Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
وقتتون بخیر آیا قرص اورژانسی که تاریخش ۵ماه گذشته باشه تأثیر خودش رو داره ؟
- مصرف دارو در دوران شیردهی
سلام پسرم ۱۹ روزشه و شیرمادر میخوره. من میتوانم قرص سرماخوردگی و سفیکسیم و چرک خشک کن بخورم؟یا براش ضرر داره؟
- مایه در کاویته آندومتر
سلام من رفتم سونوگرافی نوشتن مایه آزاد در کاویته آندومتر رویت شده یعنی چی؟
- قرص جلوگیری
با سلام. نزدیک به یکسال هست که زایمان کرده ام. دوبار پریود شدم بار اول بسیار کم و جزیی بار دوم کمی بیشتر. البته نامنظم بود و با فاصله زیاد. در این صورت چگونه از قرص جلوگیری کامپاند استفاده کنم؟ باید حتما صبر کنم تا پریود شوم و از روز اول پریود بخورم؟ یا بدون شروع پریود هم میشه استفاده کرد؟ پیشاپیش از پاسخگوییتون ممنونم.
- رفع تیرگی دستگاه تناسلی ومقعد وکشاله ران
میشه هزینه ی رفع تیرگی واژن ومقعدوکشاله ی ران روحدودی لطف کنین؟
- ازمایش ذخیره تخمدان
با سلام و خسته نباشید ۴۶ ساله و مجرد هستم جراحی برداشت فیبروم انجام دادم و به دلیل تزریق امپول دیفرلین در حال حاضر قاعدگی نامنظم دارم روز پنجم قاعدگی ازمایش ذخیره تخمدان انجام دادم ایا قاعدگی نامنظم و مصرف قرص جهت سرماخوردگی در نتیجه ازمایش تاثیرگذار است؟ با وجود کاهش ذخیره تخمدان راه چاره چیست ایا بارداری امکان پذیر است؟ نتیجه ازمایش FSH 21.2 LH 7.8 و پرولاکتین 15.3 با تشکر
- قرص ضد بارداری
باعرض سلام بنده دوهفته پیش باخانمم رابطه مشکوک داشتم که ایشون قرص اورژانسی اوسیز ۷۵ طبق دستورالعمل یکی بعدازرابطه ویکی دوازده ساعت بعد خورد وبعد آن پریودشدند وبعد قاعدگی بازهم رابطه مشکوک داشتیم که بازهم همان قرص راخورد ولی این دفعه قرص دوم را بعد ۱۴ ساعت خورد درضمن ایشان ام اس خفیف دارند حال سوال بنده اینکه: ۱_آیا اینکه دریک ماه دو دفعه از قرص ضدبارداری اورژانسی استفاده کردند ضرری داره یا اینکه اثرش در پیشگیری ازبارداری کمتره چون دودفعه استفاده شده؟ ۲_آیا اینکه قرص دوم پس از دوازده ساعت خورده نشده و پس از ۱۴ ساعت خورده شده ایا مشکلی به وجود می اورد در پیشگیری از بارداری؟؟ ۳_ایا داروی اوسیز باعث اود کردن بیماری ام اس میشود؟؟
- مصرف قرص نورم اسکین و بارداری
سه ماه دیگه عروسیمه و الان نورم اسکین مصرف میکنم و الان میخام قطش کنم اگر بعد دوماه باردار بشم خوبه یا باید بیشتر صب کنم
- پریود مجدد
سلامو وقت بخیر .من دکتر زنان رفتم برای اینکه پریود مجدد شدم بفاصله کم، برام قرص استورمارین و دوفامد داده من مجردم اینا موردی که نداره برای استفاده؟
- سونوگرافی رحم
سلام.. خانم دکتر من سه هفته پیش رابطه جنسی آزاد و محافظت نشده داشتم.. و احتمال بارداری میدادم.. یعنی استرس داشتم نکنه باردار شدم.. امرو رفتم سونوگرافی از رحم.. برای اهدا تخمک.. میخام تخمک اهدا کنم.. دکتر گفت تعداد تخمک ها کم هست.. و ی سری آمپول گفت باید بزنی برای اهدا تخمک.. ولی حرفی نزد ک شما باردار هستی.. میخاستم بدونم با سونوگرافی رحم میشود بارداری را اثبات کرد؟.. یعنی با توجه به سونوگرافی دکتر و این که حرفی از بارداری نزد.. میتونم مطمئن باشم ک باردار نیستم؟
- تنبلی تخمدان
سلام من دوماه ک پریودمنظم داشتم ولی چون این ماه نامنظم شدپریویم و درخواست باردار شدن هم داشتم دکتر بهم گفتن ازروز نهم بارداری تا دوهفته بدلیل داشتن تنبلی تخمدان قرص مدروکسی رو بخورم و یک شب درمیان رابطه داشته باشم آیا من هر ماه باید بعد پریودیم بمدت دوهفته ادامه بدم و بخورم و باعث میشه بارداربشم بااین قرص؟
- هایمن
سلام خانم دکتر پوشیدن لگ های ورزشی تنگ کش دار یا شرت لامبادا باعث پارگی هایمن میشه؟اخه خیلی وقتا شلوار واژنمو درد میاره خاستم بدونم باعث اسیب نمیشه؟
- پماد واژینال کلیندامایسین
من حدود5ماهه درگیرعفونت هستم و هر ماه یه پماد استفاده کردم.الان دارم پماد پنجم رو استفاده میکنم.خداروشکر تمام علایم عفونتم ازبین رفته.فقط 2اپیلیکاتورباقیمونده.امروز که پماد گذاشتم زیر شکمم درد گرفته مثل درد قاعدگی. میخواستم بدونم آنقدر از این پماد استفاده کردم آسیبی بهم میرسونه؟
- زنان
سلام خسته نباشید . من سیکل منظم داشتم همیشه ولی بعد از ازدواج با چند روز تاخیر اتفاق میافته . از ۶ روز تاخیر الان به یک روز رسیده طی ۳ ماه . ۱ ماه هست که اقدام به بارداری کردم .میخواستم بدونم مشکلی هستش ؟
- کانون اکولوسنت چیست
درپریودم مشکل پیش اومده رفتم سونو گرافی گفته ک یک کانون اکولوسنت کوچک به سایز 4mmدرون کاویته رحم دیده میشود که مشکوک بهGSبوده
- عمل
سلام و عرض ادب خانوم دکتر من یه زایمان زودرس داشتم بدون سرکلاژ و میخوام شما برام سرکلاژ شکمی انجام بدید چون بعد زایمانم واقعا داغون شدم و میخوام راه مطمئن تر انتخاب کنم از نظر شما مورد قبوله؟
- سلام من فیبروم دارم اندازه فیبرومم 110در94 دکترم آمپول دکا نوشته آیا تزریق کنم
- پاپ اسمیر
با سلام خدمت خانم دکتر عزیز .من خرداد ماه پولیپ رحم داشتم و با جراحی برداشته شد .دوماه بعد از عمل پاپ اسمیر دادم که جوابش زخم شدید و نشون داد .که یک سری دارو مصرف کردم و دکتر گفت دوماه دیگه مجدد پاپ اسمیر بده اگه بازم زخم شدید نشون داد باید نمونه برداری کنی...مجدد پاپ اسمیر دادم وقتی دکتر نمونه رو برداشت گفت که رحمت عالیه اصلا زخم نیست و التهاب هم نداره ..که سری قبل هم زخم شدید نشون داده بود دکتر موقع برداشتن نمونه همینو گفت....جواب پاپ اسمیر جدیدم presence of inflamation:moderate است .ایا نیاز به درمان مجدد دارم ؟؟چطور با اینکه دکتر زخم و التهابی نمیبیند باز جواب التهاب را نشان میدهد ؟ممنون از شما
- کیست تخمدان
سلام و عرض ادب. در سونوگرافی انجام شده کیست دارای سالید اکوژن داخلی در تخمدان چپ به دیامتر ۳۱ میل دیده شده خطرناکه؟ سرطانی هست؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
- عقب افتادن پریودی در دوران آبله مرغان
سلام خسته نباشید ببخشید من پریودیم عقب افتاده و امروز متوجه شدم آبله مرغان گرفتم میخواستم ببینم آیا عقب افتادن پریودیم ربطی ب آبله مرغانم داره؟؟


