Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عقب افتادگی پریود
سلام من چن ماهه که قاعدگی نامنظم دارم وباآمپول قاعده میشم دکتربهم گفت تنبلی تخمدان داری وبیشترمواقع دردشدیدزیرشکم دارم این ماه آمپول زدم چهارروزپریودشدم دکترقرص مدروفم ۵داده ایابااین قرص تنبلی تخمدان برطرف میشه وقاعدگیم منظم میشه و اینکه در زیرشکمم براچیه ممنون میشم جواب بدین
- دارو
سلام پایین دهانه واژن سوراخ شده و یبار هم خونی بود و گاهی ازش ترشح بیرون میاد. موقع شستن حس میکنم اب واردش میشه و گاهی هم خروج هوای مقعد از این سوراخ. ایا مشکل جدی است؟ این سوراخ خود به خود به وجود نیاده از چه دارویی مصرف کنم تا بهبود یابد؟
- سزارین
۲۰روز سزارین شدم ولی جای بخیه هاالان یک هفته از داخل خیلی میسوزه و تیر میکشه البته فقط ابتدای بخیه ها به حدی سرفه وخنده میکنم احساس سوزش شدید دارم
- کیست سینه چپ
سلام من سونوی سینه دادم نوشته سینه چپ فوکال هیپواکو با تغییرات سیستیک با ابعاد2☆5 میلیمتر دیده شده آیا این خطرناکه اگه ممکنه راهنمایی بفرمایید
- سلام خانم دکتر جواب پاتولوژی منومیدهید
1. Endometrial Curettage Disorderedproliferativeendometrium. Endocervixcurettage
- آییودی و خونریزی
سلام خسته نباشید من ۳سال دستگاه ای یودی گذاشتم نوع هورمونی ازوقتی گذاشتم دل دردزیرشکم کمر درد دارم خونریزی شدید این طوری نبودم رفتم درش بیارم میگه صبر کن باردار میشوی من میخوام طبیعی جلوگیری کنم سوال ۱من فردا میخوام برم مشهد من ۱۰روز پبش رفتم پیشش گفتم عادت نشم بهم مدفورم ۵داد الان لک دیدم چکار کنم نشم قطع کنم.
- توده در پستان
سلام زنی ۵۰ ساله هستم. سونوگرافی پستان که انجام دادم به شرح زیر است: افزایش نسج انترسیسیل همراه با اتساع مجاری و همچنین هایپرپلازی لوبول هاب غدد شیری بخصوص در قسمت فوقانی خارجی بیانگر Fcc زمینه ای در هر دو پستان میباشد. در پستان چپ : کیست ب ابعاد 4.2*3.66 mm در ساعت ۱۲ mid zone مشهود است( B2) Intramammary lymph node به ابعاد 5.6*2 mm در ساعت ۳ mid zone مشهود است(B2) echodistortion و داکت اکتازی در نواحی مختلف آن مشاهده نشد. در پستان راست: تصویر توده ی Solid-hypo echo و oval با حدود مشخص و محور موازی با پوست به ابعاد 6.6*2.8 در ساعت ۷ در near zone مطرح کننده ی ضایعه ی Probably benign رویت میشود(B3) cystiv و یا echodistortion و داکت اکتازی در نواحی مختلف آن مشاهده نشد. پوست و نیپل ها نمتی طبیعی دارد. در نواحی آگزیلر دو طرف لنف نود های reactive دارای مرکز اکوژن چربی دیده میشود. بزرگتربن انها در سمت چپ به ابعاد ۱۲ mm با ضخامت کورتکس 2.1 mm و در سمت راست به ابعاد 11mm با ضخامت کورتکس ۱.۷ mm موجود است. Conclusion : BIRADS(III) ایا خطر ناک است ؟
- شیردهی
سلام خانم دکتر. من سه ساله دخترمو از شیر گرفتم شیرم به تدریج خشک شد اما دوباره سینه هام شیر کرده چکارکنم کمکم کنید نگرانم و خیلی ازیتم میکنه اینکه شیر دارم.باردارم نیستم رفتم دکتر قرصم بهم داد اما یک ساعت بعدش حالت تهوع گرفتم شدید ممنون میشم کمکم کنید .
- پریود بعد از تزریق دیفرالین
سلام من بعداز زایمان لخته خون دفع داشتم و یک ماه بعد زایمان خونریزی شدید داشتمچبه علت التهاب عروق رحم و پرخونی رحم آمپول دیفرلین سه ماهه تزریق کردم همراه با مصرف قرص ال دی بعدش دو دوره بعد از اتمام قرص ال دی پریود میشوم چه کنم
- درد درفرج
سلام من درد در قسمت وسط زیر مجرای ادرار استخوانش درد میکنه واحساس میکنم ادراروحیض یکی شده یعنی مجرای آن وبادمعده از واژن یا همه جای دستگاه تناسلی بیرون میاد آیا احتمال آسیب وپارگی هست ودرمان میشود
- نازک شدن بخیه های سزارین
سلام ببخشید من به دلیل درد زیر شکم به پزشک مراجعه کردم که جواب سونوگرافی من این بود که بخیه هانازک شده و دکتر گفتن که اجازه بارداری مجدد ندارم خطر زیادی دارد لطف راهنمایی کنید ممنونم
- درمان هماتوم محل اسکار جراحی سزارین چیست؟
سلام وقت بخیر دوماه هست جراحی سزارین داشتم و خونریزی قطع نشده،تشخیص هماتوم محل اسکار جراحی دادن به اندازه ۲۰*۲۰میل،آیا نیاز به جراحی مجدد هست؟خونریزی خیلی شدید میباشد
- درموییدکیست
باعرض سلام وادب،کسیفیته باشک درموییدکیست چه درمانی دارد؟
- عفونت بالای واژن 1
ببخشید فراموش کردم که بگم این ترشحات بویی مثل بوی پرتقال میده و حتی کلیتوریس و لبه ها هم خارش میگیره و وقتی حس میکنم از بارتولنم چیز سردی میاد بیرون و سمت دهانه واژن یا پوست روش میریزه زیر شکمم همین حسو دارم و یکم سر گیجه هم دارم و میترسم لوله یا بارتولن پارگی یا زخم باشه و عفونت به بدنم برسه
- بقایای بعدکورتاژ
من یک ماه ازکورتاژهم گذشته سونودادم چون هنوزخونریزی دارم ناحیه بااکوی هتروژن به ابعاد۱۲در۲۰م م درناحیه اندوسرویکس رحم که گفته میتواندهماتوم و باقی مانده نسج بارداری باشه فرداسونودوتیکه شبیه جیگرسیاه دیدم یعنی این همونه
- افزایش سایز سینه
سلام، خسته نباشید میخواستم سایز سینه هام یه سایز بیشتر بشه میشه یه داروی خوب بهم بگین عمل جراحی نمیخوام ممنون
- پریودم چراتموم نمیشه
سلام خسته نباشید من دوماه پریود نشدم. این ماه میخک و کاکوتی خوردم الان دوهفته هس پریودم. میشه راهنماییم کنین. ۴۰ سالمه.
- جواب تست پاپ اسمیر
Satisfactory for evaluation .no transform tion zone....._negativ for untraditional..._Associated with inflammation...mild
این ازمایش رو برام تفسیر کنید
- زخم
سوال اول:سلام علایم زخم دهانه رحم چسست؟ میشه کسی زخم دهان رحم داشته باشه و خودش متوجه نشه؟ اگه زخم بزرگی باشه و این زخم بعلت عفونت نباشه بعد مدت زیادی ه گذشته درمان میشه؟ سوال دوم:علت سوزش بالای دهانه واژن موقه ی تحریک شدن چیست؟ ممنون از پاسخگویی شما
- 🖐
سلام خسته نباشید من مجرد هستم میتونم این عمل رو انجام بدم؟ یا حتما باید زن بود تا این عملو انجام داد؟


