Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- درد مقعد زمان پریود
سلام من ۳۰ سالمه مدتی است ک پریود میشم زیر شکمم ک درد میگیره تیر میکشه به مقعدم طوری ک حتی نمیتونم مقعدمو جمع با ول کنم دردش بدتر میشه حتی اگه با دست زیر شکمم فشار بدم مقعدم درد میگیره
- فولیکولارسیست
سلام وقت بخیر خانم ۳۹ساله ای هستم که الان ۴ساله لوله هاموبستم تاالان مشکل خاصی نداشتم ..الان ۲ماه پریود نشدم ..سونو دادم که گفتن یه فولیکلارسیست با جدار اکوژن به ابعاد ۲۳در۱۸دارم درتخمدان راست باتوجه به شرح حالم دکتر سونو گفته باید سونو فالواپ انجام بدم ...گفت ممکنه بارداری خارج رحمی باشه ..خیلی نگرانم میشه لطفا جواب بدیدن چیکار باید بکنم
- بیماری زنان
سلام ببخشید من یساله ازدواج کردم من دو ماه پیش به دکتر مراجعه کردم زخم دهانه رحم و عفونت باکتریایی و قارچی داشتم دارو استفاده کردم دکتر گفت خوب شدی اما تمام این مدت بازم سوزش داشتم تا دیروز درباره مطب پزشک دیگه رفتم گفت همون مشکلا رو داری و خوب نشدی تست پاپ اسمیر گرفت و دارو داد اما جواب ازمایش و سونو 8 مهر میاد و من 7 ام تاریخ پریودمه که چند روزم جلو میفته اما تا اوون موقع داروهام تموم نمیشه و نمیشه باز برم معاینه حالا با توجه به اینکه ی هفته تقریبا مونده تا پریودم میشه سیپروترون بخورم تا پریود نشم ؟ عوارض نداره بدترشم ؟
- سونوگرافی
با سلام منظور ازضخامت دولایه ۱۷میلیمتر وهتروژن است و میوممورال هتروژن ۲۹میلیمتر در اندام ادامه با فشار بر آندومتر چیست سن بیمار ۶۲سال می باشد لطفاً راهنمایی کنید ممنون
- ماستیت گرانولوماتوز
سلام من ماستیت پستان داشتم و خوب شدم هر چند ماه یک بار هم سونو میدم. این سری توی سونوی من نوشته بود یک توده هیپواکوی لوبونی به اندازه ۷۵ میلی متر که اکنون امتیاز ۳ تا ۴ الاستوگرام دارد. و جای دیگه نوشته ضخیم شدن دو طرفه پری داکتال دیده میشود لطفا راهنمایی کنید منظورش چیه خطرناکه یا نه.
- پریودی
سلام ایا عفونت یا قارچ روی پریودی تاثیر دارد ؟ من پریودیم بهم ریخته و سنوگرافی دادم و پزشک موقه ی سنو پرسید پریودیت منظم. نپرسیدم چی دیده که اینو پرسید.ایا چیز خطرناکی است؟ مشکل چیست؟
- زنان
سلام بعد از ۱۲سال درد شدیدی در ناحیه سزارین دارموقتی زیاد بشینم رو زمین درد زیادتر میشه دلیلش چیه
- استفاده از کرم واژینال دالاواگ در دوران پریودی
سلام.خانم دکتر عزیز . من عفونت شدید داشتم تقریبا ۵ ماه بود پریود نمیشم . ولی همین که کرم واژینال کلیندامایسین رو استفاده کردم دچار خونریزی شدم. ایا روند درمان رو ادامه بدم یا نه ؟ درضمن همزمان دارم کپسول ازیترومایسین و افلوکساسین هم میخورم. ممنون از پاسخ گویی شما
- کیست تخمدان
سلام من کیست تخمدان چپ داشتم و داخل شکمم پاره شد با درد شدید و سونوگرافی کردم گفتن که کیست اندازه اش ۱۵در ۲۱ میلیمتر هست و زده احتمال اوولاسیون ,کیست تخمدان پرفوره . بعد از دو روز که گذشته الان یکم خونریزی دارم به نظرتون مشکلم جدیه .چون از دکترم وقت گرفتم ولی یه هفته دیگه وقت داده
- تفسیر سونوگرافی
خانمی 38 ساله هستم در سونوگرافی نوشته رحم به ابعاد 78*42 میلیمتر بوده و میومتر دارای اکوژنیسیته هموژن میباشد یک فولیکول 15/5میلیمتری در تخمدان چپ دیده شد یعنی چی
- برآمدگی و سنگ در ناحیه کلیتوریس
سلام چند وقت پیش که حموم بودم دقیقا در ناحیه کلیتوریس متوجه وجود یه چیزی به اندازه سر انگشت شدم که به رنگ قهوهای بود من درش آوردم و واقعا نمیدونم اون چی بود و دلیل بوجود اومدنش چی بود این موضوع خیلی باعث نگرانیم شده. جدیداً وقتی دوباره اون ناحیه رو نگاه میکنم تا ببینم هنوز چنین چیزی هست یا نه متوجه شدم که ناحیه خارجی کلیتوریس، سمت چپ یه برآمدگی هست که من راجع بهش تحقیق کردم شکل زگیل تناسلی نبود. ممنون میشم اگه بگید مشکل چیه و آیا چیز نگران کنندهای است؟ ممکنه به علت خودارضایی زیاد چنین چیزی بوجود اومده باشه؟ من ۱۶ سالمه و تا الان رابطه جنسی نداشتم..
- عفونت سزارین
بخیه های سزارینم سوراخ شدن عفونت میزنه بیرون
- سقط جنین
من ۳ماه باردارم نمیتونم بچه روبدنیا بیارم میشه هزینه سقط وبهم بگید
- پولیپ
پولیپ با فیبرون چه تفاوتی داره . پولیپ ۴ سانتی نیاز به عمل داره
- خونریزی شدید
سلام.45سال دارم وحدود4سال هست خونریزی شدید دارم البته2بار کورتاژ تشخیصی کردم باراول حدود2ماه خوب بودم و بار دوم حدود1سال خونریزی طبیعی داشتم وفقط زمان پریدیم.اماالان باز 20روزه شروع شده خونریزیم.قبلا پزشک قرص ترانسید تجویز کرده بود که الان خوردم اما اثر نداره.ضمنا سنو داده بودم چندسال پیش و دیواره رحمم خیلی ضخیم بود ودیگه هیچ مشکلی ندارم نه رحم نه تخمدان.لطفا راهنماییم کنید چیکار کنم تا خونریزیم قطع بشه.بااین اوضاع کرونا نیترسم بیرون از خونه برم.بینهایت ممنونم
- ضایعه اکوژن
سلام من ۳۳ سالمه ازدواج نکردم تا حالا۳۰ بهمن پریود شدم و ۱۲ اسفند سونوگرافی دادم در تخمدان راستم یک فولیکول با جدار اکوژن به دیامتر ۱۵ میلیمتر در تخمدان راست مشاهده شده. آیا این یعنی وجود کیست؟
- کلو میپرامین
آیا قرص کلومیپرامین برای افراد باردار مضر است؟
- سقط خودبخودی
سلام وخسته نباشید من در یک سال ۳بارسقط خودبه خودی داشتم بعد از تشکیل ساک حاملگی بعد از مدت کوتاهی خونریزی وداع صورت می گیره از لحاط ژنتیک مشکلی ندارم فامیل نیستیم دوست دارم دلیلشو بدونم ویا چه راهکاری برای این وجودداره
- قارچ واژن
سلام وقت بخیر قارچ واژن ممکنه روی پوست اطراف واژن یعنی قسمت لابیا ماژور اثر بذاره و باعث قرمزیش بشه؟
- سوال از دکتر زنان
سلام خانم دکتر من دوماه است که پریودم و خونریزیمقطع نمیشه به دکتر مراجعه کردم و گفتن کیست و ضخامت آندومتر داری بعد برام آمپول استروژن و پروژسترون تجویزکردن مبخواستم ببینم عوارض نداره منتزریق کنم چون کیست غیرسرطانیه سینه هم دارم و غیراز آمپول قرص های استرادیول و دزوسپتیو تجویزکردن آیا مشکلی نیس منمصرف کنماینارو؟؟


