Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام خانم دکتر سی ویک سالمه و هفته سی و نه بارداریمه دوازده روزه که اسهال دارم وسرماخوردم و سرفه میکنم دارو چی استفاده کنم خیلی اذیتم لطفا جواب بدین ممنون میشم
- آیا از بین رفتن تخمدان در دختر مجرد۱۷ساله درمان دارد؟
- تفسیر Other non-neoplastic finding reactive cellular
سلام وقت بخیر خانم دکتر در آزمایش پاپ اسمیر قسمت Other non-neoplastic finding reactive cellular عبارت Other تیک خورده و جلوش نوشته maturation 00/70/30 نرمال یا مشکلی دارد؟ ممنون
- بارداری
سلام من ۲۶سالمه کیست تخمدان داشتم دوره پریودم ۲۷روز است ۳ماه اقدامم باردار نشدم ولی این ماه روز ۱۰ پریودم سونو دادم کیستم برطرف شده و فولیکول ۲۵در تخمدان چپ داشتم دکتر واسه همون روز ۱۰ پریودم آمپول واسم تزریق کردن و ۳۶ ساعت و ۴۸ ساعت بعداز تزریق آمپول نزدیکی داشتم و بعداز هردو بار نزدیکی دراز کشیدم و یه ساعت پاهامو به دیوار زدم ولی احساس دستشویی داشتم بعداز یه ساعت که بلند شدم مقداری آب ازم بیرون اومد آیا احتمال داره یه ساعت دراز کشیدن کم باشه و زود بلند شده باشم اسپرم خارج شده باشه باردار نشده باشم
- تکرر ادرار
سلام من بعد از نزدیکی تکرر ادرارو کمر درد اومده سراغم هر ده دقیقه باید دستشویی برم ماه پیشم چون تکرر ادرار داشتم البته نه به این شدت از دادم عفونت نداشتم البته استرسی هستم بعدش قصد بارداریم دارم
- افزایش سایز سینه
سلام خسته نباشید من 18سالمه میخوام سایز سینه هام افزایشی باشه از چه قرصی استفاده کنم؟
- عدد نرمال پرولاکتین در زنان چند است؟بنده ۲۱ ساله هستم و پرولاکتین ۲۸ دارم و ادنوم، میخوام مجدد ازمایش بدم تا بحال دارو مصرف نکردم ایا احتمال بالا رفتنش هست؟
- معاینه پرده بکارت
سلام خانم دکتر وقت بخیر من یک دوستی دارم که در روستا زندگی میکنه و خودش امکان ارسال سؤالش را نداره و من سوال ایشان را از شما میپرسم دوست من وقتی ۱۸ سالش میشه تازه میفهمه که پرده بکارتی هم وجود داره به خاطر همین خیلی استرس میگیره و خودش خودش رو معاینه میکنه به این صورت که محل خروج خون قاعدگی یا همان واژن را باز میکنه البته آرام و حین این عمل درد و گرفتگی هایی هم احساس میکنه مثلا زیر شکمش درد میگیره یا همان محلی رو که باز میکنه درد میکنه حدود ۵ بار این عمل را تکرار میکنه تا این که بلاخره پرده را مشاهده میکنه و حین این عمل به هیچ عنوان چیزی وارد واژن نمیکنه حدود یه روز بعد معاینه خودش پریود میشه که ۳ یا ۴ روز طول میکشه و پریودش حدود یه هفته جلو میفته بعد از پریود که میخاد دوباره خودش رو معاینه کنه اون قسمت از بدنش ینی واژن اش به شدت منقبض شده و اصلا باز نمیشه خانم دکتر ایشان از شما چند سوال دارن ۱- آیا معاینه و باز کردن که با درد و گرفتگی همراه بود به پردش آسیب زده؟ ۲-ایا این خون ریزی به خاطره پریود بوده یا به خاطره آسیب به پردهبوده ؟ یا به خاطر باز کردن بدنش بوده ؟ ۳- علت این گرفتگی در واژن استرس است یا علت آسیب به پرده است ؟ اصلا طی این کارها که هیچ چیزی وارد بدنش نکرده احتمال آسیب به پرده وجود داره ؟ ابن را هم بگم بعد این ماجرا بیچاره آنقدر استرس گرفت که حتی حدود دو ماه از این ماجرا اصلا پریود نمیشد ممنون خانم دکتر با پاسخ به سوال ایشان یک روستایی را نجات دادین ایشان خیلی بابت این ماجرا نگران هستن سپاس فراوان
- بارداری
سلام من دو سقط داشتم الان دوباره باردارم چیکارباید بکنم ک سقط نشه حاملگی دومم براثر پیاده روی سقط شد
- سوال بارداری خیلی مهم
سلام خسته نباشید من حدود ۶۵روزپیش سقط باقرص داشتم که به علت تشکیل نشدن قلب جنین بودوبعدازیه هفته از سقط به علت بقایا کورتاژ شدم وبعدازکورتاژ دکتربه من یه بسته قرص روکین دادوگفت باید استفاده کنم بعدازتموم شدن قرص دوروزبه صورت لکه ای پریود شدم واسمون شدبعدازپاکی نزدیکی داشتم بدون جلوگیری که میخواستم بارداربشم ولی این ماه دوباره پریود شدم حالا به نظرتون چراباردارنشدم طبیعیه یانه ؟؟لطفا راهنماییم کنید
- سوال مهم
ایا بین اکنون هیپوفیز و تیرویید وکیست ندول تیرویید و تنبلی تخمدان و کیست تخمدان ارتباطی هست و بهم مربوط میشن؟؟؟؟
- جراحی زنان
- هیپرپلازی اندومتر
با سلام . من 39 سالمه و یک دختر 6 ساله دارم . خونریزی غیر طبعی داشتم که کورتاژ تشخیصی شدم و جوابش هیپرپلازی پیچیده آتیپیکال هست . آیا درمان هورمونی جوابگو هست و یا باید حتما هیسترکتومی بشم ؟ ریسک سرطانش چقدره و اگه بخوام هیسترکتومی کنم چقدر میتونم به تعویق بندازم؟
- مورد عفونت واژینال
سلام خانم دچار عفونت نسبتا شدید شده دکتر براش ازمایش وسونوگرافی نوشت وداخل تخمدان سمت چپ یک کیستک کوچک ملاحظه شد پس ان به دکتر زنان مراجعه کرد وبرای دل درد امپول کترولاک نوشته وپس از تزریق الان مانند پریود خونریزی داره دوباره رفت ودکتر براش کپسول ۲۵۰ ترنسید نوشته ایا باتوجه به بیماری ام اس که داره برای چشمش اشکال نداره بخوره تا خونریریش کم بشه متشکرم از راهنمایی شما
- سلام من دختر۱۹سالمه واژنمو میمالم فقط تاارضابشم چیزی وارد واژنم نمیکنم خواستم ببینم پرده بکارتم پاره میشه وقتی خودرارضایی میکنم یانه
- فرتیلید
البته خودمم اوابوست وب کمپلکس وآسپرین مصرف میکنم ممنون میشم جواب میدین
- بارداری ۶ هفته
سلام خسته نباشیدمن تو۶ هفته و۳ روزدکترم گفت پشت جنین لخته است بهم شیاف وویتامین دادخواستم ببینم گفته استراحت کن بااستراحت حل میشه ممنونم
- علت بارداری پوچ و بدون جنین
دوبار باردار شدم اولی پوچ و دومی جنین بدون قلب بود. حالا نمیدونم دیگه چیکار کنم
- سلام من ناخواسته باردارشدم قرص سیپرو و فلو کونازول مصرف کردم حالا باید چیگار کنم
- استفاده همزمان از دوفاستون و آمپول دیفرلین
سلام 42 ساله هستم من فیبروم دارم بزرگترین هاشون 2 تا 3 سانتی و یک 5 سانتی ، یک بار در سال 96 عمل کردم ولی باز در چندما اخیر پریودهای طولانی مدت دارم و خسته شدم واقعن کلافه شدم و اینکه تازگی به دکتر زنان مراجعه کردم و دوفاستون برام تجویز کرده که دارم میخورم ولی شنیدم آ؛مپول دیفرلین برای از بین بردن خونریزی و لکه بینی بسیار کارساز است لطفن بنده را راهنمایی و بگید اگه آمپول رو گرفتم چه زمانی باید بزنم؟


