Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- اقدامات بارداری
من برای باردار شدن پیش پزشک زنان رفتم وایشون برای من یه سری داروها تجویز کردن مثل فولیک اسد که تا دوماه باید مصرف کنم و بعد اقدام کنم برای بارداری میخواستم بدونم تواین مدت که دارومصرف میکنم باید در رابطه ی جنسی جلوگیری داشته باشم یا خیر؟ همچنین ایشون برای من پماد موضعی تریامیسینولون ان ان تجویز کردن..این پماد رو چطور مصرف کنم؟
- آمنیوسنتز
خانم دکتر در غربالگری اول ان تی نرمال بود ولی آزمایش با ریسک بنیابینی بود،آمنیو شدم جواب نرمال بود،باید سونوی آنومالی و اکوی قلب برم،اگه همه ی اینا نرمال باشه ممکنه باز بچه که دنیا بیاد مشکل داشته باشه؟اگه همه ی اینا خوب باشه پس دلیل اون ریسک بینابینی چی بوده؟
- پولیپ وسقط جنین
سلام من پولیپ آندومتر داخل حفره رحم ۱۱میلی دارم والان باردار هستم پولیپ باعث سقط جنین نمیشود؟
- دندان درد
سلام، من در هفته 22 بارداری هستم و از دو روز پیش دندون درد دارم ( سمت چپ ) نمی دونم دندونمه یا لثه . باید چیکار کنم . پرسیکا گرفتم و روزی دو بار استفاده می کنم. آیا می تونم به دندونپزشکی مراجعه کنم و اگه مشکل از دندونم بود آیا می تونم روش کار کنم یا اینکه در این دوران نمی شه از ماده بی حسی استفاده کرد؟ اگه نمی شه برای تسکین درد باید چه کار کنم؟ البته فعلا دردم فقط یج شب بود و قطع شده ولی می ترسم ادامه دار شود. با تشکر
- بارداری
سلام من چهار بار سزارین کردم الان ۲ سال که میگذرد الان میتونم باردار پنجم انجام بدم
- باروری
با عرض سلام سوالی داشتم...من دختری هستم 40 ساله و مجردتا به حال ازدواج نکردم...من چندسالی هست که خونریزی پریدم خیلی کمه اما تقریبا منظمه و هیچ مشکل خاصی ندارم .یعنی به زور به سه روز برسه و الان چندماهی هست کمترشده واین یکم منو نگران کرده ..تصمیم دارم ازدواج کنم ..خوب همسر ایندم به بچه علاقه داره ولی چون سنم بالاست یکم میترسم و میخام قبل اینکه ازدواجمون قطعی بشه مطمئن بشم که از نظر باروری مشکلی ندارم و یا دچار مشکل نمیشم ...الان سوال من اینه چطور میتونم مطمین بشم که از نظر باروری مشکلی ندارم و تا چند سالگی میتونم باردار بشم و بارداری کم خطری داشته باشم؟اگر راهنماییم کنید خیلی متشکر میشم
- تاثیر رنگ وتینر بر جنین
سلام من ۱۶ هفته هستم روی دستم رنگ ریخت وبا تینر پاک کردم اون موقع اصلا حواسم به مضر بودن این مواد نبود بعداز پاک کردن رنگ با تینر سریع دستم رو چند بار با شوینده دست شستم این مواد ازجفت عبور میکنه؟برای جنین ضرر داره؟خیلی نگرانم ممنون میشم جواب بدید
- اضافه وزن مادر
سلام اضافه وزن بیشتر از حد مجاز در دوران بارداری چه عوارضی میتونه برای مادر و جنین داشته باشه ایا خطر داره؟
- قرص تاریخ مصرف گذشته
سلام من قرص اورژانسی تاریخ مصرف گذشته خوردم بعدش متوجه شدم ۳ماه ازش گذشته . الان اثر داره یا نه ؟؟ لطفا جوابمو بدین ممنون
- تنفس جنین
سلام خانوم دکتر ببخشید ممکنه جنین تکون بخوره ولی تنفسش ضعیف باشه؟
- سطح بتا بعدسقط
من شش روزپیش سقط خودبخودداشتم سه روزقبل تیتر 105 بود وامروز127!دلیلش چیه؟یعنی بقایا دارم؟سونو واژینال متخصص تومطب انجام دادگفت داخل رحم چیزی مشاهده نمیشه
- نازایی
سلام خانم دکتر من چندماهی واسه بارداری اقدام کردم،البته تنبلی تخمدان دارم و داروی گلوکوفاژ و وهر دوره لتروزول یا کلومفین مصرف میکردم،باردار که نمیشدم دقیق سر وقت پریود میشدم،ولی این دوره روزی دو تا لتروزول به مدت ۵ شب استفاده کردم،بعد الان دو روزه از وقت پریودیم میگذره و پریود نشدم،هیچ علایم بارداری هم ندارم،احتمال داره باردار باشم.
- جلوگیری از زایمان زودرس
سلام من قبلا دوبار بارداری ناموفق در هفته های بیست و چهار وبیست وبیست وپنج هفته داشتم و الان برای بار سوم باردارم و بیست ودو هفتمه،از یک ماه پیش کل شکمم همش شل وسفت میشه و بیشترم شده قرص ایزوپرین هم استفاده میکنم هیچ تاثیری نداره میترسم دوباره زایمان زودرس بگیرم لطفا کمکم کنید چیکار کنم؟
- کم خونی
سلام میشه عکس ازمایشم رو بفرستم خانم دکتر طبق اون برام قرص آهن تحویز کنن بیمار خودشون هستم از راه دور میام
- واکسن آنفولانزا
سلام باردار هستم .واکسن آنفولانزا هلندی نتونستم پیدا کنم .واکسن فرانسوی ۳ظرفیتی بزنم اشکالی ندارد؟
- ناباروری
سلام من یک آمپول واریوپپتیل استفاده کردم ماه اول پریود شدم ماه دوم هنوز نشدم چکار کنم پریود شم میخوام برم برای انتقال
- سلام من ۴۲سالمه ۱۵ و ۱۶ همین ماه آذر ابطه محافظ نشده داشتم هیچ اتفاقی نیوفتاد ولی خیلی استرس داشتم بازم بخاطر اینکه مطمىن باشم همون شب بلافاصله یه قرص تکی اورژانسی خوردم شبی دیگه هم یه قرص تکی دوباره خوردم به اسم قرص اورژانسی تنسی حالا بازم استرس دارم همش میگم برم قرص ال دی بگیرم بازم بخورم میشه راهنماییم کنید
- لکه بینی
سلام خسته نباشین خانم من زمان پریودم ۳۰ هرماه هستش اما یه کیست شکلاتی هم دارم . این ماه۸بهمن پریودم تموم شده ک اقدام داشتم و درروزهای ۱۰ و ۱۳ بهمن هم همچنین اما در روز ۱۵ بهمن لکه بینی دیدم عفونت ندارم تست پاپ اسمیرم مشکل نداشت میخواستم راهنمایی کنین ک دراین شرایط باید چکارکنم . ایا رابطه داشته باشم مشکل داره ممنون میشم جواب بدین
- بارداری
سلام خانم دکتر من یک فرزند ۹ ماه دارم همزمان باردار شدم و فرزند دوم ۴ ماهه باردارم با توجه به اینکه همه اعضای خانوادم درگیر کرونا هستن جهت ایمنی بدن چه چیزهای می تونم مصرف کنم ممنونم
- خارش وسوزش
سلام خانوم دکتر من کرم واژینال دالاواگ دودرصد خانوم دکتر بهم داده استفاده میکنم حالا من میتونم تا14روز این کرم رواستفاده کنم مشکلی نداره؟؟


