Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- آریتمی
آریتمی گهگاهی قلب جنین مشکل جدی است؟
- من و شوهرم سینه هایمان را گاز می گیریم و او لای پای من را بوس می کند
- سلام آیا قرص نورتریپتیلین ۱۰وفلووکسامین ۵۰هر دو برای افسردگی باید بخورم مشکلی نداره
- آمپول دیفرلین
من ۱۶فروردین امپول دیفرلین سه ماهه زدم اما بعد از ۱۴روز پریود شدم،این اشکال نداره؟ من لاپارسکوپی ،هیستروسکوپی و میونکتومی کردم ۲۳اسفند
- قرص ال دی
سلام خانم دکتر خسته نباشید.من قرص ال دی مصرف میکنم برای جلوگیری.سرماخوردم دکتر قرص آزیترومایسین داده بخورم اثر قرص ال دی رو از بین نمیبره و قرص سرماخوردگی چی میتونم بخورم اثر ال دی رو از بین نمیبره ممنون
- سلام سونوگرافی رحم
من چند وقت پیش ی سونو دادم گفت من توده اکوژن بین دولایه آندرومتر به ابعاد 5.5ضربدر 3.5مطرح کننده پولیپ آندرومتر رویت شد این یعنی چی یعنی باعث نازایی هم میشه
- بارداری
سلام باعرض پوزش من هنگام دخول و رابطه با همسرم درد دارم و نمیتونم با دخول رابطه برقرار کنم و ارضا بشم میخواستم برای بارداری بپرسم الان که بچه میخوام این دردا تحمل میکنم تا فقط منی وارد رحمم بشه ایا با وجود دردی که دارم میتونم بازم باردار بشم واقعا روم نمیشد اینا مسقیم از دکتر بپرسم متشکرم که هستید و پاسخ میدید
- فیبروم
سلام علت درد خفیف و وجود مانعی زیر شکم در زمان پریود و بعدش چی میتونه باشه؟این دفعه پریود شدم درد خفیف زیر شکم و انگار یه چیزی زیر شکمم مانع هستش علتش چی هستش؟فیبروم خارج از رحم هم دارم .میتونی علتش فیبروم باشه؟
- ایا خوردن قرص اسپرولاکتون باعث سرطان رحم و تخمدان میشه؟
- تعیین جنسیت باتخمدان ضعیف
باسلام خدمت خانم دکتر من34سال سن دارم و2تادختر یکی 15سال ودیگری9سال وسال قبل هم بچه سقط کردم ودرمهرماه رفتم عمل تخمک کشی انجام دادم اماچون ذخیره تخمدانم بسیار پایین یعنی زیر یک هست دوتاجنین ضعیف داشتم نشدکه ای وی اف وتعیین جنسیت کنم آیا میتوانم دوباره برای ای وی اف وتعیین جنسیت اقدام کنم اقدام کنم
- سرکلاژ شکمی
سلام خسته نباشید من سرکلاژ شکمی انجام دادم و الان ۱۵ هفته باردار هستم و ترشحات موکوسی مانند دفع کردم امکان داره با وجود سرکلاژ شکمی باز هم زایمان زودرس بگیرم ؟ دارو فقط ویتامین مصرف میکنم آیا نیاز هست که از داروهای جلوگیری از زایمان زودرس استفاده کنم؟
- هیسپروتوکسومی
سلام وخسته نباشید یک ماه از عمل هسپیروتکسومی و کورتاژ من میگذرد آیا لکه بینی کم و درد زیر شکم طبیعی هست یا نه؟
- نازایی
سلام خانم دکتر سه سال پیش تو عکس رنگی رحم گفتن رحمم دوشاخه،بعد تو عمل گفتن سپتوم رحم دارم و تو دو مرحله عمل کردم ،تونتیجه عمل هم نوشته بودن رحم نرمال،دیگه از اون موقع به بعد پیگیر نشدم،تا چن روز پیش عکس رنگی رحم گرفتم توش نوشته رحم نمای bicornuat دارد،این یعنی از سپتوم تو رحمم باقی مانده یا رحم بعد عمل هم همون نما رو داره؟؟؟
- هایپرپلازی بدون آتی
سلام عرض ادب و احترام ممنون میشم راهنمایی بفرمایید نتیجه پاتولوژی بعد از برداشتن پولیپ هست قصد بارداری دارم ایا با این شرایطم امکانش هست؟ من میتونم باردار بشم ؟ وضعیتی خطرناکه؟ Macroscopy: Received specimen in formalin in two bottles as below: A) Endometrial curettage & Uterine cavity polypectomy: Consists of multiple brown fragments of soft tissue M: 2.5x2x0.7 cm in aggregates. SOS:M/1 E=T B) Endocervical curettage: Consists of multiple creamy brown fragments of soft tissue M: 1.2x0.6x0.3 cm in aggregates. SOS:M/1 E=T Microscopy: A) The histologic sections show polypoid endometrial structure composed of cystically dilated endometrial glands lined by mitotically active pseudostratified epithelium embedded in spindle cell stroma along with thick-walled blood vessels which show at least focally increased ratio of glandular to stromal portion as well as foci of serrated dilated glands lined by single layer of bland columnar epithelium with extensive subnuclear vacuolization. Other parts show serrated dilated glands lined by single layer of bland columnar epithelium with extensive subnuclear vacuolization and focal tubal metaplasia embedded in edematous stroma. Also fragments of endocervical tissue lined by single layer of bland columnar epithelium along with acute and chronic inflammatory infiltrates are seen. There is no evidence of malignancy in this specimen. B) The histologic sections show endocervical tissue lined by single layer of bland columnar epithelium along with acute and chronic inflammatory infiltrates are seen. There is no evidence of malignancy in this specimen. DX: A) Endometrial curettage & Uterine cavity polypectomy: - Early secretory endometrium. - Fragments of Endometrial polyp superimposed by focal simple endometrial hyperplasia without nuclear atypia. - Chronic endocervicitis.
- کیست وخونریزی ادامه دار
برای قطع خونریزی چه باید کرد؟؟؟
- سلام من27سالمه مشکل بارداری دارم کمکم کنید
- سزارین
خانوم دکتریادم رفت بگم عمل جراحی کیست تخمدان درسمت چپ داشتم،باتشکر
- ابله
سلام اگرخانم بارداری بافردیکه ابله مرغان دارم برخوردکندچه کاربایدبکن مبتلانسه
- بارداری
سلام من ماه پیش قرص کلومیفن ولرتزول خوردم وسه تاآمپول هاش سی جی ودوتاآمپول آزادسازی تخمک زدم وهرشب پودراینوفولیک میخورم الان به موقع پریودشدم اماخونریزی اصلا ندارم درحدلکه بینی خیلی نگرانم علتش چیه ممنون
- سلام من برای نامنظمی پریودم قرص مدروکسی پروژسترون مصرف میکنم دکتر گفته بود از روز ۱۶قاعدگی بخورم بار اول که خوردم بعد پاک شدنم از قاعدگی ۵روز بعدش دوباره خون ریزی داشتم بعد شما گفتین از روز ۱۴قاعدگی بخورم که خوردم حالا ۳روز بعد پاک شدنم از قاعدگی دوباره خون ریزی داشتم این طوری عادت ماهیانه منظم میشه به نظرتون من هم کیست ریز تخمدان دارم وهم تخمدانم ضعیف وهم زود زود پریود میشم چی کار کنم ببخشید که زیاد شد
سلام من چندماه پریود نشدم و دوماه منظم شده ولی خیلی کم و تیره رنگ شبیه به ترشح ولی دقیق ۷ روز طول میکشه و منظم شده بنظرتون مشکل این کم بودن و تیرگی چیه؟


