Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری و دندانپزشکی (فوری و ضروری)
سلام .من این ماه قرص فمارز و ...استفاده کردم و سونوی فولیکول دادم وفولیکول بالغم داشتم و دو روز بعد دوباره میرم سونو و بعد تحت نظر پزشک اقدام کنم آیا اگر شب اقدام به بارداری کنم فردای اقدام میتونم برم کارهای دندانپزشکی مثل عصب کشی ...انجام بدم ؟ممنون میشم اگر جواب بدید منتظر جوابتون هستم
- بارداری
سلام چندروزبعدقطع انتی بیوتیک نیش کشت ادرارداد درست باشه
- عفونت بارداری
سلام خانم دکتر هفته ۲۴ بارداری هستم حدودا، بعد بعضی وقتا لباس زیرم زرد میشه ممکنه عفونت باشه؟ البته ترشحات بارداری به رنگ سفید آبکی دارم، سوزش ادرار ندارم فقط بعضی وقتها بعد ادرار دوباره تکرر دارم و رنگ ادرارم وقتی آب زیاد میخورم زرد کم رنگ مایل به سفید وقتی آب کم میخورم زرد پررنگ و اینکه فقط استخوان لگنم بعضی وقتا خیلی کم درد میکنه مثلا ۱۸ هفته درد میکرد بعد ۲۱ هفته درد داشتم الانم ۲۴ هفته درد میکن خیلی کم، به نظر شما این ها میتونه نشانه عفونت باشه؟ عفونت رو در بارداری ، بدون معاینه چجوری میشه تشخیص داد ؟
- اتساع لوپ های روده جنین
باسلام در هفته ۳۴ در سونوگرافی اتساع لوپ های جنین موشاهده گردید در حالیکه در سونو آنومالی چیزی دیده نشد چقدرمسئله جدی می باشد
- قاعدگی
باسلام خدمت خانم دکتر محترم . من ۹ روز پیش رابطه بدون دخول داشتم ولی روی واژن ریخت ۳۰ دقیقه بعد اورژانسی ۱/۵ لوونژیل خوردم الان پریود نشدم ولی همه علایم قایدگی درد زیر شکم و سفت شدن سینه دارم ولی پریود نشدم احتمال بارداری هست
- بارداری
سلام خسته نباشید ..واسه بارداری اقدام میکنم بیشتر به صورت پهلو میخوابم از پشت ارتباط برقرار میکنیم احساس میکنم بیشتر آب منی بیرون میریزه ..بهترین پوزینش برای باردار شدن چجوریه؟
- بارداری
سلام در سونوگرافی من در هفته ۵ نوشته فیبرومی که دارم به کیستال کاویته رحم فشار میاره یعنی خطر داره؟
- هماتوم
سلام من دیروز سونو واژینال دادم ۶هقته و ۵روز بودم ضربان قلب جنینطبیعی بود ولی گفتن ۵۰درصد ساک خون هست با توجه به اینکه من به تجویز دکترم شیاف پروژسترون و آمپول آنوکسان استفاده میکنم.خیلی نگران هستم ...آیا ممکنه جنین سقط بشه؟دوتاسقط قبلی داشتم که در اونها شیاف و آمپول مصرف نمیکردم
- زایمان دیررس
سلام و ادب.. زایمان دیررس به چه علت اتقاق میافتد؟
- حاملگی
سلام دوماه پیش با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم و پیشابشون با واژن در تماس بود ولی مایع منی خارج بدن تخلیه شد و ۱۰روز بعد سر وقت پریود شدم ولی به مدت ۱۰ روز.ماه بعد هم سر وقت پریود شدم.ماه سوم دوهفته زودتر از موعد دچار لکه بینی شدم ایا احمال داره باردار باشم حیلی استرس دارم ممنونومیشم جواب بدید.
- سقط جنین
۳۳ سال دارم دوتا بچه دارم دوبار سقط کردم که قبلی سه ماه پیش بود میخواستم تازه دستگاه بزارم که سونو دادم و متوجه شدم ۶ هفته حامله هستم دوتای قبلی یکیش ۷ هفته بود و اصلا قلب تشکیل نشده بود ولی الان گفت ۶ هفته و ۵ روز هست قلب کامل تشکیل شده و ضربان قلب منظم هست واقعیت میخوام بندازم اما میترسم چون قلب داره میگم یه انسان زنده اس کمکم کنید.... نمیدونم باید چیکار کنم
- تعیین جنسیت
سلام خانوم دکتر من برای تعیین جنسیت میخواستم اقدام کنم شما برنامه غذایی میدین یا براساس روز تخمک گذاری میگین اقدام انجام بشه ؟
- تنگی نفس
سلام وقت خوش من در هفته۲۸بارداری هستم و سرکلاژ شکمی و استراحت مطلق و دو بارداری زودرس ناموفق داشتم در طول روز ۴الی۵بار احساس انقباض دارم ولی متوجه نمیشم که انقباض هست یا نه احساس میکنم از داخل بدنم جلوی نفسم گرفته میشه به مدت ۳۰ثانیه نفسم حبس میشه و نمیتونم خوب تنفس کنم و چیزی در دلم جمع میشه البته با کمی جابه جایی حل میشه میخواستم بدونم این تنگی نفس ها خطرناکه؟اگر انقباض باشه بازم خطر داره؟چکار کنم؟
- سرکلاژ
سلام من الان دوهفته میشه که سرکلاژ انجام دادم جفتم پایین و طول سرویکسم ۲۸ بود الان گاهی اوقات درد زیر شکم دارم مداوم نیست ولی گاهی اوقاته طبیعی هستش؟ من قرص مولتی ویتامین و اهن و کلسیمی که مصرف میکنم سی تاش تموم شده باز باید بخورم؟
- رابطه موقع بارداری وهماتوم
سلام من ۱۸ هفته هستم و هماتوم دارم که درحال جذبه فقط ۲ بار رابطه داشتم به صورت گاوچران که اصلا دخول نداشتیم آیا ضرر داره یا نه؟
- بارداری
سلام دکتر واژن درد موقعه راه رفتن و پهلو ب پهلو شدن در ۳۷ هفته و ۳ روز طبیعیه؟ طول سرویکسم در ۳۷ هفته ۲۰ بود و سرکلاژم.
- قرص اورژانسی
با سلام واحترام خدمت دکتر عزیز اولین روز از آخرین پریودم 29 دی بوده که بعداز پاک شدن رابطه جنسی داشتم وچون شک داشتم ال دی 4 تا همون لحظه 12 ساعت بعد هم 4 عدد مصرف کردم بعداز پنج روزمجدد پریود شدم ب مدت دوروز یعنی 8 بهمن و 21 بهمن باز هم ال دی به همین روش اورژانسی استفاده کردم یعنی توی یک ماه دوبار استفاده کردم. 10 روز از مصرف قرص میگذره ولی هنوز پریود نشدم البته کمردرد درده زیره شکم و دردهای یک طرفه دارم میخاستم بدونم چکار باید بکنم؟ب نظر شما آیا باردار هستم
- بارداری
من سه روز پیش دو روز پریود بودم سر وقت پریود شدم من کلا سه روزه بودم ولی ایندفعه دو روز بودم که قطع شد و رابطه محافظت نشده داشتم که آب منی داخل ریخته نشد و الان بعد از پریودم لکه بینی دارم و کمر درد ینی ممکنه باردار باشم؟؟؟
- بارداری
سلام وقت بخیر .از اتمام آخرین پریود من 3 روز میگذره و من در روز سوم بعد از تمام شدن پریودم رابطه محافظت نشده داشتم. الان سوالم این هستش که اگر احتمال بارداری وجود داره قرص مصرف کنم .وبا توجه به سیکل قاعدگیم (28روزه) در زمان تخمک گذاری نبوده .ممنون راهنمایی کنین
- مقدار TSHدر هفته ۲۲ بارداری باید چقدر باشه؟
سلام وقت بخیر ۲۲ هفته و چند روز باردار هستم عدد TSHکه آزمایش دادم 0/86به نظرتون نرمال؟این مقدار TSH=0/86در ۲۲ هفته و چند روز برای جنین خطرناک نیست؟


