Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عفونت
سلام خانوم دکتر من ۲۰ سالمه و رابطه جنسی نداشتم حدود ۱ سال پیش عفونت قارچی داشتم که با قرص فلوکونازول ۱۵۰ که ۳ تا ۳ روز درمیون خوردم و شامپو ضد قارچ خارش و سوزش خوب شد اما چند ماه بعد که دکتر معاینه کرد گفتن داخل واژن هنوز خوب نشده .بازم همون قرص و لوسیون استفاده کردم الان خارش و سوزش ندارم ولی هنوز داخل واژن خوب نشده و دارو های واژینال هم نمی تونم استفاده کنم چیکار کنم بنظرتون؟ ( pcod هم دارم) باتشکر
- مصرفکننده
ببخشید من قرص اورژانسی فروردین خریدم الان که دی هست میشه استفاده يخچال هم نذاشتم
- تنبلی تخمدان
با سلام خانمی هستم 30 ساله و متاهل، 5 سال پیش دچهر بیماری تخمدان پلی کیستیک شدم، پس از چند سال درمان در حال حاضر بهبود پیدا کردم و در ازمایش و سونوگرافی هیچ اثری از آن بیماری نبود، سوال من این است که آیا با قطع دارو احتمال بازگشت آن امکان پذیر است .. می توان برای پیشگیری 3 ماه قرص جلوگیری استفاده کرد و 3 ماه مصرف نکرد. چون نمیخوام بیش از این قرص ضدبارداری استفاده کنم.
- آزمایش اسپرم
سلام آزمایش اسپرم بعداز نزدیکی چندساعت انجام شود بهترین زمان رو بفرمایین
- کانون اکوژن در قلب جنین
سلام دکتر خوبی من باردار هستم همه سونوهام با آزمایشات خوبه بجز یکیشان که گفته کانون اکوژن درقلب راست جنین دیده شده
- درد لگن قبل پریود
قبل بعضی از دوره های پریودم لگنم انقدر درد میگیره که نمیتونم راه برم .دردم به حدی شدید میشه که از خود بیخود میشم.دلیلش چی میتونه باشه؟ ۵ ماهه اقدامم و نتیجه نگرفتم دلیل ناباروری میتونه عفونت لگن باشه؟
- روز نهم انتقالم کمردرد دل درد
- انتقال
بنده ۱۸ روز انتقال انجام دادم دو بارآزمایش خون گرفتم مثبت با بتای ۳۸ و ۴۳ سونگرافی واژینال امروز دادم هیچی معلوم نبود و الان هم خونریزی کردم چیکار کنم
- قاعدگی نامنظم
سلام دختری ١٩ ساله هستم تقریبا سه سال هست که دچار قاعدگی نامنظم شدم، مثلا بعضی وقتی چند ماه پریود نمیشم یا بر عکس چند ماه لکه بینی دارم الانم دوباره که خیلی زود شدم فاصله شون به ٢٠ روز هم نمیرسه باید چیکار کنم؟؟
- پریود
سلام من ۲۰ سالمه و ۲ سال که ازداوج کردم پریودم نامنظم هستش هفت ماه اقدام به بارداری کردمولی باردار نشدم بعد سنو دادم گفتن کیست تخمدان دارم الان ۳ ماه پریود میشم فقط لکه های قهوی دارم ولی قبلان اینطوری نبودم میشه لطفان بگید دلیلشه چی می تونه باش
- سلام من ۲۶ روز هست که انتقال جنین دادم سونو واژینال شدم ساک بارداری و مایع زرد تشکیل شده از روز ۲۳ انتقال خونریزی داشتم مشاوره دکترم گفتن تا دوهفته دیگه یعنی تا تشکیل قلب جنین روزی ۳تا آمپول پروژسترون بزن دوتا روز یکی شب میخاستم بدونم ضرر نداره؟؟؟ قبلا بجای امپول شیاف روزی ۳تا میزدم و امپول دورنافی از بعد خونریزی گفتن فقط روزی ۳تا آمپول پروژسترون بزن خیلی نگرانم خطر نداشته باشه
- سوال بارداری
سلام خسته نباشیدمن تنبلی تخمدان دارم ورفتم پیش دکتربهم امپول اچ ام جی اچ سی جی دادماه پیش بیست وپنجم پریودشدم باپروژسترون الان۶روزه اززدن اخرین تمپولم میگذره ولی پریودشدم درحالیکه دکترگفت بایداین ماه بارداربشی متفورمینم میخورم
- کیست
با سلام و احترام من کیست مولتی لوکوله سمت چپ تخمدانم به سایز ۶ سانت با سپتای نازک دارم دکترم خیلی نگرانم کرده ممنون میشم راهنماییم کنین که این کیست خطرناکه؟
- اکوقلب جنین
سلام خانم دکترمهربون سپاس ازراهنماییتون من برای اکوقلب جنین بیمارستان17شهریورتماس گرفتم اما گفتن فقط14مردادوقت دارن من امروزکه26تیرهست 20هفته و2روزمه ایا میتونم 14مردادبرم دیرنیست؟دکتربهم گفته تا22هفته وقت داری ممنونم ازبزرگواریتون که جواب همه رومیدین💙
- اقدام به بارداری
سلام من دوره قاعدگیم ۲۸ روزه است چه موقع برای بارداری اقدام کنم چندروز بعد قاعدگی.
- آزمایش اسپرم
باسلام وخداقوت خدمت شما میخواستم ببینم teratozomia index وsperm deformity index هردو abnormal هست تو آزمایش اسپرم گرام به چه معنی هست بشدت نگرانم کرده
- سلام میخواستم بدونم بعد از تزریق سومین امپول واریو پپتیل تا چه مدت در فاز یایسگی موقت هستم
- توده کلسیفیه
با سلام من پريود منظمي دارم ولي به دليل ريزش مو و جوش هاي صورت كه طي ٦ ماهه بوجود اومد به دكتر غدد مراجعه كردم.برام سونوگرافي رحم نوشتن و يك توده اكوژن كليسيفيه تو تخمدان سمت چپ مشاهده شد.مجرد و ٣٤ ساله هستم،لطف ميكنيد كه پاسخ ميديد،٣روز تعطيلات رسمي هست و نميتونم صبر كنم .مرسي
- میوم رحم
سلام خسته نباشید سال نو مبارک .من سونوگرافی واژینال انجام دادم کیست تخمدان با نمای آندومتریوما به ابعاد ۳۰#۳۶ و میوم به ابعاد ۱۱۷#۱۳۵ دارم در قدام فوندوس میخواستم بدونم آیا حتما نیاز به جراحی هستش؟و اینکه آیا شما در تعطیلات عید بیمار ویزیت میکنید چون من گیلانی هستم اما ساکن تهران
- آزمایش های هورمونی
سلام خانم دکتر وقت بخیر من روز سوم پریودی آزمایش های LH , FSH .PRL و تستوسترون و 17 هیدروکسی پروژسترون رو انجام دادم که بین اینها یکم پرولاکتینم بالا بود و 17 هیدروکسی پروژسترونم که خیلی بالاتر بود ، من شدیدا هیرسوتیسم دارم ولی مشکلی در نظم قائدگی هام ندارم سونوگرافی هم قبلا دادم گفتن مشکوک به PCO هستی ولی الان دوباره سونو دادم ولی گفتن PCO رویت نشده ، بنظرتون بخاطر چیه آیا این به هم خوردگی هورمونی و هیرسوتیسم من درمان داره؟ باید به کدوم تخصص مراجعه کنم تا بهتر جواب بگیرم؟


