Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام خسته نباشید من زن ۳۱ ساله ام امروز رفتم سونو شکم لگن گفتن تخمدان رحم کلیه خوبه فقط نوشته فوکوس اکوژن به دیامتر۳ ملیمتر در جداره کیسه صفرا رویت شده که میتواند به نفع پولیپ باشد میهواستم ببینم این خطری واسه من نداره ؟آیا به دکتر داخلی نشون بدم؟و رژیم غذایی باید چی نخورم ؟
سلام خسته نباشید من زن ۳۱ ساله ام امروز رفتم سونو شکم لگن گفتن تخمدان رحم کلیه خوبه فقط نوشته فوکوس اکوژن به دیامتر۳ ملیمتر در جداره کیسه صفرا رویت شده که میتواند به نفع پولیپ باشد میخواستم ببینم این خطری واسه من نداره ؟آیا به دکتر داخلی نشون بدم؟و رژیم غذایی باید چی نخورم ؟و برای بارداری دوم میتونم اقدام بکنم ؟قرص ال دی باعث این چربی میشه؟
- خارش کلیتوریس
من از ديروز بعد از ظهر بی دلیل خارش كلیتوریس دارم. ميخواستم ببينم از چه دارویی استفاده كنم؟
ممنون - سلام
سلام وقت بخیر 39سالمه میخوام دارو زرای ای وی اف شروع کنم،بجز ایپوفولیک میتونم اوابوبوست هم بخورم ممنون میشم جواب بدهید
- بارداری
سلام وقت بخیر
خانم دکتر من نزدیکی داشتم و احتمال بارداری درش صفر بود و دیگه نزدیکی نداشتم به دلیل جدا شدن از همسرم
بعد از اون سر تایمم مثل ماه های دیگه پریود شدم و مثل روال قبل بود . اما نوبت بعدی یعنی ماه بعد پریود نشدم و رسید به ماه سوم که باز هم پریود نشدم و قرص اورژانس خوردم که پریود بشم و خیلی دل درد مثل تایم پریودی دارم اما نمیدونم چرا نمیشه. و این که قبلا هم به خاطر استرس پریودیم عقب می افتاد
ممکنه با توجه به پریودی که شدم باز هم باردار باشم؟ - قبل از بارداری
سلام خسته نباشید .. من مریض شما بودم دو ماه پیش جنین ام توی هفته نهم رشدش متوقف شده بود و شما گفتید که میتونم توی همین دو سه ماه مجدد باردار شم . دو یا سه هفته دیگ زمان تخمک گذاریم هست و میخوام اقدام کنم برای بارداری. میخوام بدونم من میتونم الان رنگ مو بزارم ؟
- جواب آزمایش
Consist of creamy colored soft tissue M 0.4*0.3 این برای یکی از نمونه ها قسمت gross examination و در قسمت diagnosisنوشته. Mild mixed inflammation and nuclear changes
- سلام خوبی سلامتی
تخمدان و ضعیف هستند باردار نمیشم چند سال اقدام ب بارداری کردم رفتم دکتر گفت برو رژیم بگیر ولی رژیم گرفتم ولی باردار نشدم چرا جواب بده
- روز دوم پریود سونو انجام دادم اکوی میومتر هتروژن میوماتوز دیده شده یعنی چی نگرانم
سونو انجام دادم روز دوم پریود و در سونو اکوی میومتر هتروژن میوماتوز دیده شده یعنی چی
- نحوه مصرف قرص سیبل
سلام دکتر برای تنظیم پریودی به من قرص سیبل رو دادن من امشب روز ۱۹ که قرص رو میخرم و امشب یکم خون اومد هنوز ۲۱ روز نشده مصرف دارورو قطع کنم بااینکه خون اومد خوردم ولی کم بود مقدارش و اینکه قرص های سفید رو کی مصرف کنم
- غربالگری
خانم دکتر خودتون سونو غربالگری رو انجام میدی ؟
- سلام وقت بخیر من به پزشک مراجعه کردم و متوجه شدم که تنبلی تخمدان دارم برام قرص سیپروترون کامپاند (سیبل) تجویز کردن گفتم باعث چاقی میشه گفتن نه ولی من نگران هستم خواستم بببنم عوارض چاقی داره؟و اینکه طول درمان تنبلی تخمدان تا چه مدت هست تا اخر عمرم باید قرص بخورم؟
قرص سیبل مصرف میکردم ۲ تا باقی مونده از قرص های سفید پریود شدم دکترم گفته بود ی هفته صب کن بعد اون یکی بسترو مصرف کن گف اگ بعد ی هفته پریود نشدی اون یکی شروع کن مصرف بکن الان موند شما اینجا گفتین ب محض اینک پریود شدین اون یکی قرص مصرف کنین
- خونریزی بعدازسقط
سلام خانم دکترببخشیدمن قبلاسوال کردم که دوماه پیش ۱۷هفنه سقط کردم۳هفته خونریزی داشتم یک هفته پاک شدم بعدش دوباره۲هفته خونریزی و۱۰روزپاک بودم دوباره یک هفته خونریزی والان خونریزی ندارم سونوشدم بقایا نمونده قرص ال دی دادن الان بایدشروع به مصرف کنم یا ازروز چندم پریود؟ ممنون که جواب میدین
- پیشگیری از بارداری
سلام خسته نباشید ببخشید من یک ساله امپول ضد بارداری 3 ماهه یک ماهه استفاده میکنم امپول زدن ایا باعث میشه ادم فلج بشه چ مضراتی داره
- سلام من کیست تخمدان ریز دارم وزود به زود پریود میشم دکتر قرص استرومارین داده که از روز ۳قاعدگی شبی ۱عددبخورم ومدروکسی پروژسترون داده که از ۱۴قاعدگی شبی ۲تا بخورم اگه بعد قرص استرومارین ۱۰تا که خوردم پریود شدم باید چی کار کنم بعد قرص مدروکسی پروژسترون از کیه بخورم میشه راهنمایی کنید
- سرکلاژشکمی
خانم دکتر من 20روزه سرکلاژشکمی شدم ،نمیخوام فعلا حامله بشم میتونم قرص ال دی بخورم ؟تنبلی تخمدان دارم منظم پریود نمیشم
- درد شکم بعد از استفاده از پماد کلوتریمازول طبیعیه؟؟؟؟
سلام من برای اولین بار دیشب یه اپلیکاتور از این پماد به داخل واژنم ریختم و از یک ساعت بعدش شکمم درد گرفته و انگار باد داخل شکم و معدم جمع شده در صورتی که هیچ چیزی نیست میخواستم بدونم این درد طبیعیه یا خیر؟؟؟؟؟ سوال بعدیمم اینه که الان که رفتم سرویس بهداشتی چیزی از پماد بیرون نیومد مشکلی نداره؟؟؟
- عفونت زنانه
سلام. خانم دکتر من عفونت واژن دارم. فقط واژنم سوزش داره. کرم واژینال کلوتریمازول بمدت ۱۰ روز استفاده کردم. ولی بازم سوزش داشتم بعد تقریبا یک هفته دوباره شیاف کلاژن استفاده کردم، یکم بهتر شدم ولی بازم سوزش داشتم. دوباره بعد یه هفته شیاف و گرفتم ۴ تاش رو استفاده کردم که سوزشم بدتر شد. الان عفونت و دارم تموم نمیشه. به نظرتون زیاده روی کردم تو مصرف دارو؟ بعدچه مدت میتونم از شیاف یا پماد واژینال استفاده کنم؟ میشه لطف کنید یه دارویی چیزی بهم معرفی کنید؟ممنون
- سلام من 28مهر سقط داشتم سه بار هم سونوگرافی رفتم گفتن رحمت پاک هست بعد 20روز آزمایش بتا دادم عدد 500بود کی نورمال میشه عدد بتا خیلی استرس دارم کمکم کنید لطفا
سقط جنین
- تشخیص سلامت بکارت
سلام دکتر من ۱۸ سال سن دارم و حدود ۴ سال پیش خودارضایی با انگشت داشتم ...نمیدونستم بکارت چیه اون موقع ایا امکان اسیب دیدگی وجود داره ؟ و اینکه میشع من عکسمو بفرستم شما تشخیص بدین چون شرایط رفتن به دکتر زنان رو ندارم لطفا کمکم کنید خیلی استرس دارم
- لکه بینی قبل و بعد پریودی
سلام خانم دکتر روزتون بخیر من همیشه قبل از پریودی لکه قهوه ای میبینم و بعدش چند روز خونریزی داریم و دوباره لکه بینی دارم که گاهی ۲۰ روزم طول میکشه سونوی رحم و تخمدان انجام دادم براتون میفرستم لطفا راهنماییم کنید رحم با ابعاد طبیعی 40*86 mm دیده میشود توده فضاگیر در میومتر مشاهده نگردید اندومتر اکوژن میباشد.ضخامت خط اندومتر 9mm است .EMJ محو است. تصویر focus های bright اکوژن در ناحیه جانکشنال رویت گردید. تخمدان راست:29*19*45 mm و حجم 13 تخمدان چپ:29*28*41 و حجم 17cc تخمدانها بزرگتر از حد طبیعی میباشند. در دو تخمدان افزایش اکوی استرومال همراه با فولیکولهای ریز محیطی به اقطار کمتر از 10mmبه نفع وجود مورفولوژی PCO در سونو دیده میشود.تطبیق با علایم بالینی و آزمایشگاهی توصیه می گردد. مایع آزاد لگن مشاهده نگردید. ضمنا خانم دکتر من ۳۵ سالمه و سال ۹۱ زایمان دوقلو داشتم ممنون میشم راهنماییم کنید. با تشکر


