Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام. ببخشید من الان 7 روزه آمپول زولا کس زدم ولی خونریزیم قطع نشده کیست تخمدان دارم ولی نوعش مشخص نیست باید سونوی داخلی انجام بدم. باید برم سفر آیا برای قطع خونریزی از ال دی میتونم استفاده کنم؟ با زولادکس تداخل نداره؟ چون 23 روز دیگه باید نوبت بعدی آمپول رو بزنم
- بارداری
سلام خانم دکتر وقت بخیر من خانمی ۲۲ ساله هستم بعد از بلوغ دوچار هیرسوتیسم شدم و موهای زائد زیادی در زیر چونه و وسط قفسه سینه ام ایجاد شدن ، به تازگی آزمایش هورمونی دادم و همگی نرمال بودن به جز 17هیدروکسی پروژسترون که حدود ۳.۱ نانوگرم بر میلی لیتر بودن و کمی هم پرولاکتینم بالا بود و پزشک هم برام دارو نوشت ولی چیزی نگفت ، در اینترنت مطلبی خوندم که واقعا منو ترسونده اینه که من ممکنه با این نتایج آزمایشات مبتلا به هایپرپلازی فوق کلیه باشم و از این بابت میترسم که آیا بالا بودن این هورمون رو بارداری هم تاثیر گذار هست؟ آیا ممکنه نوزاد من مبتلا به ابهام تناسلی بشه؟ خواهش میکنم پاسخ من رو بدید. متشکرم
- ضایعه اکوژن
سلام اگر ضایعه اکوژن ۲۸سانتی متر باشد خطرناک است و عمل میخواهد؟
- سلام من یه مدت بخاطر داروهای هرمونی(پودر چاقی رویال) که مصرف میکردم پریودیم با درد شدید تخمدان ها شروع میشد و بعد دیگه کلا بهم ریخت و شده بود من ۳ ماه پریود نمیشدم تا سنو انرمال دادم و گفتن تخمدان ها کیست های ریز زیاد دارن و خودشون یکم تنبلی هم دارن ولی کیست ریز دارن.. من هیچ دارویی نخوردم و خود به خود پریودیم منظم شد و ۵ ماه من منظم پریود میشم، گاهی ۱۳ میشم گاهی ۱۵.حالا میخوام بدونم دوباره سنو بدم؟ نیاز به قرص هست؟ و خیلی برام مهمه که بدونم ایا این کیست ها خود به خود از بین میرن؟ حالا که پریودیم منظم شده؟ من پرولاکتین۲۸ و ادنوم هیپوفیز دارم و فکر کنم بخاطر پریود نشدنای همون چند ماهم بوده، حال توصیه شما چیست
- قرص مدوکسی پروژسترون را طبق دستور شبی دوتا خوردم تا ۲۱روز اما روز بیستم پریود شدم خوردن قرص را دوروز دیگه ادامه بدم یا قطع کنم؟
- آغاز لقاح
آیا اگر روز بعد از نزدیکی مشکوک به انجام لقاح از شیاف ماریانا استفاده کنیم برای حامله شدن خطری ایجاد میشود ؟ ماریانا برای بهداشت و از بین بردن عفونت واژن
- سلام میخاستم بدونم توده اکوژن در تخمدان سرطان است
سلام درخلف تحتانی رحم سرویکس توده اکوژن37*50م م ضخامت رحم 7م م وکیست نابوتین به سایز 16 م م در سرویکس دیده شده وفولیکول 13م م در تخمدان راست ایا خطر دارد یا با کورتاژ رحم درمان میشه یا نه لطفا راهنمایی کنید نگرانم
- فیستول
سلام روز خوش من گاهی هنگام خروج باد روده احساس میکنم از از واژنم هم همزمان خارج میشه بعد از زایمانم بیشتر شده علائم دیگری هم ندارم و مطمئنم باد روده یا معده هست ایا امکان داره فیستول باشه؟
- تست بارداری
سلام من قبل موعد پریودیم ۳تا تست گرفتم ومنفی بودن آخریشون در روز ۲۶ سیکلم گرفتمش دوره ام ۲۸روزس آیا باردارنیستم با این وجود
- سرکلاژ
با سلام در صورت عدم موفقیت سرکلاژ شکمی چه درمانهای دیگری وجود دارد؟
- پرولاکتین بالا باعث ورم غدد لنفاوی میشود؟
- بارداری خارج از رحم
سلام من باردار بودم ولی میگن خارج از رحم هست چگونه بفهمم که خارج از رحم هست
- یائسگی
سلام من ۲۸سالمه و سه ماهه پریود نشدم طبق آزمایشات هورمونی متوجه شدم یائسه شدم آیا یائسگی زود رس درمان داره؟؟از طریق طب سوزنی میتونه کمکم کنه که درمان شم؟
- مصرف ماهی
سلام خانم دکتر عزیز. وقت شما بخیر. خانم دکتر من باردارم و بیمار شما. خانم دکتر اجازه ی مصرف چه ماهی هایی رو داریم ؟ با تشکر
- سه ماه زایمان کردم این دو روز که ترشحات سبز رنگ دارم؟
- اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر من دوماهه که قرص مدروکسی پرژسترون میخورم ممکنه کمکم کنه تا باردارشم
- پریودی
خوردن نشاسته باعت تاخیر پریود میشه؟ و ازکی باید خورد
- باسلام
درسینه راستم دوتوده هیپواکوباابعاد12.5×8و10.5×7میلیمتردیده شده است .آیا خطرناک است ؟
- تغذیه در بارداری
با سلام من 37 سال دارم و مجرد هستم . میخواستم برای فریز تخمک اقدام کنم و آزمایشات مربطوه در روز سوم پریودی دادم که FSH 12.82 LH 14.58 PRILACTIN 20.15 TESTOSTERON 0.24 DHEA-SO4 1.17 DHT 361.4 AMH 0.08 بوده . با توجه به این ازمایش و میزان کم تخمکهام ایا
- امکان فریز تخمک دارم ؟ اصلا اندازه تخمکها برای فریز خوب هست ؟
- ایا این نشون دهنده یائسگی زودرس هست؟
- من به روش طبیعی باردار نمیشم و باید از روشهای درمان نازایی استفاده کنم ؟
- بارداری
سلام استاد گرامی .خانم دکتر عزیز شرایط دکتر رفتن ندارم پنج شنبه باید برم قبل از بارداری برای تغذیه و...پیشنهادمیدید ببخشید باید حضورامیامدم خدمت شمابزرگوار (در ضمن از سوالات و جوابهای شما دوست عزیز خیلی خیلی استفاده کردم )ممنونم با حوصله جواب میدید مژگان محمدی


