Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- ضخامت اندومتر
سلام ببخشسد من اقدام به بارداری هستم روز ۱۳پریودی سونو کردم دکتر گفت ضخامتت ۷.۵هست بعد برا قرص استرادیول روزی دوتا و شیاف پروژسترون نوشت بعد خوردم تموم شد الان ۴روزه تموم شده زیر شکمم خیلی درد میکنه لکه میاد ولی خون ریزی نمیکنه دلیلش چیه امکان داره ضخامتم خیلی شده باشه ریزش نمیکنه خیلی نگرانم کمکم کنید
- بارداری
سلام خانم دکتر . من میخوام برای بارداری اقدام کنم اما نوبت دوز سوم واکسن کرونام هستش . اشکالی نداره بزنم یا چقدر بعد واکسن اقدام کنم
- فرتیلید
باسلام ۲تادختردارم برای پسردارشدن همسرم آزمایش اسپرم داده که فقط progressive motility(PR)۲۴ بود که رنج نرمال بالای ۳۲ بایدباشه دکترفرتیلید برای همسرم تجویز کرده الان ۹ ماه مصرف کرده وباردارنشدم آیا مصرف فرتیلیدتا باردارشدن باید ادامه بدیم یانه.باتشکرازشما
- بارداری مولار
سلام من بارداری مولار داشتم کورتاژ کردم چهار هفته بعد از عمل آزمایش بتا دادم خیلی خوب کاهش داشت اما هفته چهارم ۵۰تا افزایش داشت میخواستم راهنماییم کنید این میتونه نشانه وی باشه
- عوارض دارو
سلام آیا استفاده دارو برای منی که تا به حال از هیچ دارویی برای بارداری استفاده نکردم و یکبار به طور طبیعی باردار شدم و پریود منظم دادم و به خاطر مشکل همسرم مجبور به انجام ای وی اف هستم مشکد ساز نمیشه؟
- دوره بارداری
سلام. آیا دوره بارداری میتواند بیشتر از 42 هفته باشد؟ و آیا برای جنین خطرناک است و موجب مرگ وی میشود؟
- بارداری
سلام من 10 روزه پریودم عقب افتاده رابطه نداشتم و دخترم ولی نزدیکی داشتیم و میترسم حامله باشم لطفا جواب بدین
- آنوکساپارین
سلام وقت بخیر هفته۲۵بارداری هستم و به دلیل سرکلاژ شکمی و استراحت مطلق آنوکساپارین تزریق میکنم اطراف ناف میخواستم بدونم باتوجه به رشد رحم تزریق در اطراف ناف برای جنین و کیسه آب خطرناک نیست،؟ تا چند هفته میتونم در شکم تزریق داشته باشم؟
- غدد زیرپوستی روی واژن
سلام روز خوش بنده درهفته۱۶بارداری هستم از دیروز لبه ی واژنم چند غده زیرپوستی که با دست زدن متوجه شدم وبه اندازه نخود هست با فشار دادن و نشستن درد میگیره و چون من استراحت مطلق و سرکلاژ شکمی هستم زیاد متوجه دردش نمیشم اما مانند جوش زیر پوستی است که با لمس کردن متوجه میشم و احساس میکنم واژنم کمی متورم شده این چی هست و ایا با توجه به شرایط من خطرناک هست؟
- آزمایش اسپرم
با سلام يك سال پيش بارداري داشتم كه در هفته 39 بدليل دفع مكونيوم بچم فوت شد سه روز قبل از زايمان 12 ميلي گرم بتامتازون زدم كه كم كم تكوناي بچه كم شد و هرچي به دكترم گفتم گفت بخاطر بتامتازونه به خواب رفته. بعد از 7 ماه دوباره باردار شدم و قلب بچه دير تشكيل شد و بعد دو هفته از كار افتاد و مجبور به سقط شدم طي آزمايش اسپرم معلوم شد كه مورفولوژي 60% و حركت تند و كند 43% تعداد هم 15 ميليون بقيه نرماله و واريكوسل يك به دو نيز همسرم داره. به نظرتون بايد چكار كنم ميتونم باردار بشم يا به دارو يا جراحي نياز دارم.البته من تهران هستم ولي رشت زياد ميام يكي از آشناها شمارو معرفي كردن. ممنون ميشم راهنماييم كنين . با تشكر- مشتوفر
- جواب سونوگرافی و ماموگرافی
سلام افزایش ضخامت بافت فیبرو گلاندولار با ارجحیت در نواحی خارجی و فوقانی پستان دو طرف مطرح کننده Fcc مشاهده شد، یعنی چی؟
- زنان و زایمان
سلام ببخشید من از پارسال تا حالا وقتی پریود میشم دردهای شدید و وحشتناک از زایمان بدتر تا چند روز دارم که همش با نوافن و کترولاک میگذرونم شهریور عکس رنگی رحم گرفتم گفت یه کم لوله هات بسته بوده ولی باز شد دوماهی درد شدید نداشتم ولی این ماه دوباره شروع شده امروزم یه تکه گوشت سفت با پریودیم اومده به نظر تون مشکل چیه وچه کار باید کرد. البته 13 سال هست مشکل ناباروری دارم پریودم به هم ریزه وبا قرص یا دارو گیاهی میشدم ولی دوماهه که بدون دارو هم میشم. چند سال قبل هم با تخمک اهدایی دوبار IVF کردم سقط شده. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید بزرگوار - پلی کیستیک
من این ماه پریود نشدم هنوز،کیست کوچیکی دارم و دکتر بهم قرص سیبل داده که باید از روز پنجم بخورم ولی من هنوز بخاطر این مشکل نتونستم شروع کنم به مصرف میتونم حتی اگه نشدم قرص رو مصرف کنم یا نه
- پاسخگو باشید لطفا
وقتی پاسخگو نیستید چرا میگید سوال بپرسیم ؟😞
- تنبلی تخمدان
من ۱۹ سالمه ۲ ساله پریودی نامنظم دارم و چنبار دکتر رفتم حتی سونو دادم گفت چیزی نیست برا وزنته دوهفته پیش باز سونو دادم گفتن تنبلی تخمدان داری و تخمدان هات کمی بزرگ شدن دکتر برام متفورمین و سیبل تجویز کردن آیا درمان میشم؟باید برای باردار شدن نگران باشم؟ هنوز مجردم ولی خب خیلی میترسم
- واژن
سلام خانم دکتر خیلی ممنون از اینکه برامون وقت میزارید وسوالامون رو جواب میدید ببخشید من دو سه روز بعد از نزدیکی دچار بی اختیاری ادرار میشم وبعد از چند روز علائمش کمتر میشه وقتی که احساس سرما میکنم باز هم اون حالت به من دست میده لطفا راهنماییم کنید
- مونس پوبیس مونس پلاستی
سلام روزتون بخیر خانوم دکتر ،شما جراحی زیبایی مونس پوبیس یا همون مونس پلاستی برای برداشتن چربی وپوست بالای دستگاه تناسلی انجام میدین،من بدلیل اصافه وزن خیلی قسمت مونس پلاستی چربی وشل میخواستم عمل زیبایی انجام بدم بردارم ،واینکه اگه انجام میدید ایا کاملا اون قسمت صاف میشه ،ممنون میشم پاسخ بدید
- تعویق انداختن پریود
با سلام من دختر ۱۸ ساله هستم ومجرد،، برای سفر زیارتی میخوام چهار روز پریودم عقب بیفته آیا خوردن قرص ال دی ال رو پیشنهاد میکنید ؟ضرر نداره ومشکلی ایجاد نمیکنه؟ فاصله ببن پریود قبلیم تقریبا ۲۰ روزه ممنون میشم راهنماییم کنید
- بیماری قلبی
سلام خانم دکتر من مشکل دریچهو فشارریه قلب دارم دارو مصرف میکنم دکتر اجازه نداده باردارشم ایاکسی بوده بااین مشکل باردارشده باشه چه خطراتب داره ایامن به بارداری اقدام کنم یانه
- اگ یشب پودر اکتی اید بانوان فراموش بشه چیکار کنیم


