Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کیست بارتولن و کلیتوریس
سلام خانم دكتر عزيزم
من از بيماران شما هستم. حدود ٤ سال پيش بارتولن سمت چپ عمل كردم و مجرد بودم. الان حدود ٢ سال عروسی كردم و از چند ماه قبل ازدواج سمت راست بارتولن زده و شما فرمودين فعلا مشكلی نداره اما الان یه ١ ماهي گنده ميشه بعد كوچيک ميشه. البته من ١ ماهی سرما خورده بودم و آموكسی كلاو دكتر بهم داده بود. خودم احساس ميكنم از اون زمان اين طوری شده و الان كه ميبينم انگار ٢ تا دونه سفيد مثل آفت روش زده. چكار كنم؟ نميخوام به عمل برسه. تو آب گرم هم ميشينم و فوق العاده بهداشتم را رعايت ميكنم. البته بخاطر اين آنتی بيوتيک كه اين همه خوردم تمام حلقم و زبونم همه يعنی امكان داره اينا همه بخاطر اون باشه؟ سر كلیتوریس هم از ديروز غروب حالت خارش داره. - بارداری
من همیشه دوره پریودیم۴روزس الان روز ۴رم ولی باز هس تروخدا توضیح بدید
- قرص واژینال
سلام من دوشب از قرص واژینال پروواژ استفاده کردم و زیر دل درد دارم میتونه به خاطر مصرف این قرص باشه؟
- پرولاکتین
باسلام من چند روزی هست که به دلیل بالا بودن پرولاکتینم دکتر قرص بروموکریپتین به من تجویز کردن ودرست یک روز میخواست به پریودم این قرص رومصرف کردم والان که یک هفته ای میگذره پریودنشدم دلیلش چیه خیلی نگرانم .آیا به خاطر قرص هستش ؟وکی پریود میشم ،ممنونم که زودترجوابمو بدید .
- جنین
در سونو انومالی در بطن چپ یه فکوس اکوژن دیده شده یعنی چی
- عفونت قارچی
سلام دکتر خسته نباشید من عفونت قارچی دارم تا حالا دکتر نرفتم ولی از یه ماما پرسیدم گفت فلوکونازول بخور تا سه روز اگه برطرف شد دیگه نخور یه بار خوردم رفع شد عفونتم الان بعد یه ماه شده برگشته اشکال نداره بازم بخورم؟ چیکار کنم کلا دیگه عفونته بر نگرده؟؟!
- پولیپ رحم و لکه بینی
سلام وقت بخیر ۳۷سالمه با سیکل قاعدگی ۲۶روزه فکر کنم دوسال میشه قبل عادت ماهانه چهار روز لک قهو های میبینم امسال بعد سونو واژینال مشخص شد دو پولیپ ۵و ۳ میلی دارم بعد مراجعه ب دکتر سه دوره بهم دوفاستون دادن از ۱۴قاعدگی تا ۲۸ که هر سه دوره بعد از مصرف دارو لک میدیدم و همون روز ۲۶پریود میشدم بعد از اتمام دارو مجدد سونو واژینال دادم پولیپ سایز۶ و ۳میلی بود یعنی دارو هیچ تاثیری نداشت فقط یک میل کمو زیاد شد الان این ماه یک هفته قبل پریودی یکم لک قو های دارم شاید روزی یه بار و عین قبل تا پریودی لک میبینم و اینکه مامانم سال ۹۷سرطان رحم فکر کنم آندومتر بود که بدخیم بود که عمل شدن ایشون بعد از یائسگی لکه بینی داشتن خیلی نگرانم این قضیه هستم که خودمم یعنی همون مشکلو دارم میگیرم؟ میشه بهم راهنمایی کنید با این شرایط من باید چیکار کنم؟
- فیبروم ساب سروزال
در قدام و فوندوس رحم یک فیبروم ساب سروزال ۱۳ سانتی دیده شد .ایا مشکل سازه؟من ۴۷ سالمه و سه ماه هست ک خونریزی پریودی نامنظم وسنگین دارم جوری ک تا ۱۲ روز بند نمیومد مجبور شدم ال دی بخورم .
- تیرکشیدن جای سزارین بعداز یک ماه تیرکشیدن دوطرف جای بخیه هام تورم و قرمزی نداره فقط از داخل تیر می کشه یه مدت خوب بود دوباره شروع کرده
- یائسگی
سلام 53 سال دارم پریودی تا حالا منظم بوده ولی دو بار پشت سر هم پریودی داشتم با فاصله 6 روز و هر بار دو هفته به پزشک مراجعه کردم آمپول دیجسترون یدونه و 60 تا قرص دو فاستون خون ریزی فعلا قطع شده ادامه بدم چیکار کنم
- تخمدان سمت راستم ضربه خورد و در ام ار ای سمت راست هیپوفیز ادنوم مشخص شد. ایا به اسیب و ضربه مربوط است؟
- اکوی ارانیشم
اکوی پارانشیم در تخمدان ها چیست
- سلام من تازه پنج هفته و سه روزمه رفتم سونو گفتن که یک توده هایپو اکو در تخمدان چپ به 20mmاست آیا خطرناک است
- عادت ماهیانه
سلام من ۷۰ روز پیش دوز اول واکسن کرونا را زدم وتا حالا پریود نشدم دوتا آمپول پروستژن زدم میشه راهنماییم کنید ممنونم
- خونریزی شدید و طولانی
سلام وقت بخیر ببخشید من خونریزی شدید دارم سونوگرافی واژینال انجام دادم و خوشبختانه چیزی نبود دکتر گفت در آستانه ی یائسگی هستی آمپول دیفرلین 3ماهه برام تجویز کرد پنجشنبه گذشته زدم ولی هنوز خونریزی دارم میخواستم ببینم علتش چی هست؟
- زنان
با سلام من خونریزی منظم داشتم،بعداز به تاخیر افتادن بمدت دو هفته لکه بینی داشتم وبعد ازآن یکهفته که لکه بینی نداشتم.خونریزی با درد در شکم کمر شروع شد.الان سه روز است.به دکتر مراجعه و دکتر سو نو گرافی نوشته بود در تصویر کاندی اکوژن به اندازه 4 در 3.2 در اندومتر رحم مشاهده میشود.دلیل آن چیست .ایا باید عمل کنم با دارو درمان نمیشود؟تشکر
- لاغری
سلام ببخشیدا میخوام بدونم شما بعد زایمان چه رژیمی گرفتید خانم دکتر
- هتروژن رحم بعد زایمان
سلام دوماه پیش زایمان زودرس داشتم بعد ۴۵ روز سنو دادم گفتن تجمع بافت هتروژن در کاویته اندومتریال بخش میانی دیواره قدامی به ابعاد ۲۵*۲۸ملیمتروبه ضخامت ۲۱ملیمتر وبه حجم ۸ سی سی مشاهد میشود نشان colt وretained دکتر برام قرص متیل ارگونین نوشت ده روز امروز اخرین روز است ولی هنوز خونریزی دارم. بتا تیترادادم منفی بود پس دلیل این خونریزی چیه 32 هم هست
- پریود
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من شیش ماه بود که قرص سیبل مصرف میکردم برای تنبلی تخمدان بعد قطع کردم و رفتم سونوگرافی دکتر بهم وفت که تنبلی رفع شده و دیگه ندارم یک هفته قبل عفونت ادرار و کلیه داشتم بهم قرص فنازوپیریدین دادم مصرف کزدم و بعد از اون من لکه های قهوه ایی میدیدم اما خون نبود دکتر رفتم گف هیچی نیس الان من پریود شدم ولی امروز سومین روزم باید باشه ولی به جای خون خون قهوه ایی میاد که نه روشنه نه تیره ولی تمام علائم پریود شدن دارم میشه کمکم کنید ممنون🙏
- بکارت
سلام وقت بخیر چند روز پیش هنگام شست و شو چون ناخنم بلند بود یکهو در حد ثانیه ب واژنم خورد(داخل نرفت) و شروع به خون ریزی کرد و در حد ۴ ۵ دقیقه خون اومد و بعد بند اومد درد و سوزشی هم نداشتم اصلا نمیدونم این خون در اثر اسیب به پرده بوده یا ب لایه های بیرونی برخورد کرده خون ریزی کرد میشه لطفا راهنمایی کنید.


