Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سزارین
من بعد چهارسال سمت راست جا بخیه هاسزارینم موقع پریودی درد میکنه
- فیبروم
با سلام و خسته نباشید. 39 سالمه و مجرد. چند ماهی بود که نزدیکهای پرید چند ساعتی درد شکم داشتم و بجز اون مشکل دیگه ای ندارم. سونو انجام دادم در بررسي بعمل آمده از لگن با سونوگرافي آبدومینال: رحم بزرگتر از حد نرمال ، اكوي ميومتريال هتروژن و تغییرات لیومیوماتوزیس مشهود است. چسبیده به فوندوس فیبروم هاي متعدد با رشد اگزوفيتيك به ابعاد80×70mm و 42×26mm و 70×43mm و 55×46mm و 46×43mm مشاهده میشود ( فیبروم بزرگتر در سمت راست فوندوس است ) . در فوندوس و بادي نیز چند فیبروم اینترامورال و ساب سروزال با حداکثر دیامتر 35×23mm مشاهده میشود. در سمت چپ بادي فیبروم هاي ساب سروزال با رشد اگزوفيتيك به ابعاد 33×30mm و 50×38mm رویت میشود. ضخامت اندومتر 12mm است. سایز رحم برابر 102×51mm ( بدون در نظر گرفتن سایز فیبروم ها ) میباشد . تخمدانها ابعاد و اکوي پارانشیمال نرمال داشته و ضایعه فضاگیر پاتولوژيك در آنها مشاهده نگردید. RO=28×11mm,LO=22×17mm در لگن مایع آزاد دیده نشد. مثانه جدار نرمال داشته و سنگ ، دیورتیكول ، ضایعه مورال مشاهده نمي شود. میتونم با دارو فعلا درمان کنم مشکلم رو؟ لطفا راهنمایی کنید. با تشکر
- عفونت واژن
سلام خانمی هستم ۴۳ ساله .مدتی است که ازعفونت قارچی همراه باسوزش واقعاعذاب میکشم به دکترمراجعه کردم یه سری قرص تینیدازول وفلوکونازول با لاکتوفم و لاکتوواژ برام تجویز کرد ولی متاسفانه بامصرف اوناهم خوب نشدم حال ازشما خواهش میکنم راهنماییم کن تا واسه درمان چکارکنم دیگه خسته شدم ازاین وضع به طورکلی زودبه زود عفونت میکنم باتشکرازراهنمایی َشما
- فیبرم رحم
سلام خانم دکتر... من فیبروم رحمی دارم به اندازه ۱۷ میلی و خون ریزی هم دارم و نگران خارج کردن رحم هستم. آیا میشه با دارو از بین بره؟
- برداشتن رحم و تخمدان
هزینه عمل برداشت رحم و تخمدان فقط با بیمه تامین اجتماعی چقدر است؟ در کدام بیمارستان های رشت این جراحی را انجام می دهید؟
- توی سونوگرافی م اینو نوشته:
در قسمت قدامی سگمان تحتانی رحم (محل اسکار سزارین) ناحیه اکوفری به ابعاد ۲در ۶ میلیمتر مشاهده میشود. (ایسموسل)
- درد در ناحیه بخیه اپاندیس
باسلام خدمت خانم دکتر.مدتی است که در ناحیه زیرشکم در قسمتی که قبلااپاندیس خود راعمل کرده ام احساس درد شدید دارم بطوری که گاهی از درد زیاد قادر به انجام هیچ کاری در حالت خم شدن یا نشستن نیستم.لطفا راهنمایی کنید
- کیست بارتولن
با سلام و خسته نباشید من مجرد هستم و دو عدد کیست بارتولن دارم حدود 3 سانت و 2 سانت راه درمانش آن چیست از چه طریقی باید درمان بشم
- برش سزارین
سلام ۸ماهه پیش فرزند دومم را سزارین شدم جای سزارین اولم اصلا مشخص نیست اما سمت راست سزارین دومم برجستگی داره درد ندارم اما حالم خیلی بده چرا اینجوری شده علت چیه لطفا جواب بدین
- پاپسمیر
سلا
ببخشید گزینه negative for inrraepithelialleso normalignacy یعنی چی؟
- کیست
کیست دارای سمتهای نازک داخلی به دیانتی 18 mm در سمنان IVA دیده میشود یعنی چه
- کیست تخمدان
سلام وقتتون بخیر . ۴۷ ساله هستم چند ماهی است پرید نامنظم دارم رفتم سونوگرافی داخلی نشون داده یه کیست با جدار نازک و محتویات اکوفری به دیامتر ۳۴/۲۸ در تخمدان راست و یه کیست حاوی سپتا نازک و لومن حاوی دبری به دیامتر ۵۱/۳۰ در تخمدان چپ رویت شده. آیا خطرناکه و نیاز به ارزیابی تومور مارکر و ام آر آی لگن هست؟
- سنوگرافی
سلام من چندروز پیش جواب سنوگرافیم رو براتون فرستادم گفتید که خوبه و ازمایش ادرار و کشت ادرار بدم. من یه سمت زیر شکمم التهاب داره. سنو که دادم بهم گفتن مشکلی نداری. یعنی احتمالش هست تو سنو معلوم نبوده باشه؟ باید پاپ اسمیر بدم؟ وقتی زور بدم یا رو پای راستم بمونم التهابش بیشتر مشخص میشه گاهی از روی پوست میخواره و مثل شکم که صدا میده گاهی صدا میده و با اینکه گتن مشکلی نیست اما من بازم خیالم راحت نمیشه.
- کیست تخمدان هتروژن سپتوم داخلی
سلام خسته نباشید تو سوگرافی من نوشته شده کیست تخمدان هتروژن سپتوم داخلی به اقطار۵۲*۵۷درسمت راست دیده شده ومقادیرجزئی هم مایع پشت رحم دیده شده من الان نگرانم میشه بگید چیه؟
- سونوگرافی رحم و تخمدانها
.سلام
تجمع هتروژن به حجم تقریبی ۱۵cc در کاویته اندومتر همراه با پرخونی فوکال در همان ناحیه مشهود است. درسونوگرافیم و دکتر بهم داروی جستیران ۴۰ داده وگفته این را استفاده کن دو ماه بیا پیشم تا درست نشده کورتاژ کنم. حالا ببخشید من زود کورتاژ کنم یا بمونم؟
- تداخل دارو با زولادکس
سلام خسته نباشید..ب مدت سه روز امپول زولادکس ۱۰/۸ تزدیق کردم بخاطر بیماری اندرومتریوز. الان احساس میکنم دارم سرما میخورم سوزش گلو و بدن درد دارم.میتونم کلداکس بخورم ؟
- کیست نابوتین
دختر مجرد۳۱ ساله هستم. حدود ۳ماه است پریود نشدم. تا اینکه سونگرافی دادم دوکیست نابوتین اندلزه ۴و ۵ میلی متر داشتم رحم اندازه و اکوی طبیعی.ضخامت دولایه اندومتربرابر۶میلی متر است. تخمدان راستم نمایpcod دارد.
- هایپرپلازی ساده
سلام خسته نباشین ۳۰سالمه مبتلا ب هایپرپلازی ساده بدون آتیپی؛ بعد از مصرف ۳ماه مجسترول؛ آزمایش دادم و سونوگرافی شدم همه چی طبیعی بود و ضخامت از ۱۴ ب ۸ رسیده حالا هم ۱۵روز از تموم شدن قرصا میگذره اما هنوز کمی خون پریودی هس یعنی قطع نشدم بعد متخصص دیگه ای باتوجه ب آزمایش و سونو بهم گفتم ک فقط یه آمپول هس بزن ک قطع بشی بعد اقدام کن برای بارداری و گفتن ک رحم طبیعی شده اما دکتر خودم اصرار دارن ک حتما کورتاژ کنم چون بچه ندارم واقعا نمیدونم حرف کدوم دکتر رو باید گوش کنم؟! سوالم اینه اگه کورتاژ نکنم وبا همین وضعیت اقدام ب بارداری کنم ب نظر شما یعنی بچه سالم بدنیا نمیاد؟ چ مشکلات احتمالی ممکنه پیش بیاد؟ تشکر ❤️🌹
- ترمیم
سلام وقت بخير ببخشي شما عمل هايمنوپلاستي هم انجام ميدين؟
- غده در سینه
سلام خانمی 34 ساله هستم حدود شش ماه پیش احساس یه غده در سینه سمت راستم کردم. به طوری که فقط با لمس کردن دیده میشد. سونوگرافی انجام دادم و نرمال بود. ولی توی این مدت تعداد غده ها بیشتر شد الان دو نقطه سینه به اندازه یه فندق رنگش تغییر کرده. ایا خطرناکه ؟ باید اقدام دیگه ای انجام بدم یا دارو بخورم.


