Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سندرم راکی تانسکی
سلام. من سندروم راکی تانسکی داستم و ۱۰سال پیش عمل جراحی انجام دادم. ولی الانمتوجه شدم که بدلیل بی دقتی پزشک، طول واژنم کوتاه شده. خواهش میکنم بگین درمان میشه یا نه.
- خونریزی بعد زایمان
17 روزه سزارین کردم امروز سونو دادم گفتن هماتوم داری ولی خونریزی شدید ندارم فقط لکه بینیه بنظرتون درمان داره؟
- سقط خودبخودی
سلام وخسته نباشید من در یک سال ۳بارسقط خودبه خودی داشتم بعد از تشکیل ساک حاملگی بعد از مدت کوتاهی خونریزی وداع صورت می گیره از لحاط ژنتیک مشکلی ندارم فامیل نیستیم دوست دارم دلیلشو بدونم ویا چه راهکاری برای این وجودداره
- خونریزی شدید و طولانی
سلام.من43سال دارم ومدت یک سال خونریزی شدید دارم .سونورفتم گفتن میوم وفیبرون خیلی زیادی داری وباید کورتاژکنی .دردوران قاعدگی از ترانسیداسید استفاده میکنم ولی خیلی موثر نیست درضمن تاری دید زیادی گرفتم چشم پزشکی رفتم گفتن مشکلی نداری.خواستم بپرسم آیا میشه بخاطر مصرف قرص ترنسید باشه واینکه باکورتاژ مشکل خونریزیم حل میشه یا نه .خیلی ممنون.
- خونریزی غیرطبیعی
با سلام من ۴۹ سالمه و ۳ ۴ ساله خونریزی شدید دارم و هورمون هم دکترا بهم دادن جواب نگرفتم ویک ماه پیش کورتاژ تشخیصی انجام دادم که نمونه م مشکلی نداشت و بعد از کورتاز هم پریود شدم و خونریزی شدیدی داشتم نمیدونم چکار کنم خسته شدم لطفا راهنماییم کنید ممنون
- زنان و زایمان
سلام خسته نباشید من زنی ۴۵ ساله هستم که دو ساله که دچار خونریزی های نا منظم و گاهی شدید و طولانی شده ام در حال حاضر با توجه به سونو گرافی جدیدم میوم های متعدد ددارم کا بزرگترین آنها ۱۸ میلی و ۸ میلی هستند همچنین خط اندو متری ۲۲ میلی می باشد و یه کیست ساده در تخمدان چپ به قطر ۲۹ میلی متر دارم ۰۰۰ کمکاری تیروید و کبد چرب گرید ۱ ویه عدد سنگ صفرا هم دارم در حال حاضر خونریزیم زیاد نیست ولی کم خونی شدید هم دارم دکتر برام ترنسید یه روز در میان با مفنامیک اسد روزی دو بار تجویز کرده به اضافه روزی یه عدد اسید فولیک ۵ من هنوز شروع به خوردن نکردم می تواستم بدونم با شرایط بیماریم چکار کنم ۰۰۰ ممنون
- قرص
سلام خسته نباشید قرصهای ترکیبی تری فازیک سه رنگ تا چندهفته باید از روش کمکی استفاده کرد؟ بسته اولم تازه شروع کردم،
- دردشکم ومقعد وواژن دردوران قاعدگی
سلام ببخشید وقتی که پریود میشوم زیر شکمم خیلی درد میکند و روز اول و گاهی دوم این درد منتهی می شود به مقعد و واژن و کمی لرز هم دارم(درد مقعد مثل عمل لواط درد داره)میشه علتش را بفرمائید؟
- قطع مصرف قرص سیبل
سلام من چند ماهه که آ یو دی گذاشتم و به دنبالش فاصله ی پریودم کم شده بود و خونریزیم زیاد . دکترم قرص سیبل رو تجویز کردن . اما بلافاصله بعد از اتمام پریودیم دچار دردهای خفیف زیر شکم و ادامه ی لکه بینی شدم . طوری بعضی از روزای آخر مثل روزای پریود خونریزی دارم . می تونم مصرف قرص رو قطع کنم ؟ تا الان حدود ۱۵ تا استفاده کردم
- عفونت hpv
سلام وقت بخیر. دخترم 22 سالشه. در سن 16 ازدواج کردن بلافاصله بعد ازدواج دچار تبخال تناسلی شدن و دکتر قرص صد ویروس و پماد برای داخل واژن و بیرون واژن تجویز کردم. تا اینکه بعد 6 سال دخترم مجدد دچار تبخال شد و دکتر پاپ اسمیر و کلکوسکوپی.. انجام دادن. ک متاسفانه دخترم ب ویروس hpv16 مبتلا شد واکسن گارداسیل و ازون تراپی برای عفونت شدید دخترم انجام دادن و گفتن بعد 3 هفته در صورت ترشح و علا/م عفونت مجدد ویزیت بیا. یدو هفته از بعد دوباره ترشح بودار شروع شده. بعد ازون تراپی داروی خاصی برای ویروس hpv تجویز نکردن. راهنمایی کنید چیکار کنم
- خ ریزی زیاد ولخته
سلام از فروردین امسال خونریزی های طولانی همراه لخته های بزرگ همراه خونریزی زیاد وبعد تمام شدن دوران پریودم لکه بینی مداوم تا پریودی بعدی پارسال اسفند یه سقط ۸ هفته داشتم که باید کورتاژ میشدم ولی انجام ندادم تا خودش باقی بقایا دفع شه سه تا دکر زنان در طول این مدت رفتم اولی آزمایش پاپ اسمیر نوشت دادم مشکلی نبود جز یه عفونت خیلی کم که گفتن طبیعیه بعد دکتر دوم سونو نوشت تو سونو گفتن مشکلی نیست دکتر سوم برام مفنامیک اسید ویتامین کا واهن نوشت گفت اگه باز خوب نشوی بیا برای معاینه واونو ترانس واژینال میخواستم بدونم مشکل چیه آزمایش خون هم دفعه اول پیش دکتر رفتم دادم برای بارداری فکر کردم باردارم منفی بود ولی همش لکه بینی دارم در طول ماه در پریودم هم خونریزی شدید ولخته که از کار زندگی میفتم دوتا بچه دارم یکی ۳ یکی ۱۰ ۳۲ سال سن دارم خونریزی غیر طبیعی تو خانوادمون مادرم مثل من بوده
- عمومی
سلام اکه نخ سرکلاژ باز نشه موقع زایمان چ عوارض و علائمی داره چرا بعد نه ماه زایمان هی چند روز در میان خونریزی دارم؟
- اندومتر
سلام ، تزریق آمپول واریوپپتیل یک هفته مانده ب عادت ماهانه مردی ندارد ؟
- درد جای بخیه
سلام وقتتون بخیر ۷ سال پیش زایمان سزارین داشتم و الان دوهفته ست قسمت چپ جای عملم میسوزه و موقع نشست و برخاست خیلی درد میگیره لطفا راهنماییم کنید که به خاطر چیه
- توده اکوژن به ابعاد7*12 میلی متر در انتهای راست اندومتر
سلام و عرض ادب من سال 91 مبتلا به کنسر سینه شدم ودر این ده سال هیچ مشکلی نداشتم و شبی یک عدد تاموکسی فن 20 استفاده می کردم تا این که دکتر تاموکسی فن را یک شبه برام قطع کرد و گفت ده سال کافیه برای خوردن تاموکسی فن حالا بعد از دو ماه رفتم آزمایش دادم دقیقا شش روز بعد از پاک شدن از پریودی و تو سو نو گرافی رحم مخاط اندومتر 12 میلی متر و در انتهای راست اندومتر یک توده اکوژن به ابعاد 7*12 دیده شده که می تواند مطرح کننده ی پولیپ باشد آیا میتونه مشکل ساز بشه به نظر شما اگر کل رحم را بردارم بهتر نیست ممنون میشم راهنمایی کنید
- سوزش واژن
سلام من ۲۲سالمه ومتاهلم نزدیک ۴سال سوزش واژن دارم کلی دکتر رفتم وقرص چرک خشک کن قوی مصرف کردم ازمایش دادم وهیچ تشخیصی ندادن اما اثری روی سوزشم نزاشته قرصا ،دلیلشو نمیدونم سوزشم به خدی زیاد و دردناکه که زندگیم مختل کرده یه تایم یکماه سوزش میگیرم ماه بعد خوب میشه ودوباره شروع میشه
- درباره مصرف قرص دوفامد
سلام خانم دکتر عزیزمن دیماه بخاطر پولیپ های رحمی عمل کورتاژ تشخیصی رو پیش شما انجام دادم غیر از اون فیبروم هم داشتم شما برام قرص دوفامد تجویز کردین نمیدونم تا کی باید مصرفش رو ادامه بدم و آیا بخاطر جلوگیری از برگشت پولیپ هست و باید ادامه بدم ؟
- لابیاپلاستی
سلام دوهفته از عمل لابیاپلاستیم میگذره یه قسمتای سفیدی ایجاد شده، نشانه ی عفونته؟ خانم دکتر پماد تتراسایکلین نوشته بودن ولی من بهش حساسیت دارم چه پمادی میتونم استفاده کنم؟
- ضایعه اکوژن
سلامـ۵۰ساله هستم ۴زایمان طبیعی داشتم الان مدت ۲ماهه لک بینی دارم گاهی زیادوگاهی کم چندروزهم پاک هستم سونوگرافی کردم تصویرضایعه ی اکوژن به ابعاد41در13 mm دارای پدیکل عروقی چسبیده بهچجدارقدامی اندومتر مطرح کننده ی polyp .درتخمدان راست تصویرضایعه ی کیستیک باجدارنازک ونمای ساده solidبه ابعاد30در18 درتخمدان چپ تصویرفولیکولهایی به اقطار8-2 مشاهده شده پزشکم گفته بایدکورتاژکنم نظرشماچیه
- خونریزی ناحیه کلیتوریس
سلام دکتر وقتتون بخیر دکتر من زمان رابطه اورال وقتی که کلیتوریسم تحریک میشه گاهی اوقات خونریزی داره علت این خونریزی چیه؟ و اینکه مطمئنم از واژن نیست


