Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عمومی
عرض سلام وخسته نباشید خدمت خانم دکتر عزیزم.من پریودیم عقب افتاده بود،بهم قرض پروژسترون دادن روزی دو عدد به مدت ده روز، میخواستم ببینم تاثیر تو پریودی داره؟ و چند روز بعد از اتمام قرص پریود میشم؟البته لک بینی دارم تاثیر قرص میتونه باشه؟ممنون
- Bpd
سلام خانوم دکتر عزیز..من هفته ۳۷ هستم..ودوتا سونوگرافی رفتم که میگنbpdجنین سه هفته کمتره..به نظرتون بچم مشکلی داره؟ خیلی نگراتم.بایدچیکارکنم؟تروخدا راهنماییم کنید
- بارداری پوچ
سلام خانوم دکتر. سن حاملگی من با سن سونوی واژینال یک هفته اختلاف داره و عقب تره.و هنوز قلب تشکیل نشده و فقط ساک هست . دکتر گفت احتمال داره لقاح دیر انجام شده باشه . من دوره هام بیست و هشت روزه و منظمه و امکان عقب افتادن پریود ندارم. اسپرم شوهرم هم ضعیفه خیلی ضیفه . و ما بعد از روز پانزدهم سیکلم تا امروز رابطه جنسی نداشتیم. با این اوصاف امکان لقاح دیر هنگام هست؟
- سلام دکتر ۳ماه باردارم خواستم ببینم میتونم عرق نعنا بخورم …سوال بدیم این که زیاد قلنج میکنم میتونید کمکم کنید
سلام دکتر ۳ماه باردارم خواستم ببینم میتونم عرق نعنا بخورم ...سوال بدیم این که زیاد قلنج میکنم میتونید کمکم کنید
- دروسبلا
سلام خسته نباشید من دروسبلا دکتر برام تجویز کردند به دلیل هایپرپرولاکتینمی،میخواستم ببینم کی پریود میشم حین مصرف دارونماها یا زودتر یا بعد از مصرف دارونماها
- درد معقد در پریودی
سلام. ۳ سال هست ازدواج کردم و جلوگیری ما طبیعی بوده به طوری که اسپرم خارج از بدن تخلیه میشد . سال اول آزمایش دادم و تیروئیدم کم کار بود. از همون اولیل بعضی از پریودی هایم روز اول و گاهگداری روز دوم درد مقعد دارم و هنگام دفع مدفوع هم کمی اذیت میشم. و برای آرام کردن درد پریودی روز اول ۳ تا مفنامیک اسید به فاصله ۴ الی ۵ ساعت میخورم تا آرام باشم و روزهای دیگه مشکلی ندادم. روز های اول خونریزیم تقریبا زیاد هست و از روز ۳ به بعد تقریبا خیلی کم و خون تیره هست. زمان پریودی من قبل ازدواج ۷ روز بود ولی بعد از ازدواج ۱۰ روز شدم.الان اقدام برای بارداری کردم و دو ماهه که نتیجه ندیدم. تیروئیدم هم با کنترل روی ۰/۱ نگهش داشتم.ماه قبل از اقدام بعد از روزهای تخمک گذاری رابطه بدونه جلوگیری داشتم و پریودیم ۸ روز عقب افتاد. ماه اول اقدام هم یک روز جلو افتاد و این ماه که ماه دوم اقدامم بود ۹ روز عقب افتاد. دکتر برام دوفاستون تجویز کرد که از ۱۴ تا ۲۶ دوره استفاده کنم. دیروز هم یک بار باد از واژن داشتم. سوالم از شما این هست که آیا با توجه به درد مقعد و علایم دیگه مشکلی دارم یا نه و برای بارداری مشکلی ندارم؟ ممنون
- در تست پاپ اسمیر
در قسمت OTHER NON-NEOPLASTIC FINDINGS: قسمت Atrophy تیک خورده و قسمتOther : Hemorrhagic تیک خورده نشانه جیه
- اندازه واژن
سلام خانم دکتر ببخشید، طول واژن هر زنی یه محدودیتی داره ؟ ینی وقتی طول واژن تو اوج برانگیختگی به اندازه ای(از نظر طول) میرسه که دیگه ثابته ؟ و اینطور نیست که درصورت سکس مداوم با سایز بزرگتر ،واژن از نظر طول افزایش سایز داشته باشد؟
- خروج تکه گوشت از واژن بدون درد مجرد هستم هر ماه روز 4ام پریودی تکه گوشت میاد
سلام من 20 سالمه و از کلاس چهارم پریود شدم یک یا دوسالی میشه هر وقت پریود میشم روز 4 ام تکه گوشتی ازم خارج میشه خیلی نگرانم یعنی الان برای پرده بکارتم مشکلی پیش نمیاد یا این نشونه نداشتن پرده بکارت هست؟
- درباره پودر اینوفولیک
سلام من ۲۶سالمه و کیست تخمدان آندومتریوز دارم دکترم بهم قرص لتراکس و پودر اینوفولیک داده و آمپول hgc الان روز ۱۲پریود هستم پربودم روز ۸تموم شد بعد روز ۱۰تا ۱۲بعد از خوردن پودر دچار لکه بینی میشم بعد روز ۱۴باید آمپول hgcبزنم الان این لکه بینی تو تخمک گذاری اثر داره و اینکه خطرناک؟ممنون میشم راهنماییم کنید
- لابیا
باسلام . من دختر 4 ماهه دارم . زمانی که به دنیا آمد لابیاهای تیره داشت . فکر کردم به مرور تغییر میکند ولی نکرد. علتش چیست ؟ آیا به مرور خوب میشود ؟درمانش چیست ؟
- سلام قرص اورژانسی ودوره دوم پریودی۰
سلا م پارگی کاندوءدهم شهریورقرص دوتا خوردم نوزدهم پریود کم داشت تست وازمایش رو ۲۶ مهرازمایش خون دادم منفی بود چکار کنم پریود بشم ۴۷ سالمه؟؟
- مایع آزاد جزیی لگنی
با سلام و خسته نباشید خدمت خانوم دکتر.در روز ۲۰ سیکل قاعدگی ؛سونو انجام دادم که تو جواب سونو مایع آزاد جزیی لگنی بود .دلیلش چی میتونه باشه؟
- بارداری
سلام برای بارداری تلاش کردم و نتیجه نگرفتم دارو هم استفاده کردم ولی دریغ از یک خبر خوب
- سقط جنین
سلام متن سونوگرافی بنده بعد از سقط نوشته که تصویرناحیه هایپوهترواکو به ابعاد۸×۱۶mm درناحیه فوندوس وباواسکولاریته کمتر از میومتر مجاور مشهود هست که موجب محوشدگی لایه بازال خلف اندومترشده هست خیلی نگرانم کرده میشه لطفا یه توضیح بدید
- نازای
سلام خسته نباشید من تنبلی تخمدان دارم و پنج سال عروسی کردم ک ی بار بارداری س قلو با امپول داشتم انا متاسفانه زایمان زودرس کردم بعد ک اقدام کردم دیگ نشد وقتی امپول خارجی زدم فولیکول های بارسایز خییلی خب داشتم ک دکترم گفت احتمال دو س قلوی هست اما بازم نشدم غلظت خونم دارم حالا نمیدونم اول درمون کنم یا بلزم برم دکتر بذا بارداری سنم 23شوهرم 33
- در مورد گین اپ
سلام خانم دکتر من نزدیک عروسيمه چن وقته از قرص گین آپ میخورم یکم پر بشم بنظر شما رو بارداري مشکل نداره
- اکوژن ابعاد۶ و۸سگمان ۷کبددیده می شود همانژیوم کبدی مطرح است
- لکه بینی***
سلام وقت بخیر ماه هست بخاطر جلوگیری از بارداری قرص مارولین مصرف میکنم.این ماه قرص را قطع کردم(یعنی بعد از اتمام قرص پریود شدم ولی بعد از هفت روز مجدد قرص را شروع نکردم)پریود شدم. بعد از پریود در روز نهم سیکل هنوز لکه بینی صورتی دارم آیا طبیعیه؟
- ترشح قهوه ای
سلام من یک ماه پیش با عمل هیسترسکوپی پولیپم رو برداشتم بعد از گذشت یک ماه ترشح قرمز و قهوه ای دارم قرص دروسبلا هم مصرف میکنم به دکترم دسترسی ندارم میخواستم بدونم این ترشحات طبیعیه یا نه ؟ گاهی درد زیر شکم و کمر هم دارم


