Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- حاملگی در محل اسکار سزارین
ساک حاملگی ۶ هفته بدون فتال پل در محل اسکار سزارین تشخیص دادن،روش درمان به چه صورت است،دوباره قصد بارداری دارم
- خارش بارتولین
سلام خانوم دکر خسته نباشید من بارتولین قسمت راستم خارش داره و درد داره. وقتی سرپا هستم و دست میزنم از سمت چپم بزرگ تره اما موقه ای که دراز میکشم این تفاوت احساس نمیشه. باید بگم که متاسفانه به طور اتفاقی با مشت به بارتولینم حدود چند ماه پیش ضربه وارد شد. حال احساس میکنم آب سردی از بارتولینم خارج میشه و روی پوستم میریزه و تا پشتم و پام این حس رو دارم و مدتی است که کل بدنم این احساس رو دارم. ایا احتمال پارگی یا سوراخ بودن وجود داره؟ احتمال عفونت و پخش شدن ان در کل بدن وجود داره؟ این احساس خیسی و حرکت آب دقیقا زیر پوستمه. واقعا آب و من حسش میکنم
- جراحی
سلام خدمت خانوم دکتر عزیز.من نزدیک سه ساله زایمان کردم بعد سزارین شدم.گاهی این گوشه های بخیم احساس درد دارم.واینکه موقع نزدیکی زیر دلم وبخیه هام بیشتر درد میگیره.علتش چیه؟باتشکر
- سزارین
باسلام من فرزنداولم رو در ۴۱هفتگی ازدست دادم روز عمل که رفتم گفتن صدای قلبی نمیشنویم و عملم کردن الان ۲ماه ونیم گذشته آیا بعداز ۳ماه از سزارین اولم اگه اقدام کنم مشکلی برای رحمم و جنینم پیش نمیاد
- آمپول واریوپپتیل
سلام دوهفته پیش این آمپول را برای قطع پریود تزریق کردم قطع نشد هیچ بلکه الان دوباره خونریزی دارم دوتا کیست تقریبا بزرگ دارم دکتردوتا ازاین آمپول تجویز کرده برای قطع پریود قبل از جراحی حالا اگه ممکنه بگید چکار کنم ممنونم
- زنان
سلام خسته نباشید من ۴۹ سالمه و دکتر بخاطر خونریزی خیلی شدید در زمان پری به خاطر وجود فیبرم بزرگ آمپول دکاپپیتل را تجویز کرده که به هیچ وجه پیدا نکردم حالا نوع زیر حلدیشو پیدا کردم می خواستم ببینم فرقی نمی کنه می تونم استفاده کنم آیا اینهم بصورت ماهانه تزریق میشه . ممنون از شما
- ایا برای بقایای ۱۶در۱۰میلی کورتاژانجام میشود
سلام من ۳روز پیش سقط داشتم ۸هفته رفتم سونو گفت بقایای ۱۶در۱۰ میلی وجود داره ایا نیاز به کورتاژ هست یا خودبه خود دفع میشه
- دفع بقایای سقط جنین
سلام وقتتون بخیر ببخشید به پزشکم تا 20 روز دیگه دسترسی ندارم لطفا جواب این سنو رو برام توضیح بدید و راهنمایی بفرماییدکه آیا این بقایا خطرناک؟ خیلی ممنونم« رحم دارای ابعاد طبیعی و اکوی میومتری یکنواخت است، عارضه فضاگیر وپاتولوژیک در سرویکس دیده نشد، ضخامت آندومتر 4mmو ضایعه اکوژن به ابعاد 14*9*14و حجم 1cc دارای جز کیستیک در قسمت فوندال کاویته آندومتر به نفع بقایای بارداری مشاهده شد. تخمدان ها داری حجم طبیعی و جسم لوتئال به قطر 20mm در تخمدان راست مشهود است، مایع آزاد در حفره لگن دیده نشد.
- کیست تخمدان
سلام.میخواستم بدونم جواب سونوگرافی من چی میشه خطر داره یا نه؟ تو جواب سونوگرافی من نوشته: هر دو تخمدان حاوی فولیکول های ریز متعدد پریفرال (متوسط۱۴-۱۰) به دیامترmm2_5می باشد و استرومای مرکزی هر تخمدان به طور نسبی اکوژن می باشد.مجموع شواهدفوق میتواند مطرح کننده تغییرات به سمتPCOD باشد. مایع ازاد مختصر در کلدوساک رویت شد.
- سرکلاژ شکمی
سلام خداقوت بزرگ شدن شکم بعد از سرکلاژ شکمی امری طبیعی است یا مشکلی هست؟
- سوال.درمان۱
سلام ممنون از پاسخگویی شما عنوان سوال من(سوال.درمان) بود ایا من میتونم از اب و بتادین استفاده کنم؟
- اختلال پریود
سلام ۴۴ سالمه بغلت پریود نامنظم کورتاژ تشخیصی شدم و مشکلی نبود الان دوباره نامنظم لطف میکنید پاسخ بدید
- کیست کلسیفیته
سلام وقت بخیر،درآخرین سونوواژن یک کیست کلسیفیته(دررموسیست)به اندازه 7میلی متردرتخمدان چپ دیده شده،بنظرشما احتمال تبدیل کنسربدخیم وجوددارد؟
- سرکلاژ شکمی
من دو بارداری ناموفق داشته ام یکی بدون سرکلاژ درهفته 21ویکی با سرکلاژ واژینال در23هفتگی.میتونم در بارداری بعدی از سرکلاژ شکمی استفاده کنم وموفق بشم درصد موفقیت من چه قدره
- سزارین
سلام خسته نباشید،من یسوال پرسیدم جوابموندادین،میشه لطفاپاسخ بدین؟ممنون میشم.سوالم این بودکه سه سال پیش عمل کیست تخمدان انجام دادم این عمل تمام مراحلش دقیقامثل سزارین بود،میخواستم بدونم آیامیشه باتوجه به این مسیله زایمان من روبصورت سزارین انجام بدن؟باتشکر
- کیست هموراژیک
من یک کیست هموراژیک به ابعاد۲۸ در ۲۷ذارم با مایع ازاد لگن به صورت خفیف که دکترم قرص. روکین تجویز کردن که از روز پنجم پریودی بخورم نگرانم خیلی.لطفا مرا راهنمایی کنید
- جراحی زیبایی
باسلام خانم دکتر ، جراحی زیبایی و سفیدی ناحیه تناسلی و مقعد انجام میشه؟ در بیمارستان یا مطب؟
- در مورد پریودی
سلام من از پودر گین اپ استفاده میکنم اما زمان پریودیم زیاد شده ایا بخاطر مصرف پودر گین اپ هست یا مسئله ای دیگر هست
- دیفکت
یک دیفکت به دیامتر عرضی ۲۰میلی متر وبه طول ۱۷ میلی متر در ناحیه اینفراامبلیکال رویت شده که حاوی هرنیاسیون فت مزانتریک به ابعاد ۴۴×۳۳×۳۵ میلی متر میباشد آیا حتما ضروری هست که عمل شود اگر عمل نشود چه اتفاقی میافتد
- عمل جراحی
سلام، میخواستم بدونم خانم دکتر شرف الدین توی کدوم بیمارستان های رشت جراحی انجام میدن؟


