Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- نازایی
S M:
من میتونم برم واسه آی وی اف پیش یک دکتر دیگه یا نه دیگه رهاش کنم و دنبال تخمک اهدایی باشم سلام سونو سه ماه پیشم ۳تا فولیک داشتم بهم قرص آسپرین فولیک اسید و ال دی داد گفت ۱۴روز بخور روز سوم بیا سونو که رفتم گفت اوضاع رحمت افتضاح آدنومیوزت بزرگتر شده وضعیت رحمت داغون ویک فولیک داری دیگه اینجا نیا بعد عید فقط با تخمک اهداییت بیا چرا مگه نباید قرص تحریک تخمدان بدن بعد بگن جواب نداده به دارو دیگه نیا - قرص استرادیول
سلام وقت بخیر انتقال جنین داشتم روز نهم پریودی رفتم سونو گفتن ضخامت رحم بالا کنسل شود الان چهارده روز قرص استرادیول قطع کردم پریود نشدم چکار کنم
- روز ۸انتقالم هست علت پادرد وتب وسرد شدن بدن چیست؟
باسلام وقتتون بخیرخانم دکتر. شش انتقالم که دور روزپیش میشه یه دفه ازجام بلندشدم وزیردلم بدجورتیرکشید ودرد گرف. ممکنه جنینا اسیب دیده باشن؟ امروزهم ۸انتقالم ازوقت انتقالم تاالان بدنم تب دست وپاهام همش سردن . پادرد دارم وبدنم یدفه تیرمیکشه میشه لطفا بفرماییدکه چرا اینجوری شدم ممنونم ازوقتتون وپاسخگوییتون.
- مصرف استرادیول
با سلام من دو هفته پیش انتقال جنین داشتم امروز تست دادم مثبت شد میخواستم بپرسم من تا الان قرص استرادیول خارجی مصرف میکردم حالا میشه ایرانی بخورم یا نمیتونم ؟؟
- ضخامترخط اندومتر برای انتقال جنین باید چقدر باشد؟
الان که ضخامت خط اندومتر در روز ۱۴ پریود ۶/۵mm هست این ضخامت برا ای وی اف موفقیت آمیز مناسب هست یانه؟ چون شنیدم جنین روز ۱۴ انتقال میدن و ضخامت خط اندمتر طبق سونوگرافی واژینال در روز ۱۴ پریود mm ۶/۵ هست، میخوام بدونم این ضخامت خط اندومتربرای انتقال مناسبه؟یا نه؟
- سلام من ۲۶ روز هست که انتقال جنین دادم سونو واژینال شدم ساک بارداری و مایع زرد تشکیل شده از روز ۲۳ انتقال خونریزی داشتم مشاوره دکترم گفتن تا دوهفته دیگه یعنی تا تشکیل قلب جنین روزی ۳تا آمپول پروژسترون بزن دوتا روز یکی شب میخاستم بدونم ضرر نداره؟؟؟ قبلا بجای امپول شیاف روزی ۳تا میزدم و امپول دورنافی از بعد خونریزی گفتن فقط روزی ۳تا آمپول پروژسترون بزن خیلی نگرانم خطر نداشته باشه
- آمپول واریوپپتیل
سلام خسته نباشيد من ميخوام برم براي انتقال جنين و واين ماه كه پريود شدم روز ٢١پريودآمپول واريو پپتيل زدم يدونه والان ١١روز از زمان امپولم ميگذره ميخواستم بدونم چند روز بعداز تزريق پريود ميشم
- فاصله زمانی تزریق پروژسترون
سلام وقت بخیر دکتر بعد از IVF برای من آمپول پروژسترون برای تزریق روزانه به مدت ده روز تجویز کردن آیا باید همه آنها در ساعت مشخص و ثابتی تزریق شوند؟ یا فاصله زمانی ۲۴ ساعت مهم و حیاتی است؟
- قرص دوفامد
سلام وقتتون بخیر من انتقال جنین داشتم قرص دوفامد داشتم فراموش کردم ۳ روز اول بعد از انتقال بخورم از دوز ۴ شروع کردم به خوردن الان اینکه فراموش کردم این قرص رو بخورم چقدر روی انتقالم تاثیر داره؟
- آمپول واریوپپتیل ۳/۷۵
سلام دکتر من برای آندومتریوز من آمپول واریوپپتیل و ال دی و آسپرین تجویز کرد دوماه که بعد از هر بار مصرف عادت بشم .آیا باعث میشه با عادت شدن کیستم بزرگ بشه یا بعد آن میتونم برم انتقال؟؟؟
- در مورد ای وی اف
سلام خانن دکتر خسته نباشید. من الان ۱۲ هفته هست که باردارم میتونم آمپول های پروژسترون رو قطع کنم. ضمنا ای وی اف کردم
- لکه بینی بعد از ال دی
سلام ممنون از زحمات هایی که میکشید و جواب سوالاتمون رو میدین. خانم دکتر من ۵ روزه ال دی رو قطع کردم. قراره روز دوم پریود برم سونو و داروهای آی وی اف شروع کنم. پریود نشدم فعلا. از دیشب لکه بینی دارم. گاهی در حد یک قطره گاهی پرحجم تر. ولی رنگش کاملا زرد یا قهوه ای کمرنگه. خون نیست. درد هم ندارم. در حالیکه پریودم بسیار دردناکه الان چیکار باید بکنم؟ این لکه بینی رو پریود حساب کنم یا بخاطر ال دی این اتفاق افتاده و منتظر خونریزی باشم؟
- آمپول دکاپپتیل
سلام من ماه پیش روز سوم پریودیم آمپول دکاپپتیل زدم قرار بود ۲۸ روز بعدش هم یکی دیگه بزنم اما دکترم گفت چون می خوای ivf انجام بدی دومی را نزن و زمانی که پریود شدم باید داروهای قبل از پانکچر را شروع کنم الان من ۶ روز از موعد پریودیم گذشته و پریود نشدم چقدر باید صبر کنم تا پریود بشم؟ و اگر پریود نشدم باید دارویی مصرف کنم تا پریود بشم؟آیا تو این دورانی که پریود نمیشم واسه بارداری اقدام کنم احتمال داره باردار بشم؟ من می خوام تا قبل از عید پانکچر بشم و این موضوع کارم را عقب انداخته ممنون میشم جواب بدید🙏🏻
- متخصص زنان وزایمان
سلام از روز دوم قاعدگی ۳ استرادیول ۱میلی استفاده کردم ولی دکتر توجه نکرده الان گفته یک قرص دومیلی که ۴عددبشه استفاده کن در صورتی که دکتر فکرکرده قبلا دو میلی استفاده کردم دوروزه انتقال دادم لطفا راهنمایی کنید
- قرص استرادیول
باسلام من از روز دوم پریودی روزی ۳تا قرص استرادیول ۲ خوردم تا ۶ روز که روز ۱۳ برم برا انتقال جنین. الان دکتر گفت زخم رحم داری وباید فریز رحم بکنی قرص رو در روز ششم مصرف قطع کردم .میخام بدونم با وجود این ۶روز مصرف و فریز رحم میتونم تو پریودی بعدی باز قرص رو مصرف کنم وبرم؟ وآیا باز باید استرادیول ۲میل و همون روزی ۳تارو بخورم؟
- سرطان آندومتر
سلام آیا با داشتن سلولهای آتی پی و سرطان آندومتر میشه آی وی اف کرد و باردار شد دکترم از یه طرف بمن میگه سرطان دارید از یه طرف میگه آی وی اف میکنم من ۳۲ ساله ام و مادرمم بخاطرکنسر پستان از دست دادم نمیخوام بچه منم تو سن طفولی منو ازدست بده گیج شدم نمیدونم آی وی اف واقعا بخاطر منه یا منافع دکتر راهنماییم کنید خواهشا
- بارداری و تیرویید
سلام خانم دکتر عدد تیروئید من ۴.۷۵بودم قبلا آزمایش تیرویید داده بودم همیشه نرمال بود و اینکه داروی تیرویید هم مصرف نمیکنم الان هم ای وی اف کردم مشکلی پیش میاد ؟
- نمونه اسپرم
سلام خسته نباشیدمن کاندیدivfهستم همسرم برای دادن دادن اسپرم تومحیط بیمارستان مشکل دارن میخواستم بدونم قبل دادن اسپرم میتونن قرص تادالافیل بخورن چون بدون قرص میگن استرس میگیرم نمیشه این قرص تواسپرم تاثیرمنفی نداره
- ای وی اف
با سلام ۲۱ مرداد انتقال داشتم ۱۱ روز بعد انتقال بتا ۳.۹ شد روز ۱۸ دادم ۴۰ شد رنج آزمایشگاه بالای ۲۵ رو حامله نوشته بود دو روز بعدش دادم متأسفانه ۱.۹ شده بود روز ۲۰ خونریزی و دفع لخته داشتم میخواستم راهنمایی بفرمایید اگه مثبت بود چرا یهویی منفی شد
- نازایی
سلام من کاهش ذخیره تخمدان دارم شوهرم هم مشکل واکتوزمی داره فقط هم از راه آی وی اف میتونم بار داربشم دوبارهم انجام دادم نشدم میخواستم براینکه ذخیره تخمدانم بالاتر بره باید چیکارکنم میشه راهنمایی م کنید ممنون میشم


