Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سزارین
خانم دکترتوروخداکمکم کن شمامیگی نمیشه ۳ماه بعدازمرگ بچم اقدام کنم یعنی فاصله سزارین تا بارداری ۳ماه من دارم خودمو تقویت میدم اضافه وزن هم ندارم توروخداکمکم کن اگه باردارشدم بعد۳ماه چی مصرف کنم تا باخطری مواجه نشم منو جنین آیندم.... همش بیاد بچمم اولین بچم بود
- سلام باداشتن اندومتریوز امکان بار دار شدن هست
- قرص ترنسید
سلام من به خاطر لک صورت قرص ترنسید داد دکتر پوست بهم پریودشدم ولی خیلی کم کرده بود شک کردم روز پنج پریودی آزمایش بتا دادم منفی بود قبل پریود بی بی زدم منفی بود باز بعد بتا دوباره بی بی زدم منفی بود الان دوباره لک میبینم رابطه ام نداشتم شکمم انگار تیر میکشه کشیده میشه کمر درد دارم ازین قرصاص چیکار کنم من
- آی وی اف
سلام دکترم برا ای وف اف گف امپول پرپیتول باید ساعت ۵تزریق شه من ۴و۴۶دیقه تزریق کردم ابرایدز داره
- یدوفولیک
سلام من کم کاری تیروئید دارم و قرص لئوتیروکسین مصرف میکنم ، برای اقدامات لازم قبل از بارداری اشکالی نداره که یدوفولیک بخورم؟
- سقط
سلام من یک ماه پیش سقط داشتم الان 2 سانت بقایا مونده دکتر کورتاژ رو پیشنهاد داده ولی من نمیخوام. بهم مترژن داده و آنتی بیوتیک با دارو میتونم دفعش کنم یا واقعا باید کورتاژ بشم
- سلول پیش سرطانی
سلام.مامان من ۴۹ سالشه و حدود ۴ ماه دیگه وارد ۵۰ سال میشه.۳ ۴ سال پیش زانوش عفونت کرد و جراحی شد. الان رفته دکتر زنان بهش گفته باید بیاد نمونه برداری بشه چون یک نوع ویروس ناحیه تناسلی داره که ممکنه باعث تغییر شکل سلول ها شده باشند.یعنی همون سلول های پیش سرطانی. مامان من دیابت کنترل شده هم داره. من جهت نگرانی خودم میپرسم.چقدر احتمال اینکه این سلول های پیش سرطانی تبدیل به سلول های سرطانی بشن وجود داره؟
- در حین مصرف قرص عادت شدم
سلام خانم دکتر من برای جلو گیری از بارداری قر ص لوونورژسترل خوردم متوجه شدم تاریخ انقضا ش گذشته آیا احتمال بارداری هست
- خارش واژن
سلام خانم دکتر عزیز وقت بخیر من یه دختر ۲۰ ساله دارم دخترم خارش واژن گرفته موقع خارش لبه های واژن کمی خون ریزی داشته خواستم ببینم این خون ریزی پوست بدنش بوده ؟ یا خون ریزی پرده بکارت ؟ البته هیچ چیزی رو تا به حال وارد واژن نکرده فقط موقع خارش کمی فشار به محل واژن شاید اتفاق افتاده خواستم ببینم این خون خون پرده بکارت بوده یا خون پوست اطراف لبه های واژن ؟؟ ممنون خانم دکتر عزیز♡
- تداخل داروها
سلام حناب دکتر من کانسر برست دارم و۷سال پیش شیمی درمانی شدم والان بیماری کنترل شده..داروی لتروزول وزولادکس مصرف میکنم..ایندرال هم برای تپش قلب..چند روزه علائم کرونا دارم ودکتر داروی apixaban2/5 برام تجویز کردن ..ایا لتروزول وزولادکس وایندرال تداخلی با apixaban نداره؟ ممنونم از راهمناییتون
- برای درمان دارویی هایپرپلازی ساده تاچندوقت باید روزی دوعدد دوفاستون از روز پانزده پریودی بخوریم ، یعنی چندماه
- استفاده از آمپول پروژسترون در بارداری
سلام ببخشید خانم دکتر من دوماه پریودیم عقب افتاد و فکر نمیکردم باردار باشم. سه روز پشت سر هم روزی دوتا آمپول پروژسترون زدم. بعد فهمیدم در هفته ی هفتم بار داری هستم. آیا خطری برای جنین داره؟
- آمپول واریوپپتیل و دوفاستون
با سلام ۴۰ ساله با سابقه صرع و سرطان تیروئید هستم . دکتر بهم بعلت اینکه قرص استروژن و دوفاستون بعد از دو دوره اثر نکرد آمپول واریوپپتیل ۳.۷۵ برآم پریود نشدن تجویز کردند. ماه پیش ۱۷ روز بعد از ترزیق پریود شدم . این ماه دوز دوم رو بلید ترزیق کنم و میترسم دوباره پریودشوم یا لکه بینی پیدا کنم . این دوره دکتر بهم گفته همراه آمپول قرص دوفاستون هن بخورم . میخواستم ببینم علت این تجویز چی هست ؟یا با وجود مصرف آمپول و قرص دوفاستون باز پریود میشوم ؟میخواهم پریود نشوم . ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
- سقط
سلام خانم دکتر من ماه پیش یه سقط 20,هفته داشتم دوهفته پیش رفتم سونو گرافی سه بعدی دادم گفت هنوز دهانه رحمم شله خانم سوالم اینه چطور بعد از 4ماه هنوز دهانه رحم من شله سفت نشد چند ماه دیگه باید صبر بکنم تا سفت بشه در ضمن کورتاژ شدم
- سلام من حدودا سه ماههه پریود نشدم چیکار کنم
امکانش هست ب خاطر ورزش سنگین باشع؟
- میومتر
میومتر قدام بسیار نازک و به قطر ۱ و میومتر مجاور ۹ اندازه گیری شد ایا خوبه؟
- سلام من کیست های رحمی وتخمدان دارم مدت ۲ماه خونریزی دارم قرص هم برای خونریزی خوردم ولی قطع نشد لکه بینی شد الان که قرص ها تموم شده دوباره خونریزی شروع شده از روز سوم خونریزی تکه های گوشتی به سختی خارج میشوند علت یست دز ضمن پزشک دستور کورتاژ هم بهم داده ولی میترسم مراجعه کنم ۴۰ ساله هستم
- تاخیر پریود
سلام وقت بخیر، سیکل ۲۸ روزه داشتم (حدودا ۳,۴ روزه کم)بصورت پریود شدن در ۶ آبان به مدت (در تاریخ ۱۸ آبان رابطه محافظت نشده و خوردن ۲ قرص اورژانس دوز ۱/۵ بصورت یکجا ) اما به جای پریود شدن در تاریخ ۴ آذر بطور روتین با وجود علایمی مانند دردناکی سینه ها در تاریخ ۱۳ آذر بصورت لکه بینی تا حدود ۵ روز و از روز ۱۷ آذر به مدت یک هفته خونریزی طبیعی متوسط داشتم و علایم دردناک بهبود یافت. امروز ۱۸ دی ماه با توجه به داشتن حس پریود شدن کماکان پریود نشده ام و استرس و مصرف استامینوفن هم داشته ام،و هیچگونه تست بارداری انجام ندادم ایا منتظر بمانم و از شروع دوره Ld برای منظم شدن سیکل استفاده نمایم؟ یا چه کاری انجام بدهم؟
- چطور بچع رو سقط کنم
میخوام چیه رو سقط کنم
- خارش بارداری
سلام خانم دكتر من ٥ماه و ١هفته باردارم از ٢روز پيش روي كليتريوس و لبهرخا واژن بيروني احساس قرمزي و خارش دارم از چي استفاده كنم .روزي ٥بار لباس زير عوض ميكنم كاملا تميزم ولي نميدونم چرا اين حالتي شد


