Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تاخیر پریودی
سلام ۶ روز مانده به پریودی میشه برای تاخیرش از قرص دوسبلین استفاده کرد
- نازایی
سلام روز ١٣قاعدگی سونو دادم ۵فولیکول ٢٩میلیمتر بود امکان داره تبدیل به کیست شه ..راه حل برای کیست نشدن فولیکول
- اقدام به بارداری
سلام ببخشید من روز ۱۲ پریودی سونو دادم ضخامت اندومتر ۸ م م و تخمدان چپ حادی یک فولیکول ۱۶ و تخمدان راست یک فولیکول ۱۸ م م بود الان روژه ۱۴ پریودی هستم آیا تخمک گذاریم انجام شده یا احتمال بارداریم هست با این فولیکول ها
- من
- PCOD
سلام من دختری ۲۹ ساله هستم در آزمایش سونو من عبارت PCOD مطرح شده. من بعلت افزایش موهای زائد و صخیم شدنشان و همچنین کم شدن وریزش موهای سرم و درآمدن چند موی ضخمیم در قسمت چانه به دکتر مراجعه کردم و سونو دادم. ضمن اینکه عادت ماهیانه من بسیار منظم است و فقط روز اول درد دارم. و اما سوالم این هست بعد از مراجعه به دکتر زنان و با دیدن سونو من گفتن مشکلی نیست و نرمال است بر ای دختران کیست ممکن است بوجود بیاید و قرص دزوسپتیو برام بمدت ۳ ماه تجویز کردند. میخواستم بدونم آیا این قرص رو مصرف کنم از علائمی که اشاره کردم کاسته میشه و آیا کیست درمان میشود؟ ممنون میشم پاسخ دهید.
- سقط و دفع بقایای سقط
سلام خسته نباشی من۳۵ روزه سقط با قرص داشتم الان سو نو ۱۲*۱۱ م م نشون داده آیا باید کورتاژ کنم خونریزی هم ندارم میشه راهنمای کنید
- قاعدگی نامنظم
سلام وقت بخیر ببخشید من از آمپول یک ماهه ضد بارداری استفاده میکنم بعد نزدیکی داشتیم بدون جلوگیری همون شب من پری شدم متوجه هم نبودم ونزدیک داست صبح متوجه شده مریضیم فقط اندازه یه پد اومد و الان نمیاد یعنی چی احتمال بارداری هست راستی بچه شیر خوارم دارم
- آنتی بیوتیک در بارداری
آیا مصرف ازیترومایسین در بارداری مجاز هست ؟
- قرص ال دی
سلام ۳۰ سالمه برای جلوگیری از قرص ال دی استفاده میکنم میخواستم بدون میتونم از قرص لاغری هم استفاده کنم یا نه آیا تداخلی در عملکرد قرص ال دی داره یا خیر.ممنون از زحماتتون.
- کیست
سلام خسته نباشید من ۱۸ سالمه پریودام چند ماهی بود قط شده بود و با دمنوش و... برگشت اما نامنظم . رفتم سنو و گفتن که یه کیست خیلی بزرگ دارم هنوز نبردم جواب ازمایش خون و سنو رو به متخصص نشون بدم. تو ازمایش خونم هم هورمون پروژسترون بالا تر از حد نرمال بوده و داخل سنو چون کیست جلو تخمدان و رحم رو گرفته بود معلوم نشد وضعیت تخمدان هام چطورن.الان حتما باید لاپاراسکوپی کنم؟ یا با قرص رفع میشه؟
- اقدام به بارداری
سلام و خسته نباشید خدمت شما خانم دکتر مادری هستم ۴۰ ساله که دو دختر دارم و حالا دو ماه میشه اقدام به بارداری داشتم من ۵ آذر اقدام به بارداری کردم آزمایش و سونو گرافی هیچی نشون نداده ولی خودم احتمال میدم باردارم ۶ بهمن سونو گرافی واژینال انجام دادم که گفت کیست کوپوس لوتئوم داری من اصلا کیست نداشتم ممنون میشم راهنمایی کنید که این کیست برای چه هست یعنی بارداری رخ نداده ؟؟ با سپاس از شما 🙏🙏🌹🌹
- چگونگی زودتریائسه شدن
۴۵سالمه .یکبارفیبروم عمل کردم دوباره عود کرده یکدوره امپول دکاپپتیل زدم سه ماه پریودنشدم.میخوام برای همیشه یائسه بشم چکاربایدبکنم.
- سلام میخوام باردار بشم اما شوهرم دوست نداره میگه قرص ارژانسی بخور چه کار کنم که فاسده بشه این قرص که بتونم باردار بشم
- سردرد قاعدگی
سلام من هنگام قاعدگی سردرد شدید دارم تمام ۷ روز قاعدگی .قاعدگی من منظم هم هست.چکار کنم با استامینوفن هم خوب نمیشم. میشه راهنمایی کنید ممکنه مال عفونت رحم باشه؟گرچه هیچ علامتی ندارم آنتی بیوتیک مصرف کنم بهتر نمیشم؟؟ ۴۰سالمه ۳تا بچه دارم سزارین هم کردم آخرین بچه ۴سالشه
- سلام من چندرزپیش انتقال جنین فریزشده داشتم درحالا حاظرالآن سرماخورده شدم مصرف داروسرماخوردگی وچرک خشک کن همزمان بااسترادیول تداخلی پیدانمیکنه مصرف کنم درصورتی ک یه سقط هم پشت سرگذاشتم ک اون یکی سقط هم سرماخورده شدم دکتراستامینوفن دادبعدک سرماخوردگیم خوب شدمتوجه شدم ازهمون زمان قلب جنین هم نمیزده
با سلام من ی هفته سقط جنین داشتم با قرص میخواستم بپرسم کی باید سونو بقایا انجام بدم الان خون ریزی دارم
- بارداری بعد سقط
سلام خسته نباشید من 27 بهمن تو 9 هفته سقط بر اثر هماتوم داشتم ایا امکان داره دوباره اتفاق بی افته؟ الان 2 ماه هست که به موقع پریود میشم از کی میتونم دوباره اقدام کنم برای بارداری؟ یک ماه پیش که معاینه شدم گفتن التهاب سرویکس دارم که 6 تا قرص ازیترومایسین و فولیک اسید و ویتامین d دادن. برام ازمایش قند چون107 بود و تیرویید 4.2 بود نوشتن و آزمایش coombs.lnd این برای چیه ؟ خیلی میترسم دوباره سقط بشه
- آزمایش هورمون در لکه بینی
سلام خانوم دکتر وقت تون بخیر من مریض شما هستم ازمایشات قبل بارداری نوشتین گفتین دو روز بعد پاکی برم ازمایش بدم امروز روز ۱۲ از چرخه قاعدگیم هست دو روز پاک بودم دیروز سونو واژینال شدم دچار لکه بینی شدم و چک میکنم بازم لکه در واژنم موجوده میخواستم بدونم صبر کنم کامل پاک بشم بعد برم آزمایش بدم ؟یا مشکلی نیست؟
- سلام آیا قرص آزیترومایسین برای عفونت گلو و سینه خوبه
- سلام وقت بخیر واژن خیس بشه شامل عفونت میشه
- تداخل دارویی دروسبلین برای کم شدن خونریزی و لووکسین
سلام بدلیل مصرف اولین دوره لوکسین ۵۰ ک دکتر در معاینه گفتن مقداری بزرگ هست و ازمایشات بد نبود سالهاس روی مرز کم کار یک دوره قرص دادن تاخرداد ک از بهمن شروع کردم ولی عادت ماهانه رو بهم زد فقط اسفنددماه ۳ روز ب مقدار کم و تا ۳ اردیبهشت ک خونریزی ب قدری زیاد و روان بود ک دکتر عمومی گفتن ی دوره ضدبارداری استنفاده کن دیروز متاسفانه دو ساعت دیر مصرف کردم مجددا خونریزی داشتم ایا تلاقی دارن خطرناکن مصرف این قرصها باهم ؟ و حال گرگفتگی و عصبی و نفخ شکم میده دروسبلین


