Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سونوگرافی رحم
سلام.. خانم دکتر من سه هفته پیش رابطه جنسی آزاد و محافظت نشده داشتم.. و احتمال بارداری میدادم.. یعنی استرس داشتم نکنه باردار شدم.. امرو رفتم سونوگرافی از رحم.. برای اهدا تخمک.. میخام تخمک اهدا کنم.. دکتر گفت تعداد تخمک ها کم هست.. و ی سری آمپول گفت باید بزنی برای اهدا تخمک.. ولی حرفی نزد ک شما باردار هستی.. میخاستم بدونم با سونوگرافی رحم میشود بارداری را اثبات کرد؟.. یعنی با توجه به سونوگرافی دکتر و این که حرفی از بارداری نزد.. میتونم مطمئن باشم ک باردار نیستم؟
- سلام ایا در ازمایش crpو fbs عفونت مشخص میشود؟ من عضله ی واژنم پاره شد و عفونت شدید داره اما در این ازمایشات جواب نرمال بود و عفونتی مشخص نشد اما در معاینه داخلی عفونت زیاد مشخص شد.
از چه کرم داخلی برای زخمی که بر اثر جسم تیز وارد واژن شده و باعث پارگی و بعد عفونت شده و دوسال گذشته و درمان نشده میشه استفاده کرد
- اکوژن رحم به قطر ۸م دارم چطور درمان کنم یا بحال خودش بزارم
ایا این اکوژن خطرناکه
- هماتوم
سلام.من یازده هفته از بارداریم میگذره.و در هفته هشتم دکتر متوجه هماتوم به حجم هشت سی سی تو دهانه رحمم شد.و دکتر گفت استراحت نسبی در حد دسشویی باید داشته باشم.الان حجم هماتومم 0.5 سی سی تو قسمت تحتانی شده.جفتمم خلفی هست.میخواستم بدونم هنوز هم باید همینطور استراحت کنم یا کمی میتونم راه برم یا بشینم؟ویارمم خیلی شدیده.ممنون میشم راهنماییم کنید
- دیفکت
یک دیفکت به دیامتر عرضی ۲۰میلی متر وبه طول ۱۷ میلی متر در ناحیه اینفراامبلیکال رویت شده که حاوی هرنیاسیون فت مزانتریک به ابعاد ۴۴×۳۳×۳۵ میلی متر میباشد آیا حتما ضروری هست که عمل شود اگر عمل نشود چه اتفاقی میافتد
- زایمان فرزند چهارم چگونه است
- قرص اورژانسی اورژانسی منقضی
با سلام من۴۰ ساله هستم ۹ روز پیش روز ۱۱ سیکلم نزدیکی داشتم که موقع انزال همسرم خارج کرد ولی کاندوم خال در بدنم جا ماند و انزال روی بدنم و اطراف واژنم انجام شد و بلافاصله کامل شستشو دادم و بلافاصله دو قرص اورژانسی اووسیز خوردم ولی دو روز پیش متو جه شدم تاریخ انقضا قرصم تا ۱۰،۲۰۲۱بوده و یکماه گذشته الان به شدت نگرانم با توجه به شرایط من احتمال بارداری هست؟اگر نیست کی پریود میشوم چون الان ۹ روز گذشته و هنوز پریود نشدم
- سلام خانم دکتر من خانمی هستم ۳۷ ساله و برای اولین بار میخوام باردار شم در سونو متوجه شدم که هرنی و میوم رحمی دارم اگه حاملخ بشم مشکلی پیش نمیاد
- پستان..
- هیدرو سوفالی بطن مغز جنین
سلام وقت بخیرتشخیص دکترمتخصص وفوق متخصص جنین ۱۹هفته هیدورسوفالی بوده ونامه سقط نوشتن برای پزشک قانونی ولی متاسفانه یک هفته تعطیلات بود مانرسیدیم ب کارهای قانونی الان نامه سقط نمیدن وجنین رفته تو ۲۰ هفته میگن سونو جدید بگیرید چه کارباید کرد روز به روز بطن مغز جنین بالاتر داره میره ممنون میشم راهنمایی کنید
- مشکلات رحم و تخمدان
سلام وقتتان بخیر. من ۳۶ ساله و مجرد هستم. سابقه ازدواج و رابطه جنسی دخولی ندارم. چند ماه است که قبل و بعد از پریودی لکه های قهوه ای رنگ دارم و درد زیر دل که قبلا هم درد داشتم ولی فقط روز اول پریودی درد داشتم اما الان روزهای دیگر هم درد دارد مخصوصا پایین دل مایل به چپ. سونوگرافی رفتم بمن گفتن کیست تخمدان دارم و مایع آزاد در رحم که ممکن است در اثر التهاب رحم یا در اثر پارگی کیستها یا در اثر فعالیت نادرست تخمدانها در اثر ترشح هورمونهایم باشد. به متخصص زنان مراجعه کردم. گفتم که تقرییا هر روز درد خفیف زیر دل دارم و پریودم چند ماه است که هر ماه یک هفته جلو می افتد. یعنی سیکل من که قبلا ۲۸ روزه بود الان شده ۲۰ روز. هر ۲۰ روز یکبار پریود میشم و درد دارم و بشدت حالات کم خونی و سرگیجه و سیاهی چشم دارم. و همچنین مقدار پریودم بسیار کم شده که گاهی حتی یک پد بطور کامل مصرف نمیشود. این علائم ۴ الی ۵ ماه است بوجود آمده. گفتند ممکنه آندومتریوز باشد و برایم آزمایش خون نوشتند که هنوز جوابش نیامده. گفتند اگر رابطه دخول کامل داشتم خیلی چیزها در بدنم تنظیم میشد و خیلی از این مشکلات بوجود نمی آمد. این هم اضافه کنم بنده خودارضایی نمیکنم، فقط گاهی در خواب اون حالت بطور غیر ارادی در من صورت میگیرد. قبل از نوروز ۱۴۰۰ من با کسی نامزد بودم و قرار بود ازدواج کنم و ما صیغه محرمیت خواندیم ولی دخول انجام ندادیم و تنها از طریق معاشقه و غیره تجربه جنسی داشتم. و متاسفانه ازدواج بهم خورد و من الان رابطه ای ندارم. آخرین باری که رابطه داشتم تقریبا مصادف بود با شروع این حالتهای عجیب در من. آیا میتونه به دلیل به هم خوردن هورمونهای بدنم باشه؟ یا اینکه بدنم به روابط جنسی عادت کرده و بعد که متوقف شده برای بدنم مشکلاتی بوجود اومده؟ حالا من هم نگران هستم که اگر آندومتریوز باشه ممکنه نازایی بگیرم. و هم سوالم اینه میدونیم که نداشتن رابطه جنسی دخولی تا سنین بالا مشکلاتی برای رحم و تخمدان ایجاد میکنه اما در این حد میتونه مشکل و بیماری ایجاد کنه؟ چون قبلا هم دکتر متخصص به خواهرم گفته بود باید زودتر ازدواج کنه و بچه دار بشه. متاسفانه خاطرم نیست مشکل خواهرم چه بود. یعنی عدم رابطه جنسی میتونه برای رحم و تخمدان من مضر باشه؟ واقعا ممنون میشم به این سوالم پاسخ بدید چون کسی جواب درستی ارائه نمیدهد. سپاس
- سونوگرافی رحم و ضمائم
سلام من قبلا کورتاژ تشخیصی انجام دادم برای فیلم که جواب پاتولوژی که اومد ضخیم بودن رحمو نشون داد بعد مدتی قرص پروستروژن مصرف کردم ۳ ماه حالا دو با سونو انجام دادم دومی سونو که انجام دادم اینه رحم به ابعاد 96#58#47م م است اکوی تخمدان هاطبیعی است کیست و توده دیده نشد میومتر هتروژن است ضخامت اندومتر 9 م م میشه جوابشوبرام توضیح بدید ممنون.
- سلام وقتتون بخیر من تنبلی تخمدان خفیفی دارم برای همین دکترم یکسری قرص تحریک تخمک گذاری و آمپولhmg و hcgبرام نوشتن پریودی هامم نامنطمه، قرص دوفامد هم برام نوشتن،، دیشب که شب نهم قرص بود ی رگه ی خون دیدم،،امشب هم خیلی کم دیدم، علتش چی هست؟ ممنون میشم راهنماییم کنید🙏🏻🌸 آخه خیلی استرس دارم🥲
- پریود نامنظم
سلام دکتر عزیز وقتتون بخیر من هیچ رابطه ای نداشتم و امکان بارداری اصلا نیس فقط از زمان پریودم یک هفته گذشته و پریود نشدم میخوام که زود بشم اخه چند روز دیگه عمل دارم نمیخوام پریود باشم چیکار کنم دکتر که الان پریود بشم ؟ممنونم از وقتی که میذارین ❤️
- عمومی
سلام خانم دکتر خسته نباشید .من دختری ۱۱ ساله دارم که هنوز بلوغ نشده .ماه پیش متوجه شد که لباس زیرش یک مقدار ترشح خونابه مانند داشت .فکر کردم شاید داره پریود میشه اما فقط همون یکبار بود و هنوز پریود نشده و دیگه هم اصلا اونجور ترشح خونابه ای نداشت آیا جای نگرانی دارد و باید پزشک معاینه کند
- بارداری
سلام خانم دکتر،دهمین روز پریودیم نزدیکی داشتم و از اول پریودیم قرص دروسبلا مصرف می کردم ولی شب قبل نزدیکی قرص رو فراموش کرده بودم مصرف کنم و نیم ساعت بعد از نزدیکی دوتا قرص مصرف کردم احتمال بارداری هستش ممنون میشم راهنماییم بفرمایین
- سلام خسته نباشید ..من یک سونوگرافی داشتم دیروز دراین سونو ذکر شده که یک کلات یا پولیپ به دیامتر ۹٫۵ ۶٫۵ داخل رحم مشهود است میخواستم بدونم آیا خطرناکه منظورشون چیه ممنون میشم جواب بدید
- پرسش دارویی
سلام خانم دکتر عزیز و بزرگوار وقتتون بخیر ،عذر میخوام شما برای من قرص سیپروترون کامپاند تجویز کردین یه سوال پرسیده شد در مورد بین فامیل سرطان پستان وجود داره گفتم نه بعد یادم افتاد یکی از عمه هام از نوع خوش خیمش رو داره به نظرتون من این قرص رو مصرف کنم یا بخاطر مشکلات سینه که ممکنه در آینده اتفاق بیوفته خودداری کنم؟
- زایمان طبیعی
سلام برای زایمان طبیعی بچه چهارم چند ساعت تقریبا درد میکشم؟
- مایع آزاد لگنی
سلام خسته نباشید من یک هفتس درد کمر زیر دل پهلو و سینه هام تیر میکشن خیلی خوابالو شدم و احساس میکنم باردارم و رفتم سنو گرافی دیشب گفت ک تو لگنن مایع ازاد لگنی داری احتمال داره جنین باشه و خیلی کوچیک باشه


