Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تیروئید
کم کاری تیروئید دارم قرص ال دی هم استفاده میکنم اینها با هم تداخل دارویی دارند یا نه؟
- برای نوجوانان
سلام بچه ی من 13سالش میتونه از گیناپ چاق کننده استفاده کنه
- درموردواژن
سلام خانم دکترسؤالی داشتم ببخشیدمزاحم شدم. دخترموبرای معاینه به دکترکودکان بردم بعدوقتی نگاش کردم دیدم ورودی واژنش ترک خورده ودخترم میگه سوزش داشتم آیاامکان داره پرده آسیب دیده باشه
- سوال در مورد استفاده از مدروکسی پروژستون
به علت ضخامت دیواره رحم، بعد از کورتاژ تشخیصی،دکتر گفتند مشکلی نیست و به مدت ۴ماه قرص مدروکسی پروژسترون تجویز کردند، هر شب دو تا ، تا ۱۲ روز، بعدش گفتند قطع کنم.و پس از ۱۴ روز از ابتدای پریود دوباره شروع کنم اما الان بعد از یک هفته از شروع مدروکسی پروژسترون، با این که اصلا قطعش نکردم، پریود شدم،در حد لکه بینی نیست چه کار کنم؟ قرص را ادامه بدم یا رها کنم. ۴۹ سالمه
- عقب افتادن پریودی
سلام من خانم ۴۵ساله هستم من پریودیم همش بین ۱۸تا۲۰روز میکشید پریود بشم وروز پنجم هم پاک میشدم ولی این دفعه ۲۷روز پریود نشدم علایم شودا رم دل درد وکمردرد وحالت گرگرفتگی پیدامیکنم چکار کنم یعنی ممکن اویل یاسگی باشم
- پریود۲
سلام وقت بخیر دوماه هستش که قرص جلوگیری از بارداری رو قطع کردم .تو این دوماه نزدیکی نداشتم .قبلا تخمک گذاریم روز ۱۰تا۱۲ سیکلم بود الان روز ۲۳ سیکم شده .آیا حتما باید ۱۴ روز از تخمک گذاری بگذره که پریود بشم.چون الان ۴ روز از موعدم گذشته و پریود نشدم و با اینکه نزدیکی نداشتم چند بار بی بی چک گذاشتم منفی بود.۳۹ سالمه.علت تاخیر در پریود چی میتونه باشه؟
- سلام من باید پریود میشدم بعد 13روز عقب افتادم بعد ک رفتم سنو دادم گفت الان ی فولیکول 18داری بعد امپوا اج سی جی بهم داد زدمشون ک تخمک ازاد بشه نزدیکی هم 3روز داشتم یعنی میشه حامله باشه
- اسکارسزارین نیچ
سلام من ده ساله پیش سزارین شدم وبچم بدنیا اومد .چند ماهه پیش بعد از پریود چند روزی لکه بینی داشتم .دکتر رفتم سونو وآزمایش خون دادم .درجواب سونو (یک کانون کیستیک به ابعاد ۵ و۶/۵ میلی متر در محل اسکارسزارین نیچ روئت شد) مشخص شده.دکتر بمن قرص ال دی دادگستری شش ماه بخور.سونورو به دکتر دیگه ای هم نشون دادم گفت اگه دیگه لکه بینی نداری نخور ال دی رو، گاهی خودش خوب میشه ؛ دکتر نظر شماچیه؟ من داخل شکم همش احساس نفخ مانند دارم هرچند لکه بینی ندارم..
- ۸ م م ونمای هموژن ونواحی کیستیک داخلی جواب پاپسمیرهم منفی بوده آیاخطرناک هست
سلام درسونوگرافی برام نوشته ضخامت اندومتر ۸م م نواحی کیستیک داخلی ونمای هموژن ۵۹ساله هستم نتیجه ی پاپ اسمیر منفی دستورتون چیه دراین زمینه
- انتقال جنین
سلام خسته نباشید من نه روزه که انتقال جنین کردم ولی تا الان هیچ لکه نداشتم ولی همه علائم رو دارم سینه درد و... ولی فقط لکه ندارم ممکنه باردار باشم یا ن؟
- قرص اوژانسی
سلام. خانم دکتر من دو روز پیش از شما پرسیدم19 روز بعد از نزدیکی رفتم آزمایش خون بارداری دادم.. جواب منفی بود.. آیا میتونم به جوتب آزمایش اطمینان کامل داشته باشم؟.. شما جواب دادید بله اگر مشکلی ایجاد نشود قابل درمان است. فک کنم اشتباهی رخ داده است
- کیست تخمدان
باسلام من۳ماهه پریودنشدم سونوگرافی خونریزی کیست سمت چپ نشون دادوخیلی درددارم ولی گفتن بایدسریع قرص دزوسپتیومصرف کنم تا۱ماه چیکارکنم اول پریودشم یاالان استفاده کنم
- تاخیر در پریود
سلام وقت بخیر قرص جلوگیری میخورم و اون ماه ۳۰ فروردین پریود شدم اما الان با وجود اینکه ۳ تا قرص سفید دارونما باقی مونده پریود نشدم آیا مورد خاصی هست؟ تیرویید هم دارم
- کیست و رسوب کلسیم در سینه
با سلام من ماموگرافی دادم اعلام کردند که من در یک سینه کیست و در سینه دیگر رسوب کلیسیم دیده شده که برای اقدامات تکمیلی بزرگ نمایی نیز انجام دادم . حالا من بدلیل سابقه پولیپ در رحم که جراحی شدم قرص مدرکسی پروژسترون را استفاده کنم یا استفاده نکنم
- پولیپ دهانه رحم
سلام. من شنبه پولیپ دهانه رحمم رو برداشتن و دکترم گفت فولیکول خ خوبی داری دوعدد امپول گونادوتروپین داد گفت شنبه شب بزن یکشنبه شب نزدیکی داشته باش. ولی من الان ک چهارشنبس همچنان لک بینی و درد شکم و کمر دارم. دوتا هم قرص عفونت تجویز کردن و قرص پروژسترون. بنظرتون طبیعیه لکه بینی و درد؟ و قرص ها هم تجویزش درسته؟
- سونوگرافی شکم و لگن
سلام خسته نباشید توی سونوگرافیم دکتر نوشته تصویر ضایعه هتروژن هایپواکو به دیامتر ۲۱*۱۸ mm در دیواره لترال راست رحم و یکی هم ضایعه هتروژن هایپواکو به دیامتر ۹*۵ mm در دیواره خلفی رحم میخواستم ببینم خطرناکه؟؟
- خونریزی بعد قرص درسبلا
سلام من برای جلوگیری از قرص درسبلا استفاده کردم ولی دوره اول مشکلی نداشتم و دوره دوم قرص خونریزی پیدا کردم الان هم حتی بعد از قطع قرص هنوز خونریزی دارم لطفا راهنمای کنید
- نحوه مصرف قرص سیبل
سلام دکترم واسم قرص سبیل داده واسه منظم شدن پریودم بعد گف از روز پنجم پریودی بخوری من اشتباهی دوشب سفیدها خوردم چ کنم سفید هارو ادامه بدم
- تنبلی تخمدان
سلام و وقت شریف شما بخیر من دارای یک فرزند هستم و برای بارداری اول دارو و آمپول استفاده کردم به علت تنبلی تخمدان بعد از زایمان پریودهام کاملا مرتب شدند ولی الان که به تازگی شیر دهی را قطع کردم مجددا دو دوره است که دچار بی نظمی در پریود شدم لطفا راهنمائیم کنید که دلیلش همان تنبلی تخمدان هست؟یا تغییرات هورمونی به علت قطع شیر دهی؟ با تشکر فراوان
- سونوگرافی
خانم دکتر وقتی به آدم میگن باید سونوگرافی واژینال بکنی راه دیگه ای هست که به جای این سونو گرافی انجام داد؟


