Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام من ۱۰ خرداد برای بارداری نزدیکی کردم البته دو هفته میش نزدیکی داشتم ک ال دی خوردم و پریودمم 2/8 تموم شد و تا ۲۲ اردیبهشت بود ک با خوردن ال دی خونریزی کمی داشتم ک قهوای ای بود دیگ پریود نشدم اونم مثل پریود نبود ازمایش بارداری هم دادم ک منفی شد بعدش ۱۰ خرداد نزدیکی داشتم برای بارداری حلا میخام بدونم کی باید برم واس ازمایش بارداری ک مشخص بشه بارداریم یا ن بعد چند روز؟؟؟ ممنون از اینکه جواب میدید 🙏
- پلاکت خون
سلام من پلاکت خونم در ماههای اولیه بارداری پایین بوده الان توی سه ماهه سومم وپلاکتم بالارفته میخام بدونم طبیعی هست یانه؟
- قرص سیپروترون و نحوه مصرف
سلام من مشکل نا منظمی پریود دارم دکترم گفته قرص سیپروترون از روز پنجم پریود بخور.اگ پریود نشدم چی؟میتونم بخورم از الان؟
- سلام. 49 سالمه. پریودی هام نامنظمه و گاهی بافاصله زیاد با این شرایط نیاز به پیشگیری از بارداری هست؟
- سلام من تو سی هفته بارداری هستم و بالای شکم سمت راستم زیر سینم خیلی سوزش دارم و فکر میکنم کبدم باشه آیا میتونم از الان عرق کاسنی بخورم درمانی چیه
- سو نو ناهنجاری
سلام اکوژنیک فوکوس در بطن چپ دیده شد یعنی چه؟؟ اکوی قلب جنین هزینش بالا بود و نتونستم انجام بدم
- وجود توده اکوژن در رحم
با سلام و احترام بنده در حال انجام آزمايشات قبل بارداري هستم در سونوگرافي بنده نوشته در آدنكس چپ تصوير توده اي اكوژن به ابعاد ٤٤ در ٤٢ در ٣٨ ميليمتر ديده ميشود كه داراي mixed ميباشد . احتمال كيست موييد و كيست در زمينه اندومتريوزيس و hemorrhagic مطرح است آيا چيز خطرناكي است ؟در باوري تاثير دارد؟!
- سرکلاژ
سلام خسته نباشید من21 سالمه که یه سقط تو9هفته داشتم الانم باردارم که دهانه رحم 26بودسرکلاژکردم وجفت هم خلفی وگریدصفربود درسونوی انومالی میخواستم بپرسم بااین که جفت هنوزپایین هست میتونم کارهای روزمره رو انجام بدم الان استراحتم نسبی هست؟
- بقایا بارداری بعد کورتاژ
سلام.جنین پنج هفته داشتم که سقط شد.بعد اول آذر کورتاژ شدم ۱هفته بعد کورتاژ خونریزیم بند اومد رفتم سونو ۱۳ میل بقایا داشتم دارو دادن بعد یک هفته خونریزیم شروع شد حدود دو ماه خونریزی داشتم که دو هفته اش خیلی شدید همراه با دفع لخته نسبتا بزرگ بود.ولی بعدش که سونو دادم دیدم کماکان ۱۳ میل هست و دارای فلور عروقیه یه دوره دارو خوردم ولی باز نیومد دوباره دکتر هفته گذشته کورتاژ با ساکشن انجام دادن امروز سونو دادم زده ضخامت اندومتر ۶ و نامنظم است.بقایای کوچک ۹٭۵ میل دارای فلور عروقی هست .امروز بعد یک هفته از کوتاژ دومم خوریزی قطع شده و ترشحات قهوه ایی رنگ دادرم.دکتر گفته بهتر داروی هورمونی نگیری و یک ماه فرصت بدی تا پریود بعدیت.سوالم اینه آیا با پریود بعدی امکان ریزش داره؟ واقعا دیگه نمیدونم چیکار کنم.قبل دومین کورتاژم چهار روز درد شدید زیر شکم داشتم ولی الان اون دردو ندارم.ممنون میشم راهنماییم کنید
- امکان داره ازمایش غربالگری اول رو تکرار کرد؟
سلام من آلان ۱۳ هفته هستم و هفته پیش سونو وآزمایش غربالگری اول دادم nt 1/6 بود ولی تو ازمایش زد سندروم دان من ۳۴ سالمه .دکتر رفتم گفت آمینو سنتز باید بدی تو هفته ۱۶ .حالا به نظرتون میشه ازمایش رو برم یه ازمایشگاه معتبر دیگه بدم شاید اشتباه شده باشه .بنظرتون چکارکنم هزینه آمینو سنتز هم خیلی بالاست
- آیا سابقه مشکلات ژنتیکی در اقوام و بستگان نزدیک در جواب آزمایش های غربالگری و آمنیوسنتز در بارداری تاثیر داره؟
با سلام ، ببخشید خانم دکتر سوال داشتم، من چند سال پیش آزمایش کاریوتایپ دادم و اختلال داشت از نوع جابه جایی کروموزومی در کروموزوم های ۴ و ۱۸، قبلا هم دو تا سقط داشتم یکی در ۸ هفته یکی در ۱۸ هفته و چند روزکه مشکل ژنتیکی داشت، این بار هم باردار هستم رفتم آزمایشهای غربالگری اول و دوم انجام دادم تو این غربالگری ها قبل نمونه برداری فقط پرسیدن که خواهرا و برادرت سالم هستن یا نه که منم گفتم سالم هستن، یادم رفت بگم که مادرم هم ی بچه اش مرده درواقع به دنیا اومده مرده بوده دیگه نمیدونم به چه علت بوده به علت ضربه به شکم بوده یا احتمالا اونم مشکل ژنتیکی داشته لب شکری و اینا بوده ، و بعد یادم رفت بگم که بچه های دو تا از دایی هام مشکل ژنتیکی دارن ی داییم دخترش مشکل داره اون یکی داییم پسرش مشکل داره و بچه خواهرم که اونم مشکل ژنتیکی داره ،همه اینها به علت جابه جایی کروموزومی هستش که جهش پیدا کرده و بچه هاشون جسمی و ذهنی کلا مشکل دارن ،آیا مشکل اونا هم باید تو غربالگری مرحله اول و دوم گفته میشد؟ یا درجه ۱ محسوب نمیشن؟منظورم مشکل بچه های دایی هام و بچه خواهرم و مشکل داداشم که مرده به دنیا اومده، حالا سوال: با این توضیحات اون مشکلات که گفته نشدن در جواب آزمایشات غربالگری مرحله اول و دوم بارداری تاثیر دارن؟ تو جواب آزمایش آمنیوسنتز چطور؟ تاثیر دارن؟ تورو خدا خواهش میکنم سوالمو ثبت کنید راهنمایی بفرمایید خیلی مهمه واسم.ممنوم،.ببخشید اگه توضیح طولانی شد.اون دفعه کامل توضیح ندادم.
- طول سرویکس در سونو واژینال
سلام طول سرویکس ینده در هفته ۲۱ با سونو واژینال ۳۳ است ..خوبه یا ن
- بارداری
با سلام من سیکل های ۳۰روزه دارم آخرین بار یکم بهمن پریود شدم و چون تصمیم به بارداری داشتم از کیت تخمک گذاری استفاده کردم و در روزهای ۱۸ و ۱۹بهمن کیت تخمک گذاری مثبت شد و روز ۲۰و۲۲ بهمن اقدام داشتم در روز چهارم اسفند بی بی چک مثبت شد و روز ۶م اسفند آزمایش بتا دادم که عدد بتا ۴۳۶ بود ، آیا این عدد بتا طبیعی هست ؟ و من چند هفته باردار هستم ؟ ممکنه بارداری خارج از رحم باشه ؟
- تخمک گذاری
- پریود دوم بعد قرص اورژانسی
سلام خسته نباشید من روز اول فروردین نزدیکی داشتم و همون شب قرص اورژانسی مصرف کردم و ۱۰ روز بعد یعنی ۱۱ فروردین لکه بینی به رنگ قهوه ای داشتم چند روز ولی بعدش تا امروز که ۱۳ اردیبهشت هست عادت نشدم امکان بارداری هست
- قرص ضدبارداری
سلام خسته نباشید ببخشید من برای جلوگیری از بارداری قرص ال دی 21 روزه استفاده میکنم ب طور منظم..یک شب فراموش کردم قرص رو بخورم شب قبلش هم رابطه داشتم همینطور شب بعدش البته شب بعدش یدونه قرص خوردم و بعدش رابطه بدون محافظت داشتم الان نگرانم ک بلردار بشم..البته از ترس 3 قرص دیگ هم بهد از رابطه خوردم
- غلظت اسپرم
سلام و وقت بخیر خانم دکتر شش ماه هست که اقدامم،خودم داروهای تحریک تخمک گذاری لتروزول و اچ ام جی و اچ سی جی مصرف میکنم ،همسرم غلظت اسپرم داشتن که شش ماهه شربت گایافنزین و سلن پلاس میخورن،با توجه به اینکه تخمک های خوبی دارم آیا امکان داره در این شش ماه مشکل همسرم برطرف نشده باشه؟برای غلظت اسپرم چقد دوره درمان مناسبه و ایا درمان دیگه ای داره
- مهم توروخدا جواب بدین
سلام من یکشنبه شب رابطه داشتم و شوهرم گف احتمال داره اب منی ب داخل ریخته شده باشه خیلی میترسم حامله باشم همون شب ی قرص خوردن دیگ نخوردم چون ال دی اصلا بهم نمی سازه یعنی ممکنه باز حامله بشم ؟؟؟با اینکه اون یه قرص خوردم الان ۶ روز گزشته امروز هم ی قرص خوردم از ترس لطفا جوابمو بدین خیلی استرس دارم اصلا اگ بخابم بی بی چک بزنم چن دوز باید بگذره؟؟؟؟
- پرولاکتین
باعرض سلام وخسته نباشید. من 33 سال سن دارم 2 ماه قبل برا بارداری به دکتر مراجعه کردم. آزمایشات قبل باداری رو انجام دادم. همه چیزم خوب بود. فقط پرولاکتینم بالا بود. 54 نانو در میلی لیتر. من داروی رفلاکس معده مصرف میکردم. یه مدت بعد ازمایش از سینه م شیر میومد. سینه هام خیلی درد میکرد. بعد داروی رفلاکس معده رو قطع کردم و نخوردم. و از اون به بعد دیگه نه سینه م درد گرفته و نه ازش شیر میاد. خواستم بپرسم آیا ممکنه چون داروهای رفلاکس و قطع کردم پرولاکتینم پایین اومده باشه؟پریودی هام منظم بوده همیشه. فقط این ماه که اقدام کردم برا بارداری الان 3 روز عقب افتاده. تست دادم باردار نبودم.آیا ممکنه به خاطر اینکه بعد 5 سال اقدام کردم برا بارداری پریودیم عقب بیافته؟ تمام علایم پریودی رو دارم فقط خونریزی ندارم. ممنون میشم اگه به سوالاتم جواب بدین.
- ازمایش گلوکز
سلام هفته ۲۵ بارداری هستم برام نوبت تا دوهفته دیگه زدین اون موقع بیام ۲۷ هفته میشه بعد زمان انجام ازمایش دیابت بارداری نمیگذره؟ مشکلی نیست؟


