Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- توده oval پستان سمت راست با حاشیه circymscibeچیست آیا خطرناک است
- پرده بکارت
سلام خسته نباشید.من ب مدت یک سال خودارضایی مالشی انجام دادم.ب ماما مراجعه کردم جهت معاینه ک گفتن سالمم پردم ازنوع هلالی کنگره ای هستش.من وقتی خودمو ت اینه نگاه میکنم لبه پردم صاف نیستش و انگار پارگی های خیلی کوچیک در حد یک میلی متر داره.خیلی نگرانم ک ماما تشخیصش اشتباه بوده.میشه شما کمکم کنین بگین ک ممکنه پرده بعلت خودارضایی مالشی اسیب ببینه؟؟؟؟واینکه چرا لبه پردم صاف نیس علتش چیه ممکنه پردم اسیب دیده باشه؟؟؟؟لطفا لطفا جواب همه سوالامو بدین.باتشکر
- داروی دزوسپتیو
سلام اگر داروی دزوسپتیو را ۳ روز فراموش کنم مصرف کنم (در هفته دوم) الان در روز سوم و چهارم چکار کنم؟
- درمورد توده هایپو اکودر۳و۹میلیمتردرسینه سمت چپ درنواحی اکوزن درساعت۱۲ درمیدزون چیست
۳۵ سالم بدون سابقه درسرطان سینه در خانواده یه توده به ابعاد ۳و۹ میلیمتر درنواحی اکوزن درساعت ۱۲در میاد زون دیده شده چیست کمکم میکنید
- غربالگری
با سلام و عرض ادب ..من غربالگری اول و دوم بارداری را انجام دادم سونوی آن تی کاملا سالم و ان تی ۱/۶ بود و سونو آنومالی هم به گفته دکتر همه چیز خوب بود و فقط کمی وزن جنین کم بود ..آزمایشات هردو غربالگری هم low risk بود ولی در آزمایش غربالگری دوم سندروم دان نزدیک مرز بود اما کم خطر و خود آزمایشگاه درخواست تست ترکیبی سکوئنشیال کرد ..که در این تست از من دیگر خون نگرفتند و همون غربالگری اول و دوم را با هم مقایسه کردند و جواب هم سندروم دان پرخطر در آمد ۱به ۶۲ و هم تریزومی ۱۸ پرخطر درآمد ۱به ۱۲۸ به نظر شما به کدام تست اطمینان بیشتری میشه کرد؟تست سکوئنشیال که پرخطر است یا غربالگریها که کم خطر است چند درصد احتمال دارد که جنین مشکل دار باشد ؟ سن بارداری هم از ۱۹ هفته گذشته و آمینوسنتز فقط میتونم انجام بدم که مطمئن بشم لطفا مثل همیشه صادقانه جواب دهید.
- هماتوم
- بقایا سقط
سلام وقتتون بخیر من با قرص سایت تک سقط یک ماهه داشتم الان هیچ خونریزی و علائمی ندارم دکتر با سو نو واژینال گفتن 22 میلی ببقایا دارم آیا نیاز به کورتاژ دارم یا نه با پریود دفع میشه، واینکه لطفا بفرمائید که برای دفع بقایا میشه دوباره از این قرص استفاده کرد یا خیر
- سونوگرافی رحم وتخمدان
سلام .خانومي ٥٣ساله هستم. داخل رحم توسط سونوگرافي كلسيفيكاسيون به سايز ٤mm ديده شده است.ايا خطرناك است؟چه كاري انجام بدم؟
- بارداری وپروستات
باسلام وخسته نباشیدخانوم دکترمن این سوالوازجانب خواهرم میپرسم :سلام خانوم دکتر من28سالمه دوتادختردارم شوهرم 36سالس دوسال بودبخاطردردزیرناف دکترمیرفت بعدازسونومشخص شد پروستاتش مشکل داره وگفتن عددش 25 دقیق نميدونم یعنی چی الان بعدمصرف دارو مقدارش 21شده سوالم اینه که جلوگیری ماطبیعی هست همیشه طبیعی بوده میخوام ببینم این روش باعث بدترشدن وضعیت شوهرم ميشه؟ واقعاربطی داره؟ جلوگیری طبیعی وایجادبعضی ازمشکلات درمردها نميدونم راهنماییم کنیدمن تصمیم دارم تایکسال آینده فرزند داربشم ومیخوام جنسیتش پسرباشه وشنیدم مردبایدقوی باشه آیا جلوگیری طبیعی واون مساله مشکل سازخواهدبود؟تشکر
- آییودیگزاشتم
باعرضسلاموخستهنباشیدمن۲۷سالدارمالانیکسالهکهدستگاهآییودیگذاشتمبعضیوقتابعدپریودیدورههفتروزهطولانیمیشهبعضیوقتاهمبعدازنزدیکیلکهبینیدارمدستگامهمچککردمتکوننخوردهمیخاستمببینمعلتشچیهوچهداروییاستفادهکنمباتشکر
- تنبلی تخمدان؟
سلام وقتتون بخیر خانم دکتر.بنده ۷ ماه هست پریودم نسبت به قبل از ۵ روز شده ۱۰ روز یعنی ۷روز خونریزی و ۳روز لکه بینی دارم و تنبلی تخمدان تو این مدت گرفتم.قرصا روکین دو دوره و سیپروترون کامپاند(فعلا یک دوره)خوردم خوب نشدم دیگه خسته شدم چیکار کنم؟ امکانشه مشکل حادتری باشه؟سونو اردیبهشت دادم تشخیص تنبلی دادن و ازمایشاتمم هر چی دادم خوب بوده و مجرد و ۲۴سالم هست و قد و وزنمم خوبه هیچوقتم مشکل پریود نداشتم جز فقط دل درد میشم که قرص میخوردم خوب میشد فقط این چند ماه تغییر کرده که اوایل این تغییر حتی سونو و ازمایشمم خوب بوده خیلی نگرانم ممکنه مشکل جدیتری باشه؟ممنون میشم راهنماییم کنید چیکار کنم خوب بشم لااقل
- درمان
سلام وروژست میخورم پنج روزپاک بودم ازبعدپریود ده روزه لکه بینی دارم صبح هاخونریزی وکمرد ردوسینه درد
- بیماری اندومتریوز
من آمپول ایرانی بیست هشت روز آندومتریوز میزنم خونریزی دارم موندم چکار کنم اصلا با این داروها بهتر نشدم قرص جیستران هم میخورده روده درگیر این بیماری شده هردکتری رفتم نامه میزن عمل بشم ولی دکتر جراح گفت عمل آت هشت ساعت خطرناکه
- قرص ضدبارداری
سلام خانم دکتر ، خسته نباشید
من دو سال ازدواج کردم ، تا الان از هیچ نوع داروی جلوگیری استفاده نکردم ، با تجویز پزشک قرص مارولین تهیه کردم
شب گذشته اولین قرص رو استفاده کردم (روز آخر پریودم) بود .
از کی میتونم رابطه بدون حفاظت داشته باشم ؟
ممنون میشم راهنمایی کنید - قرص مدروکسی و اقدام به بارداری
در اقدام به بارداری هستم قرص مدروکسی پروژسترون استفاده کردم پریود نشدم احتمال داره باردار باشم
- بارداری
سلام خانم دکترمن الان ۸ساله که آمپل سه ماهه میزنم وپریودنمیشم دیگه خسته شدم وازداروخانه آمپل پروژسترون گرفتم وزدم آیاآمکان داره به جای پریودشدن من حامله بشم لطفاسریع جواب بدیدخیلی نگرانم
- سزارین
سلام بعداز19سال جای عمل سزارین من درد میکنه لطفاً راهنمایی کنید
- کورپوس لوتئوم
سلام من متوجه شدم باردارم بتام۳۰۰۰ اولین روز اخرین قاعدگی ۶هفته ام رفتم سونو نوشته ۴هفته و خورده ای در جای مناسب.فقط نوشته یک کیست هموراژیک در تخمدان راست که میتواند مطرح کننده کورپوس لوتئوم باشد ..این منو نگران کرده
- کیست septationچیست
من سنو دادم کیستseptationدر تخمدان چپ من دیده شده آیا نیاز هست دکتر زنان برم
- سرکلاژشکمی
باسلام آیادرصورت انجام سرکلاژشکمی قبل ازبارداری امکانiuiتعیین جنسیت وجوددارد؟


