه روی واژنم بعد از ۵ ساعت قرص ارژانسی استفاده کردم و رابطمون هم جوری نبود ک الاتش بخاد وارد بدنم شده باشه احتمال بارداری هس چونکه از پریودمم گزشته خیلی میترسم
- سلام جواب سونوگرافی ک انجام دادم ب این شرح..خواستم راهنماییم کنید؟Bothovariesshowenlargedsize….pcod
- آزمایش بارداری
سلام خسته نباشید ازمایش بتا قبل ازتاخیر در پریودی درسته ؟
- زیگیل تناسلی
باسلام خانم دکتر،من بعداز رابطه جنسی دچار یک خراش کوچک شدم که وقتی به پزشک مراجعه کردم گفتند خود به خود ترمیم میشود،امروز متوجه یک برآمدگی نرم بدون درد و خارش و سوزش،درهمان قسمت شدم که رنگش کمی تیره است،ایا زیگیل تناسلیست؟
- بارداری
سلام من دوقلوباردار بودم و هفته ۲۷زاژمان زودرس گرفتم و متاسفانه جنین ها نموندن.میخواطتم بدونم ممکنه بارداری بعدی بارداری موفقی داشته باشم؟و ممکنه هست که دکتر در بارداری بعدی سرکلاژ انجام بده؟ طول سرویکس در کل ۲۷هفته بالای ۳۰بود .یکم استرس بارداری بعدی رو دارم که بازم برام زایمان زودرس اتفاق بیفته و سزارین هم شدم
- پودر ریال بالای مثانه و کبد چی عوارض جانبی دارید
- قرص پردنیزولون
سلام من هفته ۳۰ بارداری هستم شما برایم قرص پردنیزولون تجویز کردید. من از پرسیدم گفتید برای ریه هست . گفتیدتا ۳هفته تا ۳روز اول بخور. اما تو اینترنت زدم این قرص در بارداری انگار مناسب نیس میترسم شاید داروخانه اشتباه داده باشد. اما دوباره تماس گرفتم گفتید درسته . حالا این قرصو مصرف کنم بدون نگرانی؟؟
- جلو افتادن پریود
سلام. ۲۰ سالمه و نامزد دارم. رابطه کامل نداشتم. از زمانی ک بلوغ شدم تا الان پریود های نامنظمی داشتم اغلب. پارسال دکتر برام سونو و آزمایش نوشت تو سونو گفته بودن احتمال پلی کیستیک هست ولی طبق نتیجه آزمایشم دکتر گفت پلی کیستیک نداری. ی مدت رازیانه مصرف کردم و دوره های منظم تری به نسبت داشتم. سه ماه پیش شروع به مصرف بره موم کردم به مدت یک ماه خوردم.که مصادف با مصرفم سه ماهه پریود هام خیلی طولانی شده، قبلا ۶ نهایت ۷ روزه پاک میشدم الان تا ۹ روز طول میکشه. ۶ روز اول خیلی خونریزی کم و به رنگ قهوه ای هست، از روز ۶ به بعد خونریزیم زیاد میشه.و فاصله بین پریود هام کم شده تو این سه ماه.(نمیدونم مصرف بره موم تاثیری روی پریودم داشته یا نه) ماه اول ۲۸ سیکل پریود شدم ب مدت ۹ روز ماه دوم ۲۴ سیکل پریود شدم به مدت ۹ روز ماه سوم ۲۱ سیکلم پریود شدم به مدت ۹ روز این طولانی بودن خونریزی و جلو افتادن پریودم باعث شده پاکی بین پریودام خیلی کم بشه. علت چیه؟
- بارداری
سلام من به مدت 20:روز قرص ال دی مصرف کردم بعد رابطه داشتم هشت روز بعدازقطع قرص لکه بینی و یک روز پریود شدم هفت ماهه سزاین کردم در.طی این هفت ماه پریود نشدم آیا امکان بارداری هست؟ تست هم دادم منفی بود
- من غده ی ادنوم دارم و پرولاکتینم 28. ایا با پرولاکتین 28غده ی ادنوم بوجود میاد؟ البته من پودر های چاقی هورمونی استفاده کردم و پریودیم بهم خورد حتی بعضی وقتا دو ماه نمیشدم یا وقتی میشدم خون قهوه ای با ترشح میومد
- ضربه به زیر شکم
سلام خسته نباشید خانم دکتر،بنده بوکسور هستم داشتم با هم رزمیم فایت میدادم ضربه محکمی به زیر شکمم زد الان هم خون مردگی در محل دیده میشه و الان شش روز هست که از پاک شدنم میگذره(پریودی) که الان دوباره پریود شدم مشکلم جدی هست؟🥺
- ترزیق سینال اف
سلام خانم دکتر من دکترم برام سینال اف ۴۵۰نسخه کرد گفت روزی یکی ۶تا نسخه کردم هروز یکی بزنم .نمیدونم چطور استفاده کنم چون پنجره براش مشخص نکرد روپنجره چند بزنمشون
- سونوگرافی سینه
سلام خانوم دکترعزیزخسته نباشید۷ماه پیش سونوسینه دادم جوابشوبراتون فرستادم نوشته بودچندتاکیست داخل سینه راست وچپم هست که شمافرمودین خطرناک نیست الان مجددسونوموتکرارکردم بازم همون کیست هاهستن باهمون وضعیت یعنی بدترنشدن فقط یه موردنوشته یک ندول هیپواکوباحاشیه منظم۵/۲در۳/۶میلیمتردرساعت۱۱پستان راست دیده میشوداین چیه خانوم دکترخطرناکه؟خیلی نگرانم
- سوال ازمتخصصص زنان
سلام من ۲۰ سالمه ۶ ماهه که ازدواج کردم ولی از وسط ماه پیش تصمیم به بارداری گرفتم موقعی که پریود بودم با توپ به شکمم ضربه محکمی خورد این علت نازا شدنه من خیلی میترسم تجربه ای هم ندارم وبعد این که پاک شدم دقیقا بعد ۱۱ روز دوباره لکه دیدم تا تاریخ ۱۷ لک میدیدم مشکلی هس ؟
- تغذیه در بارداری
سلام خانم دکتر خدا قوت خانم دکتر در ماه های ابتدایی بارداری هفته ای یکبار میتونم ماهی قزل الا پرورشی مصرف کنم؟ ممنونم از شما


