Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- آنتی بیوتیک در بارداری
آیا مصرف ازیترومایسین در بارداری مجاز هست ؟
- ایا احتمال بارداری هست؟
سلام وقتتون بخیر، من۱۳ اذر رابطه بدون دخول داشتم و مایع منی به اطراف واژنم برخورد نکرد برای احتیاط قبل از ۲۴ ساعت قرص اورژانسی ۱.۵ مصرف کردم.شیش روز بعد از مصرف قرص به مدت شیش روز پریود شدم. ۱۶ دی ماه ناشتا تست بیبی چک منفی بود ۱۹ دی پریود شدم یعنی سه روز زودتر از موعدم چهار روز بیشتر طول نکشید خون ریزی شدید بود ولی مثل همیشه شیش روزه نبود خواستم بدونم با این حال احتمال بارداری هست؟
- کیست تخمدان
سلام خسته نباشید. من الان 22 سالمه و سه ساله که کیست ریز دارم الان دکتر بهم قرص دوفاستون داده گفت که احتمال داره تخمدونام ضعیف شده باشه و نازا باشم گفتن هرچه سریعتر اقدام کنم برا بارداری تا الان اقدام نکردم میخواستم بدون احتمال اینکه نازا باشم وجود داره؟ من تیروئید دارم و تا الان قرصی برا تیروئید مصرف نکردم بخوام باردارشم مشکلی به وجود میاد؟
- در مورد قرص مجسترول
سلام خسته نباشيد.چه مدت بعداز مصرف نکردن قرص مجسترول ،پريودي اتفاق ميوفته
- اکوژن روده جنین چه مشکلاتی برای اینده نوزاد دارد
هفته۳۴ باردادی هستم یک لوپ اکوژن در روده به اندازه۱۵ میلیمتر روئیت شده میخوام ببینم چیز خطرناکی هست یا رفع میشه اگر خطر ناک هست راه درمانی هم دارد در ضمن در سونوهای قبلی روئیت نشده این اولین باری هست که دیدن جفت بنده نارسائی دارد و بندناف دور گردن جنین هست وزن فعلی جنین هم دو کیلو گرم است با تشکر از شما
- سونوگرافی
سلام لطف کنید این سونر تفسیر کنید ممنون میشم. مجردم 38 ساله پریودی منظم خونریزی معمولی پر موئی ندارم uterus has smooth outlines with enlarged diameters , measuring 95*48 .myometrial echo pattern is mild heterogeneous and contain some intramural and subserosal myoma 20*12mm.submucosal maoma 12*10 mm in posterior wall of uterus is noted. Endometrial line thickness is 7mm both ovaries have enlarged size and uncreased stromal echogenicity contains multiple small 2-9 mm peripherals follicles suggesting poly cystic avary morpgology .correlation with clincal finding and lab data is recommended for rule out of pcod. there is simple cyst without septation and internal echo measuring 54*39 mm in left ovary. Adnexal regions are unremarkable in right side.
- سلام رفتم سونو نوشته رحم بزرگ و اکوژنیته میومترغیریکنواخت است یعنی چی ممنون
- پریودی قبل از موعد
سلام وقتتون بخیر من نزدیک به 3سالی هست که سیپروترون کامپاند برای کیست تخمدان مصرف میکنم بعد الان چند ماه پیش توی سنو نشون داد که دیگه کیست ندارم اما دکترم گفت قرص رو ادامه بدم الان هنوز 2تا قرص دیگه دارم اما پریود شدم میخواستم ببینم دلیلش چیه؟
- زخم دهانه رحم
با سلام خدمت خانم دکتر.من بیشتر از 4ساله با زخم دهانه رحم همراه عفونت درگیرم.عفونت بعد از یک یا دو ماهدلهبودی دوباره شروع میشه .پاپ اسمیت آخرم التهاب درجه پایین رو نشون داد .تستhpvهم دادم منفی بود .برام کولپوسکوپی نوشتن.دکتری مجرب رو می خوام که اینکار رو انجام بدن.کسی هست که شما معرفی کنید چون شمال نیستم آشنایی با پزشکان مجرب شمال در این مورد ندارم.لطفا راهنمایی کنید .ممنون از لطف شما
- یائسگی
سلام من ۵۱ ساله هستم ار فروردین اردیبهشت پریود نشدم مجرد هستم قرار هست ازدواج کنم و مجبور به بارداری دکتر مراجعه کردم باید ار تخمک اهدایی استفاده کنم توصیه شد هورمون دریافت کنم تا رحم کوچیک نشه این ماه سیپروتروژن کامپاند استفاده کردم و بعد ار ۶ روز پریود شدم سوال من این هست به مصرف قرص ادامه بدم یا نه
- میومتر
میومتر قدام بسیار نازک و به قطر ۱ و میومتر مجاور ۹ اندازه گیری شد ایا خوبه؟
- درمان کیست و فیبروم رحم و تخمدان
سلام،
دکتر ۳۰ عدد قرص وروژست و دو قرص مفنامیک اسید و ترنسید و هر کدوم سه ورق برای من نوشته و گفته بعد ۳ ماه سونوگرافی بگیرم.
۱- میخواستم ببینم، با اولین بار پریود (توی این ۳ ماه) این قرص وروژست رو بخورم و دو ماه بعد سونو بگیرم یا بگذارم ماه اخر که باید بروم سونوگرافی این ۳۰ عدد وروژست رو مصرف کنم؟
۲- من باید حدود سه ماه دیگه سونوگرافی برم، زمان سونو چند روز از قاعدگی باید بگذره؟ - پرده بکارت
سلام خانم دکتر کمکم کنید خیلی عذاب میکشم اگه دختری پرده ش در اثر چیز دیگه ای یعنی آسیب های طبیعی آسیب دیده باشه هیچ جوری نمیتونه پاکیش ثابت کنه که رابطه نداشته راه تشخیصی وجود نداره؟ دارم میمیرم تاحالا چیزی وارد نشده ولی وقتی نگاهش میکنم یه طرفش صافه و یه طرف چین چین (انگار جداشده ولی روی هم قرار گرفته) آخه چرا مال من این شکلیه اگه برم دکتر بگه آسیب دیده هیچکس حرفمو باور نمیکنه منو میکشن کاش راه تشخیصی وجود داشته باشه😢😢😢
- سلام فردا عمل پانکچر دارم ولی امروز کمی ابریزش بینی دارم و گلو درد فردا میتونم تخمک کشی انجام بدم یا میتونه مشکل ساز بشه
- خون ریزی
بعد زایمانم خون ریزی داشتم جستیران با ال دی خوردم رفتم پیش یه دکتر دیگه گفت اونارو قعط کن آمپول استرادیول بهم داد دوتا چهار روز قعط شدم بعد چهار روز دوباره خون ریزی دارم چیکار کنم
- بارداری
سلام خسته نباشید ..واسه بارداری اقدام میکنم بیشتر به صورت پهلو میخوابم از پشت ارتباط برقرار میکنیم احساس میکنم بیشتر آب منی بیرون میریزه ..بهترین پوزینش برای باردار شدن چجوریه؟
- توی سونوگرافی 18 هفتگی nb دیده نشده…
سلام،
توی سونوگرافی 18 هفتگی nb دیده نشده کلا، ما بخاطر آزمایش غربالگری آمینوسنتز انجام داده بودیم قبلش وجواب آمینو خوب بود. اما بخاطر همین که توی 18 هفتگی nb نداشت دکتر گفت سونوی کالرداپلر و سه بعدی انجام بدین و این سونوهم گفت تیغه ی بینی استخوانی تشکیل نشده هنوز و فقط بصورت غضروفیه و بهتره که آزمایش نمونه ازبندناف انجام بدین.
واقعا الان تاآخرهفته میشه بیست هفته کامل و الان میشه سقط کرد، ولی مجوز نمیدن و میگن چون آمینوسنتزش خوب بوده و سندروم داوون نداره اجازه سقط ندارین، ولی خود دکتر میگه احتمال اینکه سندروم نوع دیگه ای باشه هست! الان کاوه خاکی بریزیم روسرمون، توی پنج ماهگی بفهمیم که بچه مشکل داره و دیگه مجوز سقط نمیدن، اصلا چرا باید آزمایش بند ناف انجام بدیم، بفهمیم مناقصه که چی بشه؟ وقتی بچه الان که بیست هفته سه هنوز nb نداره، حتما یه مشکلی داره دیگه، ماالان میفهمیم مشکل داره، امابه هیچ دکتری نمیتونیم بفهمانیم ومیگه باید جواب آزمایش بیاد و تابیاد هم هرمشکلی داشته باشه دیگه اجازه سقط ندارین. - درد شدید جای بخیه ی سزارین
سلام خسته نباشید من الان دو سالی میشه سزارین زایمان کرد اون موفق بعد از دو هفته متوجه شدم یه لکه گوشت اضافه اندازه ی یه نخود رو جای عمل م در اوردم الان که دو سال گذشته پریود افتادم اون جام یه قطره خون بود یعنی احتمال داره عفونت باشه عفونته پاره شده الانم اونجام خیلی درد میکنه ممنون میشم راهنمایمم کنید
- داروی دزوسپتیو
سلام اگر داروی دزوسپتیو را ۳ روز فراموش کنم مصرف کنم (در هفته دوم) الان در روز سوم و چهارم چکار کنم؟
- مادرانه
سلام:این عید رو به شما و خانواده محترم تبریک عرض میکنم.ان شاءالله که سالی خوب برای شما وخانواده محترم باشه.


