Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کیست تخمدانی
سلام من کیست اکوفری تخمدانی ب ابعاد 60x46دارم و حامله هم هستم چهار هفته و سه روزمه میخواستم بدونم مشکلی نداره؟
- لکه بینی
سلام خانم دکتر.دو سالی میشه که مدام عفونت دارم و پریود هام با لکه بینی 10-12و گاهی 14روز طول میکشن.زخم دهانه رحم دارم و برای لکه بینی تا الان کولپوسکوپی ،عکس رنگی رحم و سونوی واژینال انجام دادم .مشکلی نبود خدا رو شکر فقط لوله سمت راستم توی عکس کمی التهاب داشت .برای بررسی علت لکه بینیم برام هیستروسکوپی و لاپاروسکوپی تشخیصی نوشتن .بعضی از دکتر ها هم گفتن زحمت رو فریز کن .بچه ندارم و الان نمیدونم اصلا مشکلم چیه و کار درست چیه که باید انجام بدم.مستأصل شدم لطفا شما راهنماییم کنید.ممنون
- بارداری
سلامخانوم دکتر،من پریودیم ده روز هستش،روز یازدهم نامزدم دستشون به پیشاب الوده شد و زد به واژنم ایا احتمال بارداری هست؟ البته من بخاطر اینکهماه قبل خونریزی زیاد داشتم از روز چهارمپریودیم قرص دروسبلین و دوپاگولین بخاطر پرولاکتین مصرف میکردم، و الان که قرص دروسبلین 21 که یه بستهشو تموم کردم خونریزی دارم ولی با حجم کمتر از ماه قبل، آیا این خونریزی میتونه به معنی عدم بارادی باشه؟ و اینکه حجم کم خونریزی اینماهم میتونه دلیلش مصرف قرص ها باشه من نگرانیم بیشتر بخاطر بارداری هست راهنماییم کنید ممنونم
- درموردقرص اورژانسی
سلام ببخشید من قرص اورژانسی خوردم روز ۲۳ سیکلم هستش بعد فهمیدم قرص دوماه ونیم تاریخش گذشته یعنی تاثیری نداره ودوباره باید قرص بخورم؟
- پیشگیری از بارداری
سلام وقتتون بخیر من روز چهارشنبه با نامزدم رابطه مشکوک داشتم در حد نزدیکی واژن و آلت ولی دخول صورت نگرفت برای محض اطمینان سه روز بعد رابطه قرص اورژانسی خوردم بمحض خوردن قرص دست نامزدم ک مقدار کمی آغشته به پیش آب بود ب واژن خورد حالا باید چیکار کنم؟آیا من حاملم؟
- کیست تخمدان
باسلام خدمت شما دکترعزیزو گرامی
خانم دکترمن به علت طولانی شدن پریودیم درتیرماه به دکترکه مراجعه کردم طی سونوگرافی که انجام دادم گفتن اندومیوز دارم وگفتن باید قصد بارداری کنم وچون سنمم بالاست ۳۶سالمه وتازه ازدواج کردم باید حتما بارداربشم
وازماه ۴تیرتا۲۱ مرداد پریودنشده بودم فکر کردم باردارم ولی متاسفانه نبودم، رفتم دکتر ایشون منو فرستادن سونو که گفتن کیست دارم وقرص مارلین دادن که بخورم
چون گفتن بازم پریودی طولانی خواهی داشت مفنامیک اسیدهم دادن که بخورم
خانم دکترعزیز اگه قرص مارلین روبخورم
اجازه میده بارداربشم
خواهش خواهش میکنم راهنماییم کنید که چه کنم خیلی مضطرب ونگرانم
که آیا باردارمیشم
باتشکر ازشما دکترعزیز - باکرگی
باکرگی و پاره شدن بکارت یکی هست ؟ نامزدم به زور انگشتش رو داخل واژنم کرد و بکارتم رو پاره کرد ، می خواستم بدونم یعنی باکرگی از لحاظ قانون از بین رفته ؟ چون من رابطه جنسی که نداشتم . و این قابل تشخیصه یا نه ؟ واسه این کار امکان داره برم پزشکی قانونی ؟
- میخوام حامله بشم
سلام ببخشی مایع درداخل کاویته آندومتریال یعنی چی
- قرص آهن
سلام خسته نباشید. من یک زایمان داشته ام. آیا همیشه باید از مکمل آهن استفاده کنم یا فقط در دوره ماهانه کافیست؟ممکن است کمکم کنید. با تشکر
- امکان تعیین جنسیت در اقدام بارداری
سلام و عرض ادب بدوا از اینکه پاسخ سوال بنده رو میدید تشکر دارم و مراتب قدردانی را به جا می آورم . بنده سه ماه پیش زایمان سزارین داشتم و یک دختر دارم در سن 35 سالگی هستم و الان میخوام اقدام به بارداری دوم داشته باشم : سوال اولم اینه که آیا در این سن بارداری خیلی خطرناک و پر ریسک هست ؟ در حدی خطرناکه که موضوع رو منتفی کنیم؟ و سوال آخرم اینه که آیا امکان اینکه بشه تعیین جنسیت کرد تا فرزند بعدی پسر بشه وجود داره؟ تقدیم احترام و تشکر
- سلام من دو دوره قرص دوفاستون میخورم بار اول از شب ۱۵پریود خوردم تا ۱۰شب بعد از تمام شدن قرص دو روز بعد پریود شدم ولی الان این دوره به همون روال خوردم والان یک هفته هست قرص ندارم و پریود نشدم قبلا سابقه کیست تخمدان و بی نظمی پریود داشتم سنم ۲۴ساله هست
- فولیکول
من روز 12پریودی رفتم سونو دادم گفتن فولیکولم 14هست گفتم ببینم تا روز چهارده پریودی چقدر رشد, میکنه که احتمال بارداری, داشته باشم؟؟ اصلا این ماه شانس بارداری دارم
- جنین
در سونو انومالی در بطن چپ یه فکوس اکوژن دیده شده یعنی چی
- سونوی آنومالی
سلام خانم دکتر. به دلیل ریسک ntd بهم گفتید آنومالی رو پیش دکتر میلانی انجام بدم .انجام دادم گفت مشکلی نیست. اما هیچ جزییاتی از اندازه اندام های جنین و حتی طول سرویکس هم ذکر نشده. شما این سونو رو قبول میکنید؟
- سزارین بعداز زایمان ناموفق
باسلام بنده دوما۶ ونیم سزارین شدم بچم در۴۱ هفتگی درشکمم مرده بدنیا اومد میخواستم بعداز ۳ماه اقدام کنم ایا براتون پیش اومده سزارین بافاصله ۳ماه
- موفقیت سرکلاژ شکمی
باسلام خانم دکتر من سه تا سقط در ۱۷ .۱۲و ۲۳ هفته داشتم که دوتادسقط اولم به علت سپتوم رحم بود که با عمل برداشته شد و بعد دوباره باردار شدم ولی در ۲۳ هفته با وجود سرکلاژ واژینال سقط شد.الان دکترم پیشنهاد سرکلاژ شکمی دادند قبل از بارداری میخواستم بپرسم چقدر احتمال موفقیت داره؟ آیا من میتونم با سرکلاژ شکمی سروقت زایمان کنم ؟ خیلی نگرانم
- معاینه خانم های ازدواج نکرده
سلام، آیا خانمهایی که ازدواج نکردن رو میشه معاینه کرد؟ یا آزمایش پاپ اسمیر و نظیر این کارها رو انجام داد؟
- زایمان
سلام خسته نباشیدتوروخداکمکم کنیدمن شهرستان میشینم ویه ماهه سزارین شدم بیشتروقت هابخیه هام میسوزه دکترم رفتم قرص دادولی فرقی نکرده چیکارکنم
- کیست تخمدان
سلام خسته نباشید من چهار ماه پیش سقط جنین داشتم که بعدش بامراجعه به دکتر گفت بقایا مونده وکورتاژ کرد یک هفته خونریزی داشتم بعد از کورتاژ سه چهار روز قطع شد بعد دوباره لکه بینی داشتم تاکه دوباره یک ماه پیش رفتم شوند گفت بقایا نمونده فقط کیست تخمدان فونکسیونل ۲۵میلی دارید الان بازم خونریزی دارم قرص اچ دی داد خونریزیمو بیشتر کرد هفته پیش قطع کردم پریود شدم الان بازم لکه بینی دارم میشه منو راهنمایی کنید ممنون مرصی
- نوجوانان
با سلام خسته نباشید شرمنده من یه سوال داشتمم من دخترم 18 سالشه . پریودای دردناکی داره و خیلیا میگن ت این سن معاینه لگن یا.. انججاممیدن برا چکاپ در کل میخوام بدونمم به چه شکله و ایا انججاممیدن یاانه ممنونم


