سلام،سونوگرافی لگنی و آزمایش خون مربوط به اندومتریوزیس
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کیست
باسلام
من چندساله تنبلی تخمدان دارم وحدود دوماه پیش چندروزدرد کمر وواژن درد وحالت تیرکشیدنشدید داشتم رفتم پیش دکتر وسونوکردن گفتن مایع ازاد تولگنته احتمالا کیستت پاره شده و استراحت کن تاجذب بشه بعد دوهفته باز سونو کردن گفتن اون مایع جذب شده وفعلا کیستی نداری وقرص دوفامد بهم دادن الان چندروزه باز خیلی کمواژنم تیر مکشه وکمی کمر دردمنمیدونم چرا !دکتر گفت کیست نداری دیگه.ممنون میشم راهنماییم کنید - ورزش
سلام من بارها شنیدم که ورزش های سنگین باعث تاخیر و نامنظم شدن قاعدگی میشه میخواستم بپرسم منظور از ورزش سنگین چیه یعنی چندساعت
- واریکسول وخونرسانی ضعیف؟
سلام من شوهرم واریکسول گرید ۱ داشت الان باردار شدم و هفته ۳۶ هستم الان فهمیدم خونرسانی جنین ضعیفه ربطی به واریکسول شوهرم داره یانه علت خونرسانی ضعیف جنین چیه؟
- فکقرص اوژانسی
سلام
من تخملی تخمدان دارم قرص دفاستون و پودر برای تخمدانم استفاده میکنم
که این ماه قرص دفاستون رو نخوردم
امروز رابطه جنسی از عقب داشتم
و حس کردم موقع در اوردن کمی منی رفت جلو
و کلا بار اولم بود
و از جلو هم فقط همون اولشو داخل کردن بخاطر سوزش نشد ادامش و بلافاصله قرص تنسی ۱/۵ یک عدد خوردم ایا احتمال بارداری وجود داره؟ و بعد رابطه خونریزی داشتم پردم از بین رفت؟ - با سلام خانم سی سالمه نزدیک به چند ماه که موقع قاعدگی از درد پشتم نمیتونم پاشم
- درد واژن
سلام خانوم دكتر عزيز من با درد لبه هاي كوچك واژن به دكتر مراجعه كردم قبلا عفونت قارچي داشتم كه تحت درمان بود و ريشه كن نشده بود دوباره تشخيص دادن عفونت قارچي شديدتر شده اين درد لبه ها ميتونه به خاطر عفونت باشه انگار ملتهبه و به لمس حساس؟يا ممكنه ولوودينيا باشه؟
- درد و سنگینی زیر شکم
سلام پریود هستم موقع دست شویی که میرم زیر شکمم به شدت درد میکنه موقع دفع مدفوع
- عمومی
سلام خانم دکتر من ۱۹ سالمه و مجردم لابیا های خارجی واژن من بسیار چروکیده شده و کمی تیره میخواستم بدونم علتش چی میتونه باشه و آیا در این سن این چروک ها طبیعیه ؟؟سپاس
- دوقلو
سلام خسته نباشید،قرصی وجود داره که شانس دوقلوزایی رو بالا ببره ؟طریقه ی مصرفش چطوره ،واز چندماه قبل از اقدام به باراری باید مصرف بشه؟
- پریودی نا منظم و ترشحات تیره رنگ
سلام .وقت به خیر 26 ساله هستم و مجرد. از حدود 12 سالگی که اولین پریودی من بوده تا الآن پریودی منظمی نداشتم . ممکن بوده چند ماه منظم باشه اما بعدش2 ماه یا 3 ماه پریود نشم و پریودی های بعدی هم نامنظم باشه. تقریبا یک سال و نیم پیش حدود یک سال منظم شده بود ولی دوباره بهم ریخت الآنم از زمان پریودیم گذشته اما از روزی که باید پریود می شدم هررروز لک میشم و در حد خیلی کم ترشح تیره رنگ(خون تیره) دارم و این باعث نگرانیم شده . چون در گذشته با وجود منظم نبودن لک هم نداشتم میخواستم بدونم طبیعیه ویا بیماری خاصی ممکنه باشه یا ممکنه در آینده برای بارداری مشکلی به وجود میاد؟ تاحالا رابطه جنسی نداشتم و نمیدونم ربط داره یا نه ولی چندماهی هست که به علت پرخوری نزدیک 10 کیلو اضافه وزن پیدا کردم
- لقاح چند روز طول میکشه
اگه فقط یه رابطه داشته باشیم مثلا ۱۸ فروردین لقاح ممکنه تا چن روز طول بکشه دیرترین حالت ممکن چند روز
- سقط جنین
سلام، من در هفته ششم بارداری ناخواسته بودم، ۵ روز پیش قرص سایتوتک مصرف کردم و به خونریزی افتادم، به نظر شما تا چند روز خونریزی طبیعیه؟ و چه زمانی برای بررسی بقایای سقط باید سونو بدم؟
- تغیرات فیبروکیستیک شدید خوش خیمfcc با گسترش patchy
سونوگرافی سینه
- طولانی شدن پریود
سلام خانم دکتر ضخامت دیواره رحم بالای ۱۸ داشتم که به جای کورتاژ با مصرف دارو روز سوم پریودیم دفع شد ولی الان روز دهم هست هنوز پاک نشدم البته خونریزی زیاد نیست وفقط داخل خون هست خیلی کم به نوار بهداشتی نفوذ میکنه..البته کیست و میوم هم داشتم لطفا راهنمایی بفرمایید چه کار کنم تا پریودی قطع بشه درضمن ۵۰ سالم هست
- سلام از پماد کلوتریمازول چطوری استفاده کنم میشه راهنمایی کنید
- سینه
سلام خانم دکتر دختری مجرد و۲۰ساله هستم بعضی وقتها سمت راست سینه چپم درد میکنه خیلی میترسم و نگرانم ممنون میشم راهنمایی کنید
- دفع بقایای سقط
باعرض سلام وخسته نباشید من به دلیل بارداری پوچ سقط خودبخود داشتم که حدود یکماه است که بقای سه سانت ونیم در شکمم دفع نشده باخوردن قرص سایتوتک خونریزی شدید دارم ولی نمیدانم دفع شده یانه چگونه باید متوجه شوم حتما باید باچشم دیده شود ؟ احتمال دارد بقایا فقط وجود یک لخته خون باشه؟ممنون ازشما
- پریودی
سلان خسته نباشید من ۳ عدد از قرص سفید رنگ سیبل رو مصرف کردم و الان پریود شدم ولی ۵ روز ب پریودیم مونده علتش چیه چون دکترم گفت باید ۵ روز قبل از پریویم قرص دوفامد ۱۰مصرف کنم
- تنگی نفس بارداری
سلام خانم دکتر بنده هفته29بارداری هستم دوبار هنگام بالا رفتن از پله دچار تنگی نفس شدید شدم که چشمام سیاهی رفت و به زحمت نفس می کشیدم فکر میکردم مرگ فرا رسیده هر دوبار هم خریدهای منزل بهمراهم بود لازم بذکر است در غربالگری هم نوشته بود ابتلا به پره اکلامپسی ریسکش بالاست که دکترم گفت ریسک بالا داری ولی فشارم که هر روز چک میکنم مناسب است آیا این تنگی نفس خطرناکه است؟
- بارداری
سلام خسته نباشید، من به احتمال زیاد باردارهستم وپنج روز دیگه موعد پریودم میخواستم بدونم من امروز عکس از کمرولگنم انداختم وفیزیوتراپی ولیزرکمرانجام میدم میخواستم بدونم ایا این کارا واسه جنین ضرر داره باعث نقص جنین میشه؟


