Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- خطر برای جنین
سلام.اگه طبق سونوگرافی بارداری کسی تموم شده باشد.. ولی یک هفته زایمان به تأخیر بیفتد آیا برای جنین خطرناک است؟
- دردشکم ومقعد وواژن دردوران قاعدگی
سلام ببخشید وقتی که پریود میشوم زیر شکمم خیلی درد میکند و روز اول و گاهی دوم این درد منتهی می شود به مقعد و واژن و کمی لرز هم دارم(درد مقعد مثل عمل لواط درد داره)میشه علتش را بفرمائید؟
- خارش کلیتوریس
سسلام من در هفته 38 بارداری هستم. هر روز لباس زیرم رو عوض می کنم اما باز هم در قسمت کلیتوریس خارش دارم ( همیشه نه ولی بعضی وقتا خیلی شدیده ) چه کار کنم؟ با تشکر
- نازا
من11 ساله ازدواج کردم باردار شدم چندبار سقط شده پریود نمیشم با داروی مدرکسی عادت میشمivf کردم فایده نداشته ب نظر شما چ کنم ک اول پریود یم منظم بشه
- سقط جنین
سلام میخام سقط کنم تو خونه باید چیکار کنم
- سلام خانم دکتر عزیز لطفا جواب بدهید من ۶۱ سال دارم وجواب سونو داخل واژن به این صورت نوشته شده در دیواره خلفی رحم کلسیفیکاسیون کوچک بهقطر ۶میلی متر بهنفع میوم کلسیفیه دیده شد یعنی چه؟ آندومتر به ضخامت ۶/۵ با توجه به دوران بعد از منوپوز به طور خفیف بیشتر از نرمال است این دو مورد خطرناک هستند؟
- پاپ اسمیر
سلام توی آزمایش پاپ اسمیر من التهاب خفیف گزارش شده خطرناکه؟
- با سلام من سی سال سن دارم چند بار باردار شدم اما جنین ها مشکل انسداد روده دارن در چهار ماهگی سقط انجام میشود ایا باازمایش قبل از بارداری می توان تشخیص داد که ایا جنین بعدی هم مشکل دارو
- رابطه جنسی محافظت نشده
سلام خسته نباشید من حدود1ماه بیش یاشایدم بیشتر بانامزدم رابطه داشتم ولی دخول داشتم ولی به گفته نامزدم آب منعی نریخته وبعداز2 هفته بی بی چک زدم منفی بود ولی خیلی چاق شدم آیا امکان دارد باردارباشم
- بارداری
سلام من ۳۰ ساله هستم سه ماهه ازدواج کردم و اقدام به بارداری کردم سنو دادم و این نتیجه سنو بود : رحم دارای ابعاد و اکوی صبیعی است ضایعه اکوژن و بیضوی با حدود Well_define به طول ۱۲mm و به قطر ۳.۵mm در Central کاویته آندومتر سگمان فوقانی _ میانی رحم مشاهده میشود که مطرح کننده احتمالی پولیپ آندومتریال می باشد تخمدان چپ بزرگتر از نرمال است دو ضایعه کیستیک ...که مطرح کننده احتمالی کیست هموراژیک می باشد تخمدان راست دارای ابعاد و اکوی طبیعی است فولیکول های تخمدان راست قطر کمتر از ۷mm دارند ( RO=31*14mm) مایع آزاد مختصر در کولدوساک قدامی و اطراف تخمدان چپ مشاهده میشود سوالم اینه آیا باردار میشم ؟
- سلام زیر شکمم سفت شده و بزرگ شده و نبض میزنه باز قطع مشه
زیر شکمم سفت شده و یکخورده بزرگ شده و گاهی نبض میزنه و دیگه آروم میشه
- کلیتوریس
سلام من به طور ناگهانی سمت راست کلوترسیم تیر کشیو درد بدی گرفت و این درد به پای راستمم منتقل شد و درد گرفت علتش چیه
- مختصر مایع در کلدوساک خلفی رویت شد
من دختر ۴۴ سال دارم مجرد هستم سه ماهه پریود نشدم
- پماد واژینال کلیندامایسین
من حدود5ماهه درگیرعفونت هستم و هر ماه یه پماد استفاده کردم.الان دارم پماد پنجم رو استفاده میکنم.خداروشکر تمام علایم عفونتم ازبین رفته.فقط 2اپیلیکاتورباقیمونده.امروز که پماد گذاشتم زیر شکمم درد گرفته مثل درد قاعدگی. میخواستم بدونم آنقدر از این پماد استفاده کردم آسیبی بهم میرسونه؟
- بارداری
سلام خسته نباشید دوقلو باردار هستم نتایج ازمایشگاه قند بارداریم در هفته ۲۴ بارداری: GTT 75gr :FBS :100 GTT BS 1Hr: 129 GTT BS 2Hr: 136 W.B.C: 10500 3.77 : R.B.C ممنون میشم راهنمایی کنید
- خونریزی بعد سقط
سلام خسته نباشید ۱۴ اسفند در ۶ هفته و۳ روز سقط با قرص داشتم تا ۵ روز خونریزی داشتم لکه بینی داشتم بعد سقط سونو رفتم در ۱۹ اسفندگفتن ۱۳ میلی متر بقایا ۲۳ اسفند خونریزی شدید همراه لخته شد باز سونو دادم ودکتر زنان دید گفت ۳ سی سی بقایا ازمایش خون هم نوشت انجام دادم گفت مقداری کم خونی دارم زیاد نیست واحتیاج به دارو نیست خودش دفع میشه تا ۴۰ روز خونریزی طبیعی هست بعد تا ۸ فروردین لکه بینی کم داشتم باز از ۸ به بعد خونریزی زیاد وشدید همراه لخته شده تا الان که ۱۸ فروردین هست ۲۴ ۴۰ روز تموم میشه تو مدت عید هم کار سنگین کردم وپیاده روی مهمانی زیاد رفتم میتونه علت این باشه که خونریزی زیاد شده الان باید چکار کنم میتونم قرص ترنسید استفاده کنم تا قطع شه خیلی اذیتم ممنون میشم جواب بدید
- درمورد قرص گن آپ و پریودی
من الان یه ماه میشه قرص گن آپ استفاده میکنم و تا الان پریود نشودم من ماه به ماه برایم مرتب میاد و این دفه نه و شکمم بزرگ شده یکم آیا به این خوردن این قرص ادامه بدم یانه؟
- بارداری
سلام من از طریق ivf باردار شدم وقتی استرادیول روزی ۳ تا مصرف میکنم بعداز معاینه دکتر قرص استرادیول روزی ۲ تاکرد وهر ۳ روز یکبار یک دونه وبعد قطع کنم الان من سر درد گرفتم خواستم ببینم دلیل ترک قرص است ومن الان ۵ هفته هستم ایا ترک زود قرص باعث سقط جنین میشود
- هورمون مردانه
سلام خسته نباشید من دختر ۱۸ سالمه بعد از ۹ ماه خوردن قرص اسپیرونولاکتون و ال دی جوش های صورتم رفت خاستم بپرسم ۹ ماه خوردم .. خاستم بپرسم برای ثابت نگه داشتن هورمون مردانه چی جیزی بخورم بجز قرص ترو خدا میترسم نازا بشم 😭
- مصرف قرص سیبل
سلام وقتتون بخیر.. من برای تنبلی تخمدان هشت روزه ک قرص سیبل مصرف میکنم.. متاسفانه من طبق دستور استفاده نکردم و از روز پنجم قاعدگی قرص رو شروع نکردم و چند روز بعد از پریود شروع ب استفاده کردم.. الان باید چیکار کنم مشکلی نداره؟


