Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- اسپرین در ۷هفته و ۶ روز(به حساب خودم)
سلام خانم دکتر من این سوالو چند روز پیش ازتون پرسیدم الان دیدم جواب دادید، سلام خانم دکتر خسته نباشید،هفته ۶بارداری هستم،۳،۴ماه پیش هموگلوبینم ۱۴/۷ بود و rbc هم ۵/۲۶ و هماتوکریتم ۴۴/۹، ایا باید اسپرین الان استفاده کنم؟؟سال پیش یه سقط بخاطر تشکیل نشدن قلب جنین در ۶ هفته داشتم،خواهش میکنم جواب بدید خیلی نگرانم...اصلا میتونم یک شب در میون اسپرین بخورم؟ اگه الان شروع کنم بخورم و یکی دو روز دیگه سونو قلب برم،فایده ای داره؟
- متخصص زنان وزایمان
سلام من ۳۸ هفته باردار هستم دو روز دیگه برای زایمان میرم ..آیا میتونم موهامو لایت کنم...مشکلی نداره؟؟؟
- نقاهت خارج رحم
سلام.شهریور امسال بارداری خارج رحم داشتم.بدون جراحی بخیر گذشت.هنوز درد دارم مخصوصا در پریودی.تا کی باید درد بکشم.عکس رنگی هم گرفتم چیزی نشون نداده. کی میتونم واسه بارداری اقدام کنم؟
- بارداری
سلام خسته نباشید من ۲۸هفته و ۳روزمه ما کوه خونه داریم قراره دو روزه بریم خونمون برگردیم از خونه خودمون تا کوهی ک میخوایم بریم دوساعت راه هست ارتفاعش هم ازسطح دریا ۱۹۰۰ هست بنظرتون دوروز رفتن به کوه و تو خونه موندن ضرر داره
- زنان زایمان
سلام چند وقت باید از ترک مواد امفیتامین ها و مخدر سیگار بگذره تا بدن پاک بشه برای اقدام به بارداری
- بارداری
من آندومتریوز دارم ی سقط داشتم دوتا آمپول واریوپپتیل به فاصله یک هفته زدم که دوز دوم ۱۱مرداد بوده ولی من شدیدا پیگیر هستم باردار بشم،قرص اووبوست مصرف میکنم ولی تقریبا۴۰روز پریود نشدم الان باید چیکار کنم؟چ
- فتق بارداری
سلام من 5 سال پیش زایمان داشتم و در بارداری دچار فتق ناف شدم، اما متاسفانه درمان نکردم ،الان مجددا باردار هستم ( هفته دهم ) سوال بنده این است : آیا این فتق ناف برای جنین خطرناک است ؟؟ با توجه به اینکه تغذیه جنین از ناف میباشد نیاز هست اقدامی انجام دهم ؟؟
- سونوگرافی
سلام ببخشید من سونوی انومالی رفتم ولی تو تصاویر سونو به طور واضح هر دو تا دستها و پاهای جنین نشون نداد یا من دقت نکردم چون فقط یک دست و یک پا رو دیدم انگار فقط از یک طرف سونو کرده ولی تو جواب همه چیو نرمال نوشته، بررسی دستها و پاهای جنین با چه اصطلاحی در سونوگرافی بیان میشه تا مطمئن بشم نرمال هست و مشکلی نداره؟
- بزرگی بطن چپ مغز جنین
سلام من ۳۰ هفته باردارم در سونو نشان داده بطن سمت چپ ۱۳/۴ میباشد ایا خطرناکه
- سلام خسته نباشید چند ماهه که پریودی بهم ریخته ودر هرماه دوبار پریود می شودم وقبل کیست داشتم اما سنگرافی رفتم کیستم رفع شده بود ولی در هر ماه دوبار وپاکی زیادی نداشتم وحالا دو هفته می شه که رفتم دکتر وآمپول وقرس برام داد خوردم ودارم مصرف می کنم وبسته قرص الدی تمام شد وبعد ۳شب پریود شدم وروز سومم یک تکه پرت تو خالی لوله شکلی از من افتاد اون موقع درد نداشتم اما روز بعدش تخم سمت چپم درد می کنه
- بارداری بعد از سقط
با سلام یک ماه از زمان سقطم میگذره و هنوز پریود نشدم . در این ماه رابطه محافظت نشده داشتم . چه زمانی میتونم تست بارداری انجام بدم که از جوابش مطمئن باشم و در صورت باردار نبودن برا پریود شدن دارو مصرف کنم ؟؟
- سونوی دفرمه بارداری
من ۷ هفته ۶ روز هستم الان دکتر گفت ساک هست مایع هم تشکیل شده ولی ساک دفرمس قلب هم هنوز تشکیل نشده هفته دیگه سونو نوشتن ممکنه قلب تشکیل بشه
- مفهوم حرف Nدر جلوی RHدر غربالگری مرحله ای اول بارداری چیست؟
سلام وقت بخیر، ببخشید ی سوال داشتم من دیروز رفتم آزمایش غربالگری مرحله اول و امروز جواب آزمایش غربالگری مرحله اول رو گرفتم، دیروز موقع پذیرش در آزمایشگاه گروه خونیمو پرسیدن ولی تو جواب آزمایش غربالگری مرحله ی اول جلوی Rسلام من جواب آزمایش غربالگریمو گرفتم، دیروز موقع پذیرش در آزمایشگاه گروه خونیمو پرسیدن ولی تو جواب آزمایش جلوی RHنوشته N درصورتی که گروه خونی من Aمثبت هستش،پس چرا اینجوری نوشته؟ به نظر شما در نتیجه آزمایش تاثیر دارد؟ در کل معنی و مفهوم حرف Nدر جلوی RHدر جواب آزمایش غربالگری چیه؟ Hنوشته N درصورتی که گروه خونی من Aمثبت هستش،پس چرا اینجوری نوشته؟ به نظر شما در نتیجه آزمایش تاثیر دارد؟ مفهوم Nدر جلوی RHدر جواب آزمایش غربالگری چیه؟
- سرکلاژ شکمی
من درسه ماهه اول بارداری هستم با توجه به سابقه های سقط حتی باوجود سرکلاژ میخواهم سرکلاژ شکمی انجام دهم ودکتر قبول کرد میخواستم ببینم سرکلاژ شکمی در سه ماه اول بارداری خطر ندارد ومطمن تر از سرکلاژ واژینال؟
- بارداری مهم
سلام من در هفته ۲۵ که ازمایش گلوکز و ادرار دادم wbc را . ۱۲ H زده .رنج نرمال آزمایشگاه هم ۴ تا ۱۰ هست . زیر گزینه NeutrophilS هم ۵۰ درصد زده . تا شنبه که نشون دکتر میدم نگرانم . یعنی چه این
- باردارم
سلام سونو اکوژینیسته غیر یکنواخت یعنی باردارم
- حرکات جنین
سلام خانم دکتر ۲۱ هفته باردارم .همیشه حرکات جنین رو زیر شکم و بالای واژن حس میکنم .طبیعیه؟
- سزارین چهارم
چه خطرهایی سزارین چهارم رو تحدید میکنه
- عفونت در بارداری
سلام خسته نباشید. ۲۸ هفته باردارم .ترشحات زرد از اول بارداری داشتم بدون سوزش و خارش .ولی اان به مدته سوزش تیز داخل واژنم احساس میکنم . بنظر شما عفونت دارم؟
- تاخیر پریود
با سلام و احترام.خانم دکتر عزیز5 ساله که ازدواج کردم.حدود 8 ماه هست که پریودی های نامنظم دارم.یعنی هرماه پس از 10 روز عقب افتادن با امپول باید پریود شوم.حدود 3ماه اقدام به بارداری کردم به علت تنبلی تخمدان 3 ماه قرص مدروکسی پروژسترون مصرف کردم و دقیقا قاعدگی های 28 روزه داشتم.الان که ماه چهارم هست و این ماه قرص نخوردم 8 روزه که پریودم عقب افتاده.تمام علایم رو دارم ترشحاتم زیاد شده ولی متاسفانه پریود نشدم.باردار هم نیستم چون این ماه هیچ اقدامی در روزهای تخمک گزاری نداشتم.چه کار کنم؟؟ پریود های نامنظم مانع بارداری من میشود؟ ایا هرماه باید امپول بزنم؟؟


