Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- آندومتریوز
سلام خانم دکتر من اسفندماه دیفرلین۳.۷۵ تزریق کردم بخاطر آندومنریوزم.آمنورم تا کی طول میکشه؟؟واحتمال داره طبیعی باردار بشم؟؟
- بارداری
سلام خسته نباشید.قاعدگی نامنظم داشتم دکتر زنان ۳ماه آخ هرماه ۲۰عدد گفتن باید مصرف کنم.ماه آخر مصرف اقدام به بارداری کردم آیا میتونم ۲۰ عدد قرص هم بخورم پروژسترون بوده برای بچه مشکلی نداره.۲۹سالمه ویه فرزند هم دارم
- خونریزی
سلام من یک هفته بعد از اتمام پریودی دوباره خونریزی شروع شدهمراه با کمردرد شدید و کمی هم دلدرد بعد ده روز رفتم دکتر زنان برام ترنسید و مفنامیک اسید تجویز کردن با مصرف ترنسید حجم خونریزی خیلی شدید شد دوروز خوردم دیدم شدیدتر میشه دیگه نخوردم الآنم هنوز خونریزی رو دارم ممنون میشم راهنمایی کنید سونو هم انجام دادم مشکلی نداشتم ولی دکتری که سونو رو انجام میداد گفت تنبلی تخمدان داری ولی دکتر که رفتم سونو رو نشون دادم گفت مشکلی نداری ممنون میشم راهنمایی کنید
- عمل
ایا باید حامله باشم برای عمل سرکلاژ شکمی
- پریودی نامنظم
سلام من پریود شدم بود دفعه ی قبلی خیلی خونریزی داشتم ولی ایندفعه که شدم پریودی ام رنگ قهوه ای داشت و خیلی کم میومد
- شیاف سیکلوژست پروژسترون
سلام خانم زكتر عزيز به من اين شياف دادين من واژينال استفاده كردم ايراد نداره بايد مفعدي ميبود هفته ١٣بارداري هستم
- پریود دوم بعد از قرص اورژانسی
سلام وقتتون بخیر بیش از ۱ ماه پیش رابطه ی بدون دخول داشتم که حتی سطحی هم بود و قسمت های تناسلی باهم برخورد نداشت و مایع منی به هیچ عنوان نزدیک واژن یا کشاله ی ران تخلیه نشد و فقط شک داشتم که شاید دستشون به مقدار کم آغشته به مایع منی بوده باشه و وارد واژن من شده باشه حدود ۴ ساعت بعد رابطه قرص اورژانسی لونژیل ۱.۵ مصرف کردم و ۹ روز بعد (۵ روز زودتر از موعدم)پریود شدم به مدت ۷ روز که همراه با دفع لخته بود و بعد از پریود هم چندین بار از بیبی چک استفاده کردم و منفی شدن همشون من به هیچ عنوان دیگه توی این مدت رابطه نداشتم من سیکل پریودم ۲۵ روزه دارم و الان پریود سیکل جدیدم ۴ روزه به تاخیر افتاده و خیلی نگرانم بیبی چک هم امتحان کردم در این روزهای تاخیرم که منفی شد آیا این تاخیر طبیعیه ؟! نیاز به آزمایش بارداری هست یا صبر کنم که پریود شم ؟!
- جواب سنوگرافی..؟
من دیروز نهم پریودم بود لکه بینی داشتم خیلی کم رفتم سنو دادم نوشته مایه یا هماتوم در قسمت کاویته اندومتر مشهوداست یعنی چی یعنی باردارم,؟؟
- سلام من قصد باردار شدن دارم اما الان که زمان پریودیم هست در سه روز کلا دوقطره خون دیدم احتمال داره حامله باشم یا اینکه عفونت پنهان دارم که خونریزی ندارم چون زیر دلمم درد میکنه ؟ ممنونم از پاسخگوییتون .
- جواب آزمایش پاتولوژی هیستروسکوپی
سلام خانم دکتر جواب آزمایش این اومده یعنی چی؟ endometrial tissue is seen with tortuous glands lined by columnar cell with subnuclear vacuolation. stroma is edematous.
tiny endometrial polyp is seen no evidence of malignancy is seen this specimen. - وجود مایع بین دو لایه آندومتر
سلام بعد ازرسقط سونو دادم ، نوشته تصویر مایع بین دو لایه آندومتر مشهود است ، و ضخامت تک لایه آندومتر ۳/۵ میلیمتر است میشه بفرمایید این نشانه چی هست؟؟
- استفاده از مناد کلوتریمازول در اقدام به بارداری
سلام دکتر، وقت بخیر ، آیا استفاده از پماد کلوتریمازول ۲٪ واژینال در حین اقدام به بارداری از روز ۲۰ سیکل به بعد مشکلی برای بارداری ایجاد نمی کند؟
- آمپول پروژسترون
سلام خسته نباشید ببخشید باید امپول پروژسترون برای پریودی باید حتما دوتا باشد یکی باشد جواب نمیده؟؟
- هیپرپلازی بدون آتیپی
سلام خانم دکتر وقت بخیر من هیستروسکپی پولیپ داشتم جواب پاتولوژی پولیپ هیپرپلازی و اندومتر هیپرپلازی بدون آتیپی بود دکتر قرص دوفامد واسه سه ماه داده از ۱۵ پریود ۱۰ روز استفاده کنم یک ماهه استفاده کردم. میتونم همزمان با مصرف دوفامد اقدام به بارداری کنم ؟؟؟
- سقط
سلام من 1ماه پیش سقط داشتم و رفتم سونو گفتم بقایای جفت به اندازه 3سانت مونده به نظر شما با پریودی دفع میشه؟ تو رو خدا راهنماییم کنید
- اولین دخول
با سلام من به پزشک مراجعه کردم و گفتن که پرده بکارتم از نوع حلقوی هست . همسرم اولین دفعه تا نصف آلتش به راحتی داخل شد اما وقتی میخواست کامل داخل کنه من در داخل بدنم احساس درد شدید و غیر قابل تحملی کردم انگار چیزی مانع بود و آلتش به چیزی برخورد کرده که مانع داخل شدنش میشد و منم از درد اجازه تلاش بیشتر به ایشون ندادم میخواستم بدونم قطعا تا نصفه که رفته داخل مشکل از پرده بکارت نبوده ، اما داخل تر چه چیزی هست که سد شده و مانع ورود هست و آنقدر باعث درد میشه ؟ راستش الان از تجربه دردی که داشتم دیگه به همسرم اجازه تلاش دوباره نمیدم
- درد استخوان واژن
سلام خانم دکتر خسته نباشید. من در هفته سی و دوم بارداری هستم. استخوان داخل واژن درد گرفته. نمیدونم دارم آدرس درد را درست میدم یا نه دقیقا. موقع راه رفتن دردش بیشتر میشه. طوری که باید خیلی اروم راه برم. به نظر شما علت این درد چیست من بارداری اولم هست و تجربه ای ندارم متشکرم
- بارداری
درود لطفاً راهنماییم کنین 16اسفند تاریخ پریودیم بود که لکه بینی کوچکی شروع شد دوباره ب حالت نرمال برگشتم24اسفند آزمایش بارداری دادم عدد 181.4رو نشون داد دکتر گفت بعد 48ساعت بعد تکرارش کن که همون شب لکه بینی صبح هم پریود شدم ازمایشم تکرار کردم بتا اومد پایین 164.2الان پنج روزه پریودم شدتش زیاده کمرمم درد میکنه علت چی میتونه باشه
- سلام من بعد ۱۷ سال سزارین درد شدید داره جای سزارینم
- تشریح گزارش سونوی واژینال؟
سلام وقتتون بخیر
من حدود سه ماه پیش قرص اورژانسی خوردم و بعد اون پریودام دو روز با حجم کم شد. یعنی دو دوره دو روز شدم.
ماه پیش سونو دادم همه چی طبیعی بود فقط تنبلی تخمدان نشون داد.
مجدد این ماه سونو دادم نوشته بود
رحم دارای ابعاد. 33×63 دارای ابعاد و اکوی میومتریال طبیعی است.
ضخامت دولایه اندومتر ۷ م م و اکوی آن هتروژن است.
تخمدان ها طبیعی و بدون ضایعه فضایگیر مشاهده شد.
RQ:38×20. LO::34×17
فولیکول دفورمه در تخمدان راست سایز ۱۴ م م
مایع ازاد در لگن مشاهده نشد. این هتروژن در اندومتر چی هست؟ توی سونوی ماه پیشم نبود.


