Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- دردشکمی
سلام من یک ماه هست که روده هام وعضلات شکمم درد میگیره وتیرمیکشه .کاهی نمیتونم صاف بشینم. سونو گرافی رفتم طبیعی بود.علت چی میتونه باشه.آیا احتمال اندومتریوز هست؟ قصد بارداری دارم(۳۳ سالمه.پریود منظم ۲۹ روزه.طول پریود۷ روزنه خونریزی ملایم.)
- بارداری
سلام وقت بخیر.من سه ماهه باردارهستم خیلی معده درددارم وهرچی میخورم هضم نمیشه دوهفته ای هم میشه همش بالا میارم ودهنم هگ خیلی تلخه
- بتا ۴۰۰۰ روز موعد
سلام خانم دکتر عزیزم من سیکلم تو اقدام متغیر شد از ۲۷ تا ۳۰ روز ماه پیش ۳۰ روزه بود اخرین پریود ۲۳ ابان بود ۲۳ اذر بتا ۴۰۵۳ بود من ۳ روز قبل بی بی چکم مثبت شد و پررنگ بود من حساب میکنم حداکثر ۲۱ روزه میتونه باشه خطرناکه؟نه درد خاصی دارم جز درد خیلی خفیف پریودی لکه بینیم ندارم چرا بتام بالاست؟خارج رحمی نیست؟من مادربزرگم دوقلو داشتن ممنونم🙏🏼🙏🏼
- هماتوم بارداری
سلام باردار هستم در هفته ششم و سه روز قراردارم قلب جنین تشکیل شده و منظم است فقط یک هماتوم ۱۵میلی متر در ۳ میلی متر در خلف جفت دارم آیا خطر ناکه چیکار کنم از بین بره اصلا لکه بینی و خو نریزی ندارم
- بارداری
سلام .خسته نباشید می دونم باید حضورا خدمت میرسیدم ببخشید
قبل از بارداری مکمل یا تغذیه مناسب چی پیشنهاد میدید ممنون ( مژگان محمدی)
- هیدرو سوفالی بطن مغز جنین
سلام وقت بخیرتشخیص دکترمتخصص وفوق متخصص جنین ۱۹هفته هیدورسوفالی بوده ونامه سقط نوشتن برای پزشک قانونی ولی متاسفانه یک هفته تعطیلات بود مانرسیدیم ب کارهای قانونی الان نامه سقط نمیدن وجنین رفته تو ۲۰ هفته میگن سونو جدید بگیرید چه کارباید کرد روز به روز بطن مغز جنین بالاتر داره میره ممنون میشم راهنمایی کنید
- آزمایش ogtt در بارداری
سلام من باردارم هفته ۲۳ .دکتر برا من آزمایش ogtt نوشته این ازمایش را چند هفتگی انجام بدم
- سلام بعد خوردن قرص کلوفین باید کیه نزدیکی داشته باشم برای بارداری میشه راهنمایی کنید
- نوزاد پسر
من دوتا دختر دارم میخوام یه پسر داشته باشم چیکار باید انجام بدم
- بارداری
سلام. خانم دکتر من قبلا دوتا سقط داشتم. تحت نظر دکتر اقدام به بارداری کردم. دکتر به من گفتن که ۴روز از موعد پریودم بگذره آزمایش بدم و اگه مثبت بود برم پیشش که دارو بهم بده نذاره سقط بشه. الان ۲ روز از موعد پریودم گذشته و پریود نشدم. چهار روز بعد پریودی میشه ۳ شنبه که متاسفانه سه شنبه تعطیله. دکتر منم یک شنبه و سه شنبه هستن. الان من باید تا یک شنبه منتظر بمونم. سؤالم اینه که آیا ۴روز دیرتر مشکلی ایجاد میکنه؟؟ ممکنه بازم سقط بشه؟؟ در ضمن یه هفته مونده به موعد پریودم واکسن سینوفارم دوز اول و زدم، الان خیلی نگرانم اگه باردار باشم مشکلی ایجاد میکنه؟؟ ممنون از پاسخگوییتون.
- خروج باد از واژن
ایا خروج باد از واژن که نشان از شل بودن عضلات کف لگن میباشد مانع بارداری میشود؟یا در دوران بارداری مشکلی بوجود میاورد؟
- طول سرویکس کوتاه
سلام خانم دکتر من هفته ۱۸ سونوگرافی شکمی انجام دادم طول سرویکس من۳۰بود انگار دکتر شک کرده برای چند هفته بعد واژینال نوشته بنظر شما۳۰خیلی بد؟؟ بعد من فیبروم هم زیاد دارم.بنظرتون سرکلاژ کنم خوبه؟؟چون رحمم سنگین تر میشه یا عوارض داره؟
- تبخال تناسلی
سلام خانم دکتر خسته نباشین
دارم از استرس میمیرم خواهش میکنم به سوالم جواب بدین
الان هفته هشتم بارداریم هستم قبلا تبخال تناسلی داشتم البته الان خداروشکر ندارم ولی در کل تو بدنم فعاله
میخواستم کمکم کنین ک تو بارداریم مبتلا نشم😔 - بارداری بدون دخول
با سلام ۲۶ سالمه و باکره هستم دیروز با نامزدم رابطه داشتم اما بدون دخول ایشون انزال شدن و آبشونو روی واژنم ریختن و فکر میکنم داخل واژنم چندقطره ریخته شد سریع با آب شستم و یه ساعت بعدش ال دی خوردم آیا احتمال بارداری وجود داره ؟؟؟
- بارداری با وجود پولیپ رحم
من سی سالمه و برای دومین بار میخوام اقدام به بارداری کنم ولی پولیپ رحم 7میلی دارم که بدون علایم هست آیا میتوانم باردار بشم خطر سقط اینا نداره
- پریود نامنظم واختلال درقاعدگی
تعداد روز پریود از ۵ روز به ۳ روز کاهش پیدا با خونریزی خیلی کم اشکالی هست؟
- سرکلاژ
سلام خسته نباشید من ده روز پیش سرکلاژ انجام دادم با طول سرویکس 12میلی و این ده روز کاملا استراحت مطلق بودم فقط دیشب یکم خندیدم و الان عذاب وجدان دارم که نکنه نخ سرکلاژ باز بشه،ایا باز شدن نخ سرکلاژ علائم خاصی داره یا نه؟؟؟
- غربالگری مرحله دوم
سلام خانوم دکتر .ن امروز نتیجه سونوی مرحله دوم گرفتم همه چی خوب بود آزمایش غربالگری کواد مارکر دادم نوشته اسکرین مثبت. دارم دق می کنم هفته 19 بارداری هستمو 37 سال سن دارم نتایج براتون می فرستم لطفا راهنمایی کنید.
risk of down:1in3300(at term)
risk of trisomy 18:1in1100(at term)
risk of trisomy13:1 in11000(at term)
risk of ntd:1 in 490
risk of pre-eclampsia: greater than1 in 5
comment: downs risk due to maternal age alone ia 1in 180 - ناباروری
سلام دختری 40ساله هستم و مجرد و درا ستانه ازدواج وزن من 105و قدم 155 واضافه وزن دارم ...ببه خاطر کم بودن خونریزی ماهیانه و اینکه ایا در اینده برای بچه دار شدن مشکلی دارم یا نه ازامایش و سنو انجام دادم .. سنو من مشکلی نداشت و همه چیز نرمال بود اما ازمایش A.M.H=0.5 وکلسیم دی 6 وهموگلوبین من 11.1بقیه مشکلی نداشت...خانوم دکتر اینا یعنی چی؟یعنی من در اینده به طور طبیعی بچه دار نمیشم؟دکترمن خیلی با حرفاش منو نگران و مظطرب کرد.میخوام بدونم درصد بارداری طبیعی من در اینده چقدره؟چکارکنم این درصدزیاد بشه؟تا چند سال دیگه یاسه میشم؟چکار کنم این کار به تعویق بیفته ؟ایا مشخص چه مقدار دیگه فولیکول دارم ?ایا وزن کم کردن تاثیری داره؟ ترو خدابگید چکار کنم خیلی نگراتم
- درد عضلات پا در بارداری
سلام .۱۸ هفته باردارم ماهیچه رانم درد میکنه .طبیعیه؟


