Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- ازمایش بارداری
باسلام خدمت خانم دکتر چندروز بعدتاخیر پریود باید برای پی بردن بارداری ازمایش خون داد?و چه موقع باید برای دیدن ساک حامگی وشنیندن ضربان قلب جنین به پزشک مراجعه کرد?
- سقت جنین
من ۲۶سالمه.یک بچه ۶سالم دارم .و۴هفته که حاملم و این بچه نمیخوام چیکار باید کنم.سقت بشه
- امپول
سلام امپول پرولوتون ایرانیش خوب یاخارجی
- باردارم
سلام سونو اکوژینیسته غیر یکنواخت یعنی باردارم
- تست بتا
سلام چند روز پس از رابطه جهت انجام آزمایش بتا اقدام کنیم که جواب قطعی باشه ؟ آیا مصرف قرص لونوروژسترول باعث نمیشه که آزمایش بتا دیرتر بارداری رو نشون بده؟ متشکرم خانوم دکتر لطفا جواب هر دو سوالم رو مرحمت کنید.
- متخصص زنان وزایمان
سلام من ۳۸ هفته باردار هستم دو روز دیگه برای زایمان میرم ..آیا میتونم موهامو لایت کنم...مشکلی نداره؟؟؟
- طول سرویکس
سلام خانوم دکتر...من تو هفته ۱۸ طول سرویکسم ۳۱ بود دکترم برام شیاف پروژسترون داد و گفت استراحت کن...به نظرتون خوبه ۳۱؟
- پریود نشدن
سلام من قرص سیبل میخورم از رو ۵ پریودم وقتی به سفیدا میرسم پریود مینمایند دفعه سفیدار و خوردم تموم شد الان ۵ روزم از روش میگذره من نشدم احتمال بارداری هست یا علت چیه
- آبله مرغان
سلام خسته نباشید . چه مدت بعد از آبله مرغان میشود برای بارداری اقدام کرد؟
- شیاف پروژسترون ۴۰۰
با سلام ببخشید خانم دکتر من از اوایل بارداریم دکترم برام شیاف پروژسترون ۴۰۰نوشته و الان هم که بین ۱۶ _۱۷هفته هستم حدودا، میخواستم بگم اگه استفاده از شیاف پروژسترون ۴۰۰ ادامه بدم در جنین مشکل ایجاد میکنه؟ آخه ی جایی خوندم که باعث مشکل در جنسیت جنین میشه و باعث دوجنسه شدن جنین میشه، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
- متخصص زنان
سلام خانم دکتر میخواستم بپرسم از شما که رحم به ابعاد تقریبی ۴۰×۸۰میلمتر بوده که باتوجه به سنو parityنرمال است . پوزیسیون رحم anteverted ,anteflex است.شکل واکوی پارانشیمال میومتریال طبیعی است. آندومتر با ضخامت دولایه ۷ میلیمتر مشهود است .تخمدان ها ابعاد واکوی طبیعی دارند. مایع آزاد در کلدوساکملاحظه نمیگردد. من ۱۸ سالمه و این نتیجه سونوگرافی هست که زیر شکم درد میکرد آیا نتیجه نرمال هست و اینکه بعد عادت ماهانه اقدام به بارداری کردم وبه مدت هرشب ،آیا بارداری اتفاق میافتد؟
- پارگی کیسه اب
سلام خانم دکتر خسته نباشید من زایمان قبلیم 36هفته و۴ روز بود الان باردارم دقیقا ۳۶ هفته ممکنه که تو این چند روز زایمان کنم یا امکانش هست تا نزدیکای زمان تقریبی زایمانم اتفاقی بیوفته خواستم ببیم چون زایمان زودرس به علت پارگی کیسه اب داشتم حتما بازم این اتفاق میوفته
- Acti natal
سلام خانم دکتر .۱۶ هفته باردارم.قرص اکتی ناتال تجویز کردید برام .قرص مولتی ویتامین و قرص امگا رو چجوری استفاده کنم؟ جفتشو باهم بخورم یا با فاصله ؟
- دفع بقایای سقط جنین
سلام من سقط داشتم. سونو اولم هیپراکو و هتروژن ۳۰mm و با حجم ۳۰cc بقایای بارداری بود. ساکشن انجام دادم. بعد از ساکش ۲۰ تا قرص متیل ارگونین خوردم. رفتم سونو گرفتمالان هیپراکو هتروژن با زخامت ۲۲*۶*۲۳ با حجم ۲cc هست. مجدد دکتر برام بتا نوشته و دوفامد ۱۰. بنظرتون این ۲ cc بقایای دفع میشه با این قرص ها؟
- هیستروسالپنگوگرافی
سلام خسته نباشید ممنون میشم این جواب عکسم رو برام توضیح بدید پس از تزریق ماده حاجب از راه سرویکس رحم حاجب شده ومتمایل به راست قرار گرفته لوله فالوپ راست با تاخیر حاجب شده اتساع Mild در بخش آمپولر آن دیده میشود وspillageآن مشهود نیست احتمال انسداد لوله فالوپ راست مطرح میگردد لوله فالوپ چپ با تاخیر حاجب شده دیامتر نرمال دارد وspillageآن با تاخیر صورت گرفته است آیا من احتیاج به جراحی دارم ممنون میشم پاسخ بدید
- بقایا بارداری
سلام در ۷ هفتگی سقط داشتم دوروز بعدش سونو دادم گفتن بقایا به اندازه ۳۱×۱۷میلی دارم بعدش قرص میزوپروستول مصرف کردم ۵ عدد و خونریزی و دفع لخته داشتم حدودا ۱۰ عدد متیل ارگونوین هم دارم مصرف میکنم ایا دفع شده ؟؟ یا نیاز به کورتاژ هست؟؟
- خونریزی از واژن در دوماهگی
خونریزی در بارداری
- تهوع بارداری
سلام من باردارهستم و الان ۱ماه و۳هفته ام،ولی تمام مدت حالت تهوع شدید دارم ولی بالا نمیارم،چه کاری انجام بدم ک بهتر بشم
- خارش کلیتوریس
سسلام من در هفته 38 بارداری هستم. هر روز لباس زیرم رو عوض می کنم اما باز هم در قسمت کلیتوریس خارش دارم ( همیشه نه ولی بعضی وقتا خیلی شدیده ) چه کار کنم؟ با تشکر
- بارداری
سلام خانمی ۳۰ ساله هستم که در حال اقدام به بارداری هستم ولی یک پولیپ ۷ میلی آندومتریال رحم دارم بدون علائم و بدون خونریزی و دوره هام هم منظمه. بارداری من با این پولیپ مشکلی داره یا نه .ممنون


