Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- قرص اورژانسی
با سلام. من روز نهم از عادت ماهانه نزدیکی محافظت نشده داشتم و وبلافاصله بعد ان دو قرص تنسی خوردم. فردا ظهرش هم دو قرص دیگر خوردم الان هم حدود ده روز می گدره و خیلی نگران هستم. لطفا راهنمایی کنید. خیلی استرس دارم
- احتمال بارداری
سلام آیا بعداز مصرف قرص اورژانسی حتما باید خونریزی داشته باشیم،؟؟ اگر نداشته باشیم احتمال بارداری وجود دارد؟؟
- تیروئید
با سلام و عرض ادب من در ماه هشتم بارداری آزمایش تیروئید دادم و تی اس اچ ۵/۲۲ بود و دکتر قبلش هم اصلا برام آزمایش تیروئید ننوشته بود میخواستم بدونم آیا جنسن در معرض خطر قرار گرفته است؟
- تاخیر در پریودی
سلام خانم دکتر من ۳۱ سالمه،دو هفته از پریودم گذشته بود،آزمایش بتا دادم منفی وسنو هم انجام دادم گفتن تخم دان سمت چپم تبل،بعد دکتر دوتا آمپول برام نوشت تا پریود شم دوتا قرص،قرص متفورمین ۵۰۰گفت همراه غذا بخورم و یکی قرص لتروفم ۲/۵نوشت،من حالا از قرص متفورمین میترسم بخورم گفتن قند خون رو میاره پایین،آیا استفاده کنم این دارو رو؟؟
- ایا عمل سفید کردن با لیزر باید بعد لیزر کامل موهای زاید تناسلی باشه یا بعد سفید کردن میشه ازاون لیزر رفع موهای زاید استفاده کرد؟
- بقایاسقط
دیروزدیروزسقط داشتم گفتن ک بفایا ب اندازه 9سی سی مونده میخام بدونم نیاز ب کورتاژ هس یاخودش دفع میشه البته بعد اومدنم ب خونه ی مقداری دفع هم داشتم
- بارداری در روز دهم سیکل
سلام وقت بخیر در روز نهم سیکل نزدیکی داشتم البته بصورت طبیعی جلوگیری کردم و یک ماه از قطع ال دی هم میگذره. روز دوازدهم سیکل ترشح تخمک گذاری داشتم.ایا امکان بارداری وجود داره؟و اینکه چند روز بعد از دیدن ترشح تخمک گذاری تخمک آزاد میشه ممنونم از وقتی که میگذارید.
- عوارض کم شدن اب آمونیوتیک
سلام، لطفا عوارض کم شدن اب آمونیوتیک رو میفرمایید؟
- لکه بینی
سلام من دوهفته اس ترشحات خونی دارم ویه دفعه خیس میشم رفتم سونو گفت پولیپ داری باید کورتاژکنی میشه قرص دزسپیتو بخورم پاک بشم ؟
- اقدام به بارداری
چجوری با داشتن کیست ۳۳mmسپتوم دار باردار شم
- بارداری
هفته هفتم بارداری هستم لکه بینی دارم برام شیافت فرنوژست ۲۰۰ نوشته نمیدونم چقدراستفاده کنم روش هیچی ننوشته
- عفونت
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر.من دو هفته ای هست که قرص فارینات و اکنوترن استفاده میکنم. چند روزی هست دچار عفونت شدم ،میتونه عفونت از عوارض قرصها باشه
- لکه بینی بعد از جراحی
با سلام و خسته نباشید به خانم دکترعزیز بزرگوار، ۴۶ ساله و مجرد هستم نوزده مرداد عمل برداشت فیبروم انجام دادم ده روز بعد امپول زیرجلدی که تجویز کرده بودین رو تزریق کردم به مطب مراجعه و شما فرمودین تا دو ماه نباید پربود بشین بیست و دو روز بعد از عمل پریود شدم که خونریزیم تقریبا زیاد بود با مطب تماس گرفتم گفتن مشکلی نیست ولی اگر مدت زمان پریودی زیاد شد اطلاع دهید ششمین روز پریودم تموم شد ولی از همان روز تا به الان که ده روز میگذرد لکه بینی دارم خیلی نگرانم،خانم دکتر مشکلی هست؟ راهنمایی بفرمایید ؟با تشکر از شما که وقت گرانبهای خود را در اختیار ما میگذارید.
- معنی ریم نازک در بین دو لایه آندومتر چیست
سلام لطفا معنی ریم نازک مایع در بین دو لایه آندومتر در سونوگرافی رحم برام توضیح بدم و بفرمایین راه حل چیه با توجه به اینکه 2 ماه پریود نشدم بقیه سونو رحم و ضمایم طبیعی هست مرسی
- خارش واژن
با سلام خدمت شما خسته نباشید من از بیماراتون هستم برای خارش واژن برام کرم کلیندازول تجویز کردین مصرف کردم تقریبا یه هفته ای خوب شدم بازم خارش دارم باز از همون دارو میتونم استفاده کنم یا تجویز دیگه ای دارین؟ ممنون از شما
- پریود نامنظم
باسلام.وخسته نباشید من 31 ساله، از دوران مجردی همیشه پریود نامنظم داشتم .گاهی اوقات دو یا سه ماه پریود نمیشدم بعد از زایمانم بهتر شد تو این سالها سونو میدادم کیست داشتم و با دارو رفع میشد و دوباره ... دو ماه پیش سونو دادم دکتر سونوگرافی گفتن اکوی پارانشیم رحم هتروژن هست و کیست ندارم قبلش دو بسته قرص کنتراسپتیو دی ای خوردم که پریودم 3 ماه منظم بود. آخرین پریودم 7 فروردین بود مطمینم که باردار نیستم بیبی چک هم منفی بود لطفا بفرمایید چه دارویی مصرف کنم پریود بشم
- رحم
سلام معاینه جسم رحم چگونه انجام میشود؟
- میگرن دوران قاعدگی
سلام خانم دکتر روزتون بخیر من چند ساله که در بازه ی ۱۰ روز قبل از قاعدگی، یا دقیقا روز قبل از شروعش، یا روز سوم تا پنجم قاعدگی، یا یکی دوز نزدیک تخمک گذاری دچار میگرن میشم. یعنی هر ماه حداقل دو بار در بازه هایی که گفتم سردرد میگیرم. اغلب ۲۴ ساعت سردردم طول میکشه، سرگیجه و حالت تهوع و افت فشار پیدا میکنم. گاهی حتی گنگی سر تا دو سه روز طول میکشه. فقط هم سردرد نیست، عصبی شدن و تغییر ناگهانی خلق و خو و حساس بودن بیش از حد به رفتارهای اطرافیان هم همراهش هست. از نظر سابقه بیماری، ده سال به دلیل هپاتیت آتو ایمیون آزاتیوپرین مصرف میکردم، که الان سه ساله برای کبدم هیچ دارویی مصرف نمیکنم و آنزیم های کبدم نرمال هستن. سه سال هست که مبتلا به کولیت اولسرو هستم و روزی ۱۶۰۰ میلی آساکول مصرف میکنم.
احساس میکنم کولیت من علاوه بر استرس خودم بیشتر به این دلیل ایجاد شده که هر ماه به خاطر سردردهایی که داشتم مرتب بروفن و ژلوفن استفاده میکردم و حتی تا قبل از تشخیص کولیت هربار دو تا ژلوفن میخوردم تا سردردم قطع بشه.
در حال حاضر پزشک گوارشم مصرف مسکن های بروفن و ژلوفن رو ممنوع کرده، گرچه مصرفشون هم دیگه بی فایده ست و فقط باعث طولانی تر شدن سردردهام میشه.
خیلی در مورد میگرن های دوران قاعدگی و PMS و تاثیر تغییرات هورمونی روی سردرد و اختلالات عصبی مطالعه کردم. اما جز ورزش کردن و دمنوش های گیاهی راهی موثر پیدا نکردم. البته همینها هم اثرشون در حد خفیف کردن درد بوده و مشکل من همچنان باقیست و واقعا خسته ام کرده و حتی روی روند کار و زندگیم اثر منفی گذاشته. آیا راهی برای رفع این میگرنها هست؟ آیا نیاز هست که آزمایشی انجام بدم تا مشکلم دقیق تر مشخص بشه؟ ضمن اینکه کم خونی ارثی و مشکل کمبود وزن هم دارم،۳۰ سال دارم، وزن ۴۶ کیلو و قدم ۱۶۱ هست.
منتظر پاسخ شما هستم پیشاپیش متشکرم - کیست
سلام ببخشید من کیست یونی لوکولار دارای جدار نازک حاوی سپتا ظریف و دبری اکوژن به دیامتر 65 میلی متر در تخمدان چپ دارم....آیا خوش خیم هست یا بد خیم؟
- سلام هفته ۱۳ بارداری هستم دچاره خونریزی شدم در سونوگرافی تصویر ناحیه هیپواکو با ابعاد ۲۲×۴۲م.م در زیر لبه تحتانی جفت به نفع هموراژی ساب کوریونیک دیده شده آیا نگران کننده است لطفا راهنمایی کنید ممنون


