Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سونوگرافی رحم و تخمدان ها
با سلام در سونو انجام شده مشخص شد رحمم خیلی عقبه .پریودی های فوقوالعاده دردناکی دارم .کمردردهای زیاد.وکیست تخمدان .چه اقدامات درمانی میتونم انجام بدم
- نوک سینه
سلام خانم دکتر مجردم و۲۳سالمه من امروز متوجه شدم که نوک سینه چپم بزرگتر از نوک سینه راستمه یعنی نوک سینه چپم بزرگتر شده قبلااندازه هر دوتاش یکی بود ولی الان اینجوری شده خیلی نگرانم ممنون میشم راهنمایی کنین
- قرص روکین
با سلام آيا در زمان مصرف قرص پيشگيري روكين ميتوان واكسن گارداسيل دوز سوم را تزريق كرد؟
- بکارت
سلام ایا پاک کردن واژن با دستمال باعث پارگی بکارت میشود؟
- امپولسینالاف
سلام بعدازتمامشدنامپولسینالافچندروزبعدبایدنزدیکیداشتهباشیمبرابارداری
- سلام ماموگرافی نشان داده دردوسینه فیبروگلاندواربطورپراکنده دیده شده چکارکنم
- قرص جلوگیری
سلام من ۵روز پیش توی روز ۱۲ام سیکلم قرص جلوگیری خوردم الان لکه بینی قهوه ای دارم طبیعیه لکه بینیم؟
- زودبه زودپریودشدن
سلام خانم دکترخسته نباشیدخواهرمن۴۲سالشه ودبچه طبیعی آورده و۲۸ سالش بودلولشوبست وهمیشه بیست روزیکبارپریودمیشه وخونریزی شدیدم داره چیکارکنه آیامشکلی داره وخیلی تکررادرارداره بنظرشمامشکلی هست؟؟؟
- کیست سینه چپ
سلام من امروز سونو دادم در سینه چپ فوکال هیپواکو با تغییرات سیستیک با ابعاد 2☆5 میلیمتر دیده شده میخواستم بپرسم این خطرناکه ؟؟ ممنون میشم جواب بدین
- استفاده ازقرص استرادیول
سلام من قبلا کاشت انجام دادم والان ۳ تا فقط جنین دارم وتا پایان تمدید ۱ماه بیشتر فرصت ندارم والان که روز دوم قاعدگی هست شوهرم نمیتونه مرخصی بگیره لطفا بگید که استرایول چند میلی باید مصرف کنم وتا چند روز ؟
- سونو
- من اولین سونوم مال برج 9 یعنی 6 ماه پیش بود دقیق بعد 5 روز تاخیری در پریودم همچی عادی بود
اولین روز اخرین پریودمم 27 فروردین 95 به مدت هفت روز بود
بعد اون دوباره 5 روز تاخیری داشتم و سونو زیر انجام شد ک البته دوتا تست بارداریم منفی بوده
ایا امکان داره باردار باشم؟
ضحامت رحم 57×41×84دیده شد اندرومتر به ضخامت 14mو single layerدر فاز لئوتال میباشد ساک جنین مشاهده نشده با توجه به ازمایش خون بعد از 5 روز عقب افتادگی طی ازمایش مجدد در صورت مثبت شدن سونوگرافی به سبک ترنس واژینال توصیه میشود توده میومتریال مشهود نیست ابعاد تخمدان چپ 15×28 و تخمدان راست 19×35 35دیده شد هر دو تخمدان حاوی تعدادی فیلیکون کمتر 1cm میباشد مشابه کورپوس لوتئون به قطر 13.5 در تخمدان راست دیده شده توده در ادنکس دیده نشده مایع ازاد در حد فیزیولوژیک در فضای لگن مشهود است
به نظرتون اندازه رحم واندازه کورپوس و ... طبیعیه؟تو ازمایش اذر ماه سال قبل حدود 6 ماه پیش اندازه رحم و تخمدان طبیعی زده اما اینجا به نظرتون کم کاری تخم دادن یا کیست یا مریضی خاصی دارم راستش تو ازمایش قبلیم اندرومترم با توجه به همین تعداد روز تاخیری در پریود یعنی 5 روز 12 بوده و اندازه تخمدان و رحم طبیعی
الان روز 8 که عقب افتاده و من سر خود امپول پرژسترون زدم
- من اولین سونوم مال برج 9 یعنی 6 ماه پیش بود دقیق بعد 5 روز تاخیری در پریودم همچی عادی بود
- بعداز انتقال جنین یکبار لرز دارم یکبار داغ میکنم میشه راهنماییم کنید
سلام ۴روزه انتقال جنین فریز شده دادم بدنم یکبار سرد میشه و یکبار گرم و خیلی زود گشنه میشم علت چیه ممنون راهنمایی کنید
- قرص راکوتان
سلام مدتی به علت چربی صورت وجوش قرص نورم اسکین20مصرف میکنم وتا الان ۱۳۰عدد طبق نطر متخصص پوست مصرف کردم مصرف نورم اسکین باعث نازایی میشه ؟
- عفونت
یلام درماه دوم بهردهری هستم.دکتر زنان برای عفونت ادراری...قرص های سفالکسین و الان هم سفکسیم ۴۰۰ تا۵ روز نوشته...اینا مشکلی برای بچه نداره؟safe هست؟
- وجود مواد اکوژن در ساک حاملگی
سلام تو سونو انومالی که امروز انجام دادم نوشته مقداری مواو اکوژن بصورت رسوب در ساک حاملگی دیده شد ،این یعنی چه؟نگران کننده است؟؟؟
- سن بارداری در غربالگری مرحله دوم
سلام خانم دکتر خوب هستین؟ ببخشید یک سوال داشتم، میخواستم بدونم برای آزمایش غربالگری مرحله دوم بارداری باید سن بارداری موقع آزمایش دقیق گفته بشه؟ من رفتم مرحله دوم غربالگری تو آزمایشگاه سن بارداری رو طبق سونوگرافی که در ۱۲ هفته و ۴ روز انجام داده بودم حساب کردن و نوشتن و دقیق نمیدونستم که چند هفته بودم، میخواستم بدونم ممکنه این سن تقریبی که نوشتن تو جواب آزمایش غربالگری مرحله دوم تاثیر بزاره؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
- سرکلاژشکمی
سلام دکتر سرکلاژشکمی 14هفته هستم امشب لباس زیرم زیاد خیس بود رفتم دکترمعاینه کرد گفت عفونت داری بعدش رفتم سونوگرافی گفت نرماله،بعضی وقتا خیس میشم چیکارکنم ،سونو ممکنه ندونه
- بیبی چک آیا ممکنه هست که نه هفته ای باردار باشیم اما بیبی چکی که صبح میگیریم منفی کاذب نشان دهد؟
- بارداری
سلام خانوم دکتر۲۶سالمه بارداری دوم هفته سیزدهم دوقلوباردارم هفته قبل سنوان تی دادم همه چیش خوب بود ولی چهارروزه سمت راست زیرشکمم دردمیگیره وبااستراحت خوب میشه درطول روزدویاسه باردرد میگیره ونصف شب موقع ادرارهم درددارم این دردطبیعی هست یانه راهنمایی کنیدلطفاازمایش ادرارهم دادم جوابش خوب بوده
- آزبتا
سلام وخسته نباشید آز بتا من صفرشده خواستم بدونم چنین چیزی ممکنه یا باید دوباره آز بدم درضمن من ماه پیش گونال اف زدم نه تخمک بالغ داشتم. نه اینکه پریود شدم از بتاهم. که منفی شدازاونجایی که تخمدونام پلی کیستیکه چنین چیزی ممکنه


