Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- درموییدکیست
باعرض سلام وخسته نباشید،من یک خانم 45ساله هستم درآخرین سونوی واژنال یک کانون کلسیفیته باشک درموییدکیست دیده شده به قطر6میلی متر،درمان این مشکل به چه شکل؟پطشک مربوطه فعلاتحت نظربودن راتجویزکردند
- قرص دوفامد
سلام.. خسته نباشید... سوالم رو پاسخ ندادید خانم دکتر. دوباره پرسیدم 🙏🏼من به دلیل وجود کیست تخمدان راست، دو دوره پریود نشدم و فقط لکه بینی داشتم.. دکتر دو دوره قرص دوفامد ده بهم داد که به مدت چهارده شب از روز چهاردهم قاعدگیم مصرف کنم که بعدش پریود بشم که کیستم برطرف بشه.. دوره اول سه روز بعد از قطع دوفامد، پریود شدم به مدت دوروز... دوره دوم، روز یازدهم مصرف قرص دوفامد، دچار لکه بینی شدم.ولی من سه تای باقیمونده رو هم خوردم و امروز آخرین قرص دوفامد رو مصرف کردم..حالا سوالم اینه که آیا این لکه بینی پریوده، یا باید سه روز بعد از قطع قرص منتظر بمونم تا پریود بشم که بعد از اتمام پریودی برم سونوی واژینال؟ چون دکتر بهم گفت روز بعد از اتمام پریودی، سونو بده... حالا اصلا نمیدونم این لکه بینی چیه؟ آیا پریوده یا از عوارض قرص دوفامده؟ ممنون میشم راهنماییم کنید. 🙏🏼🙏🏼
- لطفا راهنمایی بفرمایید.
با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما پزشک محترم , من بعد از اینکه از وجود یک برآمدگی در روی اندام تناسلی ام آگاه شدم پیش شما ویزیت شدم وشما گفتید که مشکل خاصی نیست , اما الان بعد از چند ماه آن برآمدگی بزرگتر شده , آیا جای نگرانی دارد؟ آیا نیاز به ویزیت دوباره هست?
- عفونت واژن
سلام تشکرفراوان از وقتی که میگذارید، من یکبار از شما در مورد عفونت سوال کردم که چند وقتی ست با عفونت و قارچ درگیرم وشما گفتید که از پزشکم درمان یکساله بخوام، من از دکتر درخواست کردم و ايشون قرص واژینال کلوتریمازول رو تجویز کردن که هر ماه یک عدد استفاده کنم تا شش ماه، نظر شما در مورد این درمان و داروچیست؟ سپاس
- عفونت مداوم ولک بینی بعدازعمل براشت رحم وتخمدانها
سلام خانم دکتر عزیز ببخشید که مزاحم شدم من ۴۹ سال دارم دوساله که رحم وتخمدانهام روبه علت میوم بزرگ برداشتم اما متاسفانه بعداز عمل مدام عفونت میکنم که علانتش فقط ترشحاتم زرد پررنگ وگاهی سبز وهمچنین لک میبینم ازلحاظ بهداشت فردی خیلی رعایت میکنم دکتر زیاد میرم معاینه می کنند ومیگن هیچ مشکلی داخل واژن دیده نمیشه (سوزش ادرار وخارش ودرد هم ندارم )آزمایش پاپ اسمیر دادم فقط عفونت نشان داده هرچی دارو میدن مدت خیلی کوتاهی خوب میشم ولی دوباره مشکلم برمیگرده سونوگرافی روشکم هم انجام دادم گفته مشکلی نداری لطفا راهنمایی کنید آیا خطرناکه ؟ چکارکنم و چه دارویی خوب میکنه؟ ازغصه دارم داغون میشم
- چرا بعضی مواقع هنگام استفاده از اپلیکاتور خون می آید؟
من رحمم را در آوردم وبه علت خشکی واژن از کرم مرطوب کننده واژن استفاده می کنم وقتی از اپلیکاتور استفاده می کنم کمی خون می اید دلیل ان چیست؟
- سلام شوهرم ناتوانی جنسی داره باید چی کار کنم هفته ی یکبار هم نمی تونه رابطه داشته باشه من قصد بارداری دارم این طوری من باردار میشم
سلام میخواستم بدونم من سه ماه زایمان انجام دادم هیچ نزدیکی نداشتم بعدسه ماه اولین نزدیکی که داشتم احتمال بارداریم هستش شیرمادرمیدم بعدزایمانم تا الان پریودم نشدم
- سلام من پریودم بهم ریخته پریود نمیشم
باسلام من پریودم بهم ریخته پریود نمیشم پریود قبلی ام با دوماه تاخیر شروع شد درحالی که قبلا خیلی دقیق بودم ۱۸ به ۱۸ام مهر ماه یه انتقال منفی ام داشتم بداز اون پریودهام بهم ریخت
- سلام وقت بخیر ببخشید من حدود ۳۷ روز قرص سیپروترون کامپاندخوردم برای لینکه پریود نشم اما افتادم رو لکه بینی میخوام سفر زیارتی برم ترانسید اسید خوردم و استرادیول ۲ اما جمع نشدم چکار کنم قطع بشه که بتونم سفر زیارتی برم چی بخورم
- مهم
سلام خسته نباشید من گاهی اوقات در ناحیه تناسلی جوش میزنم بهش دست میزنم دردناکه علتش چیه؟
- سلام خانم دکتر
سلام خانم دکتر.بنده 22 سالمه.2ساله نامزد کردم و فقط 4بار رابطه داشتیم و هیچ مورد ی هم مثل حاملگی سقط و .. نداشتم.قبل از هرچیز عذرخواهی میکنم که مجبورم زیاد بنویسم چون دلم میخواد در جریان همه چیز باشید.پریودهای نامنظمی دارم.یعنی هیچوقت هیچ روند خاصی نداشته.بطور مثال در 4 دوره ی قبل در تاریخ های 30آذر-25دی-28 بهمن-25 اسفند پریود شدم.حتی نمیدونم الان که فروردینه کی میشم و همیشه طبق دردایی که از یه هفته قبل دارم مثل گهاهی درد شکم یا کمر همیشه به طور حدسی میگم تا 5.6 روز دیگه پریود میشم.روز اول خیلی درد دارم و تا یکی دوروز خونریزی طبیعیه خیلی زیاد نیست اما شب ها از دو تا نوار استفاده میکنم و روزهای بعد تا روز چهارم پنجم به حدیه که ر.زها یدونه نوار نهایتا دوتا کفایت میکنه.حتی خیلی وقتا شب سوم چهارمم میخوابم صبح نوار بهداشتیم کاملا تمیز و سفیده و چون کم کم میاد واقعا اعصابمو بهم میریزه .سال 91 یادمه تو یک ماه دوبار پریود شدم ترسیدم به دکتر مراجعه کردم از همون روز سوم بهم قرص سیپرو ترون کامپاند دادن و سونو که قرصو تا 21 روز مصرف کردم ولی سونو ندادم چون ایام امتحاناتم بود و به دوسه تا مرکز مراجعه کردم یا دکترشون نبود یا تا 3.4 روز نوبت نمیدادن یکیشونم چون آقا بود اصلا نرفتم به هر حال نتیجه ای که گرفتم اینبود که تا سه چهار دوره پریودم نظم داشت یعنی هربار 4روز کم میشد مثلا 24ام.20ام 16ام..ولی بعد باز نامنظم شد.احساس میکنم بدنم زیاد مو داره یعنی از حد طبیعی که یه خانم باید داشته باشه بیشتر.البته تو صورت یا چونم اصلا زیاد نیست و خیلی عادی برخلاف بعضیا که در اصطلاح میگن ریش دارن.دست و ساق پاهامم معمولی مثل بقیه ولی ران و کشاله ی ران قابل توجه طوری که اعتماد به نفسمو خیلی پایین اورده و همیشه درگیر اصلاحش هستم گاهی ژیلت و اکثرا موم.بقیه جاهام مثل شکم و بالاتر هم به نظرم باز غیرطبیعیه.ساکن رامسر هستم.دکتر خوب زنان فقط یکی میشناسم که چون فامیلمه واقعا خجالت میکشم برم پیشش.تنکابنم که میگن پزشک زنان حاذق نداره.فقط رشت واسم میمونه که نسبت به شهرای دیگه بهم نزدیک تره.هیچ پزشکیو نمیشناسم که مراجعه کنم چون دلم میخواد نتیجه ی قطعی بگیرم با شما هم از طریق اینترنت اشنا شدم.اگه راهنماییم کنین واقعا ممنونتون میشم و اینکه بفرمایید با توجه به این شرح حال به هر پزشکی(پزشک خوب)مراجعه کنم چه چیزهایی تجویز میکنن از قبیل سونو ازمایش دارو.آیا این موهای زاید ممکنه به مشکلات زنان اگه داشته باشم مربوط باشه>؟امیدی هست که با داروهایی که برای مهار هرمون های مردانه میدن کمتر بشه که دیگه سمت لیزر نرم؟خانم دکتر من تا چندوقت دیه حتما باید به یه پزشک معتمد مراجعه کنم خواهشا راهنماایین کنید.خیلی اعصابم داغونه.بعضی وقتا از خودم واقعا بدم میاد... (بیشتر…)
- دکت رزنان زایمان
لایه اکوژن به نفع بازال پلیت دست نخورده درجفت دیده میشودکه به ضررجفت میباشد یعنی چی
- آزمایش بارداری
سلام خانوم دکتر من با ۲روز تاخیر جواب تیتر بتام شد ۲۶۵ بنطرتون خوبه؟ اخرین پریودیم ۱۳بهمن بود. و از ۲۰ اقدام کردم. الان نیاز هست بیام مطب یا هفته دیگه بیام؟
- زنان
سلام خانم دکتر، میخواستم بدونم علت سقط با درد و خونربزی در ماه پنجم بارداری چیه؟
- اکوژن سینه چیست
- قرص اورژانسی
سلام پس از رابطه غیر محافظت شده همسرم یک قرص ۱/۵ اورژانسی خورد و فردا صبح خونریزی داشت الان سومین روز هست که خونریزی داره خواستم بپرسم آیا احتمال باردار شدن رد شده؟
- قاعدگی نامنطم
قاعدگی که میشم خون کم میبینم
- واکسن کزاز
سلام،خانم دکتر من ۹سال پیش واکسن کزاز زدم الان که باردارم باید واکسن بزنم؟اگه بله چه هفته ای!!! الان هفته۱۶هستم
- درموردتنبلی وزخم رحم
سلام من قرص دوفامد ۱۰ میخورم ولی ۷روززودترپریدشدم من قبل ازاینکه این قرص بخورم همیشه ۷روززودترمیشدم فرقی نکرد قرص خوردم
- سقط
سلام خانم دکتر آیا شما مریض داشتی ک بعد از 5یا6سقط بالای سه ماه با سرویکس کوتاه براشون بچه مونده باشه من الان3تا سقط یه زایمان 9ماه داشتم ولی در حال حاضر هیچ بچه ای ندارم چون بچه ام هم مرد بدون سقط


