Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
دوقلو باردارم ۲۲ هفته بند ناف یکی از قل ها تک شرییانه یبوست دارم چه شربتی بخورم که ضرر نداشته باشه ؟
- سلام من یک کیست اکوفری به اندازه ۲۰میلی دارم میخواستم بدونم برای بارداری مشکل ایجاد میکنه
- غربالگری دوم
سلام سونوگرافی غربالگری دوم را در چه هفته ای انجام بدم ایا باید ۱۸ هفته که تموم شد انجام داد یا ۱۷ هفته و ۶ روز هم میشه انجام داد .ممنون
- عفونت
سلام خانم دکتر خانمی۴۶ساله هستم چند چند روزه که عفونت گرفتم بعضی وقتها خارش دارم،دیروز هم ترشحات چرکی داشتم میشه بگید از چه پمادی استفاده کنم؟ امروزهم شکمم درد گرفت میخواستم ببینم این هم از عفونته ؟ممنون
- تنبای تخمدان
سلام خانم دکتر من تنبلی شدید تخم دان دارم...کا رو ر یائسگی دارن میرم.خیلی نگرانم.ایا علاجی داره.۳۳ سالمه...
- درد مقعد و بخیه زایمان طبیعی زمان پریود
سلام خسته نباشید من زمان پریود درد مقعد دارم و بعضا شدید میگیره واسه دفع مدفوع و همچنین ۷سال زایمان طبیعی انجام دادم جای بخیه هام درد میکنه میخواستم نظرتون بدونم وآیا باید به دکتر حتما مراجعه کنم؟
- پرمویی
با سلام دکتر من دختر 22 ساله هستم با سابقه کم کاری تیرویید از کودکی تیروییدم کنترل شده ست و دارومصرف میکنم. فقط مدتیه دارومو قطع کردم و پرمویی و جوش های شدید بازو و صورت پیدا کردم پریودم هم منظمه میخواستم بپرسم این علایم از تیروییدم میتونه باشه؟ به ویژه پرمویی زیر چانه... و اینکه لازم هست سونوگرافی انجام بدم چون تیرویید تنبلی تخمدان هم میاره متشکرم ازتون... و میخواستم بپرسم با اینکه پریودم منظمه ممکنه تنبلی داشته باشم؟
- خونریزی بعد زایمان
سلام روزتون بخیر من ۹ ماهه لزدواج کردم و از ۸ ماهه اقدامم به بارداری عادتی های منظمی دارم من ۵ ماه قبل هنوز که پریود نشده بودم ۴ روز به موعودم تست که زدم مثبت شد ولی ازمایشم شد ۴۵ بعد از یک هفته عقب انداختن خونریزی کردم ازمایش که گرفتم عددش ۱ بود و من تا ۲ روز خونریزی شدید داشتم بعدش قط شد و مثل لکه های کمی خیلی کم بود و من اصلا نه دکتر رفتم نه چیزی از ماه بعدش من سر موقع پریود شدم اما پریود هام بدون درد و خونریزی کم سیاه بود و سرگیجه داشتم همش و تا رسید به این ماه که من ماه قبل ۳ روز زود تر از موعودم پریود شدم و این سری هم سر همون ماهی که پریود شدم خون دیدم ۱ روز فاصله داشت من این ماه درست اقدام داشتم ماه های قبل اقدامم کم تر بود و من خیلی این ماه از خرما و گردو اسفاده کردم و از قرص فولید اسید و ویتامین استفاده کردم من این ماه که عقب انداختم یک روز و علاعم هامم این ماه خیلی بیشتر بود و من خون دیدم خونمم صورتی کم رنگ قهویی هست روز اول پریود من دستمال گزاشتم مثل اب خون قاطی بود انگار همش اب با هاش بود و بعدش کع عوض کردم از صبح تا شب یکم لکه بود اندازه یک لک کوچیک و من خیلی این دفعه درد داشتم و چند روزه سرگیجه دارم و دیشب حالت تعوع اینا داشتم هنوزم سینه هام درد داره بنظرتون چیکار کنم نه خون میبنم هم بنظرتون تست بزنم من شنیدم بعضی ها اول بارداریشون پریود میشن خیلی استرس دارم بنظرتون چیکار کنم ممنون میشم بگین
- پولیپ رحم
سلام مادرم۷۰سال سن .یکسال پیش کنسر سینه شدم درمان شدم خوب شدم خداروشکر الان یونو واژینال دادم پولیپ رحمی دارم ی مقدار بزرگتر از قبل شده سایزش ۱/۸در ۱/۳سانت هست خیلی نگرانیم لطفا جواب مارو بدهید
- پستان
سلام خسته نباشید،من حدودیک ماه پیش سونوسینه دادم گفتن ک سه تاتوده هیپواکوتوی سینم هس،حالالیزرزیربغل انجام دادم،میخوام ببینم ضرری برای سینم نداره؟
- بارداری
سلام من سه ماهه اقدام به بارداری کردم دو فرزند دارم.برای جلوگیری از بارداری قرص جلوگیری می خوردم فرزند دومم رو بعد ۶ماه حامله شدم .الان من ۱۰ روزه پریودم عقب زده دو تا تست سریع به فاصله چن روز انجام دادم منفی بوده میخواستم بدونم آیا امکان بارداری هست؟؟ اگه نیستم چرا پریود نمیشم؟ پریودهام خیلی منظم وبه فاصله دو روز جابه جا میشه
- بیماری های زنان
سلام وقت بخیر خسته نباشید، ببخشید جواب سونوگرافی گفته که ضخامت آرومتر ۱۰ میلی مترمشاهده شد،و ضخامت بین دولایه آندومتر۸ میلی با توجه به اینکه من ۴۹ سال سن دارم و دوسال هست تقریبا یائسگی رو دارم دوباره خونریزی شروع شده واین سونو در دوران خونریزی گرفته شده میشه لطفا راهنماییم کنید گفتن باید تیکه برداری کنیم 😔🙏
- میگرن دربارداری
سلام من بخاطر میگرن سوماتریپتان ۵۰ استفاده میکنم،میخواستم بدونم دربارداری مجاز به مصرف هستم یاخیر؟
- آیا من دارای بیماری آندومتریوز هستم یا خیر؟
سلام خانم دکتر عزیز. من سال ۸۳سپتوم طولی وعرضی واژن داشتم وجراحی شده ام و واژینوپلاستی انجام دادم وسال ۹۲آژنزی واژن وآژنزی سرویکس داشتم وجراحی شده ام وسال ۱۴۰۰نیزسپتوم عرضی واژن داشتم و جراحی شده ام و واژینوپلاستی انجام دادم بعد درسال ۱۴۰۱ هم دوباره سپتوم واژن داشتم و جراحی شده ام و واژینوپلاستی انجام دادم در پرونده های من نوشته شده که جز آژنزی مولرین و جز آنومالی مولرین هستم ودر سونوگرافی من نوشته شده که رحم با نمای partialbicornate و سپتوم بلند و در ام آرآی من نیز نوشته شده که رحم با long septate . و به من گفته شده دارای دو دهانه رحم و دو سرویکس هستم و دارای رحم و تخمدان نیز هستم و درحال حاضر پرید و عادت ماهانه هم میشوم. سوال من این هست که با توجه به بیماری هایی که من داشتم وجراحی کردم که شامل سپتوم واژن وآژنزی واژن وآژنزی سرویکس بودند .خواستم بپرسم این بیماری های من جز بیماری آندومتریوز محسوب میشود یا خیر؟ من جز افرادی که بیماری آندومتریوز دارند محسوب میشوم یا خیر. اگر هم جزکسانی که بیماری آندومتریوز دارند هستم میشه بفرمایید که چه نوعی هستش شدید و پیشرفته هستش یا خفیف؟
- قاعدگی نامنظم
سلام خسته نباشید، من پرکاری تیروئید دارم ، قاعدگی هام چند ماهی بود که درست شده بود، ولی رابطه محافظت شده داشتم واز قرص اورژانسی استفاده کردم ، و الان این ماه قاعده نشده ام ، زعفران دم کرده هم خوردم ولی نشدم، خواستم بدونم قرص اورژانسی روی تیروئید هم اثر میذاره یعنی بدترش میکنه، الان نمیدونم چیکارکنم
- کیت وحاملگی
با سلام ...خسته نباشید خانم دکتر..خانم دکتر میشه بجای بی بی چک از کیت تخمک گذاری استفاده کرد برای تست حاملگی ..ایا نشون میده جوابو ..چون من الان به بی بی چک دسرسی ندارم و فقط کیت دارم ومشکوکم به حاملگی
- فرص مسکن
سلام من ماه اخربارداریمه دندونم ب شدت درد میکنه خیلی حالم بده یدونه از این قرصای مسکن قوی خوردم ایا ضرر داره؟
- زنان
سلام خسته نباشید علت ترشحات زنانه ک بدون بو و بی رنگ و خیلیم کشدار هست چی میتونه باشه
- انتقال جنین
سلام من ۱۱/۵انتقال جنین داشتم سه تا جنین برام انتقال دادن رحم اجاره ای هستم و امروز خودبه خود به خون ریزی شدید افتادم امکان داره هرسه تا جنین سقط شده باشن
- کیست تخمدان
سلام ببخشید خانم دکتر در سونو من اینطور اومده که من همین جوری خودم خواستم بدم و علایمی هم ندارم همه چیز نرمال هست فقط در تخمدان سمت چپ یک کیست۴۵ میلی متری هست که در زیر آن یک توده اکوژن ۱۹ میلی متری هست و سونولوژیست هم بهم گفت چیزی نیست میشه بفرمایید این مسئله خاصی هست یا خیر؟ راستش نگران هستم مننون میشم پاسخ بدین


