Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری.
سلام خانم دکتر من و همسرم تمام آزمایشات و انجام دادیم و هر دو سالم هستیم ولی هنوز بعد از 8 ماه اقدام باردار نشدم میشه کمکم کنید دارویی چیزی میشه استفاده کرد که زودتر نتیجه بگیرم
- میوم 11سانتی ساب سروز
سلام من باردارم وی میوم ساب سروز 11سانتی دژنره کلسیفیه دارم والان 19هفته دارم و خیلی نگرانم ممنون میشم راهنمایی کنید
- بارداری
از وقت پریودیم دو روز گذشته
- بارداری
سلام.من یکسال ازدواج کردم اقدام سنو و آزمایش هم دادم.گفتن خوبی مشکل نداری.همسر من آزمایش اسپرم داد گفتن مشکل نداری ولی باردارنشدم
- غربالگری روتین یاcell free dna
سلام.35ساله و10هفته و3روز باردارم.بعلت دوحاملگی پوچ قبلی ،آسپرین وانوکساپارین روزانه مصرف میکنم.صدای قلب جنین در سونو 7 هفته شنیده شد.سابقه 5 سقط(2الکتسو،1خارج رحمی و2حاملگی پوچ )دارم.بیماری اسکلردرمی کنترل شده دارم وآزاتیوپین ،لوتیروکسین 1/5 قرص ودیلتیازیم مصرف میکنم.در ضمن بلافاصله بعد قطع پیشگیری وبدون اقدام خاصی باردارشدم.سابقه عقب ماندگی در خانواده های دوطرف نداریم.1-به نظر شما سونو وغربالگری های روتین را انجام دهم یا یکدفعه آزمایش cell free dnaرا انجام بدم همراه سونوگرافیها؟2-با توجه به اینکه مشکل انعقادی ندارم آیا لازم است انوکساپرین وآسپرین را همچنان مصرف کنم؟3- با اینکه خونریزی ولکه بینی ندارم آیا همچنان باید شیاف سیکلوژست رو استفاده کنم؟ مرسی
- در مورد حاملگی
سلام آیا ھایلایت کردن مودر اوایل بارداری خطرناک است؟
- تنبلی تخمدان
۳۵ سالمه و دوبار سقط داشتم الانوبعد از ۵ سال از اخرین سقطم تصمیم به بارداری دارم از ردز سوم دوره تا هفتم روزی دوتا قرص لتروزول خوردم و روزهای ۸ و ۹ و۱۰ هم روزی یه آمپول hmg زدم روز ۱۱ دوره سونو واژینال شدم که یه فولیکول عالب ۱۷ داشتم و کلی کیست گفتن پلی کیستیکم چقد با این شرلیط احتمال بارداری دارم؟برای رفع کیستهام چیکار کنم؟ممنونم
- اقدام به بارداری
سلام ۳ سال که قرص ضد بارداری استفاده میکردم و یک فرزند هم دارم اقدام به بارداری کردم والان حدود دوماهونیم میشه که پریود نشدم آزمایش خون دادم جوابش منفی شکمم هم بزرگ شده دلیل چیه
- مسافرت در بارداری
سلام خانوم دکتر من بیمارشما هستم باردارم و نوبت بعدی سونوم ۱۸ فروردین هستش که اونموقع میشم ۸هفته. اینبار تو سونو همچی خوب بود لکه بینی ندارم یادم رفت ازتون بپرسم میتونم عید برم مسافرت یا نه؟بنظرتون خطرناکه واسم؟؟
- بارداری
سلام.من به مدت یکسال بخاطر بیماری لیکن پلان قرص کورتون استفاده میکنم میخاستم بپرسم آیا میتونم باردار شوم یا خطرناکه
- بارداری
سلام علت خونریزی به خاطر سقط میتونه باشه؟
- آمپول واریو پپتیل0.1
سلام من تو روز ۱۵پریودیم دکتر دوتا آمپول0.1واریوپپتیل برام نوشت گفت جفتشو امشب بزن ۳تا فولی سایز۲۷_۲۲_۲۴ داشتم الان ۶روزه که پریودیم عقب افتاده بی بی چک استفاده کردم ولی خطی ننداخت ۲بارم استفاده کردم حالا اتفاقی خوندم تو اینترنت که این دارو باعث عقب افتادن پریودی میشه میخاستم بدونم یعنی من عقب انداختم بخاطر عوارض این آمپوله؟
- نتیجه سونو گرافی مرا نگران کرده
سلام .۴۰ سالمه .قصد بارداری دارم .در سونوگرافی چند ناحیه هترواکو که بزرگترینش ۳۵تا ۴۰ mm دیده میشه .ایا با این شرایط میتونم باردار بشم ؟ قبلا کیست داشتم که جراحی شدم .و در بارداری اولم با کیست شرایط سختی داشتم .
- بارداری
سلام من باردارم هفته ۲۶ ایا اگر در این هفته یک فرد بیمار را ک مریضه موقع بلند شدنش پشتش با تکیه بده ب دستم و بخاد بلن شه من یکم سنگینی احساس کردم کمکش کردم ایا مشکلی واس جنینم پیش میاد ؟؟؟؟؟؟توروخدا بگید خیلی نگرانم میترسم بچم توریش بشع استرس دارم
- تومور در جفت
سلام تومور در جفت چه زمانی برای مادر و جنین خطرناکهست؟ اصلا این بیماری در بارداری طبیعی باعث ادامه بارداری میشود؟ یا جنین ازدست میرود
- بارداری
سلام خسته نباشین من هفته ۱۳ بارداری هستم یبوست شدید گرفتم میتونم قرص سی باکس مصرف کنم
- بارداری
سلام. ببخشید زن باردار میتونه واکسن آنفولانزا تزریق کنه؟ برا جنین ضرری نداره؟
- آزمایش بتا
سلام
من ده روز از پریودم میرفت، آزمایش دادم بتا ۶۷۵ بود. همون روز خونریزی داشتم، تا الآن که ۴ روزه خونریزیم قطع نشده.
دکتر بهم کپسول اتروژستان داده خوراکی مصرف کردم، ولی تو این ۴ روز خونریزیم فرقی نکرده و دوباره آزمایش دادم که گفتن بتا اومده پایین تر. چیکار کنم؟ باید سقط بشه یا با تغییر دارو میشه که سقط نشه؟ راهنماییم کنید لطفا. - اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر ، من ۳۰ سالمه و برای بچه اول برای دومین بار اقدام به بارداری کردم و اینکه نزدیکی در روزهای تخمک گذاری انجام شده ولی باز هم باردار نشدم، آزمایشات قبل بارداری رو انجام دادم و مشکلی نداشتم با توجه به اینکه همسرم یک مقدار عجله دارن برای بچه دار شدن آیا نیاز به پیگیری داریم ؟یا مشکلی هست ک اتفاق نمیوفته؟ لطفا راهنماییم کنید
- سوزش واژن
سلام خانم دکتر،من مریض شمام،ولی چون تو این هفته نوبتم نیست مجبور شدم اینجا بپرسم سوالمو هفته ی ۲۰ بارداریم چند روزه داخل واژنم میسوزه مخصوصا وقتی دراز میکشم بدتر میشه حس میکنم داره آتیش میگیره داخل واژنم،بعد همش حس میکنم باید برم دستشویی،نگرانم خیلی چیکار کنم


