Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عمومی
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر دختری ۲۰ ساله هستم و موهای زائد فراوانی دارم در زیر گردن ، دور ناف و دور سینه خیلی زیاد به طوری که هم دور هالیه ی سینم موهای زبر و سیاه هست هم در کل سینه به صورت پراکنده و همچنین ریزش مو هم دارم. پریودام کاملا منظم هستن و مادرم موهای زائد داره با توجه به این که پریودام منظم هستن دلیل موهای زائد م چی می تونه باشه و آیا خطرناک ؟
- دفع بقایای جفت
سقط کردم. رفتم سونو گفتن یه ذره از جفت مونده آیا دفع میشه یا نیاز به کورتاژ داره. رحم به ابعاد75*43با اکوی میومتر coarseمشهود است. اندومتر در ناحیه ای به ابعاد21*13*18درقسمت فوندال متمایل به راست اکوی هتروژن نامنظم دارای واسکولاریتی مشهود است(رزیدو)
- بارداری
سلام هفته ۳۷هستم بچه تکون میخوره دوبار حس کردم که شکمم یه صدایی میده همراه حرکتش...این طبیعیه؟
- خودارضایی
سلام میشه عوارض خودارضایی رو بگین ممنون
- دندانپزشکی قبل از اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر سپاس فراوان بخاطر پاسخ من نوبت دندانپزشکی دارم در روز هفتم سیکلم و قراره در روز تخمک گذاری نزدیکی داشته باشم هفت روز بعداز دندانپزشکی رفتنم یعنی روز چهاردهم برای بارداری اقدام کنم آیا موادی که داندانپزشک برایم استفاده میکنه تاثیری برجنین آینده داره یا ربطی نداره چون هنوزجنینی تشکیل نشده
- کورتاژو بقایا مونده
سلام وقت بخیر دکتر عزیز من بچه ام تو ۶هفته رشد نکرده بود کورتاژ کردم و بقایا مونده ۲سانت و الان ۳روزه خیلی درد دارم و به خودم میپیچم امونمو بریده چیکار کنم به شما؟؟
- سلام خسته نباشیدجواب جواب سونوگرافی ک امروز گرفتم اینه در بستر اناتومیک مربوط ب رحم درفضای لکن تصویر یک ناجیه اکوفری با ابعاد 70در 4uدیده شده وفاید سپتا وجز solid است چکار کنم ؟؟؟؟
حالا باید چکار کنم لطفا کمک کنید
- تخمک اهدایی
سلام خسته نباشید ، در دوران یائسگی میتوان از تخمک اهدایی استفاده کرد؟
- خونریزی پس از زایمان
سلامخانوم دکتر من زایمان طبیعی انجام دادم، امروز روز۳۹ بعداز زایمانم هست و من همچنان خونریزی دارم کم شده بود اما دوروز هست که مثل اوایل شده شما گفتید دوماه بعد بیا بنظرتون با این اوضاع زود تر بیام مطب؟ و اینکه ممکنه این خونریزی پریود باشه؟
- سردمزاجی
سلام و عرض ادب من مدتیه که میل جنسی خیلی کم شده. موقع رابطه واژن خشکه میشه راهنمایی کنین
- بارداری
سلام من هفته۶مم پس از ارگاسم بدون دخول لکه بینی صورتی روشن مشاهده کردم ایا خطرناکه؟باید چیکار کنم
- خطرناکه؟
سلام آیا اصلاح موی زیربغل با موچین باعث سرطان میشه؟
- آمپول فشار
روند زایمان طبیعی با آمپول فشار هست برای من بسیار طول میکشه که تا لحظه آخر باید این سرم فشار باشه تا زایمان کنم با توجه به اینکه زایمان چهارمم هست وخونریزی بعد زایمان هم دارم زایمان طبیعی توصیه میشود یا خیر؟ این رو هم بگم زایمان قبلی بعد از زایمان کمی قلب درد هم گرفتم هر زایمان از اولی تا سومی به ترتیب روند زایمان طولانی تر برام شد نه اینکه سومی کوتاه تر بشه با تشکر
- کیست درموئید
سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتربنده ۲۶ سال دارم وحدود چند ماه ازدواج کردم و در سونوگرافی شکم و لگنم نوشته شده (یک ناحیه کیستیک به ابعاد ۹۱*۸۱*۶۳ منطبق بر حفره لگن دیده میشود این کیست واجد چند دیواره نازک داخلی و یک ناحیه اکوژن به ابعاد ۴۱*۳۲*۲۷ میلی متر میباشد و میتواند ناشی از مسائلی نظیر درموئید از تخمدان چپ باشد) یه یکی از متخصصین زنان نشون دادم و بهم گفتن باید جراحی بشی اما من خیلی میترسم که آسیبی به تخمدان برسه خواستم نظر شما رو هم بدونم.
- آمپول کارما
سلام بچه خوبین یه سوال داشتم
من دکتر بهم آمپول هورمونی karema داده از روز دوم پریود روزی یکی بزنم تا روز ۹ ولی الان کربلام پریود شدم آمپولمم نیاوردم ولی برسم تهران میشه روز سومم اشکال داره از روز سوم بزنم؟ - از کجا بدونم جفت آکرتا ندارم؟
سلام من قبلا دوبار سقط داشتم در ۸ هفته و در ۱۸ هفته و چند روز که قانونی سقط شد و اون موقع یادمه دوبار دچار هماتوم شدم که سقط قانونی شد مشکل داشت و در بارداری سومم در ۲۸ هفته و ۵ روز سونوگرافی بررسی جفت از لحاظ آکرتا دادم نمیدونم داپلر بود یا نه و نمیدونم رنگی بود یا نه چون تو جواب ننوشته، فقط در جواب سونوگرافی نوشته:تغییرات كیستیك درجفت دیده نمیشود،علائم واضح تهاجم جفت به دیواره رحم دیده نشد،جفت فرعی دیده نشد،علائم واضح آكرتادیده نشد،هماتوم اطراف جفت دیده نشد،درصورت وجودسابقه خونریزی بررسی جفت ورحم باMRIپیشنهادمیشود.تا به حال سزارین نشدم از کجا مطمئن بشم جفت آکرتا ندارم؟
- سنگرافی ۳بعدی
ایا حتمان باید انجام شود هزینه خیلی بالاست
- Ivf
سلام من تو سیکل انتقالم تنبلی تخمدان دارم علت تجویز واریوپپتیل چی هست آیا عوارض خاصی داره یانگران نباشم؟
- اقدام به بارداری
سلام وقت بخير من روزي ٣ عدد قرص فرتيل ايد ميخورم آيا لازم هست كه ويتامين دي هم مصرف كنم؟
- فریز
سلام خانوم دکتر من دو هفته پیش پیشتون فریز کردم بعده سه روز پریود شدم دهرو هم استفاده کردم الان ترشح ها خیلی کم شده ولی رنگ ترشحم زردو سبزه روی پد بهداشتی .نگرانم خیلی چیکار باید کنم


