Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- قرص هورمونی سیپروترون کامپاند
شیرخوار ۲۰ ماهه دارم. قرص سیپروترون کامپاند در دوران شیردهی مجاز است یا خیر .
- میوم رحمی
سلام من به تازگی سونوگرافی کردم و داخل رحمم میوم به ابعاد ۱۱ mm ,و ۶mm,دیده شده و فولیکول غالب به ابعاد ۱۴mm در تخمدان چپ ، آیا این خطرناک هستش؟
- سلام خسته نباشید من مجردم ۲۰ سالمه دو روزه زیر شکمم نبض میزنه ول میشه میشه لطفا راهنمایی کنید
سلام من دخترم ۲۰ سالمه مجردم ۲ روزه زیر شکمم نبض میزنه و ول میشه میشه راهنماییم کنید لطفا
- عمومی
سلام ببخشید من ۱۵ سالمه و وقتی پریود میشم هیچ وقت درد نداشتم ممکنه خطر ناک باشه ؟
- آزمایش بارداری
سلام. خانم دکتر من آخرین بار 28ام ماه قبل با شوهرم رابطه داشتم و رابطه محافظت نشده بود و من شک کردم ک شاید باردارم، دیروز رفتم آزمایش خون یعنی 13 روز بعد آخرین نزدیکی.. و در آزمایش میزان هورمون hcg را نوشته بود نگاتیو یعنی منفی.. حالا میخاستم بدونم میشه به نتیجه این آزمایش اطمینان کرد.. یا زود رفتم؟.. لطفاً کمک کنید.. خیلی استرس دارم..
- مایع در کاویته اندونتر
رحم آتروفیه با طول ۶۵ م. م مشاهده میشود و دارای شکل نرمال و پوزسیون ر تروورسه است. اکوی میومتریال هتروژن است ضخامت آندومتر به شکل منظم م.م میباشد. حدود ۲ سی سی مایع در کاویته اند و متریال مشاهده میشود و آن را متسع نموده است. سرویکس حاوی کیستهای نوبوتین کوچک و شواهد سرویسیت مزمن میباشد. یافته ها پیشنهاد دهنده سرویکال استنوزیس در بیمار است. تخمدانها دارای ابعاد کوچک هستند تخمدان چپ فاقد ضایعه فضاگیر است در تخمدان راست دو کیست ساده با اقطار ۹ م. م و ۱۰ م.م مشاهده میشود (ORADS US 3) کول دوساک خلفی نمای طبیعی دارد مایع آزاد در لگن مشهود نیست سلام خانم دکتر این سونوگرافی مادرمه آیا چیز خطرناکیه میشه راهنمایی کنید ممنون
- سقطداشتم
سلام وقتتون بخیر من ۳ماه پیش سقط داشتم با قرص الان که گذشته من هر۲۰روز پریود میشم خیلی طول میکشه تا پاک بشم ۱۰ میکشه پریودیم بعدمشکل من این هستش ۱۱خرداد رفتم سونو گفت هیچی نیست وضعیتت عالی هست ولی الان یک هفته هستش دلم اشوبه باید چیکارکنم
- سلام .میخاستم بدونم در سنو زده ضخامت رحم 5میلیمتر با توچه ب خونریزی مختصر در خط وسط میباشد ینی چی .روز سوم پریودیمه
- پریود شدن بعد از عمل باز کیست تخمدان
سلام من تازه ۱۵ روزه عمل کیست تخمدان داشتم چرخش کیست داشتم الان پریود شدم آیا طبیعیه زیر شکمم هنوز درد داره بالای جای بخیه از تو درد میکنه طبیعیه؟
- خارش
سلام خسته نباشید.من ۲۶ سالمه و مجردم یه مدتیه واژنم بیرون و داخلش قرمز شده و میخاره .هر روز پماد کلوتریمازول زدم ولی بهتر نشد و کلافه ام کرده.علتش چیه؟
- لکه بینی در روز ۱۵ سیکل ماهانه
سلام خسته نباشید من معمولا پریودم منظم هست با فاصله ۲۸ روز برای اولین بار در روز ۱۵ سیکل دچار لکه بینی و ترشحات رشته ای قهوه ای رنگ شده ام ۴۴ سال سن دارم مشکل و بیماری خاصی هم ندارم بنظرتون مشکل خطرناکی است؟ لازمه به مطب مراجعه کنم؟
- سلام من از روز ۱۲ پروییدیم قرص استرادیول و مدروکسی پرژسترون خوردم روزی یکی حالا وقت خودم پرویید شدم اما خونریزی نشدم فقط لکه بینی دارم لطفا راهنماییم کنید
- سلام وفت بخیر من ۴۴ سالمه گفتن کیست تخمدان راست مولتی لوکولار ابعاد ۴۵ در ۴۳ ک فاقد جزو سالید و وسکولار داخلی میباشداماوسکولاریته مختصر در جدار کیست دیده میشود میشه بگین درمان چیه جراحی نیاز دارد با خیر
- خود ارضایی
سلام خانم دکتر تقریبا دو روز مونده که پریودم تموم بشه ، مالش کلیتوریس داشتم اصلا ناحیه مالش حتی نزدیک واژن هم نبود شدتش هم زیاد نبود خون قاعدگی من تیرست معمولا بعد ۲ ساعت که رفتم سرويس بهداشتی دیدم که به مقدار کم خون روشن که انگار تازه از رگ خارج شده باشه هست خیلی ترسیدم یعنی پرده آسیب دیده ؟ تاحالا رابطه نداشتم اصلا هیچ جسمی نزدیک واژنمم نبردم اگه پارگی پرده نباشه علتش چیه؟
- ال دی
سلام کودک 9ماهه شیر میدم میتونم از قرص جلوگیری ال دی استفاده کنم تاثیری در کیفیت وکمیت شیر داره
- تغییر شکل دستگاه تناسلی در دختران
سلام خانوم دکتر.خوشحالم که راهی پیدا کردم با شما حرف بزنم.من ۲۳سالمه و مجرد.وقتی خیلی کوچیک بودم با دستم روی پوست دستگاه تناسلیمو لمس میکردم.اون موقع اصلا لذتی ازش نمیبردم وقتی بعدها بزرگ شدم فهمیدم اسم اینکار خودارضاییه.مدتیه که متوجه شدم که دست زدن روی پوستم و ور رفتن بااون باعث شده که لبه های آلت تناسلیم چروک و ازهم باز شده.احساس میکنم دیگه شبیه بقیه دخترا نیست.حتی الان خجالت میکشم برم دکتر که خودمو معاینه کنم.و سرهرچیزی که به من دکترو پیشنهاد میکنن وحشت میکنم.حتی الان چندروزه بیرون از واژنم ، یکطرفش وقتی دست میزنم احساس میکنم یه چیزی متورمی به اندازه یه نخود زیر پوستمه ولی از دکتر رفتن و معاینه شدن وحشت دارم.احساس میکنم اگر دکتر چروکیده شدن و باز شدن لبه های آلتمو ببینه واکنش بدی بهم نشون میدهتوروخدا یه راهی پیش روم بزارین
- سقط جنین
سلام من ۲ماه پیش سقط داشتم بعداز مصرف یک دوره مترژن بقایا به ابعاد ۱۳میلیمتر باقیمانده دکتر به من دستور ۶عدد قرص سایتوتک راهر۴ساعت دادند آیا دیگه نیازی به کورتاژ نیست واینکه چند ساعت بعد قرص میشه به نوزاد شیر بدم
- درد پریودی
سلام خسته نباشید من 16سالمه وقتی پریود بشم خیلی درد زیر شکم دارم به شدت مقعدم تیر میکشد تا بالای تا کمرم واژن هم تیر میکشد خون پریودی صورتی قرمز نیست و سینه هام نزدیک به پریودی تا روز پریود درد میکنن و آزرده میشن لطفاً کمکم کنید ممنون میشم
- سوال مهم
سلام خانوگ دکتر من رفتم دکتر اولین روز پریودم بود شکم درد با کمر درد داشتم به دکترم گفتم شکم درد دارم برام ال دی نوشت گف از روز سوم پریود مصرف کن تا پریود بعد هم از روز سوم تا سه ماه همینطور متوجه صحبت دکتر نشدم که از روز سوم شدوع کنم تا هفت روز پریودم که تموم شد دیگه نخورم تا بمونم پریود بعدی باز روز سوم تا هفت روز این طور درسته ؟
- نازایی
سلام خانم دکتر عزیز ببخشید کاهش وزن تو فردی که وزن نرمال و تنبلی تخمدان داره مفید و موثر است؟؟؟؟هر چی دارو میخوره باردار نمیشه.


