Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- خوردن کپسول اووبوست
سلام کبدم لخته خون دیده شده 2سال دارو نمیخورم متخصص کبدم گفته مشکلی برای بارداری ندارم اما تنبلی تخمدان دارم سیکلم 38روزه است آیا این قرص بهم کمک میکنه .
- سلام خانم دکتر خسته نباشین در سونوگرافی که انجام دادم نوشته بودتصویر massاکوژن با حدود مشخص به ابعاد19*10درآگزیلاریتیت درمحازاتساعت 2در برست سمت چپ مشهود است لطف کنید راهنماییم کنید خیلی نگرانم دادمنوشته
- سلام من ۲۲ سالمه ودیروز انتقال داشتم دکترم فقط آمپول پررژستورون برامنوشتن که یکی روز ویکی شب بزنم هر دوازده ساعت ولی قرص استرادیول برام ننوشتن من نگرانم آیا لازم نبوده که ننوشته یا در همه ی آی وی اف ها لازمه میشه جوابم وبدین خیلی نگرانم
- فکوس اکوژن در رحم
سلام خسته نباشید،مجرد هستم سنوشدم نوشته توسنوگرافی که فکوس اکوژن در میانی رحم دیده شده،راهنماییم کنیدلطفا
- زیبایی
سلام
خسته نباشید. شما تزریق چربی به واژن انجام میدید؟ هزینه اش رو میفرمایید؟ - تاخیر در پریود
سلام خسته نباشید من تنبلی دارم الان چهار ماهه که دارو میخورم متفورمین و کلومفین وپروژسترون ماه قبل امپول تحریک زدم فولیکول غالب داشتم ولی نشد این ماه فقط قرص خوردم پریودم تواین مدتی که دارو میخوردم منظم بود این ماه ۵ روزه از موعد گذشته و پریود نشدم یه هفته ای میشه سردرد وسرگیجه دارم سینه هام خیلی درد میکنه درد پریودی هم بعضی وقتا دارم چند روزی میشه سوزش و خارش و ترشحات دارم الان من باردارم یا نه احتمالش هست به خاطر عفونت پریودم عقب افتاده ممنون
- خونریزی شدید
سلام.45سال دارم وحدود4سال هست خونریزی شدید دارم البته2بار کورتاژ تشخیصی کردم باراول حدود2ماه خوب بودم و بار دوم حدود1سال خونریزی طبیعی داشتم وفقط زمان پریدیم.اماالان باز 20روزه شروع شده خونریزیم.قبلا پزشک قرص ترانسید تجویز کرده بود که الان خوردم اما اثر نداره.ضمنا سنو داده بودم چندسال پیش و دیواره رحمم خیلی ضخیم بود ودیگه هیچ مشکلی ندارم نه رحم نه تخمدان.لطفا راهنماییم کنید چیکار کنم تا خونریزیم قطع بشه.بااین اوضاع کرونا نیترسم بیرون از خونه برم.بینهایت ممنونم
- رحم بزرگ – اکوژنیسته هتروژن
رحم بزرگ بوده اکوژنیسته آن هتروژن میباشد توده هتروژن به ابعاد۹۰×۹۱-۹۴×۷۰_۸۷×۷۲
- درمان کیست و فیبروم رحم و تخمدان
سلام،
دکتر ۳۰ عدد قرص وروژست و دو قرص مفنامیک اسید و ترنسید و هر کدوم سه ورق برای من نوشته و گفته بعد ۳ ماه سونوگرافی بگیرم.
۱- میخواستم ببینم، با اولین بار پریود (توی این ۳ ماه) این قرص وروژست رو بخورم و دو ماه بعد سونو بگیرم یا بگذارم ماه اخر که باید بروم سونوگرافی این ۳۰ عدد وروژست رو مصرف کنم؟
۲- من باید حدود سه ماه دیگه سونوگرافی برم، زمان سونو چند روز از قاعدگی باید بگذره؟ - زیگل تناسلی
سلام خانم دکتر عزیز 16سال قبل روی کشاله رانم چند تا برجستگی بود که نمیدونستم چیه ،8سال پیش رفتم پیش دکتر پوست با لیزر برام ور داشتن الان هم جاش بعضی مواقع خارش میاد رابطه جنسی محافظ نشده داریم یه بچه هم دارم دیگه جای دیگه هم سرایت نکرد یا شوهر هم سالمه میخواستم بدونم آیا این ویروس از بدنم خارج شده یا هنوز هم هست
- کیست
با سلام.. من یک ساله که کیست اندومتروز دارم و به همراه ان یبوست هم همیشه دارم... البته پارسال هم عمل همروویید شدم.. ایا میتونه یبوست من به خاطر همین کیست باشه یا خیر
- آزمایش خون بارداری
سلام.. روز بخیر خانم دکتر من آزمایش خون بارداری دادم.. در قسمت نتیجه، مقدار هورمون بتا نوشته شده Negative.. یعنی مقدار آنرا ننوشته.. میخاستم بدونم علت آن چیه اگر مقدار هورمون کمتر از 5 است و بارداری منفی است چرا مقدار هومون نوشته نشده.. چرا نوشته شده Negative.. با تشکر
- سلام خانم دکتر خسته نباشید من ی دختر 38ساله مجردم ی سنوگرافی دادم ک داخل سونوگرافیم نوشته یک فوکوس اکوژن ب ابعاد هشت.پنج م م فاقد فلوی عروقی در قسمت پروگزیمال اندومتر رویت شده ک میتواند مطرح کننده ی پولیپ و یا clotباشد یعنی چی
سلام اکوژن باابعاد15در5 چقدر خطر دارد
- مصرف قرص( ال دی )
سلام خانم دکتر برای جلوگیری از بارداری چه راهکار هایی پیشنهاد میکنید
- سلام تزریق آمپول واریبیتیل برای تعویق بلوغ عوارض مدارد در بزرگ سالی؟
- عمومی
سلام خانم دکتر من ۲۲ سالمه و در ناحیه ی بازو شکم و کمر و سینه و باسن مو های کرکی دارم اما خیلی هارو دیدم که در این نواحی بدنشون کاملا صافه و هیچ مویی ندارند به نظرتون این موها طبیعیه ؟
- سنوگرافی
رحم با ابعاد بزرگتر از حد طبیعی میباشد ۹۹×۴۸ اکوپترن میومتر corseمیباشد.Massواضح در جدار رحم دیده نشد
- واکسن گارداسیل
با سلام خسته نباشید. من دو ماه پیش آزمایش hpv دادم کلا منفی بود و به درخواست خودم به دکتر گفتم واکسن برام تزریق کنن. من میدونستم فقط یه دوزه. دوز اول واکسن گارداسیل را زدم و الان نوبت بعدی رسیده و نمیخوام دوز دوم و سوم را بزنم.آیا مشکلی پیش میاد که نزنم ؟یا ایرادی نداره و فقط ایمن نمیشم؟ چون آزمایشم منفی است و من و شوهرم ۶ساله ازدواج کردیم وقتی برای من منفی است پس برای شوهرم هم منفی است و ما رابطه ای سالم داریم.
- تشخیص بارداری پوچ
سلام، وقت بخیر. دوره پریود من بین ۲۸ تا ۳۴ روز متغیر هست، روز ۳۶ سیکل آز بتا دادم و میزان هورمون ۵۸ بود، یک هفته بعد مجدد آز دادم و هورمون ۱۶۳۰ بود. همون موقع سونو انجام شد و ساک بارداری به قطر ۶ میلیمتر مشاهده شد. سه هفته بعد سونو دادم و ساک به قطر ۲۲ میلیمتر مشاهده شد ولی جنین مشاهده نشد و گفتن احتمال بارداری پوچ مطرحه. من هیچ لکه بینی و علائم سقط ندارم، میخوام سه هفته صبر کنم اگه علائم سقط شروع شد که شد، اگه نه مجدد برم سونو، آیا صبر کردن به مدت سه هفته برای من خطرناک نیست از لحاظ عفونت و سایر عوارض بارداری پوچ؟
- سلام خانوم دکتر دارو واسه پلی کیست و تنبلی تخمدان چی خوبه. من کیست های ریز بخاطر پریود نشدن دراوردم یعنی روزی که باید پریود میشدم درد داشتم ولی نمیشدم. فکر میکنم بخاطر اینکه پریود نشدم کیست دراوردم چه دارویی باید بخورم. نمیتونم متخصص زنان یا داخلی برم لطفا بگید چی دارویی خوبه


