Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سقط جنین
با سلام وخسته نباشید من دوبار اقدام به بارداری کردم و موجب سقط جنین شد . میخواستم بدونم اگه واژن زیاد گشاد باشد موجب سقط جنین خواهد شد .؟؟؟ مرسی جواب بدین
- باردارشدن
سلام خانم دکتر من 28سالمه دوتا پسر دارم پسر دوم 4سالشه و 9ماه پیش فهمیدم تنبلی تخمدان دارم و برای مرتب شدن ماهیانم قرص ال دی استفاده کردم و الان میخوام باردار شم رفتم دکتر بهم قرص مدروکسی پروژسترون داد گفت از 14پریودی به مدت 10شب بخور اگه من شب های که قرص رو مصرف میکنم و جلوگیری نکنم همراه قرص خوردن باردارمیشم؟؟؟
- زمان زایمان
سلام خانم دکتر خسته نباشین من 17 اسفند پیشتون بودم و با حساب خودم 30 هفته و 6 روز بودم اما واسم نوشته شد هفته 32 و تاریخ زایمان اکثرا 28 اردیبهشت بود اما این بار شد 13 اردیبهشت؟ چرا اینقدر جلوتر اومد؟ اگه از آخرین پربودی حساب بشه که 22 مرداد بود تا نیمه اردیبهشت میشه 8 ماه و نیم. آیا این تاریخ زایمانی که زده میشه واسه زایمان طبیعیه یا سزارین؟ با تشکر فراوان سال خیلی خوبی رو براتون آروز میکنم.
- ماندن بقایا
سلام من سقط داشتم سنودادم ۲سانت بقایا مونده بود دوباره ۵تا قرص سقط مصرف کردم واژنی و زیرزبانی .خیلی کم یکی دوبار حالت رگی اومد پایین ازمایش خون دادم اومده بود روی ۱۰ بعد دکتر۲۰ تا قرص بهم داد تقریبا ۱ هفته میشه مصرف دارم میخام ببینم دفع میشه یا خون ریزی میکنم
- مصرف قرص سیبل
سلام، من در مدت مصرف قرص سفید رابطه داشتم ایا باعث بارداری میشه؟ یا قرص سفیدا هم تاثیر دارن
- سونو آنومالی
سلام .در سونو آنومالی گفتن که روده اکوژن گرید یک هست و کلیه ها کنی ورم دارند. آزمایشهای ژنتیکم هر دو خوب بودن . به نظرتون مشکلی هست ؟
- قرص Utrogestan
با سلام و خسته نباشيد من در هفته ی ششم بارداری دچار لکه بینی شدم و پزشک قرص Utrogestan 200 را برایم تجویز کردند.روزی یک عدد.از زمانی که این قرص را میخورم حدود یکساعت بعد از آن دچار سرگیجه ی شدید میشوم.به تازگی اطراف ران هایم نیز قرمز شده و مانند گرمک جوش های ریز قرمز زده است. آیا از عوارض قرص است؟ باید مصرف آن را ادامه بدهم یا اینکه دارویی جایگزین مصرف کنم؟البته لکه بینی ام کاملا قطع شده است. و فقط سه عدد از این قرص را تا به امروز مصرف نموده ام. باتشکر
- سوال مهم بارداری
سلام من هفته ۱۳ بارداری هستم و دو یا شاید سه روز طول بکشه ک مدفوع نکردم ایا مشکلی پیش میاد خیلی میترسم لطفا راهنماییم کنید
- سونوگرافی آنومالی دیررس جنین
سلام خانم دکتر ببخشید بهترین زمان انجام سونوگرافی آنومالی اسکن تاخیری یا همون سونوگرافی آنومالی دیررس جنین چند هفتگی است؟ در چند هفتگی اعضای بدن جنین از لحاظ آنومالی های دیررس کامل بررسی میشن؟
- دفع بقایای سقط
سلام خسته نباشید من سقط داشتم بقایای خاصی نمانده است.. 14 روز گذشته خونریزیم قطع شده سونو رفتم گفت خیلی کم مونده با پریود بعدی دفع میشود میتوانم قرص ال دی را شروع کنم..
- سرکلاژ شکمی
سلام خانم دکتر من دو زایمان زودرس داشتم و الان سرکلاژ شکمی انجام دادم و در هفته ۷بارداری هستم ولی دکترم بهم دارویی ندادن گفتن از هفته۱۲ شیاف استفاده کنم به نظرتون دیر نمیشه؟از الان شیاف پروژستورون استفاده کنم؟
- بارداری
سلام من دو نوبت لوپومیر ۷۵تزریق کردم برای درمان اندومتریوز ایا احتمال بارداری ناخواسته هست ؟
- بارداری
سلام من باردارم22هفته رابطه ی جنسی که مشکلی نداره
- عقب افتادن پریودی
سلام وقت بخیر خانمی هستم ۲۷ ساله ۸ روزه پریودیم عقب افتاده فقط دو روز لکه بینی داشتم تست بی بی چک هم منفی بوده آیا باردار هستم؟
- مصرف قرص نورم اسکین
سلام من ۳ عدد قرص نورم اسکین و یک و نصفی قرص اسپیداکتون مصرف کردم که متوجه شدم باردار هستم میخاستم بدونم روی جنینم اثر گذاشته
- دیابت بارداری
سلام خانم دکتر، من در هفته 33 بارداری هستم. اوایل ماه هفتم برام آزمایش تست گلوکز نوشتید که قند بعد از گلوکزم بالا بود ( 225 ) و منو به متخصص غدد معرفی کردید. از اون به بعد هر بار آزمایش قند دادم ( ناشتا و بعد از غذا ) قندم خوب بود. می خواستم بدونم آیا من دیابت دوران بارداری دارم و در موقع سزارین نباید سرم قندی بزنم؟ با تشکر
- بارداری
سلام هفته 32بارداری هستم گرید جفتم دو شده خطر داره خون به جنین میرسه
- بارداری
سلام و وقت بخیر من ۱۴ روز پیش iui شدم ، پزشکم برای من سی تا قرص دوفامد ۱۰ تجویز کردن که هر ۱۲ ساعت یکی بخورم ، همیشه پریود هام منظم بوده وتا به حال تجربه ی عقب انداختن پریود رونداشتم . این ماه سه روز عقب انداختم و بعد از سه روز دچار لکه بینی قهوه ای شدم ، آیا عوارض قرص و نشانه ی پریود هست ؟ باید قرص روقطع کنم ؟
- درمان سیست نوبوتین حداکثر ۷ میلی
با سلام هفته ۸ سونو دادم نوشته جفت سیرکولار یه جا نوشته شکل غیر طبیعی جفت هست یه جا میگن به معنای جلو بودن جفت و پایین بودن جفت نگرانم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
- بارداری
سلام. درد استخوان باسن در بارداری طبیعیه؟


