Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سن بارداری
سلام تعیین سن بارداری ازروی اخرین مریودحساب کنیم یاسونوان تی چنروز نفوت داشت سونوبیشتربود کدوم درستتر
- قرص اورژانسی
سلام خانم دکتر من یک هفته به پریودم نزدیکی داشتم مطعن نیستم که آب منی داخل ریخته یا نه میتونم از قرص اورژانسی مصرف کنم یا لازم نیست
- پلاکت خون
سلام من پلاکت خونم در ماههای اولیه بارداری پایین بوده الان توی سه ماهه سومم وپلاکتم بالارفته میخام بدونم طبیعی هست یانه؟
- زنان
سلام خسته نباشید من 18سالمه ومتاهل هستم، سوالی داشتم درمور بکارت من پردم دوتکه هست و توی اولین رابطم خونریزی نداشتم یعنی میدیدم که پارگی انجام نشده وبعداز مدتی یه قسمت ازاین تکه جداشد وهنوز هم یه تکه ایش باقی مونده وقتی جداشدبااینکه هفته قبلش پریود بودم بازهم خونریزی داشتم میخاستم ببینم این خونریزی برا پرده بوده یا مجددا پریود شدم چون 5روز طول کشید واینکه الان یه تکه گوشت ب من آویزونه ایا این پرده کاملا زده نشده واگر بله براهمیشه این تکه باقی میمونه؟
- بارداری
با سلام. فرموده بودین آزمایش بارداری بدم ( بعد از میکرو که جواب منفی شده بود ، ماه اول پریود شدم . ولی ماه دوم ده روز گذشته بود ولی پریود نشدم. فرمودین آزمایش بدم ). ولی جواب آزمایشم منفی شد . علت این تاخیر چیه . ده روزه که درد پریودی دارم و بعضی روزا حالت تهوع دارم
- قرص دوفامد چندماه مصرف کنن
چندماه اقدام به بارداری کردم وقرص دوفامد میخوردم وهنوز باردارنشدم 4ماه میشه .بخاطر ماه محرم وصفر دیگه اقدام به بارداری نکردم وقرص دوفامداز شب 15 نخوردم بخاطرهمین شب 20تومن دوباره پریود شدم زیاد شدید نیست چه کارباید بکنم
- انقال جنین ivf
سلام من روز ۱۴انتقال ام ۲روزه لکه قهوه ای رنگ دیدام ایا علامت بدی هست امکان داره جوابم منفی در بیاد ممنون میشم اگه جواب بدید
- گن بعداز زایمان
سلام بعداز زایمان چه طبیعی چه سزارین میشه گن بست؟ شما چه مارک و مدلیو پیشنهاد میکنید؟
- طرز قطع کردن آنوکساپارین
سلام من قبلا دوبار زایمان زودرس در هفته بیست وپنج داشتم،در حال حاضر برای بار سوم باردارم و در هفته سی وچهار هستم و سرکلاژ هم هستم و طول سرویکسم۳۰هستش و در این بارداریم آنوکسا پارین و قرص آ اس آ هم استفاده میکنم دکترم بهم گفته که قرص آ اس آ و آمپول آنوکساپارین رو در هفته سی وشش قطع کنم و حتی بعد زایمان هم استفاده نکنم.بنظرتون قطع کردن یهویی آمپول آنوکسا خطرناک نیس میترسم اتفاق بدی بیفته میشه لطفا راهنماییم کنید که چطور قطعش کنم که مشکلی ایجاد نشه؟؟و اینکه اگه زودتر از سی وشش هفته زایمان کردم آمپول آنوکسا رو چیکار کنم؟و فک میکنم زایمانم طبیعی باشه
- سوال
سلام من وقتی به داخل واژن دست زدم قسمت بالاش از داخل یه چیز ریز مثل جوش کوچیک برآمده ریز حس کردم دو جا از واژن عفونت قارچی هم داشتم که دارو زدم آیا قارچن؟ نگرانم یا بیماری؟
- تب و لرز در شب اول انتقال
سلام من شب اول انتقال دچار تب و لرز شدید ۳۹ درجه شدم (به خاطر تزریق بد امپول پروژسترون) ایا خطری برای جنین هام داشته؟
- سلام خسته نباشید من آمپول ضد بارداری ۳ ماهه تزریق کردم وپریود شدم در هد لکه بینی بعد ۱۵ روز شدت خونریزیم بیشتر شده رفتم دکتر قرص ترانگزامیک اسید قرص اچ دی دادن بهم دو روزه مصرف میکنم اما قطع نشدم فقط از شدت خونریزیم کم کرده حالا چیکار کنم واقعا دیگه خسته شدم
- پرده بکارت
سلام من با دوس پسرم نزدیکی داشتم بعد چند روز درد داشتم رفتم دکتر گفت سالمی ولی بعدش گفت ک 24 سال ب بعد ازدواج کنی دیگه خون نمیاد چون خراش برداشته میشه در این مورد توضیح بدین
- قرص سیپروترون کامپاند
سلام دکتر من قرص سیپروترون برای کیستم تجویز کردن که گفتن از اولین پریودم تا زمان تموم شدنم ۷ روز بخورم بعد یک هفته نخورم دوباره به همین ترتیب به نظر شما مشکلی بوجود میاد؟
- پستان
سلام خانم دکتر خسته نباشید.من یکسال پیش یکی از توده های سینه ام نسبت به قبل بزرگتر شد و یکی از غده های لنفاوی زیر بغل هم قابل لمس است که دکتر معاینه کردند و گفتند لنفاوی زیر بغل چیز مهمی نیست از توده سینه که بزرگ شده بود بیوپسی انجام شد و در گزارش فیبروآدنوم گزارش شد.مجدد آن توده در سونوی ۳ماه پیش نامنظم شد و دکتر گفتند بهتره جراحی بشه اما من بخاطر شرایط کرونا جراحی نکردم..چند روز پیش مجدد به سونو رفتم و اینطور نوشته شده بافت فیبرو گلاندولار ضخیم و اکوژن همراه با کیست های کوچک پراکنده و توده های solid papering در uqqهردوسمت با حداکثر دیامتر 7mmرویت شد برست راست توده ساعت ۲(هیپواکو دارای باند های اکوژن مختصر هتروژن دارای نامنظمی در حاشیه قدامی توده ای که تحت بیوپسی قرار گرفته که گزارش آسیب شناسی آن فیبرو آدنوم بوده است اکنون به ابعاد10×22 stable رویت شد Birads3 برست چپ توده ساعت 11 هیپواکو دارای چند کانون کیستیک و حاوی کانون میکروکلسیفیه به ابعاد 7×17 stable همچنین در هر دو اگزیلاری چند لنف نود با کورتکس مختصر ضخیم حفظ هلیوم (راکتیو) رویت شد زمان سونوگرافی کوتاه مدت بوده و در مجموع یافته ها تفاوت چشمگیری رویت نشد خانم دکتر تنها تفاوت این سونوگرافی با ۳ماه پیش بافت فیبرو گلاندولار است که ۳ ماه پیش نرمال و الان ضخیم است خیلی نگرانم یعنی خطرناک که بافت فیبرو گلاندولار ضخیم شده..
- پرده بکارت
سلام خسته نباشید.من دختری مجرد هستم ک ب مدت یکسال خودارصایی انجام دادم وقتی فهمیدم ممکنه ب پرده اسیب برسه دیگه انجام ندادم رفتم پیش ماما ک گفت سالمی و پرده ات از نو هلالی ارتجاعی هستش و ضخیمه و قسمت پایین هلال دندانه ای هستش. من خیلی میترسم ک نکنه تشخیص اون ماما اشتباه بوده و پرده من پارگی داشته اون ب دندانه ای دیده. ایا دندانه ای بودن پرده باپارگی خیلی فرق داره؟؟؟؟؟ممکنه ماما تو تشخیصش اشتباه کنه؟؟؟؟؟؟
- تخمدان
سلام در سونوگرافی تخمدان من نوشته تخمدان چپ حاوی فوکوس کلسیفیه به دیامتر ۷mm. من در روز سوم پریود سونو کردم . مشکلی نیست؟در سونوگرافی های قبلی یه همچین چیزی نداشتم .من دوسال پیش توده ۵ سانتی سیست آدنوما از تخمدان چپم با لاپارسکوپی خارج کردن و تخمدان راستم رو بخاطر همون توده وچون سایزش ۱۲ سانت بود برداشتن
- کیست ساده لگنی بدون ارتباط با تخمدان
- مصرف قرص دوفامد۱۰
سلام وقت بخیر سه ماه پریود نشدم ودکتر زنان رفتم قرص دوفامد داد وگفت ۱۰ شب استفاده کن تا پریود شی ودوباره از شب ۱۴ پریودی دوباره شروع کن بخور.والان ۱۱ روزپریود شدم وخونریزی شدید دارم وقطع نمیشود ایا این قرص شروع کنم یانه؟ وهمیشه پریودبودم روز ۶ پاک بودم ولی الان طولانی شده چیکار کنم خانم دکتر عزیز
- خون در مدفوع در زمان قاعدگی
سلام اگه آزمایش کل انجام بدیم که توش آزمایش مدفوع هم هست اگه خون باشه تو آزمایش نشوم میده


