Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- احتمال سقط در ماه چهارم
سلام .با وجود استفاده از شیاف و آمپول احتمال سقط در ماه چهارم چقدر است؟
- سلام خسته نباشی خانم دمتر ضخامت آندو متر من ۴ هست خیلی کمه امکان داره بخاطره همین باشه که این خونریزی من قطع نمیشه چهار ماه قطع نشده قرص مدروکسی پروژسترون داده بهم دکتر بازم قطع نمیشه باید چیکار کنم
- هیدرو سوفالی بطن مغز جنین
سلام وقت بخیرتشخیص دکترمتخصص وفوق متخصص جنین ۱۹هفته هیدورسوفالی بوده ونامه سقط نوشتن برای پزشک قانونی ولی متاسفانه یک هفته تعطیلات بود مانرسیدیم ب کارهای قانونی الان نامه سقط نمیدن وجنین رفته تو ۲۰ هفته میگن سونو جدید بگیرید چه کارباید کرد روز به روز بطن مغز جنین بالاتر داره میره ممنون میشم راهنمایی کنید
- پریودی نامرتب
ببخشید علت عقب وجلو شدن پریود چیه،من الان از فروردین امسال پریودیم نا مرتب شده ،یه دفعه ۳۵ روز عقب انداختم ،بعد دوباره زود به زود پریود میشم ،علتش چی میتونه باشه
- سلام میشه جواب این آزمایش بدین مشکلش چیه؟ volume 2.9 ml Count: milky opalescent Liquitaction 30 min Up To 35 min Viscosity Normally Normal 0 .100 phone Alk 7.2 .8 .0 eNcourage 10.12 occasional Sperm count *2 mill/ ml Good:60 Average: 20 .60 poor: 0 .poor: 0 20 Normal morphology 50 % Good: 50 Average: 30 .50 poor: 0 .30 Abnormal Forms 50 % Epithlial 0 .1 RBc 1.2 occasional Active 40 32% sluggish 12 40% Non mobile 48 20%
- درد زیر شکم در هفته های اول بارداری
سلام خسته نباشید من20 سالمه که فکر کنم حدود 3هفته هست که باردارم زیر شکمم گاهی اوقات درخواب یا ماشین دردمیگیره و شبیه درد پریودی هست وزود خوب میشه دکترم برام شیاف نوشتن که کمیاب هست نتونستم پیداش کنم اگر استفاده نکنم مشکلی پیش میاد؟؟
- اقدام به بارداری
سلام خسته نباشید من3ساله که جلوگیری ندارم ومیخوام بچه دارشم ولی نمیشه آزمایش وسونوگرافی هم رفتم مشکلی نداشتم. شوهرم روفرستادن آزمایش توی بیضه اش غده داشت وبهش دارو دادن وگفت روی بارداری تاثیری نداره به نظرشمامشکل چیه؟
- قرص جلوگیری
باسلام من قرص روکین دوماه دارم میخورم ماه اول که قطع کردم پریودم خوب نبود درحد خیلی کم واین ماه که پریود شدم فقط یه لکه دیدم وپاک شدم ممکن باشه حامله باشم بامصرف قرص ضد بارداری روکین
- درد لگن
سلام من ۱۴ سالمه و الان حدود یه ماهه که بعضی مواقع درد کمر و یا درد لگن نسبتا خفیفی سزاغم میاد و بعضی مواقع پادرد هم میگیرم آیا طبیعیه یا خطرناکه؟
- پریودنشدن
سلام خسته نباشید من38سالمه بعداززایمان دومم پریودن کم شد الان نزدیک دوماهه پریودنمیشم تست بارداری4.8نشوندااه آزمایشم خوب بود آمپول پروژسترون هم زدم الان نمیدونم باید چه کارکنم تا پریودبشم یا امکان یائسگی زودترهست ...چه جوری عکس سونو براتون بفرستم
- سونوگرافی
سلام خانم دکتر.وقت بخیر.در۱۸ هفتگی بارداری هستم.طبق سونو انجام شده معده جنین مختصر کوچکتر و ب اندازه ۵ میلیمتر دیده شده. وزن بچه ۲۵۶ گرم میباشد .ایا مشکلی ایجاد میشود برای جنین دراینده؟بقیه آزمایشات درست میباشد.
- داخل رحم
سلام خسته نباشید . من سه ماه پیش یک سونوگرافی داخل کلیه گرفتم متوجه شدم رحمم در ناحیه فونیکس شکل septateدارد و حجیم است الان قصد بارداری دارم لازم هست برم سونوگرافی داخل رحم بگیرم وآیا باردار میشم؟؟؟
- عفونت
سلام من ۱۸ سالمه و برای مدتی نسبتا طولانی درگیر عفونت واژینال بودم رفتم دکتر زنان و به من قرص مترونیدازول
پماد کلوتریمازول
و کپسول داکسی سایکلین دادند استفاده کردم و واقعا تمام علائم برطرف یا خفیف شد ولی بلافاصله بعد از قطع شدن دارو ها، (یعنی حدود یه هفته دارو مصرف کردم)
علائم دوباره برگشت خواستم بپرسم اگه دوباره همین دارو ها رو تهیه کنم و مصرف کنم خوب میشم؟
یا به داروی دیگه ای نیاز هست سوزش موقع ادرار واقعا اذیتم میکنه و موقع استفاده از اون دارو ها خیلی راحت شده بودم ولی باز برگشت اگه راهنماییم کنید ممنونتون میشم
بخاطر شرایط کرونا یکم میترسم برم دکتر - زخم در واژن
سلام. وقتتون بخیر. در مورد دختر نوجوانی که براثر کشیده شدن ناخن هنگام شستشو انگشت کمی به داخل واژن واردشده و احساس سوزش داشت و الان بعد چند روز روی لباس خون دیده . آیا داخل واژن زخم ایجاد شده و اینکه به پرده صدمه ای وارد نشده؟ 😟 میشه راهنمایی کنید چه کار کنم و چه جوابی بهش بدم؟ تشکر😩🧐
- بارداری
سلام من سه ماه پیش زایمان کردم بچه ام شیرخشکی هست وقتی که شش هفته از زایمانم گذشت امپول جلوگیری یک ماهه زدم بعد که وقت امپول تموم شد عادت ماهیانه نشدم بعد دوباره یک امپول سه ماهه زدم و الان دو ماهه عادت ماهیانه نشدم و علائمی مثل سرگیچه خالت تهوع و سردرد و بیخوصلگی دارم خواستم بپرسم ایا احتمال بارداری وجود دارد
- سونوگرافی رحم وتخمدان
رحم با سايز نرمال به ابعاد تقريبي 78*45*56 حاوي توده اي هتروژن در ناحيه ساب موكوزال تا ساب سروزال قدام و سمت چپ بادي به ابعاد 65*45 است با توجه به وجود ميوم و يا آدنوميوم اين ناحيه مطرح است با توجه به اكوي هتروژن آن سونويTV توصيه ميشود اندمتر با ضخامت حد.د 6mm در دو لايه در حد فاز پروليفراتيو مشاهده شد . در ناحيه مياني كاويته رحمي در مجاورت توده هتروژن ذكر شده يك كانون اكوژن تقريبا دوكي شكل با طول تقريبي 13mm و قطر 8mm قابل رويت است كه وجود پوليپ اندومتر همراه را مطرح مينمايد نماي سرويكس نرمال است هر دو تخمدان حجم و اكوي نرمال دارد و فاقد توده فضاگير solid و يا Cystic هستند متصل به پل خارجي تخمدان راست تقريبا خارج از آن يك كانون cystic با حدود نسبتا منظم به ابعاد تقريبي 31*21mm قابلرويت است كه وجود كيست ژارالوارين و يا ندول اندومتريوز اين ناحيه را مطرح مينمايد لگن فاقد مايع آزادا تست
- سرکلاژ
دکترامیگن دهانه رحمت خیلی کوتاهه،سرکلاژت باز میشه بایدسرکلا(شکمی بشی،وگرنه جنین سالم بود تالحظه آخرقلبش میزد
- مصرف قرص سیبل
سلام وقتتون بخیر دکتر به من قرص سیبل رو برای منظم شدن پریود دادن گفتن از روز پنج پریودی بخور منتهی من پریود نشدم این ماه چیکار باید بکنم قرص رو از کی شروع ب خوردنش کنم؟ ممنون
- سونوگرافی رحم و ضمائم
با سلام اکوی اندومتر هتروژن ضخیم بوده mm15 اندازه گیری شد. فوکوس های کلسیفیه در حاشیه دیواره قدامی کاویته اندومتری دیده میشود . معنی چیه چیز خطرناکی وجود داره. ما رو معرفی کردند به دکتر انکولوژی
- سلام من ۴۷ دارم این دفعه که پریود شدم ۱۴روز بود پاک نشده بود به پزشک مراجعه کرد قرص استروژن پروژسترون دادند شب دوتا صبح دوتا ولی خیلی در درد داشتم وهنوز قرص تمام نشده پریود شدم با خون ریزی شدید دوباره به پزشک مراجعه کردم یک قرص متررومسی پروژسترون ویک استروژن دادن شب وصبح بخورم الان چهار روز است استفاده می کنم .ولی هنوز پاک نشدم به نظر شما چکار کنم خیلی نگران هستم


